Pregatirea de iarna a sistemului de alimentare cu carburant

Creat de crysty, Decembrie 27, 2017, 06:03:25 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

crysty

Deschid discutia despre conservarea si pregatirea pentru iarna a sistemului de alimentare cu carburant al motorului. Aici intra rezervorul de benzina, furtunurile aferente ce conecteaza rezervorul de motor, filtrele decantoare, si mai departe spre cilindrii - carburator/pompa de injectie etc. Ceea ce stiu eu si am urmat pana acum este ca nu trebuie sa las benzina in rezervor pentru  o perioada mai lunga, de asemeni pentru iarna sa nu las apa eventual stransa in paharul decantor. Despre restul cred ca parerile sunt impartite adica para (pompa manuala de amorsare), furtunuri si celelalte.

Alex1958

Citat din: crysty din Decembrie 27, 2017, 06:03:25 AM
Deschid discutia despre conservarea si pregatirea pentru iarna a sistemului de alimentare cu carburant al motorului. Aici intra rezervorul de benzina, furtunurile aferente ce conecteaza rezervorul de motor, filtrele decantoare, si mai departe spre cilindrii - carburator/pompa de injectie etc. Ceea ce stiu eu si am urmat pana acum este ca nu trebuie sa las benzina in rezervor pentru  o perioada mai lunga, de asemeni pentru iarna sa nu las apa eventual stransa in paharul decantor. Despre restul cred ca parerile sunt impartite adica para (pompa manuala de amorsare), furtunuri si celelalte.
Salut,
Sunt situatii cand nu poti goli rezervorul si uneori nici sistemul de alimentare.
Oricum un sistem care are elemente din cauciuc (omologate pentru benzina) e mai conservat plin cu benzina decat gol.
"Dusmanul" il reprezinta mai degraba razele UV decat benzina.
Daca nu ai de a face cu pompagii hoti, in benzina e foarte putina apa. O mica cantitate de apa se dizolva in benzina cand e cald. Daca aceasta benzina ramane in rezervor, cand se face frig, se separa faza apoasa, care poate chiar ingheta si chiar sparge incintele din materiale rigide in care e prinsa in capcana.
De aceea e recomandat sa scurgi filtrul decantor cand se raceste vremea si, daca ai dop de gheata in rezervor sa adaugi alcool cat mai pur. Dizolva apa si se dizolva in benzina. Nu pune mult alcool, odata ca e pacat si apoi ca afecteaza motoarele cu injectie mai ales cand le forjezi.

Trimis de pe al meu HUAWEI VNS-L21 folosind Tapatalk


Florio

Subiectul a fost dezbătut și în trecut, îmi mențin părerea spusă atunci.
Sunt multe "rețete" despre conservarea pe timp de iarnă, unele total contrarii, dar toate venite de la oameni pricepuți, chiar profesioniști. Eu urmez o opinie întâlnită inclusiv pe site-urile din străinătate: las combustibil în tot circuitul, după ce l-am tratat în prealabil cu un stabilizator pentru benzină. Astfel în circuitul de alimentare nu rămâne aer, garnituri, furtune, etc, sunt în contact cu combustibilul așa cum au fost ele proiectate (nu se usucă, nu crapă), iar combustibilul în amestec cu acest aditiv nu crează suspensii ori depuneri, în pauza dintre sezoane.

Am ales asta și s-a dovedit eficientă, deși există metoda de a goli circuitul, prin deconectarea de la rezervor, în timp ce motorul merge până consumă tot. Criticii acestei metode spun că motorul nu poate consuma tot, oricum va rămâne ceva benzină prin circuit, care în contact cu aerul deja intrat se depreciază mult mai repede. Astfel va crea depuneri care ulterior pot înfunda circuitele fine.

Un exemplu de stabilizator este cel de la STP, folosit și de cei de pe forumurile de motociclism, pentru perioada de iarnă. Preț de 20-30 lei. Se găsește inclusiv în benzinăriile AGIP ori RomPetrol

teo pes

Dupa ceva ani am ajuns la concluzia ca lasarea circuitelor ,,pline" da cele mai putine batai de cap in primavara !
Florio are dreptate cu aditivul (cu toate ca eu folosesc alta gama ) , dar ar mai trebuii spus ca este necesar citirea atenta a instructiunilor (sa fie :de,si,sau, conservare), iar ce este cel mai important in primavara golit,eventual decantat(daca e tulbure rau), si amestecat cu un combustibil nou .
Nu as sfatuii pe nimeni sa si porneasca prima data motorul numai cu ce a stat peste iarna ! deci asta implica cantitatea pastrata sa nu fie exagerata!
Viata i grea !!  Dar trece !!

timberland0910

Nu ar fi mai simplu sa il pornesti tot la 2 saptamani si lasat sa mearga 10-15 min?  Sau dauneaza?

Florio

Citat din: timberland0910 din Decembrie 29, 2017, 01:59:30 PM
Nu ar fi mai simplu sa il pornesti tot la 2 saptamani si lasat sa mearga 10-15 min?  Sau dauneaza?

Desigur, e foarte bine pentru motor, să fie pornit la răstimpuri. Ar fi de menționat că iarna nu prea avem condiții de a porni motoarele.
În afară de aceasta, indiferent de faptul că motorul e pornit, el nu consumă carburantul din rezervor, iar acesta se depreciază în timp.
Ideea e să avem combustibil de o calitate ok în circuit. Acel aditiv are tocmai acest rol, de a păstra calitatea carburantului o perioadă mai lungă.

