inca o barca pentru delta 2

Creat de diles, Mai 09, 2018, 09:42:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

diles

salut.barca din topicul anterior am vandut-o unui prieten,coleg de pescuit si escapade in delta iar acum trebuie sa fac alta pana la toamna.noua barca ar fi cam la fel ca cea veche dar cu unele modificari,carena as face-o prismatica catre prova deoarece barca nr 1merge oricum ca o cizma la vasle deci ingustarea provei nu a avut efectul scontat.latimea fundului as face-o cat mai mare pentru stabilitate sporita dar nici prea mare pentru a nu compromite viteza de deplasare,ma gandesc la o latime de 130/135cm la cuplu maestru.barca va avea un motor honda de 20 cp.ce parere aveti?

Vali

Salut. Nu cred ca motivul pentru care barca veche merge greu la vasle e prova ascutita, ci pupa prea lata, barca fiind gandita pentru glisare. Imi amintesc ca aveai latimea la oglinda cam cu 5 sau 6 cm mai mica decat latimea mediana (la cuplul maestru), fiindca am povestit in comparatie cu barca mea in prima varianta.

Cred ca o latime de 130 cm la gurna e foarte buna pentru stabilitate si pentru performante cu motor de 20 CP. Important e sa ai aceeasi latime la gurna si la oglinda, fiindca banuiesc ca doresti glisare.
In cazul asta trasezi in vederea de sus o dreapta corespunzatoare gurnei, de la oglinda la mijlocul barcii. Apoi trasezi o curba cu care intersectezi planul de simetrie al barcii acolo unde barca taie apa (la etrava).

Daca doresti o prova mai voluminoasa, in vedere laterala cobori cu linia gurnei mai jos la etrava. Vei castiga flotabilitate si stabilitate atunci cand stai in prova, dar vei pierde putin la performante si ceva mai mult la comportamentul pe valuri.

La vasle oricum va merge greu, ca orice barca de glisare. Eu m-am invatat sa vaslesc la barca mea mutand ocupantii mai spre prova, fiindca oglinda ramane imersata mai putin, si obtin o forma a plutirii mai apropiata de cea a unei barci de deplasament. Nu uita ca nu ai cum sa impaci si capra si varza, asa ca mai bine optimizeaza barca pentru glisare la motor, ramanand ca vaslitul sa fie doar o solutie de avarie in caz de probleme.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles

scuze,am gresit eu am vrut sa spun ingustarea pupei nu a provei.la prima barca am 135 la cuplul maestru si 125 la oglinda.la barca nr2 cred ca am sa merg pe latime egala de 130,pare sa fie cel mai bun compromis.de asemeni as pastra unghiul de stelaj de 3 grade la pupa pentru stabilitate in stationare si portanta sporita la glisare doar ca atunci sant nevoit sa folosesc deadrise-ul regresiv,o alta varianta ar fi un unghi de stelaj constant pe ultima treime a barcii de vreo 7 grade dupa care sa inceapa sa se ascuta spre prova.inca nu sant decis pe care varianta sa merg.

Vali

Daca ai 130 cm latime la gurna, poti sa te duci linistit si la 12 grade unghi se stelaj, fiindca vei avea oricum stabilitate buna. Cred totusi ca ar fi cel mai potrivit ceva intre 7 si 10 grade, ca sa ai si portanta buna, si stabilitate de drum, si ceva stabilitate dinamica la glisare (in opinia mea 3 grade e prea putin).

Incearca sa mergi pe deadrise constant, fiindca deadrise-ul regresiv e folosit la carenele care au nevoie sa mearga si in tranzitie. Nu uita de un unghi al oglinzii de minim 12 grade, care sa-ti permita un anume unghi de trim negativ la nevoie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

diles

am demarat proiectul barca 2.am decis sa fac carena prismatica la pupa cu o latime constanta de 130 cm,am mers pe un deadrise regresiv cu unghiul de stelaj de 4 grade laoglinda si 10 grade la mijlocul barcii.in rest barca e cam la fel ca si prima, compartimentarea sa dovedit buna asa ca am pastrat-o cam la fel,materialele folosite sant tot placaj de plop si poliester doar ca acum am cumparat fibra de sticla tesatura fina de 280g in loc de panza de sac de300g.sant curios daca carena prismatica se va dovedi mai eficienta decat prima.

diles

interiorul e cam gata urmeaza exteriorul.la barca asta am reusit sa inchid mai elegant prova fata de prima au rezultat linii mai fluide si mai continue,sa o vedem pe apa.

