Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

dactari

mai mult decat corect

Robby

Salutare!
Va rog o informatie...
Am un motor Yamaha de 55hp in 2T , AN FABRICATIE 1993.... este posibil sa fie dotat cu trimmer electric ? sau exista posibilitatea de adaptare, ptr. a putea fi ridicat si coborat in functie de adancimea apei etc.
Specific faptul ca el are doua pistoane, nu stiu ce rol au...

ionitzady

salut robby , intrebarea ta mi se pare saraca in informatii asa ca cu permisiunea colegilor mei descriu :
  1 . motor cu trimer electric  ( o pompa hidraulica electri 12 v comandata de un buton de la mansa si motor ) , butonul este unul echivalent cu cel de la geamul electric de la masina .
 

  2. trimar pe gaz ( un piston pe gaz echivalent ca amortizoarele de la haionul unei masini ...)


cele doua variante sunt ca niste dotari ale motorului , la 55 hp datorita greutatii mot sigur ai una dintre ele , la cele mai mici ori electric ori ridici cu mana.


eu am unul de desmembrat , dar are trimar pe gaz.

Robby

Scuze  ptr. informatiile lacunare datorate si nepriceperii mele in ale motoarelor....insa ma stradui sa invat :)

electric nu e ptr. ca nu are nici un buton, deci singura  varianta ar fi cu trimar pe gaz, ceea ce explica prezenta celor doua pistoane cum bine le descrii (ca amortizoarele de la haionul unei masini), dar in acest caz tot cu mana trebuie ridicat sau exista o alta posibilitate ?
Un alt incovenient ar fi ca ii lipsesc acele scaturi (termenul l-am auzit prin Delta) ,ptr. a ridica motorul in trepte ....
De fapt ceea ce ma deranjeaza  pe mine la barca pe care de curand am achizitionat-o e imposibilitatea de a merge pe canale cu ape putin adanci, cum am vazut la alte barci ,se apasa un buton si ridica motorul si cu viteza mica se deplaseaza chiar si pe astfel de ape.
Intrebarea e pot adapta si eu barca cu aceasta optiune ?

ionitzady

electric nu , decat daca achizitionezi un trimer electric  ( undeva la 200 e ) . cu trimer manual ( ridicat cu mana ) se poate actionand o maneta ( exista un opritor , care la lasarea manuala a motorului in apa , motorul se '' opinteste '' in acel opritor rezultand pozitia de mers in ape mici .

cred ca prietenul nostru fritz ne poate lamurii mult mai bine

Fritz

#110
Salut Ady.
Acum am venit de pe Snagov. Am mai facut cateva teste...cu pilotina. Am mai tunat un pic motorul...Imi cer scuze celor cu vile pe Snagov...daca i-am spart putin la timpane !!! asa face motorul meu cand e in foame de gaz...,,zgomot"...Daca n-am bani sa-mi iau unul silentios de 20 de cai si sa traga de vreo 40...ca asta ...Faceti voi donatie ca sa dormiti linistiti la pranz in weak-end-uri !!!  ;)
:o
Ok.  Este vorba de Yammy 55 ... buba mea de la ficat ( cat mi-am dorit unul cu cizma scurta)...Avea un prieten si faceam sky nautic pe Mogosoaia...pe Snagov...Bune motoare !!! Te smulgea din apa...pur si simplu. Cred ca mai am poze de vreo 10-15 ani...
Da..Nu are trim electric...Are amortizoare pe gaz...Se pot face opritoare mecanice, cum ar fi cele de la Mercury America ...pentru transport. Nu e ceva prea comod dar ridici motorul vreo 20 de grade...exact cat isi mai poate trage apa pentru racire.  Ma gandesc si eu la o solutie...
Acum vreau sa descarc vreo 3-4 filmulete ...si sa ma hidratez cu vreo 2 beri...Cred ca am facut insolatie ! :D

ionitzady

unul desta am eu in beci . motorul l-am luat complet la un pret bun , iar ca defect avea fusta la un piston sparta . Ce nu m-a incantat la acest motor a fost greutatea si  ( nu era autolube ca asta a meu ) . Mi s-a parut mai interesant asta autolube  8) . Cat despre greutatea la 55 hp  aoleu  3 insi abia l-am bagat in masina .

Fritz

Pai al tau are 63 de kg la 25 de cai... Si Yamaha de 55 are 30 de cai in plus si 99 de kg.
Yamaha 55 in 2 cilindri si 2 carburi se folosea la curse ...circuit T 850 si S 850.
  Uite doua poze...de arhiva ...cu pistoane ce gaz...si cu elici supracavitante si alimentare cu apa direct in pompa de apa( in gaura de spalare ).