@Teo: nici eu n-am folosit marca aceea de stabilizator :) . L-am pus ca exemplu, fiind foarte răspândit între motociclisti. Aceştia se confruntă cu aceeaşi problematică, iarna nu-şi rulează motoarele.

pilu

exista in manualul fiecarui motor modul in care se pregateste pt iernare, adidivul pt pastrare ,stabilizare cifra octanica este foarte indicat , pornirea din cand in cand pe timp de iarna ..nu cred ca este indicata ,cel putin la motoarele 4 timpi.Eu sunt si motociclist ,cel putin la motociclete nu este indicat pornirea pe perioada de conservare adica daca nu ai de gand sa iesi la plimbare cu el mai bine nu il pornesti.

Iata ce am patit astazi ,am cumparat un motor de barca mercury 15 cp 4 timpi  (acum 2 luni) carburatorul arata rau asa ca l-am desfacut curatat interior exterior montat la loc ,nu am pornit motorul fiindca asteptam o piesa , piesa a sosit zilele trecute si azi fiind frumos si caldut afara am zis sa fac o proba ,cand am incercat sa amorsez carburatorul (strangand de para de amorsare) am observat ca virgula carburatorul  curge ,deci nu mai inchidea cuiul , am desfacut iar carburatorul si inauntru se facuse un fel de "sare" se cristalizase ceva nu imi dau seama ce fiindca il lasasem uscat si curat?!!? si acea sare imi blocase plutitorul ,daca era plin cu banzina nu cred ca se intampla asta

crysty

Anul asta (2017) am schimbat barca. Daca la barca "veche" aveam posibilitatea de a lua rezervorul de pe barca (furtunurile ce conectau motorul cu rezervorul le luam si pe acestea)  la barca noua nu mai pot face asta. Stiu ca unele benzine formeaza in timpul unei depozitari mai indelungate niste flocoane (polimeri) care la pornirea motorului pot conduce la infundarea injectoarelor si a diferitelor filtre de pe raseul de alimentare. Deasemeni, dupa problemele generate de apa din paharul decantor la vechea Dacia am golit mereu apa stransa in acesta si la barca. in interiorul carapacei motorului nu am facut niciodata nimic - adica am lasat circuitele cu ultima benzina deoarece acestae circuite sunt protejate de diferite supape ce nu permit intrarea aerului in instalatie. Nu am incercat pana acum sa adaug un stabilizator sau vreun aditiv in benzina dar functie de ce voi gasi la primavara (barca este deja la iernat) voi avea in vedere aspectul. Pana acum, primavara cand deconservam motorul, umpleam si rezervorul cu benzina, apoi conectam motorul la rezervor, dadeam la para (pompa manuala) de pe furtun si insistam pana se intarea apoi cateva invartiri ale motorului si pornea fara probleme (dar cu muuuult fum albastriu la inceput apoi isi revenea). La primavara voi avea de carat cateva canistre la barca pentru ca mai apoi sa incerc pornirea motorului.
Daca la masina stiu care este treaba (lectia invatata mai demult - porniri saptamanale sau la 2 saptamani si lasat sa se stabilizeze temperatura la antigel) la barca mi se pare mai greu de pornit deoarece motorul de barca trage apa din balta si o foloseste la racirea proprie si apoi o retrimite in balta dar mai calda, iar pentru pornirea cu urechelnite pe timpul iernii exista pericolul sa inghete apa prin instalatie.
Mutumesc pentru raspunsuri.

Florio

Iaca a venit vremea de iernat, aseară o fo" prima zăpadă :) .
De acum vom avea cel puțin 5 luni în care bărcile nu vor funcționa, chestiune care aduce în actualitate subiectul topicului.
Varianta mea de protecție pentru perioada lungă de nefuncționare, este așa cum spuneam mai sus, tratarea benzinei care rămâne în circuitul motorului, cu un stabilizator.
Astăzi am comandat produsul: ADITIV STABILIZATOR BENZINA LIQUI MOLY 5107 250ML / 27 lei

Acesta  a fost produs expres, pentru motoarele pe benzină, de motociclete, scule de grădină motorizate și altele, care au perioadă lungă de nefuncționare.
Am considerat că e bine să postez aici, fiindcă au mai fost colegi care aveau o întrebare cu privire la tipul de stabilizator.

mariusm piesenoi111

Pt cati litri?
Un link please....
Ca gasesc numai prostii pt diesel cand caut ....
Thank you kind Sir!

Florio

Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 23, 2019, 08:00:09 PM
Pt cati litri?
Un link please....
Ca gasesc numai prostii pt diesel cand caut ....
Thank you kind Sir!

Ia de aici, Mariusică :)

https://www.epiesa.ro/aditiv-stabilizator-benzina-liqui-moly-5107-250ml-acc-6679.htm

P.S.
Stai să vezi ce am găsit eu căutând ceva pentru Maria, cursul de canto. Întâi googălesc "profesoară canto aratând elevei", dar nu găsesc filmul elocvent.
Apoi adaug "film profesoară canto aratând elevei". Ooo, băiete, ce s-a derulat pe ecran, nu poți să crezi!   :o :o :o :o
Nu știam cum să ies mai repede din pagină  ;D