Alt aviz catre navigatori

Creat de Vali, Iunie 19, 2018, 11:23:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

syRebekah

Hai totuşi să discutăm la subiect, nu distopii de tipul dacă Românie ar fi fost UK. Nu este, ok? Ce rost are să scriem chestii offtopic sau raţionamente bazate pe "io ştiu că nu se poate să fie dracul chiar aşa de negru" etc? Nu asta se va discuta într-un litigiu, dacă e necesar de precizat.

Mi se pare că în acest moment trebuie să discutăm de unde şi până unde se îmbunătăţeşte siguranţa navigaţiei prin avizul ăla. Repet, a făcut ANR vreun studiu?
fost ghrt.

Vali

Se pare ca va trebui sa infiintam asociatia. O sa dureze ceva, dar ce mai conteaza cateva saptamani daca de 2 ani avizul buclucas e in vigoare. Plus ca vor fi si altele de rezolvat, ma gandesc deja la problemele cu fiscul etc.

Ma apuc deci de treaba din nou, sa vedem cum ne organizam cu fondatori, sediu, statut etc. Momentan nu stau sa fac alt topic, cine e interesat de subiectul avizului va fi interesat si de asociatie. Cand va fi nevoie, vom porni topic nou.

Daca nu aveti nimic impotriva, propun denumirea "Asoociatia Cap Compas". Daca fondatorii sunt de acord, merg, platesc si trimit cererea de rezervare denumire la Ministerul Justitiei. Mai departe urmeaza sa stabilim cu sediul si statutul, povestim cand ajungem acolo.

Revenind la topic, probabil ANR considera ca avizul imbunatateste siguranta navigatiei prin faptul ca responsabilizeaza participantii la traficul pe apa, acestia putand fi identificati imediat in caz de incalcare a legii - nerespectarea RND, consum de alcool etc.

Acum 2 ani, cand a aparut avizul, am fost si eu de acord cu continutul sau, gandindu-ma ca e prea mare harababura pe ape si e nevoie de (inca) o reglementare.

Din pacate mi-am dat seama in timp ca proprietarii de barci neinmatriculate sunt cei care creeaza cele mai putine probleme in trafic, din cauza ca puterea limitata a motorului ii face sa fie foarte atenti si precauti in trafic. Cele mai multe si mai mari probleme sunt create de cei cu motorizari mari, care considera apele navigabile proprietatea lor privata, ignorand regulile de navigatie si pe ceilalti participanti la trafic.

Bineinteles ca acest rationament nu va conta vreodata in instanta, anume ca daca ai motor mic automat esti mai cuminte pe apa. Dupa cum spuneam, la inceput am fost de acord cu avizul, dar apoi mi-am dat seama ca o asemenea masura ar fi trebuit luata prin LEGE, nu prin decizii interne ale ANR.

Asta deoarece avizul in cauza suspenda o prevedere legala, anume scutirea de inmatriculare / inscriere in evidenta pentru categoriile de barci prevazute la art. 514, alin 2, punctele c,d si e din OG 42 / 1997 actualizata. In acest caz, intrebarea fireasca este ce rost mai are ca avem lege, daca o decizie interna a ANR ii scoate pe cei care respecta acea lege in afara legii ?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

syRebekah

Mă gândesc că poate sunt plângeri la ANR din partea celor din marina comercială fluvială, că sunt incomodaţi etc.

Cu asociaţia, pot să merg la Min Just să rezerv denumirea, dacă vrei.
fost ghrt.

kama3

Eu stiu ca exista un RND care prevede cum se desfasoara navigatia. ANR-ul trebuie sa vegheze ca toata lumea sa respecte RND-ul, nu sa se apuce sa ingradeasca drepturi.
Daca mergem pe principiul ca unii sunt incomodati de ambarcatiunile de agrement atunci decizia sa fie de ordin tehnic, cu interzicerea accesului oricarei ambarcatiuni de agrement. Nu doar a celor neinmatriculate.
Cum draq o fi sunat o astfel de plangere? Eu refuz si sa-mi imaginez asa ceva.

