Rezervor benzina/vapori/presiune.

Creat de kama3, Iulie 30, 2017, 08:17:43 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Salutare!
Incerc sa rezolv o problema suparatoare, ma gandesc ca poate cineva a eliminat-o in vreun fel.
In lunile de vara, datorita caldurii ,in rezervorul de benzina (rezervor de plastic) se creaza presiune.
In mers dau drumul la orificiul de pe buson si datorita curentului produs nu se simte miros, dar in stationare (cateva ore la pescuit) daca il las deschis se simte miros si in loc de aer curat inspir aer cu cifra octanica.
Exista vreun dispozitiv, se poate improviza ceva care sa preia surplusul de vapori si astfel sa pot sta cu rezervorul etans?
Rezervorul il am la pupa iar spatiul e deschis. Am incercat si varianta cu carpa uda pusa peste rezervor, dar tot apare fenomenul.

crysty

Rezervorul trebuie depozitat intr-un loc cat mai racoros; in barca acesta poate fi cat mai jos cu putinta si intr-un loc umbros astfel incat sa nu fie influientat de temperatura mediului si in special de razele solare. Trebuie lasat sa respire altfel se va face minge ori se poate sparge. Un sfat ar fi sa incerci sa ii faci o cutie sau sa il protejezi de razele soarelui prin montarea deasupra lui a unui paravan.

kama3

Rezervorul il am in compartimentul de la pupa, nu bate soarele direct pe el, dar cand afara sunt 30 si de grade chiar daca nu bate direct tot se umfla. Eu il tin deschis, dar mirosul e deranjant.

crysty

Rezervorul trebuie sa aiba acel mic orificiu pentru respiratie. acel mic orificiu este situat in dopuletul acela mic de pe dopul normal al rezervorului.
trebuie sa ai grija ca atunci cand il umpli sa ii ramana spatiu de vapori altfel la manipulare sau in mersul barcii atunci cand dai de valuri acestea se vor propaga si in rezervorul tau iar benzina poate da pe afara si daca ai si un prosop sau ceva burete ramane imbibata acolo generand miros o lunga perioada de timp. Deasemeni, atunci cand tragi barca la pompa ai grija sa nu dea pe afara (cum de altfel se intampla des) atunci cand este aproape plin rezervorul. Mai poti verifica si furtunele de legatura cu motorul care uneori au cate un por si pot genera miros puternic in stationare.
Daca si daca este persistent mirosul dupa ce te-ai asigurat de toate acestea, poti monta un tubusor de 6mm pe care sa-l orientezi sub vant dar nu in apa pentru ca la o micsorare de temperatura va aparea un usor vid in rezervor ceea ce va conduce la suctiune de apa pe tub si intrare in rezervor. Normal cantitatea de vapori de benzina nu trebuie sa fie asa de mare incat sa te deranjeze; iar apoi unii sunt chiar bucurosi cand simt mirosul de benzina ceea ce ii face sa porneasca la plimbare s.a.m.d.

ghrt

Subscriu verificării tuturor furtunelor. Nu am simţit niciodată miros de benzină de la rezervor în bancă nepuntată, deci bătut de soare.
Ca să elimini treaba cu buşonul monteaza-i un balon elastic peste buşon, gen prezervativ, cu căpăcelul lăsat bineînţeles deschis.

stefand600

eu tin surubul de pus la presiunea atmosferica desurubat doar foarte putin si nu am nici un miros de benzina
Stefan D

teo pes

Din cand in cand mai desfaci busonul si asa ai mai mult timp cand nu miroase !la umbra cu carpa uda pe el ,restul e poveste ! ;) ai motor termic ...pute  !!! ;D ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

kama3

Multumesc pentru sfaturi. O sa incerc cu un furtun la respectivul orificiu sa vedem daca rezolv problema.

crysty

Mai vreau sa iti reamintesc odata ca nu e de joaca cu vaporii de benzina. Asa cum spuneau colegii nu trebuie sa miroasa a benzina in barca. Vaporii de benzina in amestec cu aerul dau nastere unui amestec inflamabil ce poate deveni chiar exploziv, ceea ce nu cred ca iti doresti. Mai cauta sursa de pierderi si la motor - furtunurile din interior pot avea pori si de acolo poate veni mirosul specific de benzina sau ceva neetans pe traiectul benzinei. Nu este normal sa miroasa a benzina.

kama3

Furtunul l-am verificat cand am schimbat para, mufele la fel, sunt ok. Rezervorul nu e sart / fisurat.
Singurul loc pe unde poate iesi mirosul e prin acel orificiu.
Acuma nu va imaginati ca miroase in barca precum intr-o rafinarie... Problema e ca eu as vrea sa nu simt deloc mirosul de benzina. O fi el semn bun, dar cand sunt in barca la pescuit, leganat de valuri chiar vreau sa simt doar aerul curat..

ghrt

Pune o mănuşă chirurgicală peste buşon, îi va permite rezervorului să expire dar nu ar trebui să mai sesizezi vapori. Dacă totuşi mai miroase fă-ţi un bine şi verifică tot, inclusiv motorul.

teo pes

Citat din: kama3 din August 03, 2017, 02:48:01 PM
Furtunul l-am verificat cand am schimbat para, mufele la fel, sunt ok. Rezervorul nu e sart / fisurat.
Singurul loc pe unde poate iesi mirosul e prin acel orificiu.
Acuma nu va imaginati ca miroase in barca precum intr-o rafinarie... Problema e ca eu as vrea sa nu simt deloc mirosul de benzina. O fi el semn bun, dar cand sunt in barca la pescuit, leganat de valuri chiar vreau sa simt doar aerul curat..
Schimba garniturile la buson si la dop si ori se umfla ori se strange , asta pana cand te induri sa desfaci tu sa l relaxezi ! ;D
Viata i grea !!  Dar trece !!

kama3

Pai cand e inchis nu miroase. Miroase cand il deschid si il las deschis.

teo pes

Citat din: kama3 din August 03, 2017, 04:34:41 PM
Pai cand e inchis nu miroase. Miroase cand il deschid si il las deschis.
;DPai ce ai frate sa l lasi deschis dupa oprirea motorului !? la rezervorul de mana asta este prima operatiune la pornire si ultima la oprire ...sa umbli la dop !  8)
Viata i grea !!  Dar trece !!

ghrt

Probabil ca il tine in soare si se umfla.