Sf Gheorghe- Sulina

Creat de teo pes, Iunie 08, 2017, 02:43:53 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 08:55:06 PM
Raspuns trimis de catre Dl Eduard Acsente :Remorcher cu aburi, facut prin 50, esuat pe insula in 1982. Doua remorchere avea flota romana cu aburi, unul Poarta Alba, taiat la fier vechi, celalalt, Tuzla esuat. Marinarii beti, mergeau spre Sulina, refuza ajutorul pescarilor si astfel avem epava.

Remorcher fabricat in '51 aflat in primul voiaj de la SNC spre Sulina esueaza in 1982 la Sahalin.  Acum chiar devine material pentru un scenariu de thriller... :) Cum justificam lungimea acestui prim voiaj nu foarte lung in mile, dar extrem de lung in ani?

Echipajul aflat in stare de ebrietate refuza ajutorul pescarilor din zona si astfel avem epava? Ajutor la navigatie, sau ajutor la eliberarea remorcherului din bancul de nisip? Nu inteleg cum ar fi putut ajuta pescarii la eliberarea remorcherului esuat, cat despre navigatia unui remorcher...

Admir si respect eforturile de popularizare a Deltei promovate de Eduard, dar pentru validarea acestei teorii am  nevoie de cel putzin inca o sursa independenta capabila sa confirme.

Am inceput cautari in listele de accidente marine pe litoralul romanesc incepand din 1970, numele membrilor echipajului, registrul de nave maritime Navrom, listele companiilor de asigurari internationale, jurnale si amintiri ale ofiterilor de marina comerciala si militara publicate in blog-uri, etc.

Merge greu al dracului pe telefon evitsnd traficul pietonal din sens opus... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Iulie 03, 2017, 09:19:05 PM
Remorcher fabricat in '51 aflat in primul voiaj de la SNC spre Sulina esueaza in 1982 la Sahalin.  Acum chiar devine material pentru un scenariu de thriller... :) Cum justificam lungimea acestui prim voiaj nu foarte lung in mile, dar extrem de lung in ani?

Echipajul aflat in stare de ebrietate refuza ajutorul pescarilor din zona si astfel avem epava? Ajutor la navigatie, sau ajutor la eliberarea remorcherului din bancul de nisip? Nu inteleg cum ar fi putut ajuta pescarii la eliberarea remorcherului esuat, cat despre navigatia unui remorcher...

Admir si respect eforturile de popularizare a Deltei promovate de Eduard, dar pentru validarea acestei teorii am  nevoie de cel putzin inca o sursa independenta capabila sa confirme.

Am inceput cautari in listele de accidente marine pe litoralul romanesc incepand din 1970, numele membrilor echipajului, registrul de nave maritime Navrom, listele companiilor de asigurari internationale, jurnale si amintiri ale ofiterilor de marina comerciala si militara publicate in blog-uri, etc.

Merge greu al dracului pe telefon evitsnd traficul pietonal din sens opus... :)

Zona crepusculara. Am mai trimis un mail unui domn de la siguranta navigatiei Galati.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

#32
Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 09:24:48 PM
Zona crepusculara.

Pe bune... :)

Si daca presupunem ca accidentul s-a intamplat in '70, pe cand Eduard avea cel mult vreo 7-8 ani si daca amestecam si interesele malefice ale securitatii, iese de un thriller cu vasul fantoma, tocmai bun pentru omologarea intr-un circuit turistic cu o atractie "simbol", pentru cei care s-ar putea plictisi de stufarish si pasari.

In ciuda pretului la bilete, gondolele cu turisti nu au voie si nu se pot apropia, dar silueta misterioasa a vasului se afla acolo si poate fi privita de la oarece distanta... Se spune ca sunt zile cand la rasaritul soarelui, silueta dispare pretz de cateva secunde, iar in zilele cu furtuna se aud glasuri purtate de vant dinspre epava spre tzarm... :) [DISCLAIMER: nu am auzit niciodata o relatare cu un asemena contzinut]

Dincolo de gluma, inapoi in zona faptelor reale, in 1982 am fost pentru prima data in vizita in Delta si nu-mi amintesc sa se fi soptit nimic la Radio Shantz despre Tuzla. Probabil ca nu vom gasi vreun articol despre asta in arhiva de la Dobrogea Noua, dar macar lumea din zona Deltei ar fi soptit cate ceva despre eveniment.

misterul se ingroasa... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

teo pes

Viata i grea !!  Dar trece !!

acig

In perioada 1968-1970  remorcherul Poarta Alba a executat o reparatie capitala in SN Constanta;Am lucrat in toamna anului 1969 la instalatia electrica a acestuia, elev fiind. Da, avea masina cu abur despre care stiu ca avea 500 CP;o bijuterie tehnica cu tripla expansiune, fabricat la Resita;Instalatia electrica pe 110V cc,foarte simpla;carma cu trote. Caldare cu injector cu pacura. Cam atat imi aduc aminte; Era o ambarcatiune frumoasa vopsita in negru,cu un singur
cos, care scotea ...mult fum !!!
https://www.youtube.com/watch?v=yUWYKAGLU-I
Da, cred ca este vorba despre acest tip de remorcher.

