Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ciby

Am manualul de utilizare pentru Yamaha F15-F20.
Daca sunteti interesati vi-l daruiesc:
Si mai am un "Repair Manual" pentru motoare Yamaha intre 2 si 250 hp din anii '84-'96, dar nu reusesc sa-l deschid. Il postez in speranta ca cineva va reusi si ne va spune si noua cum.

Vali

Salut Ciby si multumim :). Cauza pentru care nu se poate deschide manualul de reparatii postat de tine este ca fisierul pdf e incomplet (are doar 17 KB), pe cand dimensiunea lui este de 218 MB, si tocmai l-am uploadat aici:
http://dl.transfer.ro/transfer_ro-20jul-3c7dccf16256.zip (transfer.ro, perioada de valabilitate a linkului 10 zile). Enjoy :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Pai de ce sa nu-l uploadam direct aici?
Sa-i multumim lui Fitness4mind, se stie el care este!

Ce se intampla? Nu pot uploada!

Vali

Pentru ca spatiul de upload e prea mic pentru cei 218 mega ai manualului, de aceea l-am pus pe transfer.ro :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Aha, inteleg! Parca 16 mega este limita, nu?
Foarte interesant acest repair manual si are multe poze semnificative. Asa ca sariti pe el!

cristi_pescar

#5
Salutare!
Vali, ai putea sa mai postezi odata link-ul catre manualul de reparatie?
Multumesc!

Later edit:
Am reusit sa-l gasesc pe google cautand dupa titlu. Multumesc oricum!

Vali

Daca nu deranjam, te rugam sa ne pui si noua linkul aici, fiindca mai sunt poate doritori, si daca uploadam pe transfer.ro, iar dispare dupa 10 zile. 
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cristi_pescar


Vali

Am gasit manualul utilizatorului pentru outboard-ul Yamaha de 25 CP / 2T, pe care-l cautam de ceva vreme. Dupa cum spunea si Mihaif99, e un motor care tine bine la tavaleala, foarte fiabil si de incredere. Eu personal sunt foarte multumit de el, si dupa cum spuneam zilele astea, avantajul cel mai interesant al acestui motor este ca i se poate schimba cursa de deschidere a muzicutei, de la 7,2 la 5,4 mm, scazandu-i-se astfel puterea la 20 de cai. Operatiunea se poate face la unul din service-urile Yamaha, noi tocmai am facut-o pentru motorul unui prieten.

Datele tehnice ale motorului sunt absolut identice cu ale celui de 20 de cai. Prin urmare, cred ca e un motor foarte potrivit pentru gama de barci de Dunare cu lungimea in jur de 5 metri, la nevoie putand fi scazuta puterea pentru a nu mai inmatricula barca. Pretul de achizitie e mai accesibil decat al unuia in 4 timpi, iar diferenta de consum nu e asa importanta la utilizarea ca amator. Mai postez odata si datele tehnice, de unde se vede ca datele tehnice sunt aceleasi ca la 20 CP:
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

#9
YAMAHA 25 VM   sau  YAMAHA 25 QRO  ,,, sau cand spui yamaha 25 cai , nu ai spus deajuns. o sa va arat in imaginile urmatoare doua motoare YAMAHA  , ambele doi timpi , ambele sunt date ca fiind de 25 cai , dar care sunt total diferite ca performante si caracteristici . cel VM este de fapt un 20 fortat la deschiderea de la muzicuta , cu un carburator , iar QRO este un trei cilindri cu trei carburatoare , care poate fi urcat pina la 40-50 cp

Vali

Interesanta coincidenta, exact aceleasi motoare le am si eu :). La inceput l-am suspectat pe cel in 3 cilindri ca fiind de 30 CP, din cauza arhitecturii absolut identice cu motorul de 30 din pliantul caruia i-am facut poze. Ulterior am aflat de la dl. Enachescu ca varianta in 3 cilindri a fost intr-adevar facuta si pentru puterea de 25 de cai. Cred ca diferenta intre ele e aceeasi, anume (de)tunarea din admisie si/sau carburatie. Oricum, se vede clar ca placuta de serie e originala (25CP), nu cred sa fi avut cineva interes sa "reboteze" motorul.

