”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio

Creat de radu_d, Februarie 20, 2018, 12:38:08 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radu_d

Citat din: home made din Februarie 16, 2018, 03:14:46 PM
Last minute ! daca doriti o plimbare din brest,(plecare in aprox.3 zile)sau din la coruna,(in aprox.6 zile)pina in grecia,sau pe undeva pe drum,luati legatura cu radu.d (04073350012),are nevoie de baieti,sau fete,care sa stea la cirma unei bavarii 46 venita din reparatii,inca nu are pilot automat: asadar se vor fece carturi.drumul si hrana sint asigurate de proprietar !
sunati-l acum sau cind ajunge pe continent.
bafta !


Sal, mersi Nicule pt postare   dimineata plecam spre Brest, Franta.
Doritorii pot posta mesaje aici sau mesaje pe tel meu postat de Nicu.
Conditia minima sa stea la bord o sapt pentru a le asigura transportul.
Admin, daca faci un nou topic e ok pt mine, mersi de gazduire

Ps am facut autopilotul dupa amiza..sper sa reziste legaturile electrice  :)


Barca este o Bavaria 46 Cruiser 2014
nr de tel corect este 0733 350 012


Citat din: radu_d din Februarie 19, 2018, 04:51:56 PM
Suntem in Cherbourg, Franta

Citat din: Florio din Februarie 19, 2018, 07:38:20 PM
Mai aveți o bucată bună până-n Brest, de unde puteți considera că atacați Biscaya :)
Aveți vreme bună, exceptând un front mai tăricel mâine la amiază-seara. De miercuri vine doar vânt purtător, 15- 20 nd, ceea ce e parfum pentru barca voastră.
Prognoza pentru zilele următoare ține cu voi de parcă a dat cineva acatiste :) ! Aveți vânt mediu, direcție excelentă (est-dinspre țărm) până lunea viitoare, ceea ce vă dă timp suficient să traversați golful ăsta cu renume de te ia pe șira spinării :) . Se pare că va fi blând.
De marțea viitoare se prognozează vânt tare, a.k.a. "bulău" :)

Cred că e bine să deschideți un topic dedicat : "Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser" :)





radu_d

Update:  ziua de azi a trecut lenesa, am fost la capitanie, la politia pt imigratie, biroul marinei sa intrebam ce si cum.
Suntem cetateni europeni asa ca ne-au lasat in pace.
Vizite in ceva magazine din marine dupa care am gatit in stilul romanesc pui la tigaie cu ciuperci si ustoroi, salata verde si sos de smantana cu usturoi.

Baietii (Cristi si Vili au fost multumiti :P )   somn de voie dupa care m-am trezit ca Vili vine din oras cu ceva baghete, lapte si gem.

Ne descurcam binisor cu butelia noastra minuscula de 3 litri.

Seara, ora cand scriu, vantul se intareste diinspre nord west...pare ca frontul de care zicea Florio vine mai devreme.

Refacusem legaturile la barca, dublate si triplate cu doua ore mai devreme....putem dormi linistiti.

radu_d


Florio

Băieții au plecat ieri din Cherbourg-Octeville, port Chantereyne, cu destinația Brest. https://www.google.ro/maps/place/Port+Chantereyne/@49.6448648,-1.6221626,549m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x480c979c9437a2a3:0x599c9fe3fb4953ee!8m2!3d49.6450088!4d-1.6244403?hl=ro


Un parcurs de 185 mile, care la viteza medie cu care merge barca, ar însemna 26 de ore. Adică astăzi, ar trebui să ajungă :)
Partea bună e că vremea ține cu ei în zilele următoare, pe tot weekendul. Vânt mediu, direcție excelentă.
De luni însă, totul se schimbă dramatic. Întreaga săptămână luni-vineri, în Biscaya e rock"n"roll.

Florio

Din punctul meu de vedere, au de ales din două variante:
1. Pauză azi și plecare de mâine spre Coruna. Plecați de dimineață pe acest parcurs de 50 de ore ar însemna să ajungă duminică la prânz. Numai bine, că au o fereastră de încă 12 ore toleranță până se schimbă vremea.
2. Dacă au mai multe de aranjat în Brest, va trebui să amâne plecare pe finalul săptămânii viitoare. Plecarea pe un parcurs care promite valuri de 6-8m și vânt de peste 40 nd, nu e o decizie înțeleaptă. 
Mai ales că frontul se desfășoară exact în zona care trebuie parcursă, lovind cel mai tare pe partea de jos, spre Coruna.

Din discuții cu Radu, am înțeles că ar vrea să meargă în apropierea coastei. E o decizie prevăzătoare, dar cronofagă.
În loc de 340-350 mile cap compas Coruna, vor avea de parcurs circa 600 mile.
E drept că în regim costier, au mai multe porturi în care se pot retrage. Totuși nu cred că vor ieși pe mare în acest interval prognozat cu furtună, fiindcă harta arată că vântul mătură oceanul la fel de dur chiar de pe coastă.

bluenote

Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!

