Asociatie velier(e)

Creat de aurica, Iulie 30, 2017, 11:35:44 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

aurica

Buna ziua

Prin forta imprejurarilor (adica sotia/admiral) am ajuns sa avem doua veliere - un 1972 Dufour Arpege 30 stationat in Olanda (Amsterdam), si un 1990 Beneteau 38 stationat in Italia / La Spezia.

Evident, asi putea vinde una (Dufour Arpege), dar tot citind forumurile si gandindu-ma , poate putem face ceva mai bun, si sa ajutam pasionatii de vele sa castige experienta - ma gandesc la un mic club / asociatie de velisti.

Pe ce principii ma gandesc ca l-am putea organiza:
- noi (eu si sotia / admiral) am pune la bataie Dufour Arpege
- fiecare membru ar contribui cu doua chestii: ar plati o cotizatie plus ar efectua lucrari imbunatatire / reparatii pe barca
- in schimbul contributiei, fiecare membru ar putea sa iasa cu barca in larg un anumit numar de zile / saptamani. Si desigur, nu orice echipaj poate iesi cu barca, ci trebuie sa fie macar un membru de nivel skipper la bord
- proabil ar fi diferite tipuri de membership, in functie de experienta cu barci
- nu intentionez sa castig bani din asta, asa ca toate cheltuielile vor fi transparente in interiorul clubului. Ideal ar fi ca din cotizatii sa putem acoperi costurile barcii (cam 3,500 EUR / an pt cheiaj si asigurare), si sa ramana ceva pt intretinerea barcii (gen 500-1,000 EUR / an)

Chestii neclare / de investigat:
- asigurarea
- locatia barcii - acuma e in Olanda / Amsterdam, dar aici prognoza vremii este complet aiurea, si ce spune biroul meteorologic olandez la 10 am nu se mai aplica la 2 pm .... Deci s-ar putea muta barca spre alte tari mai calde sau macar cu vremea mai previzibila. De ex acuma (30 iulie) trebe sa port caciula, pulover si sosete de lana pe barca, asa e de frig / vantos. Pe de alta parte, daca vrem sa practicam heavy-weather sailing , si sa avem intr-o zi tot felul de vant de la 4 kts la 20+ kts Olanda e perfecta - cred ca in 90% din iesiri a trebuit sa pun o tertarola. A doua tertarola nu a fost inca necesara, niciodata :)
- forma de organizare legala

Acestea fiind zise, ce parere aveti, si cine ar fi interesat?
Numai bine
Adi

deltasub

Aduce-ti barca in nordul Greciei si atunci gasiti sigur

aurica

Da, cred ca ai dreptate - Grecia pare mai placuta pt sailing decat Olanda, desi (imho) e mai greu de ajuns acolo decat in Olanda (12-14 ore masina vs 4 ore avion).
ODATA ce am reusit sa trec pe Rin in sus si sa ajung la Mainz nu e prea complicat sa aduc barca in Grecia - intrebarea e cum ajung la Mainz, pe rin in sus, cu 5 noduri pe ora cand Rinul poate sa aiba si 10-14 noduri curent contra :)

ghrt

Vezi dacă poţi să o urci pe o barjă până când traseul devine acceptabil. Dar nu înţeleg de ce nu muţi barca din Italia în Grecia?

aurica

:)
E vorba de doua barci diferite - aia din Italia e deja in Italia, si sta acolo (cel putin acum). Dar mai am una, in Olanda ... Si m-am saturat de vant si ploaie, asa ca ma gandesc s-o aduc si pe asta in Mediterana, dar in Grecia - ca daca se vede cu aia din Italia poate se bat de gelozie .....
Interesant RE barja, ma interesez

Florio

Citat din: aurica din Iulie 30, 2017, 11:35:44 AM
Buna ziua

Prin forta imprejurarilor (adica sotia/admiral) am ajuns sa avem doua veliere - un 1972 Dufour Arpege 30 stationat in Olanda (Amsterdam), si un 1990 Beneteau 38 stationat in Italia / La Spezia.

Evident, asi putea vinde una (Dufour Arpege), dar tot citind forumurile si gandindu-ma , poate putem face ceva mai bun, si sa ajutam pasionatii de vele sa castige experienta - ma gandesc la un mic club / asociatie de velisti.

Pe ce principii ma gandesc ca l-am putea organiza:
- noi (eu si sotia / admiral) am pune la bataie Dufour Arpege
- fiecare membru ar contribui cu doua chestii: ar plati o cotizatie plus ar efectua lucrari imbunatatire / reparatii pe barca
- in schimbul contributiei, fiecare membru ar putea sa iasa cu barca in larg un anumit numar de zile / saptamani. Si desigur, nu orice echipaj poate iesi cu barca, ci trebuie sa fie macar un membru de nivel skipper la bord
- proabil ar fi diferite tipuri de membership, in functie de experienta cu barci
- nu intentionez sa castig bani din asta, asa ca toate cheltuielile vor fi transparente in interiorul clubului. Ideal ar fi ca din cotizatii sa putem acoperi costurile barcii (cam 3,500 EUR / an pt cheiaj si asigurare), si sa ramana ceva pt intretinerea barcii (gen 500-1,000 EUR / an)

Chestii neclare / de investigat:
- asigurarea
- locatia barcii - acuma e in Olanda / Amsterdam, dar aici prognoza vremii este complet aiurea, si ce spune biroul meteorologic olandez la 10 am nu se mai aplica la 2 pm .... Deci s-ar putea muta barca spre alte tari mai calde sau macar cu vremea mai previzibila. De ex acuma (30 iulie) trebe sa port caciula, pulover si sosete de lana pe barca, asa e de frig / vantos. Pe de alta parte, daca vrem sa practicam heavy-weather sailing , si sa avem intr-o zi tot felul de vant de la 4 kts la 20+ kts Olanda e perfecta - cred ca in 90% din iesiri a trebuit sa pun o tertarola. A doua tertarola nu a fost inca necesara, niciodata :)
- forma de organizare legala

