Va rog un sfat in legatura cu acest motor!

Creat de Filipescu Alin, August 15, 2018, 11:06:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Filipescu Alin

Buna seara,sunt nou pe aici,aceasta fiind prima mea postare pe acest forum.Am comandat o barca, storm evolution de 3.3 m,fiind incepator nu stiu ce motor sa iau pt ea,stiu ca maximul fara permis,e de 5 cp,(ma gandesc ca e suficient pt doua persoane,dar daca suntem 4?)tentatia fiind  mare si tot cautand,am gasit acest anunt http://www.eclny.sk/svk/detail/lodne-motory/selva/naxos-5xs-new-2017#ad-image-0 Acest motor are normal 15 cp,dar e limitat la 5,actele spun ei ca ar confirma asta,imi puteti da va rog un sfat?Multumesc!

Filipescu Alin

Completare:sa fie in doi timpi,pt ca il voi folosi de 2,3 ori pe an si cu cizma scurta,dupa multe postari citite,asta am dedus ca as avea nevoie.

Vali

Salut si bun venit pe forum.

Intr-adevar, dupa aspect si cilindree e veteranul de 15 cai in 2 timpi de la Selva, dar o editie mai noua dupa cum se vede. Am si eu unul, mai vechi. E un motor foarte bun - fiabil, nervos si economic pentru un 2T de puterea asta.

Problema e limitarea puterii, si modul cum poti scapa de ea. Daca reusesti, vei avea un motor exceptional, in stare nou-nouta, de care te vei bucura multi ani daca vei avea grija de el. Iar pentru barca mentionata e o alegere optima, fiind cel mai usor motor de 15 cai fabricat vreodata.

Poate te mai pot ajuta colegii cu detalii, insa e o oferta excelenta daca e vorba de un Selva autentic nou-nout. Tine-ne te rugam la curent cu ceea ce vei face in continuare vizavi de motor. Mult succes la achizitie.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

scm_ro

Cam greu de crezut ca la un control or sa puna botul ca are 5cp. Cel mai probabil limitarea e din carburator sau din cursa acceleratiei. Din cate stiu cel de 5cp are un singur cilindru.

timberland0910

Citat din: scm_ro din August 16, 2018, 07:27:44 AM
Cam greu de crezut ca la un control or sa puna botul ca are 5cp. Cel mai probabil limitarea e din carburator sau din cursa acceleratiei. Din cate stiu cel de 5cp are un singur cilindru.

Nu e vorba de pus botul.Daca in acte scrie ca e limitat la 5 cp aia e si basta..actele vorbesc nu colantul . In aceeasi situatie e un amic cu yamaha 40 2t  adus din italia , iar in acte scrie ca e limitat la 20 cp 

Filipescu Alin

Va multumesc pt raspunsuri si sfaturi,tot din punctul asta de vedere imi faceam griji,normal asa ar trebui,actele vorbesc,experienta mea in acest domeniu este 0 si am zis sa va cer sfatul inainte de a face pasul asta.Am sa incerc sa iau legatura cu ei,sa vad cum se procedeaza cu transportul.Culmea e ca in italia,n am reusit sa l gasesc(ajung saptamanal pana in sud) si mi ar fi mult mai usor,poare ma puteti ajuta voi.Va multumesc inca odata pt raspunsuri!O sa va tin la curent.

bobinuta

Citat din: Filipescu Alin din August 15, 2018, 11:06:18 PM
tot cautand,am gasit acest anunt http://www.eclny.sk/svk/detail/lodne-motory/selva/naxos-5xs-new-2017#ad-image-0 Acest motor are normal 15 cp,dar e limitat la 5
Salut si bine ai venit, Alin !
Eu sunt incepator in zona, asadar nu voi emite sfaturi, ca nu-mi pot permite.
Din ce vad, motorul pare beton, Vali ti-a spus asta deja - mai ales ca vad ca e nou; dar esti sigur ca vrei sa cheltuiesti 1744 EUR pe un motor in 2T?
Mai ales in conditiile in care ceva mai jos, vanzatorul e corect si atrage atentia ca "The two-stroke suspension carburettors are not intended for installation in recreational craft within the European Union because they are not certified for exhaust gas and noise. the requirements of Directive 1994/25 / EC, as amended by Directive 2003/44/15 30 50 60 EC relating to recreational craft." !

In rest, din pacate, nu-ti pot confirma si nici infirma ce s-ar putea intampla daca vei fi gasit ca folosesti acest motor fara sa ai permisul aferent.
Mai concret, nu am idee daca ceea ce scrie in acte conteaza sau nu in fata celor de la control. Saptamana viitoare voi fi pe litoral, o sa trec pe la capitaniile din zona sa discut unele probleme si ma voi interesa si de acest aspect, sa le aflu parerea. In functie de rezultatele pe care le voi obtine, voi reveni sa postez.

