Evrika - Lansare la apa

Creat de blue marlin, August 07, 2011, 03:03:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

blue marlin

Ieri Evrika a ajuns in sfarsit in mediul ei natural.
Proiectare si constructie 100% Blue Marlin.
Are 3.4m lungime, 1.2m latime si cantareste 35-45kg. Structura din placaj, lemn de brad piese metalice de legatura iar invelisul din PVC armat cu ceva( = o reclama la Dedeman :) ) si fibra de sticla. Se monteaza in 1 ora si 30 minute(cu 2 persoane ) si se face bucati in 40 de minute (4 persoane).
Pluteste fara sa ia nici o picatura de apa (exceptie cazul cand esti cascat si scoti cu piciorul teaca derivorului din suportul ei si ai o mini arteziana in mijlocul barcii  ;D ).
Poate sa duca pana la 3 persoane adulte. La rame viteza e comparabila cu a unei lotci din fibra tip Brates. Cu vant puternic  trebuie sa fii un bun vaslas ca sa mentii directia - e prea scurta, lata si usoara ca sa aiba o buna stabilitate de drum.
Urmeaza sa fie inzestrata cu vela, derivor si carma intr-un viitor, sper eu, apropiat.
Nothing is impossible...

Vali

Salut Vali, ce putem spune decat :). Se vede dupa forme ca ai folosit ori Hullform, ori Carene, ori Hulls, care scot niste forme multigurna foarte reusite. Imi place foarte mult structura curentilor plus intariturile puntii, care dau barcii rigiditate maxima. Fie ca asta sa fie repetitia pentru un viitor cruiser multigurna, cu care sa te dai cat mai curand ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Delafluviu Guzi

Ca un fost proprietar de caiac demontabil, cu anvelopa obtinuta tot dintr-un banner publicitar ( Marlboro, in cazul meu), primeste pe aceasta cale, ADMIRATIA MEA !
Azi am fost si eu pe fluviu cu caiacul, nu te-am vazut pentru ca ne-am jucat pe apa prin zone diferite, cred. Asa ca pentru data viitoare, n-ar fi rau sa ne expunem anticipat, intentiile.
        - Have fun !

blue marlin

Multumesc pt apreciere.
Generarea suprafetelor si ceva calcule hidrodinamice le-am facut in Multisurf (program la care studentii navalisti au crize de alergie acuta  :) dar pe care eu il apreciez foarte mult), iar detaliile tehnice in Autocad .
Maestre Guzi iertare! Am facut ca cei de la Dacia cateva teste pe "ascuns" inainte de a o socoti vrednica de a iesi in lume  :).  Urmatoarea iesire va fi anuntata
Nothing is impossible...

gvincentiu

Bravo stimate coleg. A iesit foarte bine, mai ales ca e creatie proprie. Din cate imi dau eu seama: propulsia cu vela e dificila pentru o barca SOF, facuta acasa. Dintre multe alte inconveniente as mentiona numai presiunea apei pe opera vie. Dar poate fi privita ca o rampa de lansare, ca pe o lectie invatata pentru urmatoarele proiecte. Bravo, inca o data!
Ganduri bune !

ss

Felicitari! Supertare, mi-ati intarit convingerea ca nu se ezigsta galatean care sa aibe toti boii acasa...  ;D

blue marlin

Citat din: ss din August 08, 2011, 07:02:45 PM
Felicitari! Supertare, mi-ati intarit convingerea ca nu se ezigsta galatean care sa aibe toti boii acasa...  ;D
Multumesc. Boiilor probabil nu le place excesul de apa din zona, dar noua ne prieste  ;D
Nothing is impossible...

blue marlin

A lucrat cineva cu folie antiefractie(cea folosita pt protectia ferestrelor)?
Stiti daca se lipeste pe polyplan vopsit?
Ma gandesc sa protejez opera vie cu asa ceva. E destul de stresanta aterizarea cu barcutza mea, orice ciob ascuns in nisip poate sa taie invelisul exterior al carenei.
Nothing is impossible...

Delafluviu Guzi

Sa inteleg ca ti-ai facut barca, ca sa te dai si pe uscat ! ;D

La vechiul meu CuiRasat, n-am protejat niciodata cu nimic .Poate ca m-am riscat si am mai fost si norocos vreo 9 sezoane pline.
Desi nu te cunosc (inca), intuitia imi spune ca n-ai sa ramai doar la acest proiect  :)
Daca crezi ca ma insel ( amarnic) nu ramane decat sa testezi si sa lipesti oricate straturi doresti.
Orice experienta noua pentru tine, cred ca e o utila lectie   pentru noi , admiratorii tai !

blue marlin

Ai dreptate, proiecte am destule, vreo 2 chiar realizabile daca as avea timp.
Sper sa am si eu norocul tau. Evrika are filele de pe fund facute di sandwich din polyplan cu fibra de sticla. E putin probabil ca un ciob sau o piatra sa strapunga toate 3 straturile, dar o mica perforatie inseamna cativa litri de apa prinsi in sandwich; pe apa nu ar deranja prea tare dar in portbagaj da  :)

Nothing is impossible...

blue marlin

Acum 3 zile Evrika si-a facut intrarea in lumea velierelor.
Cu vela ei din tafta aurie - probabil cea mai sexi vela din sud estul europei, si poate chiar din lume   :) - a reusit sa "urce" profitand de o adiere abia sesizabila  din Portul Galati pana la Priza Dunarii. La intoarcere lucrurile au stat un pic mai bine adierea transformandu-se uneori pt cateva minute intr-o briza ce reusea sa intinda cutele velei si sa o faca pe Evrika sa "gonesca".
Nothing is impossible...

Vali

Intr-adevar, a aparut inca o vela in peisajul dunarean de la gura Siretului si Prutului :). Am fost si eu pe langa Vali acum 3 zile, ne-am bucurat impreuna de realizarea lui, si important e ca numarul velistilor creste incet, dar sigur :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

stavride

Ce-i duce pe unii capul dom'le :). Brava!
Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.

lipan

Felicitări! În primul rând pentru velă :) :).
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

gvincentiu

Pare vela de windsurf.....excelent, stimate coleg.
Ganduri bune !