Motor de rezerva, necesar sau nu?

Creat de cristeache, Martie 27, 2018, 07:41:01 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristeache

 Va salut,

Dragi colegi, care sunt parerile voastre despre motorul de rezerva?
Intrebarea mea este adresata celor  care ies preponderent in delta sau pe Dunare . Oare se  justifica un motor de rezerva sau ocupa  locul pe oglinda doar pentru confortul mental al "capitanului"?

Voi cum credeti?


Ms,
cristeache

Florio

Citat din: cristeache din Martie 27, 2018, 07:41:01 PM
Va salut,

Dragi colegi, care sunt parerile voastre despre motorul de rezerva?
Intrebarea mea este adresata celor  care ies preponderent in delta sau pe Dunare . Oare se  justifica un motor de rezerva sau ocupa  locul pe oglinda doar pentru confortul mental al "capitanului"?

Voi cum credeti?


Ms,
cristeache

Depinde de barcă. Părerea mea este că motorul de rezervă merită din toate punctele de vedere să existe.
Poate fi din motiv de siguranță, pe care nici nu stăm să-l punem la îndoială, dacă e bine sau nu :)
Poate fi pentru confortul psihologic al barcagiului, ceea ce iarăși înseamnă foarte mult.
Dar dacă e vorba de o barcă suficient de mică pentru a fi deplasată cu pagăi ori vâsle, motorul de rezervă poate lipsi.

Dacă luăm cazul Dunării, o ezitare a motorului principal poate pune barca în dificultate în fața unui convoi de barje, de exemplu. Un mic auxiliar de 2-4 cp, poate duce barca în siguranță, la mal. În deltă pericolele nu sunt la fel, dar parcă o deplasare minimală e de dorit, decât o eșuare în așteptarea unui ajutor incert.

Eu unul am alături de motorul cu combustie, încă 3 motoare: vela mare, focul și un gennaker :) . Acestea și-au arătat eficiența cu brio, în câteva cazuri "de criză".
Chiar și așa, am comandat încă de acum 8 ani, un auxiliar de 6 cp. 

AdrianZUZ

Citat din: Florio din Martie 27, 2018, 09:25:03 PM
Chiar și așa, am comandat încă de acum 8 ani, un auxiliar de 6 cp.

Inca nu a ajuns? De unde l-ai comandat? ;D

Pentru Dunare si Delta merge si motorul electric. Eu ma bazez, macar pentru tinut directia in curent, pe motorasul de 55 /12v din prova.
La RIB-ul de mare, auxiliarul sta intr-un spatiu  de depozitare, la indemana.
Trebuie luata in considerare si greutatea suplimentara in pupa ... suport + motor ... plus ca trebuie asigurat bine la transport, deplasare pe apa si furt!

Florio

Citat din: AdrianZUZ din Martie 28, 2018, 06:43:24 AM
Inca nu a ajuns? De unde l-ai comandat? ;D

Pentru Dunare si Delta merge si motorul electric. Eu ma bazez, macar pentru tinut directia in curent, pe motorasul de 55 /12v din prova.
La RIB-ul de mare, auxiliarul sta intr-un spatiu  de depozitare, la indemana.
Trebuie luata in considerare si greutatea suplimentara in pupa ... suport + motor ... plus ca trebuie asigurat bine la transport, deplasare pe apa si furt!

:D Am subliniat intenția  :D
Nu a ajuns atunci în timp util și am renunțat, plecând pe mare. Experiența acelei veri a arătat că mă ajut extrem de bine cu velele și a rămas așa.
Dacă aș avea o singură metodă de propulsie, fără nici un dubiu aș lua un auxiliar.
Acum pentru topicul nostru:
Dacă se pune problema greutății sau depozitării fără grija poziției, cred că ar fi bun un auxiliar 2T, de capacitate mică. 

Vali

Ca o parere proprie, cel mai bun motor auxiliar e o pereche zdravana de lopeti :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Alex1958

Citat din: Vali din Martie 28, 2018, 08:12:08 AM
Ca o parere proprie, cel mai bun motor auxiliar e o pereche zdravana de lopeti :P.
Chiar si la cabinata mea sunt bune niste lopeti in caz de "Doamne fereste". Am doua pagai dupa mine.
Dar este valabila analiza statistica. Daca umbli cu barca toata ziua, gen Pupezica, probabilitatea sa ai nevoie de un auxiliar este mai mare decat in cazul meu cand motorul merge 4 -5 ore la o tura de 3-4 zile. Cand m-am gandit daca sa ma duc cu ea in Grecia pentru vacanta, un termic mic de back-up era in plan.
Chiar si asa, Pupezica n-avea auxiliar.

scm_ro

Pentru barca din Delta si Dunare, nu consider ca imi trebuie motor auxiliar. Am doua pagai zdravene cu care sa ma deplasez catre mal si de fiecare data am grija sa nu raman fara baterie la telefon. In 90% din cazuri gazda la care am stat peste noapte are 2-3 barci cu care sa ne remorcheze si chiar daca nu stau la gazda tot o pot suna sa vina sa ma ia contracost.
Pe de alta parte la ce vanzoleala este acum prin Delta sigur gasesti pe cineva sa te traga. Am tras barci ramase in pana fara sa cer nimic si sigur cred ca se intampla si invers.