In incheiere, da-mi voie sa citez sfatul pe care l-am primit de la Vali, acum 2 luni, cand eram foarte hotarat sa-mi cumpar un motor de barca: motorul de barca nu e o investitie pe care s-o faci la repezeala, cu exceptia situatiilor in care chiar stii ce faci si ai nevoie urgenta de el. Daca n-ai experienta si nu trebuie musai sa iesi cu barca peste 1 saptamana, trage aer in piept si ia-o mai usor. Analizeaza cu atentie ofertele de pe piata, mai stai de vorba cu cei care au experienta in motoare si cantareste bine investitia pe care ai de gand s-o faci.

Nu in ultimul rand, gandeste-te la urmatoarele aspecte :
- rata de utilizare a barcii; de cate ori iesi in cursul unui an cu barca? (sau macar, de cate ori ti-ai propus s-o faci? );
daca o vei face cel mult 1 data pe luna, atunci nu merita sa cumperi un motor nou, decat doar daca n-ai ce face cu banii si vrei sa-ti incanti constiinta ca e un lucru nou, tragi de sfoara si ii platesti intretinerea facuta de altii .
- cat esti de comod vis-a-vis de exploatarea motorului, si cat esti de pretentios fata de zgomotul pe care il produce ?
Daca esti genul care nu vrea sa-si bage mainile in motor si nici sa se complice cu amestecul de benzina cu ulei pe care il presupune exploatarea unui motor 2T de genul celui pe care l-ai vizat, atunci tipul asta de motoare nu e pentru tine. Aceasi observatie e valabila si in legatura cu zgomotul produs. 2T produc o poluare fonica mai puternica decat cea generata de motoarele 4T. Depinde de pretentiile tale versus scopul utilizarii barcii, pentru a accepta o varianta sau alta.
De exemplu, daca faci doar agrement, e posibil ca zgomotul produs de un 2T sa fie deranjant, si atunci orice decibel in minus sa conteze, situatie in care va trebui sa te indrepti spre 4T. Dar daca scoti barca la pescuit sau excursii nepretentioase si fara domnisoare simandicoase - merge foarte bine si 2T.  Tu esti cel care trebuie sa hotarasca!

Cele de mai sus sunt doar cateva idei. Cel mai bine, iti recomand, asa cum mi-au recomandat si mie Vali si colegii de pe forum, sa incerci ca inainte de o astfel de achizitie, sa te plimbi cu cateva tipuri de motoare si sa vezi /auzi cum se comporta fiecare.

Succes in decizie si achizitia finala !
Cezar

Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Filipescu Alin

Merci Cezar pt parere,am citit ce spun ei acolo,prefer motorul in 2t pt ca este mult mai usor fata de cel in 4t,si mai usor de intretinut,nu ma deranjeaza zgomotul,apropo de bani,n am experienta necesara sa cumpar un motor la mana a doua,si nici nu vreau sa risc sa raman cu el pe undeva,pt ca nu stiu ce sa i mai fac.Ma tenteaza acest motor mai mult pentru actele de 5 cp.Am cautat si unul folosit,dar sa nu aibe mai mult de 2 ani,nu am gasit.

bobinuta

Citat din: Filipescu Alin din August 16, 2018, 11:04:44 AM
apropo de bani, n-am experienta necesara sa cumpar un motor la mana a doua, si nici nu vreau sa risc sa raman cu el pe undeva,pt ca nu stiu ce sa i mai fac.
Statistic discutand, cu un motor nou risti mai putin, dar riscul exista oricand, asa ca ai grija sa ai rame la care sa poti trage la nevoie...  De asemenea, daca te aventurezi mai departe decat stii ca te-ai putea intoarce vaslind, ar fi bine sa mergi in gasca cu alt barcagiu, macar te poate ajuta cu remorcarea. Pe balti mici, te-ai descurca, dar sa vaslesti pe distante lungi (si eventual pe ape curgatoare mari cum ar fi Siret, Olt, Prut, Dunare) - vei obosi repede. Si nu pleca pe ape agitate!
Sfaturile astea le-am primit si eu si sunt de bun simt tehnic...
Unii dintre forumisti, care au barci mai mari, am vazut ca au folosit si motoare de rezerva pentru deplasari mai pretentioase. Hi.

Ah, si nu in ultimul rand - mai trebuie sa ai grija si la acoperirea retelelor de telefonie. In caz de nevoie, e bine sa stii zonele in care ai semnal si unde nu ai ! Siguranta ta si a celor care te insotesc trebuie sa primeze!

Bafta si ape linistite,
Cezar (alias Bob)
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

Filipescu Alin

barca este storm evolution de 3.3,am vazut ca are si vasle,imi mai trebuiesc vestele,o voi folosi doar pe bicaz ca e  singurul lac apropiat pt plimbare si in delta de maxim doua ori pe an la pescuit.Apropo de aceste motoare,avem reprezentanta selva in tara?am gasit ceva,dar la bucuresti,cam peste mana pt mine...ar mai fi alta?

Vali

Ce a scris Cezar despre carburatoare etc se refera la faptul ca motorul nu e conform standardelor de emisii de gaze valabile in UE. Prin urmare, nu are declaratie de conformitate la Directiva.
Asta e o problema doar daca se doreste inmatricularea barcii cu motorul respectiv, ceea ce e putin probabil. Nu uitati insa ca la noi in Ro totul se rezolva :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau