Pareri Mercury Heavy Duty XS Dunare

Creat de radduu, August 13, 2017, 04:48:31 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radduu

Buna ziua, avand in vedere scurtele excursii pentru pescuit in Delta Dunarii si pe Dunare in judetul Tulcea, in calitate de pasager, am luat microbul de barcagiu.
Avand in vedere ca stau in Bucuresti, la bloc, fara loc pentru depozitarea unei barci, fara chef de inmatriculat si bataie de cap cu peridocul, iar iesirile in Delta vor fi de maxim 3 saptamani pe an, (in concediul din vara), asta daca vremea permite, 2 persoane ( eu si sotia), m-am hotarat la achizitionarea unei barci pneumatice maca Mercury (la noi se gaseste sub numele de Quicksilver) 430XS Heavy Duty. Barca va fi folosita exclusiv in judetul Tulcea pe Dunare si canalele ei, lacuri, etc, si un pic pe Snagov inainte de a ma aventura pe Dunare.
Varianta XS este confectionata din hypalon iar pretul este undeva la 2200 euro noua. Ca motor as vrea unul de 20cp, cumparat tot de nou.
M-ar interesa eventuale sfaturi in legatura cu pneumatica, cea mai mare temere a mea o reprezinta gibonii care merg cu salupele lor cu viteze foarte mari pe canale creand acele valuri care imi dau senzatia de instabilitate in barca, intrucat observ ca nu incetinesc absolut deloc la intalnirea din ses opus cu vreo barcuta taraneasca.
Pun niste linkuri cu modelul de barca pe are il doresc si specificatiile acesteia.
http://www.boats-yachts.ro/index.php?pag=barci_pneumatice&step=3&firma=quicksilver/&model1=heavyduty/

https://www.youtube.com/watch?v=B2oIVsofBlM

drmarius

Eu cred ca nu sunt probleme la dimensiunea asta. Pana la urma sunt folosite si pe mare unde apar valuri mai serioase. De regula incetinesc clar primul si in majoritatea cazurilor si cel cu care ma intersectez reduce. Poate un semn din mana si o goarna cu aer ajuta ...

Mike83

Valurile nu vor fi o problema decat daca barca este supraincarcata. Din punctul de vedere al stabilitatii se comporta mai bine decat una de fibra.
Mare grija trebuie avuta insa sa nu o intepi din greseala cu te miri ce sau sa nu treci peste vreo cioata scufundata.
Un alt inconvenient va fi montatul si demontatul mai ales ca la aproape 100 de kg este si destul de grea.
Eu am avut intai o gonflabila de la Energoteam de 3.70, apoi una Mercury de 5.30 pe care in 2 persoane nu puteam sa o dam la apa. Asta a fost motivul pentru care am luat si peridoc pentru ca in final sa ajung la concluzia ca tot o barca de fibra este mai buna.
Dupa multe cautari m-am oprit la barca facuta de Vali pe care o astept cu nerabdare :)

radduu

Clar una de fibra ar fi mult mai ok si din punctul meu de vedere dar lipsa acuta a spatiului de depozitare si cheltuielile in plus cu peridocul ma obliga sa aleg o pneumatica.
Deja primul pas este facut, nevasta-mea e de acord cu cumpararea unei barci  ::)

radu andritoiu

Salut
La aceeasi suma ajungi si cu an ul de 4,3 plus un peridoc
Si clar esti peste gogoasa gonflabila, ar mai ramane problema locului de stationare
An ul cu 20 hp mananca apa
Referitor la peridoc te pot pune in legatura cu cei de la slatina , iar varianta scurta este perfecta ptr barcuta de 4,3; in general au mai facut ceva reduceri din pret ptr alti colegi de pe forum
so, keep floating for pleasure

kama3

Parcarea unei barci de 4-5 m,pe peridoc, nu cred ca ajunge mai mult de 80 de lei pe luna, dar mai mult ca sigura ca gasesti pe la 50 de lei.
Parerea mea e ca o barca de fibra e mult mai potrivita pentru delta decat o pneumatica.
Rezista mult mai bine la pietre, cioate plus urmele de civilizatie (sticle, cutii, sarme, fiare, etc)
Barca pe peridoc ai umplut-o cu bagaje, ai agatat-o de masina si aia e.
Cu pneumatica ce faci? O bagi stransa in portbagaj, mai pui motorul, compresorul sau pompa,  rezervorul, vaslele, ancora, eventual bateria. Basca bagajele pentru excursie.
Ajungi la apa, desfa-o, umfl-o, pune-i motorul, bateria, baga rezervorul, vaslele, bagajele... deja cred ca mi-ar trece cheful de facut altceva in ziua aia...

radduu

Citat din: radu andritoiu din August 14, 2017, 11:03:10 AM
Salut
La aceeasi suma ajungi si cu an ul de 4,3 plus un peridoc
Si clar esti peste gogoasa gonflabila, ar mai ramane problema locului de stationare
An ul cu 20 hp mananca apa
Referitor la peridoc te pot pune in legatura cu cei de la slatina , iar varianta scurta este perfecta ptr barcuta de 4,3; in general au mai facut ceva reduceri din pret ptr alti colegi de pe forum
Imi poti da un link referitor la barcuta de care vorbesti? Ms

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

radduu

Am urmarit toate filmuletele, foarte misto barcuta. Si cea albastra doar ca este mai maricica si foarte accesorizabila.
Care ar fi pretul de noua pt cea de 4.30?
Nu am gasit pe nicaieri vreun site decat unele sh care se vindeau cu tot cu motoare la niste preturi mari pt mine.
Acum intervine ai problema masinii, stiu ca ideal ar fii un diesel care sa o remorcheze pt ca are cuplu mare la turatii mici. S-ar descurca un bmw E46 de 2000cmc benzina sa traga dupa el un peridoc cu barca de 4.30? Masina este echipata din fabrica cu carlig detasabil si mufa rotunda pt cuplare la remorca.
Greu cu barcile astea....merita bataia de cap pt cateva saptamani pe an de folosinta?