Ar fi interesant de gasit cum se face (concret) cresterea puterii la acest tip de motor. Din ce se vede, variantele de putere actuale de 40 si 50 CP au cilindree mult superioara, de 698, respectiv 849 cm3. Parerea mea e ca totusi e cam dificila cresterea puterii spre 40-50 CP la cilindreea de 496 cm3 a motorului de 25 CP, si fara a implica anumite riscuri. Oricum, cel mai bine e sa gasim o sursa (link etc) despre tunarea acestui tip de motor.

Manualul postat de mine se refera exclusiv la motorul in 2 cilindri, care dupa cum spuneam e o alegere excelenta pentru o barca de Dunare in jur de 5 metri. Totusi, importanta e lungimea cizmei, mai ales ca in ultima vreme cizmele scurte sunt din ce in ce mai greu de gasit, deci la o barca cu bord liber coborat e posibil sa fie mai greu de gasit acest tip de motor.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

ce cod de bujii folosesti

Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

#13

Rares Badrea

Citat din: Vali din Iunie 07, 2012, 09:13:28 AM
....

Ar fi interesant de gasit cum se face (concret) cresterea puterii la acest tip de motor. Din ce se vede, variantele de putere actuale de 40 si 50 CP au cilindree mult superioara, de 698, respectiv 849 cm3. Parerea mea e ca totusi e cam dificila cresterea puterii spre 40-50 CP la cilindreea de 496 cm3 a motorului de 25 CP, si fara a implica anumite riscuri. Oricum, cel mai bine e sa gasim o sursa (link etc) despre tunarea acestui tip de motor.

...

Salutare,

Tunarea motoarelor de 2 timpi este relativ simpla si este rezultatul introducerii unei cantitati mai mari de amestec carburant in cilindru concomitent cu cresterea (imbunatatirea) capacitatii de evacuare a gazelor arse. Daca bagam mai mult trebe sa si scoatem mai mult, nu? Va voi prezenta in cele ce urmeaza cateva (cam 10%) metode relativ simple (pentru cineva tehnic) de tunare a motoarelor in 2 timpi:

Metode de a imbunatatii admisia:

1. Carburator mai mare!
2. Muzicute (lamele de admisie) din fibra de carbon cu opritor variabil
3. Modificarea gradelor si a inclinatiei pasajelor de transfer (asta e complicat si costisitor) precum si adaugarea de pasaje suplimentare.

Metode de imbunatatire a combustiei:

1. Raport de compresie marit la 10:1 (necesita bujii mai reci NGK 10 sau 11, cu acelasi profil ca bujia initiala)
2. Squish band paralel de 0.75-0.85 mm (dati search pe google images sa va lamuriti ca e mult de explicat)

Metode de imbunatatire a evacuarii:

1. Marirea pasajelor de evacuare
2. Marirea si lustruirea galeriei de evacuare


Acestea sunt doar cateva metode simple care va pot ridica puterea motorului cu pana la 30% daca sunt facute corect. Motoarele de doi timpi sunt cele mai predispuse la tunat deoarece la variantele de curse se pot obtine puteri de peste 400 cp/litru!!! (Moto GP 250 cmc = 117 cp la roata = 468 cp/litru). Evident ca la alta turatie (18-20.000 de ture), cuplu mic, plaja de putere foarte ingusta etc, etc.
Nu trebuie uitat ca orice modificare in sensul maririi puterii unui motor are cel putin doua rezultante negative: cresterea consumului si scurtarea vietii motorului. Daca, consumul creste in progresie aritmetica, viata motorului se scurteaza in progresie geometrica:

Numai bine

Rares Badrea

Rares Badrea

Founder Sydney Marine