Vali

Ce e amuzant e ca in aviz scrie ca ai voie sa circuli pe senal doar daca ai barca inmatriculata sau inscrisa in evidenta, conform prevederilor legale.

Daca barca are sub 7 metri si sub 15 kw motor si nu e nici inmatriculata si nici inscrisa in evidenta, este conform prevederilor legale? ESTE!

Ce mai au de spus atunci cei de la ANR? Ca doar se respecta prevederile legale despre care au scris in aviz!
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pete

urmaresc cu destul interes toata discutia despre acest aviz . se bate cap in cap cu legea . se poate face o intrebare la ANR referitor la acest aviz pentru un raspuns clar din partea lor cu o motivatie ceva? cum se spune intreb si eu pt un vecin. stiu ca am mai citit pe forum undeva despre intrebari si ulterior raspun de la ANR cu parafa semnatura tot tacamul.poate asa ar fi o baza de discutii , zic si eu

kama3

Au fost intrebati cu ocazia primului aviz, care nu ne lasa deloc cu barca neinmatriculata. Au tinut-o pe a lor, invocand aceiasi interpretare defectuoasa cu pavilionul.
Misto a fost ca intrebate fiimd mai multe capitanii unele au zis ca avem voie, unele nu.
Pana la urma au emis avizul in cauza, facandu-ne favoarea de a ne lasa in afara senalului. Noaptea mintii!

pete

Vorba lu cateaua lu bula dupa ce a trecut oltu: am facut-o si pe asta. deci am facut o petitie on-line la ANR. ca nu ma doare tastatura. sunt curios de raspuns.
in alta ordine de idei  sefu nostru suprem- salut Vali- a facut un pas inainte si a pus o intrebare care necesita un raspuns: imi place numele asociatiei . deci sunt de acord personal cu acest nume. cat priveste sustinerea , doar sa ne si spui cum sa facem . eu unul doresc sa ma implic. asa ca astept un draft ceva in privinta statutului , obligatii si drepturi  etc. din experienta mea de viata sunt doua tipuri de oameni: unii care stiu ce au de facut si ceilalti, care asteapta sa le spuna cineva ce au de facut. in clipa de fata fac parte din a doua categorie . pentru ca vreau . asa ca vali te rog daca ai ceva pregatit sa ne faci cunoscut si noua ca sa stim ce facem in continuare

Vali

Deja situatia se precipita. Tocmai m-am intalnit cu un vechi prieten (ne stim din anii 90), care mi-a spus ca i s-a intocmit proces verbal de catre ANR Galati ca a circulat cu o barca de 4,2 metri cu 20 de cai neinmatriculata.

Iar mai departe sa vedeti cam cum pune problema ANR Galati: cica pe tot ce inseamna cale navigabila esti obligat sa inmatriculezi, nu numai pe senal. Temeiul legal comunicat sunt niste aberatii de articole 23, 24 si 25 din OM 1079, care n-au nici o treaba cu speta, ci descriu dimensiunea literelor desenate pe barca.

Atentie in continuare la abordarea ANR: prietenului meu i s-a comunicat ca i se va face dosar penal pentru circulatia cu o ambarcatiune neinmatriculata. Cu toate acestea, daca binevoieste si isi inmatriculeaza barca, treaba se rezolva si nu i se mai face nici un dosar penal !

Cu alte cuvinte, esti infractor si esti pasibil de belea mare, dar daca esti baiat bun si inmatriculezi, lasa ca o rezolvam noi si nu mai esti infractor! Deci calitatea de infractor este negociabila, pe cand eu stiam ca odata comisa o infractiune, legea isi desfasoara cursul imuabil.

