Problema functionare Motor Yamaha 5CP

Creat de valyxman, Iunie 13, 2017, 01:16:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

valyxman

Salutare!!!

Am si eu o mica sau mare problema cu un Yamaha de 5cp modelul 5cmh -6e3k destul de nou din 2009 si putin folosit.
De cand a ajuns in Romanica pe la inceputul lui 2016 a fost pornit o data de cel ce l-a adus si o data de mine in toamna cand l-am luat.
in tot acest rastimp a stat cu benzina in el.
Acum inainte sa-l pun pe barca l-am dus la reprezentanta Yamaha... cu gandul sa il curete sa ii inlocuiasca ce o mai fi nevoie, ulei..... Surpriza a fost ca l-a pornit nenea mecanicul la a 3-a sfoara... l-a turat putin... bla bla... dupa care ma trimite acasa ca el nu are ce sa ii faca.. si sa vin la toamlna dupa ce il folosesc putin.
tot ok pana acum... merg la balta il pun pe barca si merge ok (nu il tin pe barca deci il iau in masina de fiecare data) .... saptamana urmatoare porneste .... dupa care cum il pun in sarcina moare. Incerc din nou ... si ba se tureaza singur, ba e turat prea tare la relanti, ba moare... Sun la Yamaha si nenea imi spune ca trebuie curatat carburatorul (camera de nivel... suflat...) si ca pote sa faca asta si cineva loco in giurgiu daca gasesc (ca la el e aglomerat). merg la cineva in giurgiu (cam ciudat e drept) dupa o saptamana ma duc sa il iau , imi zice ca sorbul de la rezervorul intern era plin de mizerie si ca l-a curatat, ca porneste si merge ok. Il pun pe barca vinerea ce a trecut... ma duc dau la peste... merge ok (a mers ok timp de vreo 2 ore in total)... dupa care sambata inainte sa plec (nu am de lucru si vreau eu sa vad cat de repede ar merge barca doar cu mine si fara gram de bagaj) mai pun benzina in rezervor intern si ca un "bou" uit robinetul pe inchis si il pornesc asa.  Normal ca dupa 30 de secunde ... se opreste. Constat problema ... dau drumul la rezervor .. dar surpriza.. aceleasi probleme ca inainte : s-a oprit la 5 sec dupa ce il bab in sarcina si incep sa accelerez, se tureaza singur sau deloc la miscarea acceleratiei...si tot asa.
Imi vine sa iau ciocanul si sa rezolv definitiv.... dar pana atunci am zic sa mai intreb si pe cei mai priceputi. Eu nu cred ca nenea din giurgiu s-a atins de carburator, bag mana in foc ca dupa ce a golit mizeria de la rezervor o fi zis ca a rezolvat. toate aceste nazuri le face dupa ce ba il rabatezi , ba ramane fara benzina si nu vrea sa porneasca de loc.... ii dau doua palme si ulterior porneste dar merge neregulat... si tot asa.
Nu am doua maini stangi ca sa zic asa, am manualul de service langa mine, credeti ca as putea sa ma bag eu sa desfac acel carburator si toate furtunele si sa le curat cu simt de raspundere ? asta in masura in care nu credeti ca e altceva decat carburatorul infundat pe undeva...o mizerie.

bss

Un prim sfat prietenesc de la un nepriceput este sa te intorci la nenea mecanicu' din Giurgiu, sa ii explici ca treaba nu e ok, ca motorul nu merge si sa stai langa el cat redesface si sufla/curata carburatorul. (pe aceeasi bani, la garantie).

valyxman

Problema e ca nenea de la giurgiu e cam ciudat. Cica e mecanic bun dar doar daca are chef, daca nu il bati la cap, daca nu il trezesti din somn and so on... Garantie si din astea nu este pentru ca nu e la vreo firma....
pe de alta parte in Bucuresti la Yamaha nu am garantia ca au timp de mine... e doar un mecanic acolo (foarte bun din auzite dar dificil de prins) si as zice cam piperat la pret. 80 ron ora de manopera... si din ce mi-a zis la telefon prima data cand am sunat curatatul de carb poate dura 3-4 ore.... deci scump daca e sa imi dau o parere.

retineri in a-l desface nu am prea mari (anul trecut am desfacut unul montat pe barca unui coleg care era la capatul rabdarii si vroia sa il arunce in apa. culmea e ca dupa ce am pus toate alea la loc a pornit... mergea aiurea .. nu statea la relanti dar ne-a dus si adus de la peste... am avut doar un patent si o surubelnita). ma intreb mai mult doar la ce ar trebui sa am grija mai mare? poate sa fie de la altceva si il desfac degeaba?? ce sprai de curartire sa folosesc ca sa nu distrug garniturile.... la ce sa ma uit daca e ok sau trebuie inlocuit....samd...


AdrianZUZ

Dureaza 5 min sa il dai jos, 3 sa il pui, 30 min sa-l cureti (cu tot cu o bere).
Nu umbla la suruburile de reglaj. Desfaci, scoti jigloare, plutitor (cui pontou) cureti cat mai bine cu wd40 si/sau un spray carburatoare ... montezi totul la loc.
Nu te juca cu sarme, sarmulite si alte kkt-uri!
Fa rost de un manual, schita explodata ... ajuta!
Daca gasesti vreo garnitura ciupita nu incerca sa o dregi, comanda eventual un kit complet si gata.
Cu aceeasi ocazie, dai jos si rezervorul, spalat, curatat interior si filtru intern sau cum ai tu acolo. Eventual schimba si bujia, presimt ca este aceeasi din fabrica.

Daca nu si-a bagat mana cineva in reglaje, dupa aceasta faza ar trebui sa mearga bine. Daca nu, pasul doi implica lecturarea manualului, capitolul carburatie si cap aprindere.

peb5


valyxman

Pentru peb5 : e in 2 timpi si am manualele.. Multumesc!!

peb5

Am crezut ca e in 4 timpi, si 4 timpi de 5 CP e dupa 2006 (ceea ce atasasem)

valyxman

M-a ajutat un coleg de forum cu un nr de tel la un mecanic ... sper sa reusesc sa il duc acolo, acum in weekend, iar daca nu ma dau eu la el....

Dada mai are cineva nevoie de manual service la Yamaha 4AC, 4AS, 5C (5CMH), 5CS sa ma anunte ca il trimit pe mail... am incercat sa atasz aici dar cred ca e prea mare...

Va anunt rezultatul final ....
Multumesc!

Multumesc Haiduc!

drmarius

Pare tot de la carburator. Daca a mers pana la un moment poate nu sunt reglajele si trebuie doar curatat. Un tub bun pentru carburataore este cam 35 ron (fabricat de yamaha). Eu pentru prima data la yamaha 2t am demontat/curatat/ montat tot in 30 min.

valyxman

Deci date fiind simtomele e necasara curatarea si daca ulterior face la fel , curatarea nu avea cu ce sa dauneze.. ba din contra.
Multumesc de sfaturi inca o data...

valyxman

Revin cu date de dupa curatare si o proba pe apa de 20 minute.
Parerea mea e ca merge asa cum trebuie!

L-am desfacut, curatat si pus la loc personal, schimbat si bujie. M-am gandit ca daca o fi vreodata nevoie sa fac asta pe malul apei sa nu fie atunci prima data, plus ca m-am dotat si cu minimul de chei.

am gasit in el mizerie dar nu bucati mari... ci mai degraba nisip fin.... e normal sa ajunga acolo sau pe unde ajunge acolo.

Sper sa nu mai faca figuri.

stefand600

Acel "nisip" se face din cauza aditivilor din benzina care a stat in carburator o perioada mare de timp si din cauza ca materialul din care este facut carburatorul reactioneaza superficial cu benzina. Din cauza asta este recomandat sa deconectezi linia de carburant de la rezervor si sa asteptati cu motorul pornit pana se opreste singur. In felul acesta eviti si murdarirea portbagajului cu eventuale scurgeri de carburant.
Stefan D

siad

Stefan,eu stiam ca nu este bine sa lasi motorul sa ramana fara benzina,si ca recomandat este sa drenezi ce a ramas in carburator prin desfacerea surubelului de sub acesta.Cum este pana la urma ca eu m-am ferit pana acum sa deconectez alimentarea....?

valyxman,exista la magazinele de piese auto o solutie de la 2+2 care costa aproximativ 25 ron si care este foarte buna.Se baga in rezervorul de benzina la dilutia indicata pe sticluta   ;)

Dbr

Salutare,
Mi-a placut faza de la inceput cu ,, ii dau doua palme'' :). Imi si inchipui cum isi lua ,,micul samurai - fleosc fleosc'' doua smetii peste carcasa :)
Daca ai curatat carburatorul si nu mai sunt probleme atunci inseamna ca ai scapat. Acel nisip de care vorbesti, este normal deoarece cred ca nimeni nu l-a curatat pana acum. Ca si sfat, iti spun sa folosesti uleiul de amestec recomandat (sintetic). Motorul tau este un motor excelent ca si calitati si performante, asa ca nu iti face griji ca nu va functiona perfect multi ani de acum in colo atat vreme cat ii pui uleiul de amestec corespunzator calitate/cantitate.
Ai MP cu nr meu de tel.
Stima tuturor.

valyxman

De acum nu mai apuca el sa stea cu lunile nepornit... cel mai rar ar fi in cazul in care nu ies cu barca un weekend, si deci la 2 saptamani. De altfel treaba asta cu datul jos si curatat / spalat / suflat tot carburatorul eu o vad utila o data pe an inainte de incepere sezon.... ca nu e vreun capat de tara...

Pentru Said: am vazut ca sunt n feluri de 2+2 ... la care va referiti mai exact? O merge oare si la Logan 1.4 MPI? asa preventiv ca si ala saracu circula putin (doar peste in weekend vara si un drum la mare) dupa care iarna toata o sta (il mai pornesc pe loc sa nu moara bateria...

Pentru Dbr : pai chiar era de ras ( eram cred singurul care nu radea) dar imi imaginez cum arata.... tragi sfori si nimic... rabatezi motorul.. il lasi inapoi.. il mai scuturi, 2-3 palme pe bune in capac (genul cum mai datea bunicu la Radio sau TV din ala vechi ). tragi la sfoara si porneste... si tot asa. Ce inseamna ulei de amestec recomandat (sintetic). Eu am luat, cand l-am dus la Yamaha si mi-a zis nenea de acolo sa vin la toamna, ulei 2t de la ei Yamaha (e o sticla ciudata cu un mic vas gradat ... cvase comunicante... ce ajuta sa dozezi uleiul). am pus o idee mai mult de 1:100 si anume vreo 120 de mililitri la 10 l de benzina petrom. Daca nu e bun ... sau este altul mai bun dati un semn va rog. nu prea ma uit la 10 lei in plus la un litru... ca la cat consuma motorasul asta cu un litru de ulei ar trebui sa mearga cel putin 30 de ore...

Oricum pe la primavara sau chiar mai devreme o sa ma despart de el si de copaia de acum pentru a lua ceva mai mare .. un 15 sau 20 (sper sa iau permisul anu asta).