Robby

Intradevar e foarte greu motoru si asta face dificila ridicarea lui din apa ,si cand circuli pe tot felul de canale prin Delta (la intrare pe Cranjala din Sulina acum si cu barca la rame e greu sa intri) foarte des trebuie sa faci operatiunea asta..... :'( ....de aceea m-ar incanta solutia lui ionitzady ,un trimer electric, dar se poate adapta la acest motor ?......da si ar trebui adaptate si acele opritoare ....un localnic mi-a aratat o improvizatie cu o bucata de lemn dar nu mi-a inspirat incredere aceasta solutie....

ionitzady

yamaha nu se pupa cu bucati de lemn ....  restul descrierii este un pamflet intre mine si bradutzu

poate bucatile de lemn se asorteaza la mercury ....  , poate se si asorteaza ;D ;D ;D ;D

bradutzu

aloooooo
domnu'!
vezi-ti de paraitoarea ta acolo si nu te mai lua de cei cu motoare!
te rog frumos sa iti revizuiesti atitudinea! :P
;D ;D ;D
Sa auzim numai de bine!

Robby

#116
Multumesc ptr. informatii....inteleg ca cea mai convenabila solutie ar fi cu ceva opritoare (sa vedem cum se pot adapta) si ridicarea lui manuala, astfel incat sa pot merge si pe ape mai putin adanci.....
totusi ce rol au acele pistoane ,amortizoare pe gaz , pe care le are ?
Si va rog o informatie legata de revizia motorului,,,ce ar trebui sa am in vedere acum la el inainte de al folosii, schimb de ulei in cizma (am auzit pe cineva  :-\)...????

P.S.  Poate da cineva ceva relatii despre firma  Marina Tulcea  http://www.marina-tulcea.ro/ ?

Fritz

#117
Rotorul pompei de apa este cel mai important  ...Daca e ,,dus_ " calezi motorul.
Verifica si uleiul din cizma. Daca e negru trebuie schimbat, daca e albicios...emulsionat cu apa inseamna ca ai de schimbat si vreo 2-3 simeringuri...inaintea uleiului. Daca e gri...metalizat e nasoala treaba ...adica pilitura de aluminiu...sa speram ca NU...trebuie sa cauti ....piesa rupta care a facut asta...adica a aschiat in mers cizma pe interior....si implicit a circulat odata cu uleiul prin rulmenti, angrenaje...etc. Un set de bujii noi..si cam atat. Sa nu uiti sa-i bagi ulei de amestec.  :)

ionitzady

azi am demontat blocul motor la yamaha 55 hp si mi-a placut ca pe vibrochen avem biele demontabile si rulmentul din mijloc care este din doua buc adica se schimba fata de yamaha 3 cilindrii 25-30 unde am 2 rulmenti care nu pot fi inlocuiti + cele 3 biele care nici ele nu se demonteaza . Asa ca un mare + pentru 55 hp

Fritz

#119
Yamaha 55 ...a facut cateva recorduri de viteza europene la clasa T850 cm3 care inca mai sunt in picioare !!!
  Dar inaintea lui... in Europa ...la 850 cm3 ..55 de cai si 55 de kg !!! Carniti ... Cel mai bengos motor de barca in 2t ... Selva a cumparat Carniti si a continuat si traditia ...motoarelor racing.... In Europa recordurile de viteza la T400 si T550 sunt detinute de Selva ...25 xsr !!! Tohatsu 40 nu a reusit sa doboare un record facut cu Selva 25 !!! Nici Yamaha...nici Mercury !!! Nimeni;. Iar la clasa S550 tot Selva 25 ...117 km/ora !!!  Se screm acum cu motoare de 500 cm3 in  4 timpi sa treaca de 80 km/ora... Au ajuns la 83 cu tot ce se poate manari la un 4 timpi...
Uite cum mergeau italienii cu Carniti in 1970 !!!
Vintage boat Canali-Carniti outboard

Pe la sfarsitul filmului ...o sa vedeti viraj brusc ..sub piciorul podului ,...adica in 10m !!! Ce face V-ul de 30 de grade...
O sa postez cateva poze ... Mai exista un Carniti 55 ..reconditionat si functional 100/100.in Bucuresi .
N-am avut curaj sa-l pun pe barca mea de viteza...ca la calcule dadea peste 125 km/ora..iar la 95 km/ora cu 35 de cai ..deja mergi cu ochii stransi si aerul iti smulge parul din cap...vorba vine..curaj am avut mereu si am si acum dar ...am familie ...raspunderi...
In poza 008 ...o sa vedeti gaura de alimentare cu apa !!! sub varful bombei pintenului !! deci motorul cu cizma scurta se monteaza cu varful bombei la varful V-ului barcii !! Nu mai dragheaza decat aripioara de sub pintenl !!!  Restul e in aer !
Adica placa anticavitatie este cu creo 125 mm deasupra apei !!!
NA BELEA !!! :o Unde mai pui  aripile alea din plastic chinezesc ??   ???