Buna seara,

Creat de Christian77, Octombrie 12, 2017, 09:14:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Christian77

     Buna seara dragi veterani barcangii,

Am gasit acest forum si am zis sa cer o parere de la cei mai experimentati , eu acum 1 saptamana am facut scoala pentru obtinerea permisului de barcangiu clasa C+D asa ca astept sfaturi pentru achizitionarea unei barci de 6-7m cu o cabina de dormit cu un an de fabricatie dupa 1996 si care sa fie foarte fiabila si buna pentru un novice !
P.S: buget maxim 10000euro . Orice informatie si ajutor este de folos ! 8)
                                                                                   
                                                                   Va multumesc si astept sfaturile si parerile dumneavoastra !

kama3

Barcangii? ;D
Un fel de branconieri!
Da daaa!

Bine ai venit!

Christian77

bine v-am gasit si sper ca sa ne intalnim pe apele din delta sau mare !  ;)

dorely

Dacă te interesează un Shetland 640 cu de toate, da-mi un mesaj pe private.

mariusm piesenoi111


Christian77

 ce parere aveti despre Chris craft concept 21 motor omc 5.8i de 300cp sau alta varianta ar fi Bayliner 2052 LS Capri  motorizare Mercruiser 4,3 LX 230cp, consum fiabilitate daca pot merge linistit prin delta ? ca nu vreau sa o iau si sa ma uit la ea cum sta la cheu :)

mariusm piesenoi111

Inca o data.....McGregor .....e un vis.....daca nu.imi implineam o alta fantezie(cu roti) acum eram sigur posesor de McGregor

Christian77

<Inca o data.....McGregor .....e un vis.....daca nu.imi implineam o alta fantezie(cu roti) acum eram sigur posesor de McGregor>  da-mi te rog detalii ca ptr mine McGregor este un luptator de MMA si cam atat ,  la o cautare pe google am gasit de la luptator pana la veliere si yachturi

cristizz

Corect este Macgregor nu Mcgregor - de asta ai fost directionat in alta parte.
http://sailboatdata.com/view_builder.asp?builder_id=180
Ultimele 2 modele, X respectiv M sunt cele mai versatile.
www.macgregor26.com
http://www.macgregorsailors.com

Spor la studiu.

mariusm piesenoi111

Scuze....imi scrie asa autocorectul si eu nu.verific.....scuze.
Multumesc Cristi

Christian77

Multumesc Cristi(tizule) ca mai scos din ceata dar din ce observ astia fac doar veliere eu doresc sa imi cumpar un model cum am specificat mai sus ! multumesc oricum ptr sfat !

dorely

Eu ti-am spus de Shetland :)

mariusm piesenoi111

Salut
Acel velier este si una din cele mai versatile salupe ,in mod cert una extrem de dotata pt viata la bord si care cu 50CP zboara.....si are un pescaj ridicol....perfecta si pt DD
Mai citeste putin ......vei vedea ca are avantaje enorme.
Si mai vine si cu trailerul ei.

dorely

No fain velierul asta, zboara....

Florio

Citat din: Christian77 din Octombrie 14, 2017, 11:16:46 PM
Multumesc Cristi(tizule) ca mai scos din ceata dar din ce observ astia fac doar veliere eu doresc sa imi cumpar un model cum am specificat mai sus ! multumesc oricum ptr sfat !

Salut :) .
pentru Dunăre și delta ei, eu personal nu aș cumpăra o șalupă cu o motorizare mare, inboard, probabil transimsie Z-drive, cum dădeai exemplu mai sus. Din motive principale de accesibilitate prin ape mai puțin adânci și economie în marș. Secundar sunt multe altele, chiar și zgomotul și vibrațiile. Știu că la ralanti acestea sunt mici, dar în marș, vei vedea o diferență mare :) .