diles

barca e gata pe exterior,am dat doua straturi de grund epoxidic si doua de vopsea.am facut si patru redane doua de gurna si doua pe suprafata de glisare,redanele sant turnate din rasina cu rumegus pentru a fi mai rezistente si pentru a nu trage apa.urmeaza sa vopsesc interiorul si am cam terminat.

diles

salut.am terminat barca si am fost in proba cu motorul honda 20,rezultatele sant interesante comparativ cu prima barca dar diferenta cred ca e data de motor mai mult decat de barca.cu o persoana v maxima e de 45k la fel ca prima care e cuplata cu suzuki20 cu doua persoane44k fata de 39 la prima, cu4adulti si4 copii apr 360kg 36k.honda are vana mai buna decat suzuki si pare sa se tureze la maxim indiferent de incarcatura,nu am avut turometru dar se simtea pe motor ca se tureaza mai mult,la honda remane cam o patrime din acceleratie nefolosita pentru a avea aceeas viteza ca suzuki.scoate barca in glisaj instantaneu cu doua persoane si mai greu cu 8 persoane,as fi incercat si cu greutate mai mare ca sa vad care e limita de glisaj dar nu am mai avut pasageri disponibili.ca o concluzie ma declar multumit de performante,cam la asta ma asteptam si prima data dar se pare ca desi motoarele sant egale ca si putere declarata nu sant chiar la fel.aspectul asta l-am constatat si la motoarele mici pe barca de 3 metri suzuki de 6 merge cu19k iar mercuri de 5 22k.

diles

salut.atasez cateva poze cu barca din ultima expeditie in delta,pun si o poza cu animalul de companie pe care l-am avut in tabara

Alex1958

Un caine enot!
Ce interesant!
Credeam ca au fost "dislocati" de sacali!
Pe unde ati avut tabara?

scm_ro

Nu imi dau seama daca este acelasi, dar si noi am vazut unul la canalul bibanilor in weekend. Chiar l-am cinstit cu ceva bibani.

bobinuta

Diles, felicitari pentru realizarea barcii, mie imi place ca design si profil, desi nu sunt vreun cunoscator in domeniu. Personal, cred ca as fi ales sa o piturez in doua culori, probabil ceva alb cu o nuanta de albastru inchis sau rosu .
Si poate i-as mai fi adaugat niste zone antiderapante.
Nu am retinut exact dimensiunile, dar pare destul de incapatoare dupa pozele postate de tine!
Inca odata, felicitari si sa te bucuri de ea!
Daca mai scoti si alte design-uri, sunt curios sa le vad!

Bafta la proiecte, fir intins si ape linistite !
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

diles

#12
am avut tabara in mai multe locatii,dar in doua am avut vizitator,pe canalul vatafu si pe bogdaproste.in ambele cazuri au fost foarte blanzi au venit foarte aproape de noi cautand mancare,cred ca sant obisnuiti sa manance resturile de mancare de la turisti.de fapt noi am campat la el in curte,el se simtea ca la el acasa se vedea pe comportamentul lui ca acolo locuieste si noi eram oaspetii lui.

diles

mersi cezar.barca se vrea una utilitara construita pentru pescuit si pentru a fi abuzata nu pentru a fi stearsa si ingrijita sa nu se pateze cu noroi.cine e pescar de delta stie despre ce vorbesc.zonele antiderapante sant foarte greu de curatat si se aduna noroi si cauciuc de la bocanci cand freci toata ziua cu picioarele prin barca,vopseaua simpla se curata usor cu o carpa umeda si ai terminat.barca sa dovedit foarte potrivita pentru nevoile noastre"parca pentru asta a fost proiectata".am fost in echipa barca nr 1 si barca nr 2,nu cred ca exista o diferenta in performanta dar nr 1 care e mai adunata la pupa iese in glisaj mai usor si e mai versatila,pana la urma nu cred ca carena prismatica e mai buna ca si performante la glisare,dar o comparatie exacta se poate face doar schimband motoarele intre ele.

Spinoza

Citat din: diles din Octombrie 22, 2018, 07:11:22 PM
am avut tabara in mai multe locatii,dar in doua am avut vizitator,pe canalul vatafu si pe bogdaproste.in ambele cazuri au fost foarte blanzi au venit foarte aproape de noi cautand mancare,cred ca sant obisnuiti sa manance resturile de mancare de la turisti.de fapt noi am campat la el in curte,el se simtea ca la el acasa se vedea pe comportamentul lui ca acolo locuieste si noi eram oaspetii lui.
Chapeau bas!
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt