Alegere Baterie

Creat de radu_t, Iunie 29, 2017, 03:17:42 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radu_t

Vreau sa imi iau o baterie ...pe gel..cu descarcare lenta...o sa o folosesc pe un motor yamaha 80 hp 4 timpi...ocazional pt.motorul electric...sonar...uneori lumini
Voi ce aveti..si ce propuneti sa cumpar.

ghrt

Bateriile cu gel au un algoritm de încărcare diferit de cel al bateriile uzuale cu plumb (ude sau AGM), astfel încât alternatorul motorului nu o va întreţine optim. Ia un AGM deep cycle. Eu am Optima Blue Top şi sunt mulţumit.

radu andritoiu

salut
Optima Blue o folosesti si ptr un motor electric?
are eficienta?
so, keep floating for pleasure

timberland0910

Citat din: radu andritoiu din Iunie 29, 2017, 03:37:38 PM
salut
Optima Blue o folosesti si ptr un motor electric?
are eficienta?

Cu optima yellow ne-am troliat cu un jeep wrangler cu motorul oprit cam 3 ore si nu s-a descarcat ..a pornit mororul la sfert ..sunt foarte bune dar si pret oe masura

radu andritoiu

BATERII  GEL – AGM  OPTIMA  CU  SPIRALCELL  TECHNOLOGY
            
COD ETN    CAPACITATE 20h  (Ah)    CURENT PORNIRE
(A)    DIMENSIUNI (mm)
L x l x H    PRET * ( lei ) (TVA inclus)
RED  TOP – PROFESSIONAL  STARTER  BATTERY
801 287 000    50   RTC -4,2    815    254 x 172 x 200    970
802 250 000    50   RTS -4,2    815    254 x 172 x 200    960
804 250 000    50   RTU -4,2    815    254 x 172 x 200    970
820 255 000    44   RTS -3,7    730    237 x 171 x 197    900
822 255 000    44   RTU -3,7    730    237 x 171 x 197    910
810 355 000    50   RTS -2,1    815    252 x 90 x 206    770
YELLOW  TOP – DEEP  CYCLE  AND  STARTER  BATTERY
873 176 000    38  YTR -2,7    460    237 x 129 x 227    820
840 222 000    48  YTR -3,7    660    237 x 171 x 197    1050
812 254 000    55  YTS -4.2    765    254 x 175 x 200    1100
814 254 000    55  YTU -4.2    765    254 x 175 x 200    1115
837 327 000    66  YTR -5.0    845    309 x 172 x 219    1200
851 187 000    75  YTS -5,5    975    325 x 165 x 238    1390
BLUE  TOP – MARINE / RV  APPLICATIONS  REQUIRING  DUAL  PURPOSE
816 253 000    55  BTDC -4,2    765    254 x 175 x 200    1120
827 188 000    66  BTDC -5,0    845    309 x 172 x 221    1250
852 188 000    75  BTDC -5,5    975    325 x 165 x 238    1395
so, keep floating for pleasure

Gabytzu

Salut !
Eu am optima blue top75  ah BTDC o folosesc ca baterie principala pornit motor si consumatori
O lada waeco cdf 45 si sunt foarte multumit .

ghrt

Citat din: radu andritoiu din Iunie 29, 2017, 03:37:38 PM
salut
Optima Blue o folosesti si ptr un motor electric?
are eficienta?

Salut

Ce înţelegi prin eficienţă? Dacă te interesează ceva anume am un MinnKota Endura 30 şi pot să o testez. Nu am ajuns să o folosesc ca atare deoarece mi-am făcut o baterie de litiu fosfat (LFP) de 120ah care e super pt motoraşul electric.

radu andritoiu

eficienta = sa folosesti o zi intreaga motorul electric[ pe dunare ] si sa tina bateria
so, keep floating for pleasure

iulian_cioclin

Citat din: radu andritoiu din Iunie 29, 2017, 11:07:40 PM
eficienta = sa folosesti o zi intreaga motorul electric[ pe dunare ] si sa tina bateria

Bateria ce o folosesc este un deep cycle gel. Se numeste Victron energy. O folosesc de dimineata pana seara aproape non stop pe electric, ce-i drept in primele doua trepte de viteza si nu am reusit sa o descarc macar o liniuta. De multe ori am folosit-o chiar si a doua zi.

ghrt

Nu ştiu ce să zic de Optima mea, de 66ah. Am mai descărcat-o mai tare din cauza frigiderului, care papă cam 4 A continuu. A ţinut sigur peste 8 ore şi cred că ajunsese pe la 12.2V. Dacă ies 2-3 ore cu barca şi consum din baterie, stă pe la 12.7V.

Minn Kota ăsta, cu elicea standard, consumă maxim vreo 24 amperi în viteza a 5-a, 16 în a 4-a, cam 10-12 în a 3-a, vreo 4-5 amperi în prima. Cu un dinghy de 2.50m. Bateria folosită este LFP (litiu fosfat), care ţine şi în sarcină vreo 13V.
Ca să vezi cât poţi să stai pe motor teoretic ai nişte tabele (pentru plumb-acid).

Acuma, practic, eu nu m-aş aventura pe Dunăre cu motoraşul ăsta pe dinghy. Nu are putere, nu urcă pe val contra vântului. Eu îl folosesc pt barca de serviciu la velier şi e absolut ok.
Pe lac probabil că ar merge un trolling. În viteza I ar sta ca şi frigiderul (acelaşi consum). Deja viteza a 2-a ar fi suportată de baterie dar nu toată ziua. Mai sus deja ai ceva viteză (sau e vânt mai tare) iar bateria nu va susţine un asemenea consum, nici capacitate nu are.

Cu privire la bateria Victron, depinde de capacitatea reală şi de consumul efectiv. S-ar putea să nu simtă 20AH, dar cred că e deja foarte grea. Eu am luat Optima de 66ah pt că este sub 30kg (are 27) şi după ce am văzut cât de grea este, bateria de litiu mi-am făcut-o de 20kg şi e ok.

Ţine cont că ciclul de descărcare nu are voie să treacă de 50%. Cei de la Optima vorbesc de 90% dar tot ce am citit indică 50%. Şi cu cât o descarci mai mult cu atât se sulfatează mai mult. Însă peste Optima, din ce am citit, sunt doar bateriile de tracţiune de 6V (gen Trojan) iar cele mai fiabile ar fi bateriile din elemente individuale, ude, de 2V. Însă trebuie o instalare permanentă, vorbim de greutăţi mari.

radu andritoiu

Multumesc ptr informatia completa si avizata
so, keep floating for pleasure

deltasub


Florio

Citat din: deltasub din Martie 16, 2018, 10:16:34 PM
Cateva considerații despre alegerea bateriilor pentru barca:
http://caravanersforum.com/viewtopic.php?f=2&t=12783&start=20

Interesant punctul de vedere al lui Powerstream, în care spune lucruri tranşante ca "nu există baterie marină. Acolo unde scrie asta, e o simplă etichetă". Şi mai ales opiniile lui despre cum primează de la distanță criteriul performanță/preț la  bateriile "ude" simple , comparativ cu AGM sau Gel.
Nu o iau ca pe o teză de guru, dar e de verificat. Cu atât mai mult cu cât între timp şi tehnologia şi prețurile, au mai comportat modificări.

pauli

Florin tu ce tip de baterie recomanzi pe barca? Sunt in situatia de a inlocui una din baterii si nu stiu catre ce sa ma indrept

Thor

Citat din: pauli din Martie 20, 2018, 12:42:18 PM
Florin tu ce tip de baterie recomanzi pe barca?

Păi... Florin este arhitect-navigator... nu negustor de baterii...