Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Multumesc Rares pentru raspunsul atat de cuprinzator :). Mai stiam cate ceva despre cele scrise de tine din vremea cand eram motociclist, dar ma interesa daca e cineva autorizat de Yamaha, care poate face modificarile respective de putere in limitele de fiabilitate. De exemplu, e stiut ca in Ungaria reprezentantele Yamaha pot tuna motoarele outboard in 2 timpi in parametri de fiabilitate identici motorului initial, pe cand la noi nu am gasit inca pe nimeni care sa creasca puterea motorului, ci doar sa o scada.

Oricum, din cauza ca am trecut pe 4 timpi, subiectul si-a pierdut (cel putin din partea mea) actualitatea, insa e bine de stiut pentru viitor sau pentru alti forumisti interesati, drept pentru care iti multumim inca o data. Ramane sa ne gasim in curand sa discutam ideea ta cu catamaranul ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

#16
Citat din: Vali din August 24, 2012, 07:21:38 AM
Multumesc Rares pentru raspunsul atat de cuprinzator :). Mai stiam cate ceva despre cele scrise de tine din vremea cand eram motociclist, dar ma interesa daca e cineva autorizat de Yamaha, care poate face modificarile respective de putere in limitele de fiabilitate. De exemplu, e stiut ca in Ungaria reprezentantele Yamaha pot tuna motoarele outboard in 2 timpi in parametri de fiabilitate identici motorului initial, pe cand la noi nu am gasit inca pe nimeni care sa creasca puterea motorului, ci doar sa o scada.

Oricum, din cauza ca am trecut pe 4 timpi, subiectul si-a pierdut (cel putin din partea mea) actualitatea, insa e bine de stiut pentru viitor sau pentru alti forumisti interesati, drept pentru care iti multumim inca o data. Ramane sa ne gasim in curand sa discutam ideea ta cu catamaranul ;).
iar eu stau cu toti ochii pe voi ( si cu cel al soacrei ) fiind interesat si de catamarane FAMILY si de YAMAHA

ionitzady

salut prieteni
nici nu stiu cum sa incep , dar cred ca cel mai bine ar fi cu inceputul: am cumparat un yamaha 30 hp 3 cilindrii autolube ( Vali stie ) la un pret mai bun intr-o stare mai proasta, motorum merge in doi in loc de trei ( un cilindru intrerupe ). am verificat scanteia , care este buna , asa ca problema o reprezinta alimentarea cu benzina . Am demontat carburatoarele ( am scapat si tija de sincron acceleratie carburatoare in apa) , le-am curatat si degeaba acceleasi simptom . Cand scot fisa de sus cu motorul pornit , motorul nu simte nimic , l-am pornit cu bujia scoasa si scoate fum in loc de vapori de benzina, am scimbat carburatoarele 1 cu 3 si mergea mai prost .
    Luni am chemat un meserias , dar nu cred sa faca ceva omu si nu pt ca el ar fi problema ci .........   .
tipul asta de motoare sunt smechere rau de tot ( a meu schiop porneste la prima sfoara , merge rotun la rilanti si cupleaza fara probleme , numai performantele sunt afectate ) Oricum am luat viteza cu el si am intrat  in niste valuri , o senzatie super , in afara de niste bubuituri sub fund  barca nici macar nu a oscilat .
am sa tin la curent cu ce se intampla , iar daca luni reuseste meseriasul sa-l faca calumea cred ca-l apuc pe D-zeu de picioare.

adrianix

Salut. Daca scanteie este si alimentarea e in regula si ea,problema pare sa fie de la pistonul respectiv. Este posibil ca distantierele dintre segmenti sa se fi spart si in momentul cand se aliniaza cu fantele segmentilor sa piarda presiunea si sa dea afara fum si nu vapori. Mai pot fi si segmentii sparti sau blocati,dar mai bine sa lasam meseriasul sa vada,poate ai noroc si scapi usor cu vreun reglaj care acum iti scapa. Asteptam noutati.

ionitzady

treaba a fost foarte clara : in cilindru nu este suficienta compresie pt muzicuta , dar dupa o scanare mai tarziu la problema tot nu i-mi pare rau de achizitie. Am studiat  pe ebay si am gasit cate ceva si in iarna asta vreau sa ma ocup de el  . Sa-l segmentez aranjat , tot ce trebuie ca doar il fac pt mine , ca la wiler diler.
Va voi tine loa curent cu tot ce se v-a intampla , sper sa fie numai de bine.

ionitzady

si asa am inceput restaurarea motorului . momentan nu va pot spune decat ca nu vad luminita de la capatul tunelului si ca sunt intr-o ceata totala , nu pt ca nu ma descurc ci pt ca belele curg . Pt moment ar trebui schimbate pistoanele cu segmenti , dar sa vedem + garnitura de chiuloasa si esapament .
  mai am o speranta daca s-ar potrivi un cap de 40 cp in locul acestuia de 30 cp . sa peram ca v-a merge si de aici ar veni triumful meu.
   APROPO , Vali sa-mi pastrezi si mie o bucatica de placaj pt prinderea motorului , pt ca se pare ca ce am facut eu anul trecut a fost cam de mantuiala.