Prietenul meu nu stie ce sa faca. E speriat de atitudinea celor care l-au amenintat, dar nici nu ar vrea sa se plece in fata lor. Nu am putut sa-i spun decat sa procedeze cum ii e mai confortabil. Daca inmatriculeaza, da niste bani, scapa de belea, dar le da si mai multa apa la moara celor din ANR. Daca nu inmatriculeaza, si-i pune in cap, cheltuie pe procese si avocati, iar sansele deocamdata sunt tulburi.

Am sa revin mai tarziu si vizavi de ce m-a intrebat pete.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

syRebekah

Să înmatriculeze în Belgia... va avea şi înmatriculare, şi dosar penal!
fost ghrt.

kama3

Recomandarea mea (si eu asa as proceda daca as fi in situatia persoanei in cauza) este sa formuleze plangere penala pentru abuz in serviciu si contestarea procesului verbal de contraventie.
Am intocmit si transmis astazi catre ANR plangerea prealabila prin care am solicitat revocarea avizului.
Daca in termen de 30 de zile nu primesc raspuns sau primesc raspuns nefavorabil urmeaza actiunea in instanta.
Demersul il fac in nume personal, justific interes avand barca cu caracteristici ce nu necesita inscrierea.
Daca voi castiga va fi castigul tuturor, daca pierd imi asum pierderea. Daca printr-o hotarare judecatoreasca definitiva se va stabili ca ANR ul are dreptate nu ne ramane decat sa ne resemnam ca traim in tara in care traim si suntem noi batuti in cap ca nu interpretam corect legea. Dar, desi am avut si dezamagiri ru inca am incredere in Justitie.

syRebekah

Sau pur şi simplu, printr-o acţiune argumentată superficial, gen panseurile de mai sus, creezi o jurisprudenţă de care ne vom lovi mai târziu?
fost ghrt.

alexdaniell

Salut!

Nici eu nu sunt de acord cu abuzurile. De orice fel. Din cauza asta si pentru ca si eu sunt posesor de barca neinmatriculabila, vreau sa fiu membru in noua asociatie.
Pana acum nu am avut "placerea" de a fi oprit de organe de control prin Delta Dunarii, ca urmare nu am avut nici neplaceri cauzate de barca neinmatriculata. Probabil ca vor urma.
Vreau sa fiu membru in noua asociatie, chiar daca nu am experienta in barci, navigatie si alte asemenea.

Va multumesc si ape line va doresc!

pelicanul

Citat din: Vali din Iulie 07, 2020, 07:19:04 PM
...................................

Iar mai departe sa vedeti cam cum pune problema ANR Galati: cica pe tot ce inseamna cale navigabila esti obligat sa inmatriculezi, nu numai pe senal. Temeiul legal comunicat sunt niste aberatii de articole 23, 24 si 25 din OM 1079, care n-au nici o treaba cu speta, ci descriu dimensiunea literelor desenate pe barca.

.......................................


E exact ce spuneam eu mai sus, postarea nr 19 / 03.07.2020, citez: "Și ziceți frumos "Merci!" pentru că acolo scrie numai "șenal navigabil" pentru că vă rog să observați că la art. 44 citat mai sus scrie "apele naționale navigabile ale României" și dacă ne uităm la HG 665 / 2008 vedem că acolo intră cam tot."  :) :) :)

Sînt curios unde scrie că e caz penal nerespectarea avizelor și cu cît se pedepsește. Avem HG 876 / 2007 unde scrie "Constituie contravenție la regimul siguranței navigației și se sancționează după cum urmează ... nerespectarea "Avizelor către navigatori", cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei" (art.2 par s)

https://lege5.ro/Gratuit/geydmnbxgy/hotararea-nr-876-2007-pentru-stabilirea-si-sanctionarea-contraventiilor-la-regimul-transporturilor-navale

pete

iar in cadrul aceluiasi articol la litera y :   y) navigația prin zone nepermise a unei nave, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;