”Anglia-Grecia, delivery Bavaria 46 cruiser” :) by Florio

Creat de radu_d, Februarie 20, 2018, 12:38:08 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

pelicanul

Toate discutiile despre adincimi se fac pornind de la "cota zero a hartii" sau "chart vertical datum" in engleza. Chiar si intre doua valori de la reflux pot exista diferente foarte mari (de ordinul metrilor) in zone cu maree foarte ample. De exmplu in Brest refluxul din 06.03.2018 a fost la 1.24 m iar cel din 10.03.2018 va fi de 2.91 m (vexi aici: https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest ) Deci avem o diferenta de 1.67 m doar intre valorile refluxului la o distanta de citeva zile.

Erorile din Navionics apar din cauza ca acesta permite (ba chiar incurajeaza) corectiile facute de utilizatori. Datele trimise de acestia sint aduse la cota hartii dupa un algoritm care tine cont de data, ora si pozitia masuratorii. Problema este ca in tabelele de maree sint trecute doar citeva porturi principale si pe linga ele mai sint interpolate citeva porturi secundare. Restul golfurilor si portuletelor pescaresti sint calculate pe baza datelor din porturile mari. Valorile reale ale variatiilor de nivel sint puternic afectate de conditiile meteorologice, in special in golfuri si estuare care patrund mult spre uscat, lucru pe care Navionics nu il ia in calcul. De aici, erorile respective. Poate ca de aia apare acel "disclaimer" care precizeaza ca "this program is not safe for navigation"  :)

O solutie ar fi sa intri doar in porturile care apar in tabelele de maree pentru ca erorile vor fi in mod sigur mai mici. Sau, cum spunea Radu, sa intrebi pescarii din zona. Desi, daca sint ca ciobanii de prin muntii nostri (care spun ca mai ai doua ore pina la cabana si tu te cocosezi vreo sase ore pe traseu :) ) mai bine lipsa. :)

Bibliografie:
https://www.tide-forecast.com/locations/Brest-France/tides/latest
https://www.liverpool.ac.uk/~cmi/mag/survey_h.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Chart_datum
https://en.wikipedia.org/wiki/Tide_table
http://www.sailingissues.com/navcourse7.html

cristizz

#16
Nicu a punctat excelent situatia adancimilor.
Vin cu o intarire de teorie:


NOTE DE CURS
NAVIGAŢIE  Vol. 1 AUTOR: Dr. GEORGESCU ŞTEFAN

Adâncimile înscrise pe hărţile marine sunt raportate la un nivel de
referinţă numit "nivel zero pentru adâncimi" sau nivelul de referinţă al
adâncimilor. Acesta este un plan cu o poziţie aproape constantă faţă de care sunt
raportate adâncimile şi care pot fi:
a. nivelul mediu al mării determinat de mai mulţi ani - pentru mările
în care amplitudinea mareei este mai mică de 50 cm;
b. nivelul mării în timpul celei mai coborâte maree joase (nivelul zero
teoretic) - pentru mările în care amplitudinea mareei este mai mare
de 50 cm.
Pe hărţile marine engleze şi italiene, adâncimile sunt raportate la
nivelul mării corespunzător mareei joase de la sizigii, iar pe cele franceze - la
nivelul mării corespunzător celei mai joase maree de la sizigii.
Pe hărţile marine româneşti, adâncimile sunt date în metri cu
următoarea precizie:
a. 0,1 m pentru adâncimile de la 0-5 m;
b. 0,2 m pentru adâncimile de la 5-20 m;
c. 0,5 m pentru adâncimile de la 20-50 m ;
d. 1 m pentru adâncimile mai mari de 50 m.
În general adâncimile trecute pe hărţile marine de navigaţie redau
formele principale ale fundului şi scot în evidenţă zonele cu fund mic şi
pericolele de navigaţie, permiţând astfel executarea unei navigaţii în siguranţă.
Adâncimile care se deosebesc net de cele din jurul lor (fiind mai mari sau mai
mici) se numesc "adâncimi distincte". Pe hărţi aceste adâncimi apar în special în
zonele puţin cercetate din punct de vedere hidrografic. Pentru recunoaşterea lor
pe hărţile marine, adâncimile distincte sunt înconjurate cu cerculeţe punctate.
Izobatele principale (curbe care unesc punctele cu aceeaşi adâncime)
se trasează pe hărţile de navigaţie pentru adâncimile de 2 m, 5 m, 10 m, 50 m,
100 m, 200 m prin semne convenţionale speciale.
Izobatele suplimentare (limite care unesc alte adâncimi decât cele
enumerate mai sus) se trasează ori de câte ori este necesar să se scoată în
evidenţă un pericol de navigaţie care nu este evidenţiat de una din izobatele
principale sau când trebuie să se indice trecerea bruscă de la adâncimi mici la
unele mai mari, trecere care nu este scoasă în evidenţă de nici una din izobatele
principale.
În ultimul caz, izobata suplimentară va permite navigatorilor să se
apropie de coastă pe vreme cu ceaţă, folosind sonda de mână.

Referitor la Navionics, dar si a altor programe dedicate cum ar fi Garmin, trebuie cautat in zona de interes un marcaj format dintr-un romb de culoare mov (rosu) in interiorul caruia este litera T. Acesta este semnul pentru Tides prin care accesam informatiile disponibile despre maree (par destul de complete, in opinia mea).
Atasez printscreen dupa Navionics-ul din smartphone cu Aber-Wrac'H și Roscoff
(cele 3 cercuri concentrice galbene sunt puse de mine numai pentru a arata pe harta semnul Tides mentionat)

radu_d

Update: la ora 12 noaptea am ajuns in Port Joinville, Ile de D"yeu
Traseu greu cu vant valuri mari din travers  ploi in reprize si rafale puternice de vant.
Mai avem 40 mile pana in La Rochelle.

radu_d

Oplaaa.... francezii au jigodia asta de onmatopee sau ce mama masii e pentru a  marca diverse aspecte...  devine stresant...vreme in alta tara    haha   :)

Florio

Citat din: radu_d din Martie 08, 2018, 09:45:04 AM
Oplaaa.... francezii au jigodia asta de onmatopee sau ce mama masii e pentru a  marca diverse aspecte...  devine stresant...vreme in alta tara    haha   :)

Cu imaginea o rezolv. Cu filmele încă nu știu cum să fac. :)




Florio


Florio

Armatorul la timonă. Cam zgribulit pe afară, dar clocotind pe dinăuntru :D
Și mai jos, co-skipperul ținându-se de timonă, ca la concursul de călărie. Călărie de valuri.


Florio


Florio

#23
Flăcăii au plecat acum spre La Rochelle, cu escală la Sables D"olonne. Se mai alătură un membru în echipaj :)
Vremea arată acalmie, până mâine la amiază, când în gura golfului Biscaya încep să se îngrămădească fronturi venite din largul Atlanticului cu direcție sud-nord.
Rămâne golful navigabil până duminică, moment pentru care prognoza arată ca mai jos.
Personal, eu aș căuta să parcurg în intervalul ăsta distanța până la Gijon, pentru două motive?
1. este un traseu protejat conform prognozei.
2. este aproape de ieșirea din Biscaya.

Altfel, și săptămâna viitoare vin valuri de vreme nefavorabilă, cu ferestre foarte scurte și inutilizabile, de vreme acceptabilă.

Alex1958

Baietii merg la motor?
In nici o poza nu se vad vele nici intinse, nici stranse.

Florio

Citat din: Alex1958 din Martie 09, 2018, 08:18:21 AM
Baietii merg la motor?
In nici o poza nu se vad vele nici intinse, nici stranse.