ionitzady

domnilor ce compresie ar trebui sa aiba un motor yamaha 2 stroke ( ca cel de sus) si in ce conditii  ( temperatura , la cald  ,la rece ) si daca masurarea cu compresmetrul este k ?( in regim de functionare intra si uleiul si mai creste compresia , cred )

Vali

Salut Adi, cel mai bun raspuns il putem gasi doar in cartea tehnica de reparatii a motorului. Doar meseriasii cu vechime sau proprietarii motorului respectiv pot sti aceste amanunte pe dinafara.
Eu am reparat impreuna cu Mihai Irimia un Yamaha de 25 CP/4T, si daca n-aveam cartea tehnica nu faceam nimic. Poate putem gasi pe net in pdf documentul de care ai nevoie, daca nu, poate il putem fotocopia dupa cartea originala, pe care o gasim la prietenii mei de la Yamaha.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mario38

limita inferioara 86 PSI

ionitzady

deci mario daca al meu are pe cilindrul 1  9,5 (140 psi)  cilindrul 2 10,5 (150) cilindrul 3  8,5(125) , masuratoarea a fost facuta cu compresmetrul din poza la -5 grade , motorul nepornit . 
   Intrebarea mea este cam care ar fi starea motorului ? este obosit sau buna?
cilindrii sunt numerotati de la volanta la elice

mario38

MAXIM 165 PSI => stare foarte buna

ionitzady

bvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv  cel mai frumos codou de CRACIUN sa dea domnu sa fie asa , ca de aici e pe mana lu taticu ( METABOND , curatenie , bibilou,) 
   probleme cu sotia , nu-l accepta in pat intre noi :)) .
am sa revin cu poze pe viitor dar acum am demontat pintenul pt servisare schimbat simeringuri , ulei , verificat pompa .
  MULTUMESC DE VESTE SI SARBATORI FERICITE !!!!!!!!!!

Fritz

#27
 Am vazut pozele postate de Mario38...
Doua motoare sanatoase...Cel in 2 cilindri l-am vitaminizat deja...L-am facut la 33.
Iar cel in 3 merge facut si la 40 de cai ...
  Se pot face si modificari care maresc puterea cu cativa cai, ne costisitoare si nici care maresc semnificativ consumul de carburant . Modificari pe care fabricantii de motoare le folosesc . Adica intr-o caroserie...ca sa-i zicem asa de 25 de cai , se fabrica 20,25,30 si uneori si 35 de cai.
De exemplu eu am cumparat de la cineva un Selva de 20 de cai in 2 timpi. Calat ...la 150de euro , dar cu acte in regula. L-am luat pentru acte....Si l-am desfacut. Pentru ca mai aveam si Selva 25, si 32 in aceeasi capacitate cilindrica si cu un singur carburator .Acelasi si am vazut diferentele. Cel de 20 avea distanta de la portul de evacuare la chiuloasa de 40 mm...celelalte doua de 38 mm .  Ala de 20 -5000 de ture, celelalte doua 6000 de ture... Deci prima modificare ...Ia evacuarile la pila . Si da-i si lupta , si masoara.
Sa nu se inteleaga gresit...Stiam ce fac . Nu modificam in nestire. O modificare e ireversibila...de obicei.

Alta masuratoare. Cel de 25 avea camera de ardere de 27 cm3 (se masoara bagand cu o seringa gradata ulei in camera de ardere pana cand se umple ,cu pistonul la PMS . Impingi celalalt piston la maxim in jos (daca-s doua) ...despre 3 mai tarziu.  Cel de 32 avea camera de 21 cm3.  Ambele aveau aceeasi distanta la evacuare . 38mm . Buuun. Calculam raportul de compresie .  Aria pistonului X 38 mm (cursa reala de comprimare este de cand pistonul a inchis evacuarea si comprima amestecul pana la PMS. + volumul cameriei de ardere...si totul impartit la volumul camerei . Aflam raportul de compresie. 
Cel de 25 are 6.5/1   iar cel de 32 are 8.3/1 .  Diferenta e ca cel de 25 are garnitura de chiuloasa iar cel de 32 nu are. Are doua O-Ringuri. Grosimea garniturii de chiuloasa X aria pistonului =6 cm3.  Simplu !!!
De la 25 la 32 deferenta e o garnitura de chiuloasa ...de 1.5mm care  inmultit cu 40 cm2 = 6 cm3. Diametrul e de 72mm ...La toate motoarele in discutie...Si 20, si 25 si 32...si Yamaha 25 in 2 cilindri.
Diferenta de la cel de 20 pana la 32 de cai ...ar fi :
1- Mpdificat distanta de la inchiderea evacuarii la pms de la 40mm la 38 ( ceea ce inseamna o marire in turatie de la 5 la 6 mii)
2 Schimbat bolturile din pistoane care sunt mai grele...gaura are 11 in loc de 12.5)
3. Eliminat garnitura de chiuloasa si planat chiuloasa la 21 cm3
4. Prelucrat canale pt. O-ringuri in chiuloasa pe o masina de gaurit in coordonate.