,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

Intersect


Echipajul era cumva din Constanta. In rest nu stiu mare lucru.
Pescarii de la Ciotic au vrut sa-i ajute pentru o tona de motorina. Stiau ce trebuie sa faca sa scoata vaporul de acolo. Au refuzat si au pierdut vaporul. Au incercat sa-l scoata cu doua remorchere dar au trecut cateva zile, s-a nisipit bine si pa
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

Citat din: Intersect din Iulie 03, 2017, 10:21:34 PM
Echipajul era cumva din Constanta. In rest nu stiu mare lucru.
Pescarii de la Ciotic au vrut sa-i ajute pentru o tona de motorina. Stiau ce trebuie sa faca sa scoata vaporul de acolo. Au refuzat si au pierdut vaporul. Au incercat sa-l scoata cu doua remorchere dar au trecut cateva zile, s-a nisipit bine si pa

@Intersect Deci era propulsata cu motorina? Pescarii devla Ciotica au refuzat sa-i ajute, desi ar fi putut, doar pentru ca n-au primit la schimb o tona de motorina? De ce unitate apartineau pescarii si in baza caror acte s-ar fi facut transferul de motorina, ca in 1970 (cu atat mai mult in 1982) o tona de motorina nu se negocia intre doua unitati ale "industriei  socialiste" la botul calului de mare... :)

Remorcherul ar fi trebuit sa justifice tona de motorina lipsa de pe inventar, iar pescarii nu puteau decat sa spere ca secretarul de partid al cherhanalei si-a adormit si el vigilentza in vreo sticla de vodka... :)

@acig 500 de CP nu e cam putzin pentru un remorcher maritim?

Deci, Poarta Alba e sora geamana a Tuzlei? Care din dle o fi fost construita prima si unde?

Daca acceptam ca "teorie de lucru" ca Tuzla era propulsat cu aburi si anul constructiei este 1951, putem renuntza la teoria primului voiaj a unui vas nou-noutz, indiferent daca a esuat in 1970, sau 1982?



Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Intersect

Citat din: DoiNomazi din Iulie 03, 2017, 10:37:59 PM
@Intersect Deci era propulsata cu motorina? Pescarii devla Ciotica au refuzat sa-i ajute, desi ar fi putut, doar pentru ca n-au primit la schimb o tona de motorina? De ce unitate apartineau pescarii si in baza caror acte s-ar fi facut transferul de motorina, ca in 1970 (cu atat mai mult in 1982) o tona de motorina nu se negocia intre doua unitati ale "industriei  socialiste" la botul calului de mare... :)

Remorcherul ar fi trebuit sa justifice tona de motorina lipsa de pe inventar, iar pescarii nu puteau decat sa spere ca secretarul de partid al cherhanalei si-a adormit si el vigilentza in vreo sticla de vodka... :)

@acig 500 de CP nu e cam putzin pentru un remorcher maritim?

Deci, Poarta Alba e sora geamana a Tuzlei? Care din dle o fi fost construita prima si unde?

Daca acceptam ca "teorie de lucru" ca Tuzla era propulsat cu aburi si anul constructiei este 1951, putem renuntza la teoria primului voiaj a unui vas nou-noutz, indiferent daca a esuat in 1970, sau 1982?

:) Te incurci prea mult in hartogarie care nu exista. Eu personal am lucrat pe remorchere si macarale plutitoare pe Dunare motorina isi gasea drum foarte usor si nu se facea nici un transfer intre braconieri/pescari/sateni si port bazinul nou. Ultima data cand i-am prins nu mai vindeau motorina ci o stocau ca sa poata incarca barje cu balastru pe sestache. La fel nu exista nici un document,nimic. Asa mi-am dat seama pentru ca nu era trecuta barja la incarcat in jurnalul de bord.
Pescarii la vreamea aia erau organizati in bigazi si toti erau inregistrati la unitatea de pescuit de care apartineau. Dar toate faptele pe care speri sa le vezi negru pe alb eu spun ca sunt sanse minime ca sa gasesti in orice arhiva. Cel mult informatii ca a esuat dar restul de detalii le poti aflas de la cineva care a fost imbarcat pe nava sau dintre pescari.