Simt dezamăgirea Alex, dar trebuie să știi că într-un delivery se cam merge la motor tot timpul. Chiar și când e vântul favorabil, se ridică velele și se face motor-sailing.
Scopul e clar, delivery:  barca trebuie să ajungă la destinație. 
Există doar două situații în care se face sailing:
1. La traversarea oaceanului. Fiindcă n-ai combustibil de-o traversadă :)
2. Cazul fericit în care proprietarul își duce singur barca acasă, pe un traseu turistic convenabil, în croaziere de țărm sau traversade rezonabile.  Atunci își poate permite ca delivery-ul să se transforme în vacanța lui personală :)

P.S.
Aici intră și cazul pe care l-am trăit eu, personal: un prieten a cumpărat barca în Grecia și i-am adus-o făcând din delivery vacanța noastră personală :) . Dar experiența spune că după 3 zile de navigat  lejer, am început să tragem zi și noapte soldățește, în carturi, cu vela sus și motorul mergând, ca în clasica formulă de necesitate.
Timpul, vremea, casa, treburile, au presat în subconștient și au transformat vacanța :) .
Cazul s-a repetat și în altă situație identică: tot după 3 zile de navigație dulce am început să tragem ca nebunii, din exact aceleași motive ca mai sus.

Alex1958

Florio,
Nedumerirea mea este legata de durata "livrarii".
Au plecat deja de 17 zile si n-au facut decat 10-15% din drum.
Ma gandeam ca daca au vant favorabil ar putea merge mai vioi...
Cat dureaza aceasta livrare in mod normal?

ghrt

În mod normal din UK în Grecia mergi pe canalele franţuzeşti, ieşi undeva la Marsilia, apoi în 2-3 săptămâni eşti în GR. Depinde şi unde în GR, Ionică sau Salonic.

Florio

#28
Citat din: Alex1958 din Martie 09, 2018, 09:51:31 AM
Florio,
Nedumerirea mea este legata de durata "livrarii".
Au plecat deja de 17 zile si n-au facut decat 10-15% din drum.
Ma gandeam ca daca au vant favorabil ar putea merge mai vioi...
Cat dureaza aceasta livrare in mod normal?

Răspund eu până intră Radu pe forum.
Fiind cazul să plece în această perioadă, vrei-nu vrei îți asumi hazardul vremii nefavorabile.
Marea montată sau furtunile de sezon te pot face să stai în port, dar asta intră la "safety" :) .
După cum știm, au apărut și probleme tehnice, lucru care i-a făcut să mai piardă câteva zile cu reparațiile.
Aici nu atât de e important cât durează, căci nu e contract, iar proprietarul e la bord. Chiar și în livrările pe contract, vremea nefavorabilă este acceptată ca întârziere, fiindcă toți ne dorim în primul rând să ne aducă barca întreagă. Mai apoi să ne-o aducă repede :)

Ca să răspund la întrebarea ta, pentru traseul acesta ar fi necesare 19 zile pentru a acoperi distanța, mergând cu viteza de croazieră a bărcii, pe timp favorabil.
Totodată, la rezervorul bărcii (208 l)  este nevoie de 7 staționări pentru alimentare, ceea ce mai adaugă zilele aferente.
Desigur, nu ia o zi pentru alimentare, poate lua 1-3 ore de pauză. Și nu e musai să se facă forme de intrare.

Ca idee generală, traseul ar putea fi parcurs în 20-25 de zile.

Florio

Doar ca idee generală, fără a se interpreta altfel :) :
în urmă cu 5 ani, a plecat din Southampton spre Constanța, echipajul Siminei 2, format din skipperi cu experiență și titluri în regate.
Țelul declarat era stabilirea unui record național, parcurgerea celor 3200 de mile în 19 zile, doar cu vele. 3200 mile declarat, eu calculasem mai mult.
http://www.windhunters.eu/noutate/5/aventura-siminei-2-incepe.html

Au plecat în 28 octombrie și au ajuns.... în primăvară :) .
La intrare în Atlantic pe zona Biscaya, s-a terminat recordul. Vremea nefavorabilă a făcut echipajul să caute țărmul și să renunțe la călătorie.
A fost un can-can mic atunci, niște orgolii ciufulite, dar ce este important, barca a ajuns întreagă aici, echipajul la fel, perioada de navigație a fost una mai permisivă, iar recordul... who cares about?