Shetland este o barcă bună și spațioasă, prietenul nostru Dorely are una care i-a făcut viața mai frumoasă. La 6,5m lungime, are locuri de dormit, aragaz, chiuvetă, WC închis. Cockpitul larg, protecție foarte bună la marș, se pretează și la pescuit și la călătorii mai lungi. Poate avea motor de 25 cp, fără probleme, cu mers economic în deplasament. Doru și-a pus 90 cp (parcă), ducând barca la limita glisării.   
O barcă foarte bună, solo sau de familie.

MacGregor26, este iarăși o alegere bună, pe care am făcut-o și eu, încă de acum aproape 10 ani (și nu renunț la ea nici acum, udându-i chila din Dunăre până-n Marea Egee :) ).
Barca are un pescaj incredibil de mic (35 cm) și e pusă în mișcare în principiu, de orice motorizare. Vine echipată cu 50 cp pentru a fi dusă în zona de glisare, așa cum arată filmul de prezentare, făcând ski nautic. Dar să nu ne păcălim, e o barcă foarte mare, iar acei  30-35 km/h nu-i vei atinge decât cu încărcătură minimală și motor la maximum.
Glisajul nu este "target-ul" bărcii.
Target-ul bărcii este :
1. Confortul. La bord ai 6 locuri de dormit, masă cu banchete, Wc închis cu sau fără chiuvetă (al meu are), bucătărie cu chiuvetă și aragaz, spațiu interior excelent. Noi (familie de 4) facem călătorii de 2-3 săptămâni prin natură sălbatică, sau pe mare deschisă, fără probleme.
2. Deplasare economică. Se poate merge și cu viteză, dar deplasamentul economic de 5 nd, aduce un consum de minimum...1,4-1,5 l/h (acesta e consum din vara asta, in Egee). Nu te entuziasma, acesta este un minim. În funcție de curent și vânt, vei vedea 2,5l/h sau 3 l/h. Dar așa e pe apă. Cu multe variabile :)  Readuc aminte: motorul nostru e de 50cp!
3.Poate fi folosit doar ca șalupă. Dacă vrem să fim scrupuloși cu exprimările, constructorul l-a făcut în gama "motor yacht". Dar noi suntem modești, că dacă nu, ne învață statul să fim :)
Așadar ca șalupă, este una dintre cele mai mari și mai confortabile. E din gama celor marine, de aceleași dimensiuni, care consumă 80l/h.
4. Poate fi folosit ca velier, așa cum îl folosim noi de aproape un deceniu. E sublim! Navigația cu vânt aduce la ureche doar susurul apei și adierea brizei. Barca e "vie", navighează singură. La pasaje lungi, toată familia se distrează, ia masa, gătește, doarme, iar barca își vede de drum cu o minimă supraveghere.
5. Pentru Dunăre și delta ei, nouă ne-a fost casă ani la rând. În orice sălbăticie am fi ancorat, avea o casă întreagă cu noi. Am accesat canale mari și medii, lacurile lagunei (Razelm, Sinoe, Golovița, Zmeica) brațele mari ale Dunării și ieșirile lor către mare (Bara Sulina, Gura Sfântul Gheorghe), canalele de refugiu dintre deltă și mare (Edighiol, Periboina, ori Perișor, Periteșca), golful Sacalin, într-un cuvânt toate apele mici, înșelătoare, pline de dune ori praguri (shallow waters, cum zice cartea :) )
6. Stabilitatea este una de excepție, datorită balastului pe care un velier trebuie să-l aibă. La greutatea bărcii de 1100kg și 750 kg balast, restul până la 2500 kg am pus noi adesea încărcătură. Se mișcă excelent. Am trecut cu ea și prin furtuni (deși le evităm) și prin vânturi tari, ori valuri de până la 4m. Când Razelmul a ridicat valuri de 1,5m cu deferlant, am zis că-i glumă :) .
Am enumerat câteva despre tipul acesta de barcă, fiindcă o cunosc mai bine decât pe Shetland. La acesta din urmă, te poate sfătui Doru, mai detaliat.

Alegerile îți aparțin în funcție de necesitățile proprii, buget, modul în care dorești să folosești barca și pe ce tip de ape.
Oricum, important este că îți dorești o barcă, o cauți, iar din acest moment e doar chestiune de timp până o vei avea :)