Pe mare se schimba situatia cand te avanti departe, dar pentru Kolibri cu care nu mai voi avanta mai mult de 1km de la mal ma bazez pe vasle.

Intersect

Citat din: Alex1958 din Martie 28, 2018, 08:37:42 AM
Chiar si la cabinata mea sunt bune niste lopeti in caz de "Doamne fereste". Am doua pagai dupa mine.
Dar este valabila analiza statistica. Daca umbli cu barca toata ziua, gen Pupezica, probabilitatea sa ai nevoie de un auxiliar este mai mare decat in cazul meu cand motorul merge 4 -5 ore la o tura de 3-4 zile. Cand m-am gandit daca sa ma duc cu ea in Grecia pentru vacanta, un termic mic de back-up era in plan.
Chiar si asa, Pupezica n-avea auxiliar.

Pupazarul a ramas de doua ori fara motor din cate stiu eu si a trebuit ca sa innopteze in balta dupa multe peripetii si incercari esuate ca sa geaseasca pe cineva care sa il ajute,inclusiv transport aerian.

Citat din: scm_ro din Martie 28, 2018, 10:22:02 AM
Pentru barca din Delta si Dunare, nu consider ca imi trebuie motor auxiliar. Am doua pagai zdravene cu care sa ma deplasez catre mal si de fiecare data am grija sa nu raman fara baterie la telefon. In 90% din cazuri gazda la care am stat peste noapte are 2-3 barci cu care sa ne remorcheze si chiar daca nu stau la gazda tot o pot suna sa vina sa ma ia contracost.
Pe de alta parte la ce vanzoleala este acum prin Delta sigur gasesti pe cineva sa te traga. Am tras barci ramase in pana fara sa cer nimic si sigur cred ca se intampla si invers.

Pe mare se schimba situatia cand te avanti departe, dar pentru Kolibri cu care nu mai voi avanta mai mult de 1km de la mal ma bazez pe vasle.

  Acum un an cand ma intorceam spre casa si m-am intersectat cu unul care a ramas fara benzina chiar pe malul opus Tulcei. In barca m-ai erau sotia si copilul ,langa el un localnic cu o alta barca. Conducatorul barcii imi facea semne disperat ca sa opresc. Am oprit am ajuns langa ei si discutia dintre ei se desfasura in felul asta:

Proprietar barca: Uite dom-le am ramas in pana pentru ca mi-au furat benzina din rezervor la Chilia,l-am oprit pe domnul si l-am rugat ca sa ma traga 200 m pana la benzinarie dar de atunci ma injura incontinuu.
Localnic:Pai du-te dracu cu barca ta,ca nici tu nu m-ai fi ajutat ma opresti degeaba.
Proprietar barca: Cum dom-le sa nu ajut,suntem oameni,Peco il vad de aici,ti-am facut semne ca sa opresti pentru ca sunt in primejdie si in plin senal navigabil.
Localnic: Sa fi sanatos eu nu te trag.

L-am luat la ureche si l-am dus la Peco,cativa metri pe malul Tulcei,nu pot sa va spun ce disperat era,vroia sa imi dea nus cati bani pentru ca l-am tras,normal ca a fost refuzat si mi-am continuat drumul spre casa. Am mai povestit pe forum cand sa intamplat.

   Dupa parerea mea nu va bazati pe altii pentru ca nu aveti parte de ajutor sau daca va ajuta ,ajutorul este de ordinul sutelor de lei sau euro.
Born to fish,forced to work!!!

scm_ro

Probabil ca sunt si din astia. Dar cand am avut probleme cu motorul (imi sarise o clema si nu stiam de ce nu se tureaza) cred ca au oprit cel putin 5 barci sa ma intrebe daca am probleme. Eram tot calare pe motor cu capacul scos. Poate sunt eu mai naiv, dar oricum nu am loc unde sa mai pun inca un motor.

Vali

Daca tot povestim patanii, anul trecut la Mila eram la intersectia Eracle-Lopatna, si dadusem jos capacul la motor sa vedem de ce nu arunca apa pe la martorul racirii. Racirea era buna (motor rece), dar nu "pisha" pe la martor.

Veneau unii in deplasament, si i-am auzit spunand "ia uite-i si pe fraierii aia, si-au prajit motoru'".

Numai de ciuda am pornit si am facut cateva gogosele in jurul lor, dupa care i-am intrebat:
- aveti ceva probleme la motor?
- nu, n-avem.
- atunci de ce nu glisati?
- pai avem o pala indoita de la un bustean, si vibreaza prea tare daca turam.

Asa ca ar fi fost mai bine sa-si vada barna din ochiul propriu decat sa se bucure ca marlanii ca ne-am prajit noi motoru'... Cam asa sunt majoritatea celor intalniti in Delta, prea putini sunt baieti adevarati.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Citat din: scm_ro din Martie 28, 2018, 12:21:43 PM
............ Poate sunt eu mai naiv, dar oricum nu am loc unde sa mai pun inca un motor.