Asta e tot.  Motorul de 35 de cai (Selva) nu are alte diferente fata de cel de 32 (Selva Antibes30) decat ca are 2 carburatoare la diametru marit ( 34-30 vs 30-28 mm) si 6 supape in loc de 4 pe muzicuta.
  Selva 25 Racing este de fapt acelasi motor de 35 la care s-au adaugat 2 ferestre in piston, daua canale pe cilidru (finger ports) si s-a marit raportul de comresie pana la 9.4/1 ...Are 40 ce cai la 498 cm3.
  Cele doua motoare prezentate de Mario...Cel de 25 in 2 cindri de 496 cm3 se face lejer la 33 de cai.
Am facut unul pentru un prieten si merge beton.
Cel de 25 in 3 ...ajunge lejer la 36. Dar se poate face la 40 . Ambele Yamaha au finger ports pe cilindru,
Au raport de co,presie mic si turatia limitata mecanic pe la 5000-5500.  Electronic e limitata pe la 6300.
Deci daca poti sa-l duci de la 5000 la 6000 ...l-ai vitaminizat deja.  Consumul creste un pic, dar cresterea in putere efectiva e facuta marind raportul de compresie.  Daca tot folosim benzina de 95 ...sa beneficiem de puterea pe care poate s-o dea. Motoarele  in 2t sunt facute sa mearga cu benzina de 75...

Si ma uit la pozele motorului demontat ...al lui Ionitzady ...E in pozitie buna de masurat. Distanta de la fanta de evacuare la capatul blocului (unde se pune chiuloasa) ...ca tot e capacul de evacuare scos...Un subler ....
Diametrul cilindului ( ca poate fi pe reparatie)
Camera de ardere se masoara cu garnitura si chiuloasa pusa ...ca pistonul are dom ( e bombat)...si am putea face un calcul la cel in 3 pistoane....Nu de alta dar am vazut ca si Vali avea unul la fel...si nu il putem lasa nici pe Ionitzady cu agregatu' demontat....care merge  in 2 cilindri  in loc de  3... Care nu merge?  Cil 1 e la volanta....
Pot fi supapele , un simering daca e cil 1 sau 3 , o bobina de inductie , o fisa de bujie sau un piston .

sau o bobina si un carb infundat... sunt multe variante...

3 bobine, 3 pistoane, 3 carburatoare , 3 blocuri de supape ...Cu supapele e relativ simplu...E deschisa ..o intorci pe dos. Carburatorul il cureti de gunoaie... La bobina nu prea ai cum sa vezi cu ochiul liber...Da scanteie ...Dar la ce tensiune? E suficienta sa ionizeze si sa aprinda gazul ? ...Cred ca prin eliminare ai putea rezolva ceva...Sunt multe variante ...permutari ...dar ai putea sa-ti dai seama ce nu merge.
Poate fi o bujie...Daca n-ai 3 bune ...nu merge rotund.

Fritz

#28
Asta e chiuloasa pentru Yamaha 25 in 2 cil /496 cm3 ...modificata pt oring-uri.
pus pe o barca ...tot de viteza, a unui prieten. Elice chopper pas 18". Merge de rupe...si face zgomot mult mai mic ca Selva ...al meu (are filtru de zgomot in fata carb ...si motorul e lasat 5 cm in apa  ...adica axul elicei e la 5 cm sub V-ul chilei si gaxele de esapament nu mai ies libere sa ne sparga la timpane...Bolborosesc si ele acolo sub apa ...dar nu mult. Placa anticavitatie e in aer...adica n-are niciun rost aici.
Merge la 75 /ora asa cum e setat...SetUP 3" si setbach 5"... Se vede suportul confectionat cu gauri...din 25 in 25 mm ...Sunt doua gauri mai jos fata de punctul de ,,moment zero". Adica axul elicei aliniat  la V-ul barcii. Am si filmare...dar are vreo jumatate de ora...Doua gauri mai sur ar merge de BELEA ,dar trebuie rezolvata racirea ...Nu si-ar mai trage apa pt. racire. Exista si solutii, dar prietenul meu are 125+ ...si cu a 2-a persoana nu ar mai glisa, asa ca 2 gauri mai jos si are si ,,aderenta".

mustatza

Fritz@
esti tare frate,foarte putini dau din casa si pt asta tot respectul cuvenit.FELICITARI!!!!!!!!!!
despre johnson 737 ai ceva cunostinte?