Acestea fiind zise, ce parere aveti, si cine ar fi interesat?
Numai bine
Adi

Buna, Adi.
Acesta poate fi o idee fezabilă sau o nereușită, în funcție de o mulțime de factori.
Părerea mea este, ca prim factor, ar trebui să concepi un program bine stabilit și atrăgător, pe care pasionații fără bărci să îl asimileze ca rentabil și fezabil.
O să motivez de ce: pentru că în România există și cluburi, există și multe bărci cu vele. Nu există echipaje, câte bărci cu vele avem. Ele sunt în Marea Neagra, sunt în Egee, sunt și în alte mări.
Mai sunt și destui deținători de astfel de yachturi, care au programe-școală.
Deținători de yachturi care au programe versatile, alternative, școală / croazieră.
Există deținători de yachturi care au programe și mai bine gândite ca maleabilitate, ce ating cursurile, programe de distracție organizată în diverse moduri, regate pentru cei mai ambițioși.
În această ultimă categorie cu multă distracție, există și români care și-au organizat activități chiar în Caraibe, Tenerife sau alte părți.
Nu în ultimul rând există proprietari de yachturi care fără implicare multă, pun la dispoziție barca proprie, ocazional, pentru mici croaziere prin Egee, în dorința nu de a realiza profit, ci de a limita sau achita total cheltuielile anuale ale bărcii.
Adică exact domeniul în care dorești să te încadrezi.

În momentul de față un doritor poate apela cu succes la pasionați cum sunt Constantin (Sailing), la dl. comandant Alexandru Tudor, la cluburi ori societăți cum sunt Fun Sailing, Set-Sail care are o flotă de invidiat, cluburi ca Black Sea Sailing pentru cei mai sportivi care doresc să participe la regate (chiar fără bani), etc...etc.
Există și solitari cum ar fi prietenul nostru Tibi Lotan, care pe yachtul propriu de 37' organizează numai croaziere plăcute în compania lui de om fain pe care ți-l dorești prieten.
Am dat câte un singur exemplu, posibilitățile existente sunt mult mai largi :) .

De aceea, consider că numai un plan bine pus la punct, versatil, care să atingă multe aspecte ale plimbărilor pe ape, ar putea stârni atracția suficientă cât să consolideze un nou club.
Succese îți dorec! :)

aurica

Ceau Florio
Eu nu sunt la curent cu scena velistica din RO (e tocmai motivul pt care postez acuma pe forumuri samd), asa ca ma bucur mult sa aud ca sunt multe veliere si multe optiuni disponibile, e super !

Citind lista ce ai pus-o aici, ma gandesc ca diferenta intre planul meu si restul lumii ar fi ca in general restul barcilor disponibile vin cu skipper - fie el de la charter, sau organizatorul cursei sau al instructajului. Ce asi dori eu sa facem e ca membrii clubului sa poata folosi barca fara sa li se impuna un skipper (de catre club sau de catre mine). Bineinteles, se presupune ca ar avea in echipaj / grupul cu care ar merge pe barca macar un om calificat pt skipper, dar si la experienta asta se poate ajunge tot pe barca asta, incepand ca si echipaj la alti skipperi. Plus ca din cate vad eu pe forumuri ar fi destui oameni care au experienta necesara (sau pe aproape) sa fie deja skipperi, dar nu au barca proprie.

Dpdv financiar, cred ca ar fi mult mai rentabil sa platesti 4-500 EUR / an si sa poti folosi barca 3-4-5 saptamani / an, decat sa charter. Totusi, e adevarat ca la charter ai alte conditii - in general barca e mai mare si mai spatioasa, ca in rest, in afara de frigider cam am acelasi nivel de echipament pe Arpege ca si o barca mult mai mare.

Eu am inceput sa ma dau in barci acuma 22 de ani prin asta - http://www.barnetsailing.bc.ca/ - si de aici mi-a venit ideea, oare nu am putea face ceva similar pt scena velistica RO ?

Mi-ar place sa ajunga un fel de barca-scoala pt multi viitori skipperi romani. Daca nu e nevoie de asa ceva nici un bai, gasim altceva de facut cu ea :)
Numai bine
Adi

rexsailor

Citat din: aurica din Iulie 30, 2017, 10:07:26 PM
...
ODATA ce am reusit sa trec pe Rin in sus si sa ajung la Mainz nu e prea complicat sa aduc barca in Grecia - intrebarea e cum ajung la Mainz, pe rin in sus, cu 5 noduri pe ora cand Rinul poate sa aiba si 10-14 noduri curent contra :)

cu cativa ani in urma, Florio a cunoscut in tomis un tip care facuse traseul...cum treaba ma interesa, am studiat blogul tipului si am aflat raspunsul...la remorca unui agregat mai mare, poti urca fara probleme....
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Florio

Citat din: rexsailor din Iulie 31, 2017, 05:26:58 PM
cu cativa ani in urma, Florio a cunoscut in tomis un tip care facuse traseul...cum treaba ma interesa, am studiat blogul tipului si am aflat raspunsul...la remorca unui agregat mai mare, poti urca fara probleme....

Jack Van Ommen la a doua circumnavigație :)

aurica

se poate si prin sistemul de canale franceze - mai incet, dar mai sigur - http://cruisingtips.net/maps/nsea-blksea-route.php