De aceea am și spus "depinde de barcă". Pentru unele, pagaia, vâsla, sunt de ajuns. Pentru altele e necesar un auxiliar să le poată manevra.
Iar pentru alții, confortul psihologic este mai important decât orice :) .
Fiecare, cu cazul său particular :)

iris

Eu nu am cum sa pun vasle pe catamaranul meu.Intreb colegii de pe forum:ar fi posibil sa pun un motor electric in prova la catamaran(in pupa nu mai e loc).As opta pentru un motor electric pentru ca e usor,si m-as baza pe el,doar sa ma scoata la malul Dunarii.
    Am vele,dar de multe ori,vantul e total absent.
     Un sfat pentru achizitionare motor?
       Multumesc anticipat pentru raspuns.

Florio

Citat din: iris din Martie 28, 2018, 01:53:39 PM
Eu nu am cum sa pun vasle pe catamaranul meu..........................

E foarte greu de crezut că nu poate încăpea un auxiliar de 2,5 cp :) Sunt atât de mici că le ții la sub-braț. Serios, acolo unde ai putea pune un motor electric, pui și o fâță de 2,4 cp (Honda, răcire cu aer).

Mai văd posibilitatea unei singure vâsle, în chip de gondolier. Asta ar fi cu adevărat inedit, mai ales că îmbie la cântat :)



cristeache

Tot la patanii:
Acum 2 ani,vara, in plin sezon ,ma duceam la Sfantu Gheorghe din Murighiol. Inceput de vacanta, bugetasem 7-8 zile de stat pe acolo. Echipaj complet : eu, sotia , baiatul meu de  6 ani si nelipsitul brac german.
Trosc, se duc angrenajele din cizma. Pun mana pe telefon si sun o familie cumsecade, zic eu, care ne-a fost si gazda si ne si hraneste. Ii spun ce am patit, rog sa trimita pe cineva dupa mine. Ghinion, sotul gazdei e plecat in balta. Ma suna inapoi, si spune ca a vorbit cu cineva care  poate sa vina dupa mine. Ii spun unde sunt si-mi confirma ca alimenteaza cu benzina si pleaca.Nu am fost foarte atent unde eram, dar bratul Sf. Gheorghe nu e foarte complicat, i-am spus ca sigur ma vede daca vine spre Murighiol. eram pe la ultima bucla (din cele rectificate).  Bun, dupa 1 ora ma suna iar: "Dom'le, unde esti ca nu te vad si eu nu bat apa degeaba. II spun inca o data unde sunt, il asigur ca nu bate deloc apa degeaba si sa-i dea inainte pana vede o barca cabinata , alb cu albastru. Ma suna iar dupa ceva vreme, foarte tafnos si ma intreaba unde sunt. Ii spun ca tot acolo, nu m-am miscat si il astept, el zice ca a "facut" si a doua bucla si tot nu ma vede. Ma suna dupa ceva vreme iar ca nu ma gaseste si sa-i spun exact unde sunt.
Credeti-ma, am facut uz de toata rabdarea pe care o aveam  si pana la urma a aparut. Doar ca nu m-a injurat, explicandu-mi nervos ca unde i-am spus eu ca sunt nu eram.
Singurul lucru pe care mi-l reprosez in comunicarea cu el este faptul  ca n-am socotit si bucla de la km.18(Ivancea) dar ii spusesem clar ca nu la km 18 ci trebuie sa mearga pana unde apar buclele pe partea dreapta.
In fine, m-a remorcat, am ajuns la Sfantu si mi-a spus ca nu ma costa nimic in plus decat benzina, ca se cunoaste cu gazda noastra si ca eram in necaz. La intrebarea mea"cata benzina", imi face un calcul si spune 60 litri Pe atunci era cam 5 lei litrul(ehe, ce vremuri taica ,2016) ii dau 450 ron sa nu iasa discutii si ii multumesc frumos.
Parerea mea: cateodata localnicii sunt atat de greu de inteles, cam spre imposibil.

Concluzii;vorba unui teleormanean: "Bine e sa aiba omul tramvaiul lui".

cristeache

Citat din: Florio din Martie 28, 2018, 02:12:49 PM
E foarte greu de crezut că nu poate încăpea un auxiliar de 2,5 cp :) Sunt atât de mici că le ții la sub-braț. Serios, acolo unde ai putea pune un motor electric, pui și o fâță de 2,4 cp (Honda, răcire cu aer).

Mai văd posibilitatea unei singure vâsle, în chip de gondolier. Asta ar fi cu adevărat inedit, mai ales că îmbie la cântat :)


Florio, clar ca ti-ar sta bine. O palariuta d-aia iti fac eu rost.Cu toate ca la cum te stiu eu pe tine, adica un tip chibzuit si cu simtul artistic la cote  maxime, o sa calculezi cum stii tu mai bine de la rezistenta: o sa inmultesti cu 3 ca sa fii sigur si parca  te si vad cu inca o vasla-doua de rezerva, puse undeva la indemana.  :D