Multumim @ACIG pentru lamuriri,misterul se cam subtiaza.
Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

#38
In lipsa altor verificari si validari, doar ce am gasit o informatie (temporara) pe FB intr-o postare de pe 23 iunie la 11:36 la ro-ro.facebook.com ca amandoua remorcherele "Tuzla" si "Poarta Alba" ar fi fost construite in 1951 la "Baltiskii Sudoverfi din Leningrad".

https://scontent-lga3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/19402017_1369389586480195_8314916278003425392_o.jpg?oh=960a93e4f415da64fd0e2b94564e62b4&oe=5A0761B6

Repet, este o informatie neverificata dintr-o sursa independenta.

@Intersect nu ma pricep la remorchere si nici la alte multe lucruri ce ne inconjoara, dar am oarece idee despre etica jurnalismului responsabil si nu pot abdica de la naravurile acumulate in ultimii 25 de ani... :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

acig

#39
Nu,nu este putin deoarece si in prezent avem in exploatare remorchere fabricate in anii 70, cu 6oo CP la propulsie;
Seria LIESTI 1,2.3, etc Unele au fost rebotezate,cazul Liesti 1-actual ITALIA si Liesti 2 in prezent MALTA;
Acestea inca dezvolta 6 Tf tractiune la punct fix si sunt echipate cu doua motoare diesel de tip MB 836, a 300CP/buc Pentru acea vreme erau destul de puternice;
Acele masini cu tripla expansiune le-am regasit in anii 80 pe Dragarele de baza ;e adevarat ca ca acestea aveau doua buc. pentru propulsie si asigurau o viteza de 12Nd;
Da,injectoarele cazanului puteau functiona si cu motorina si cu pacura preincalzita.
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

DoiNomazi

#40
Citat din: acig din Iulie 03, 2017, 11:05:00 PM
Nu,nu este putin deoarece si in prezent avem in exploatare remorchere fabricate in anii 70, cu 6oo CP la propulsie;
Seria LIESTI 1,2.3, etc Unele au fost rebotezate,cazul Liesti 1-actual ITALIA si Liesti 2 in prezent MALTA;
Acestea inca dezvolta 10 Tf tractiune la punct fix si sunt echipate cu doua motoare diesel de tip MB 836, a 300CP/buc Pentru acea vreme erau destul de puternice;
Acele masini cu tripla expansiune le-am regasit in anii 80 pe Dragarele de baza ;e adevarat ca ca acestea aveau doua buc. pentru propulsie si asigurau o viteza de 12Nd;
Da,injectoarele cazanului puteau functiona si cu motorina si cu pacura preincalzita.

Da, dar Liestii par sa aiba un deplasament mai mic decat Tuzla esuata... https://scontent-lga3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/11027968_783415518410941_2574835845444428558_o.jpg?oh=421071f6f64238841e607a4319766376&oe=59D3AD63

Tuzla si Poarta Alba parca aveau, informatie neverificata, 1,575 CP

Mai exista un remorcher Poarta Alba R/M POARTA ALBA la S.C. ONACVA SRL in Portul Constanta, care are instalati doar 500 CP, dar cred ca este din alta clasa decat cele doua gemene din 1951.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pelicanul

Aceeasi imagine am gasit-o si eu, pe https://ro-ro.facebook.com/marinarii/ Eu nu pot sa fac mai multe cercetari, ca nu am facebook  :) Pot doar sa vad poza si textul. Dar orice posesor de cont facebook ar putea face o intrebare la "marinarii" respectivi pentru a cere mai multe detalii.
Textul care insoteste fotografia este: "Portul Constanta-vedere inspre Gara Maritima.Imaginea dupa o ilustrata din colectia personala .La cheu se vede un remorcher cu abur care poate fi Tuzla ori Poarta Alba ,aceste doua remorchere erau construite in 1951 Baltiskii Sudoverfi din Leningrad -URSS.Se mai observa pupa unei nave comerciale sub pavilion italian ,pe vremea cand nu auzeai de Vanuatu ,Tuvalu,Comore si tot felul de pavilioane de complezenta !"