radu andritoiu

Este ok masina, tot comboul barca 90 kg, peridoc 140 kg si motor 50 kg, asa ca gaz si talpa. Vorbeste cu mister antonov pentru barca, el le face
Succes
so, keep floating for pleasure

Mike83

Citat din: radduu din August 14, 2017, 09:51:46 AM
Clar una de fibra ar fi mult mai ok si din punctul meu de vedere dar lipsa acuta a spatiului de depozitare si cheltuielile in plus cu peridocul ma obliga sa aleg o pneumatica.
Deja primul pas este facut, nevasta-mea e de acord cu cumpararea unei barci  ::)

Cu cateva sute de euro gasesti peridoc neinmatriculat pe care il folosesti doar ca sa tii barca pe el si sa o lasi la apa. Dupa cum a scris si un coleg mai sus, chiria pt barca este undeva la 60-80 de lei pe luna si scapi si de tot trambalatul cu barca pe drum.
Cu alte cuvinte ai siguranta mai buna, bataie de cap mai putina si scapi si mai ieftin.

Daca vrei neaparat gonflabila mai bine iei una sh sa vezi cum sta treaba si sa nu pierzi nici o gramada de bani. O sa-ti treaca repede, mai ales daca iesirile o sa le faci doar tu cu sotia.

Referitor la masina, eu trag peridocul (barca, motor si bagaje pt o saptamana de pescuit) cu o Kia Cee'd cu motor 1,6 benzina 126 de cai. Cand las sau scot barca de la apa folosesc o chinga ca sa fiu linistit.

kama3

In general problema nu e tractarea barcii pe sosea, unde aproape orice masina face fata, ci la ridicarea din apa avand in vedere ca rampele betonate, cu panta suficient de dulce, cu suprafata antiderapanta si accesibile la orice cota cred ca pot fi numarate pe cateva degete.
Aici intervine problema, iar cand e vorba de nisip sau pamant ud, masina de strada, oricat ar fi ea de puternica nu prea face  fata.
Cea mai buna investitie la un peridoc e un vinci supersolid cu cablu suficient de lung. Cand nu ai rampa ok  dezlegi peridocul de masina, masina  ramane mai sus, unde suprafata e ok si peridocul il tragi cu vinciul.
Dar daca ai spus ca barca o vei folosi in delta nu vei intampina astfel de probleme decat daca nu esti atent.
Cu 2000 de cmc cred ca tragi 2t nu 3-400 de kg cat are un ansamblu peridoc barca 4/5m si motor de 20 de cai.

radduu

Mda, de cand am luat microbul legat de barci, analizand bugetul/ cheltuielile/ utilitatea, se pare ca doar peridocul ma trage in jos. Nu inteleg pt ce itp, asigurare, inmatriculare pt 4 fiare imbinate si 2 roti. Banuiesc ca se mai adauga si impozit la el. Pentru cineva care sta pe langa ape, la casa, care scoate barca la apa des, se poate numii o investitie ok un peridoc bun. Dar daca scoti barca doar de cateva ori pe an la apa, se mai merita asa investitie avand in vedere ca platesti 11 luni jumate pe an taxe de depozitare si te bucuri de barcuta 2-3 saptamani pe an cat ai concediu?

crysty

Impozitul nu este mare lucru - undeva pe la 50RON. ITP si asigurare chiar ca trebuie, si asta deoarece nici tie nu ti-ar conveni sa te trezesti lovit de un peridoc al altui sofer, care a sarit din cupla (cuiul de tractare) sau i-a sarit o roata si apoi te-a lovit pe tine care circulai regulamentar samd.
Iar daca mai vii si de undeva de departe la delta sau mare ....
Daca ai Dunarea in fundul curtii si acolo dai la apa barca si o scoti ori de cate ori ai nevoie nu trebuie inmatriculat si de aici toate celelalte.
Personal am vazut o singura data o barca sarita din cuiul de tractare dar pentru ca mergea incet nu a lovit decat propria masina tractoare - dar si asa iti poti repara masina pe asigurarea peridocului "cred" ca doar d-aia platesti asigurare separata.

kama3

Paradoxul asigurarii la remorca este ca actioneaza doar daca nu este tractata. Daca este tractata raspunderea apartine autovehiculului care tracteaza implicit RCA-ului acestuia.
(1) Asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente a remorcilor/semiremorcilor are acoperire doar dacă acestea nu sunt atașate unui vehicul tractor.
(2) În cazul în care evenimentul se produce în timp ce remorca/semiremorca este atașată vehiculului tractor, răspunderea aparține vehiculului tractor.

Impozitul era vreo 20 de lei pe an parca la Galati, asigurarea 10 roni pe luna (o faci doar cand folosesti peridocul).
ITP-ul parca vreo 70 de lei - se face la doi ani.
Or fi ele doua fiare sudate, dar nu vrei sa stii ce pagube pot face daca nu sunt sudate bine... Si asa nu se verifica mare lucru la ITP, dar tot e mai bine decat deloc.

Pana la urma tu decizi daca vrei pneumatica (eu si pe asta tot pe peridoc as cara-o pentru motivele mai sus expuse) sau fibra/aluminiu/etc, dar sfatul meu este sa masori de mai multe ori inainte sa tai. Mai ales daca e vorba de o taietura de vreo 5000 de coco...