Florio

#8
Citat din: bluenote din Februarie 22, 2018, 01:42:22 PM
Floryo, spune-mi te rog, stii vreo aplicatie din Google Play care sa ofere o prognoza meteo de calitate pt navigatori? Site-ul windy.com stiu ca ofera informatii relevante, dar exista ceva mai bun, vreo aplicatie pt telefoane, chiar si contra cost?
Cat despre domnul Radu D., dincolo de sansa imensa pe care o au unii pasionati de a-si imbunatati experienta in domeniul manevrarii navelor cu vele, mie mi se pare ca anuntul dumnealui a fost prea din scurt. Mie imi pare rau ca nu sunt si eu la bord, dar e aproape imposibil sa pleci de acasa cateva saptamani (drumul pana in Grecia e lung), in conditiile in care ai job, nevasta, copil de dus la scoala etc Daca era ceva anuntat din timp(unul rezonabil), in asa fel incat sa ne fi facut fiecare niste planificari, poate gaseam si eu vreo doua saptamani (chiar si contra cost) sa-mi fac timp pt a-l insoti. Daca spunea, chiar si prin noiembrie anul trecut, ca are barca pt reparatii nu stiu unde, iar prin februarie cauta echipaj pt a-si duce barca in Grecia, era altceva! Era timp destul pt organizarea unui echipaj. Acum chiar ca-mi pare rau!

Se pot descărca fisiere GRIB, pe care îți faci singur interpretarea meteo în funcție de informațiile date :



Sau pentru ceea ce profesioniștii numesc "mură-n gură", sunt aplicațiile de tip predictwind, windguru, windfinder, etc....
Să nu uităm că totul este interpretare de date și algoritm de previziune.  Și ca în toate, experiența personală face mult.
Chiar și cercetând mai multe site-uri de "mură-n gură", un navigator mai experimentat va ști care e mai aproape de adevăr și care nu :) .

Eu unul merg pe varianta cercetării mai multor site-uri, cărora le-am observat în timp tendințele și hibele programului de interpretare.  Pe pielea mea :)

bluenote


radu_d

Update: Dupa o saptamana grea cu furtuna Emma lovind Canalul Manecii si Anglia in care si noi am suferit avarii din cauza curentilor extrem de puternici lovind din doua directii simultan am fost nevoiti sa intram pt reparatii in Marina Roscoff la circa 6o de mile inainte de Brest.
Portul nu este bine protejat avand doar un dig in forma unui bumerang permitand curentilor puternici si vanturilor violente sa loveasca nestingherite.
Am reparat ce aveam  nevoie si ne-am pus in miscare sambata catre portul de tranzit Aber-Wrac'H.
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
Aber-Wrac'H este un port pitoresc cu adancime suficienta la reflux pt noi.
Fereastra noua de vreme s-a deschis dimineata cand am facut trecerea catre Brest prin canalul dintre continent si insulele apropiate.
Zona este extrem de periculoasa din cauza curentilor puternici contrari si a presiunii exercitate de valurile de larg din Atlantic.
Bineinteles toata etapa am avut si valurile si vantul din fata.
in jur de 10 AM am iesit din canal si aveam doua optiuni: sa mergem in Camaret sur Mer la sud de Brest sau sa continuam traseul inca 70 de mile spre sud catre L"Orient marina.
Am ales sa mergem mai departe tinand cont de prognoza din aceeasi dimineata care ne spunea ca va fi un vant de 10 noduri. dupa ce am depasit cu cca 15 mile Camaret sur Mere ne-am trezit cu un front atmosferic extrem de violent care ne inconjurase si am luat decizia sa ne intoarcem in CAmaret.
Repet, din cauza lipsei de optiuni la marine (avem si carte pilot ) L"orient era prea departe.
Pierdute 20 mile pe mare grea in Golful Brest...
Cu scuzele de rigoare pt lipsa de materiale postate (internetul in FR merge execrabil) cei care sunt interesati pot intra pe pagina mea de fb sa le vizioneze.
Sau Florio, daca e amabil, poate sa posteze ce am trimis pe whats-up.
Pentru cei interesati sa se alature estimam pe prognoza actuala de vreme ca sapt viitoare suntem in Spania sau dupa vineri in La Rochelle.
https://web.facebook.com/radu.dobrescu.56
PS: Pilotul l-am repornit ieri     merge impecabil....problemele sunt la partea de cabluri electrice pe zona de ambreiaj. I-am facut in Dover un circuit separat pt pornire la rece si vad ca da roade :)
Este un Garmin GSP seria 12

Bafta

pelicanul

Citat din: radu_d din Martie 06, 2018, 12:01:42 AM
..................................
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
.....................................

Nu am inteles exact ce ai vrut sa spui in fraza citata. Adincimile masurate de voi in diferite porturi sint mai mari decit cele date de Navionics? Sau cele masurate sint mai mici?
Si de ce va forteaza aceasta la pasaje mai lungi?

Multa bafta!

radu_d

Update: dupa 14 ore de sailing am ajuns in Port Tudy   Insula Groix Bretania


Da , am gasit adancimi convenabile in multe porturi aratate de Navionics ca fiind inadecvate  pt noi sau fara apa

Florio

Citat din: radu_d din Martie 06, 2018, 12:01:42 AM
..................
O surpriza neplacuta de proportii este faptul ca Navionics nu da adancimile reale din porturi, care in general sunt mai mari, fortandu-ne la pasaje mai lungi pe ferestre scurte de vreme.
.............................



Despre nepotrivirea adâncimilor date pentru incintele portuare, trebuie să detectezi de unde e eroarea. Și dacă e o eroare.
Întâi verifică tabelele mareice în funcție de oră. Harta îți dă doar media de referință.
Apoi vezi calibrarea sondei sonarului.
Aș pune harta Navionics pe planul 3 în marja erorilor, nu că ar fi ei perfecți, ci pentru că acele zone sunt foarte navigate și erorile se corectează rapid în aceste condiții.

radu_d

Neata... discutiile despre adancimi le facem numai pt situatia refluxului.
Cele mai bune sfaturi le luam de la localnici si am gasit  info pe noonsite.com