In privinta "transferului" de motorina la "botu' calului", nu cred ca era ceva neobisnuit in Delta. Sa nu uitam ca era vorba de "proprietatea intregului popor" intr-o perioada in care fiecare se descurca cum putea...  ;)

Am auzit si eu multe povesti pe aceasta tema si, intre 1992 - 1998 (e adevarat ca era o perioada si mai laxa :) ), am trait ca bogatanii cei mai mari  :) :) :) pentru ca aveam o sursa in Marina Militara care aducea de la Sfintu Gheorghe morun, calcan si icre negre obtinute pe baza de troc cu motorina si vopsea. Am verificat povestea anul trecut, intr-o discutie cu un batrin pescar din Sfintu' care isi aducea aminte ca tot satul folosea vopseaua respectiva care era de o calitate exceptionala. :)


DoiNomazi

Citat din: pelicanul din Iulie 04, 2017, 12:19:30 AM
Aceeasi imagine am gasit-o si eu, pe https://ro-ro.facebook.com/marinarii/ Eu nu pot sa fac mai multe cercetari, ca nu am facebook  :) Pot doar sa vad poza si textul. Dar orice posesor de cont facebook ar putea face o intrebare la "marinarii" respectivi pentru a cere mai multe detalii.
Textul care insoteste fotografia este: "Portul Constanta-vedere inspre Gara Maritima.Imaginea dupa o ilustrata din colectia personala .La cheu se vede un remorcher cu abur care poate fi Tuzla ori Poarta Alba ,aceste doua remorchere erau construite in 1951 Baltiskii Sudoverfi din Leningrad -URSS.Se mai observa pupa unei nave comerciale sub pavilion italian ,pe vremea cand nu auzeai de Vanuatu ,Tuvalu,Comore si tot felul de pavilioane de complezenta !"

In privinta "transferului" de motorina la "botu' calului", nu cred ca era ceva neobisnuit in Delta. Sa nu uitam ca era vorba de "proprietatea intregului popor" intr-o perioada in care fiecare se descurca cum putea...  ;)

Am auzit si eu multe povesti pe aceasta tema si, intre 1992 - 1998 (e adevarat ca era o perioada si mai laxa :) ), am trait ca bogatanii cei mai mari  :) :) :) pentru ca aveam o sursa in Marina Militara care aducea de la Sfintu Gheorghe morun, calcan si icre negre obtinute pe baza de troc cu motorina si vopsea. Am verificat povestea anul trecut, intr-o discutie cu un batrin pescar din Sfintu' care isi aducea aminte ca tot satul folosea vopseaua respectiva care era de o calitate exceptionala. :)

Am transmis cateva mesaje, dar n-am primit inca raspuns de la contul respectiv.

Stiu din observatii directe de cazuri de canistre de 20 de litri de motorina, benzina, vin, schimbate pe bani, sau pe carne, cafea, blue jeans, un radio-casetofon, la "botu' calului" si pot sa-mi imaginez un butoi, doua, de 100 de litri de motorina luand usor drumul canistrelor, dar imi este mai greu sa-mi imaginez o tona de motorina traficata la negru in conditiile unui accident/esuare. Evident, orice e posibil... :)

Si imi este greu sa-mi imaginez, desi orice e posibil, ca un sef de brigada, sau director de cherhana, sa ia decizia de a nu ajuta echipajul remorcherului esuat pentru ca nu s-au inteles la tona de motorina. Erau lipsuri foarte multe si in multe aspecte erau conditii mizerabile, dar exista un dram de omenie si camaraderie chiar si atunci. Se descurca fiecare cum putea, dar majoritatea oamenilor erau necajiti. Si cu toate astea sareau sa ajute un camarad de mizerie. Sau cel putzin asa imi amintesc eu.
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

pelicanul

Citat din: DoiNomazi din Iulie 04, 2017, 12:33:04 AM
Am transmis cateva mesaje, dar n-am primit inca raspuns de la contul respectiv.

.....................................

Daca primesti vreun raspuns te rog sa-l postezi si aici. Povestea devine pasionanta! :)

DoiNomazi

#44
Citat din: pelicanul din Iulie 04, 2017, 12:40:10 AM
Daca primesti vreun raspuns te rog sa-l postezi si aici. Povestea devine pasionanta! :)

Pana la urma, cui ii pasa de povestea adevarata a remorcherului Tuzla?.. :)

Turistii isi fac pozele si video clip-urile, gondolierii isi primesc banii, internautzii citesc blog-urile de calatorii si raman convinsi ca vasul a esuat in 1982 la primul voiaj, pretzul la paine si tzigari ramane, deocamdata, cam acelasi si uite asa derivam gratzios din Marea Neagra in Marea WTFC"  (Marea Who the Fuck Cares?)

Postez, dar trebuie sa-mi cer scuze ca am canarisit topic-ul omului.

LE: O mai trai vreunul din echipajul "vinovat"?
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320