Yamaha 30 hp sau Honda 30 hp

Creat de HaiHui, Mai 10, 2012, 12:13:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

HaiHui

Toata stima,
Sunt incepator, sfatuiti-ma si pe mine ce sa aleg...........Yamaha 30 hp sau Honda 30 hp pentru o barca Romcraft 510.
Va multumesc mult. ???

Mihai Irimia

Citat din: HaiHui din Mai 10, 2012, 12:13:58 PM
Toata stima,
Sunt incepator, sfatuiti-ma si pe mine ce sa aleg...........Yamaha 30 hp sau Honda 30 hp pentru o barca Romcraft 510.
Va multumesc mult. ???

Mmmm....pareri vei gasi multe, personal as merge pe o Honda pe carburatie.

ss

Nu exista motorul perfect, exista doar cel mai bun compromis, obtinut in functie de cazul specific. Exista multi factori care duc la luarea unei decizii. De exemplu, daca folosesti motorul in regim amator, 30 ore pe an, iei motorul cel mai ieftin, daca ai o pensiune in Delta si folosesti barca intensiv, vrei fiabilitate si consum redus, daca o inchiriezi, important este sa suporte eroic batjocura si sa fie ieftine si disponibile piesele, etc...

HaiHui

Multumesc mult SS, un raspuns de exceptie care reliefeaza realitatea.Eu sunt doar incepator si voi folosi barca si motorul doar o data sau de doua ori pe an, nici nu stiu daca mai mult de maxim 30 de ore pe an.Ce ma intereseaza e sa am un motor(brand new) care sa nu faca probleme in timp si mai ales sa nu te lase printre canale unde nu ai nici semnal la telefon.By the way, de unde pot gasi harti amanuntite ale Deltei Dunari in orice format.
P.S. Daca nu folosesc terminii de specialitate nu radeti de mine........sunt incepatoooooooooor.
Multumesc ???

bradutzu

Vezi ca sunt GPS-uri ce au pe ele harta deltei! Asa ar fi cel mai simplu de navigat! Iti sugerez sa alegi unul navalizat(nu intra apa in el si pluteste)
Inca ceva: Puneti breloc plutitor la chei ca eu am innebunit pana am gasit cheia in apa! :-[
Salutare!
Sa auzim numai de bine!

HaiHui

Multumesc mult Bradutzu, super tare, sub nici o forma nu mi-ar fi trecut prin cap sa ma gandesc la asa ceva, tare de tot.
Ce bine ca aici afli o gramada de lucruri interesante, inca o data multumesc mult. ::)

Mihai Irimia

Citat din: HaiHui din Mai 11, 2012, 09:29:59 AM
Multumesc mult SS, un raspuns de exceptie care reliefeaza realitatea.Eu sunt doar incepator si voi folosi barca si motorul doar o data sau de doua ori pe an, nici nu stiu daca mai mult de maxim 30 de ore pe an.Ce ma intereseaza e sa am un motor(brand new) care sa nu faca probleme in timp si mai ales sa nu te lase printre canale unde nu ai nici semnal la telefon.By the way, de unde pot gasi harti amanuntite ale Deltei Dunari in orice format.
P.S. Daca nu folosesc terminii de specialitate nu radeti de mine........sunt incepatoooooooooor.
Multumesc ???

Nimeni pe aici nu rade de de nimeni, poti solicita orice, Vali Antonov e super pe parte de corp nava, eu sunt doar cu motoarele, ne ajutam unii pe altii fara interes material (acuma depinde de situatie) dar la ce vrei tu, vorbeste mai bine cu Vali, ca sa fiu sincer, eu nu deschid gura in fata lui, desi ne cunoastem de 20 de ani, eu sunt doar cu motoarele

Vali

Citat din: Mihai Irimia din Mai 11, 2012, 10:59:41 AM
...desi ne cunoastem de 20 de ani...

Mai exact 21 de ani si 2 luni - martie 1991 - LICM1 ;).

@HaiHui: Salutare si bun venit in cuibarul nostru virtual :). Sper sa gasim impreuna raspuns la orice nelamuriri sau probleme care pot aparea in viata unui barcagiu amator.

Revenind on-topic, poate ar fi o idee chiar un motor de 30 de cai in 2 timpi: de exemplu, Yamaha face niste motoare de 30 cp/2T in 3 cilindri superbe. La exploatarea rara in regim de amator, diferenta de consum fata de un motor in 4 timpi nu e asa semnificativa. Ce-mi place la motoarele in 2 timpi e "nervul" superior unuia in 4 timpi, plus faptul ca sunt mai usoare si mai simple de intretinut. Ca pret sunt mai accesibile decat cele in 4 timpi, iar problema cu uleiul de amestec e rezolvata prin sistemul de injectie ulei.

Singura problema care ar putea eventual crea probleme pe viitor ar fi sa nu aiba cineva vreo idee de limitare a folosirii motoarelor in 2 timpi, cum se auzise acum cativa ani. Totusi, atata vreme cat pe parte de emisii gaze motoarele respecta normele de poluare la nivel european, nu vad de ce ar fi limitata folosirea lor. Pana la urma, o proba practica a fiecarui motor de interes e cea mai buna ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

HaiHui

Vali multumesc mult pentru raspuns. Asa cum am spus sunt biban (super incepator), deci orice sfat pertinent e nemaipomenit.
Multi sustin ca Honda e Mercedes-ul motoarelor de barca la clasa 30-40hp.Ce parere ai de acesta oferta pret/calitate http://www.boats.net/outboard_motor/Honda/30HP/H-BF30DKLRT.html

Vali

Sincer, nu ma prea entuziasmez la sintagmele gen "Mercedesul motoarelor de barca", cu toate ca Honda sunt motoare foarte bune. Nu am prea avut ocazia sa ma "joc" cu motoare Honda, ci mai mult Yamaha, incepand de la motociclete si pana la motoare de barca. Am eu o dambla pentru Yamaha, chiar daca intamplator in prezent conduc (si) o Honda pe 2 roti :P. La barca am in schimb doar Yamaha ;).
Preferinta mea e pentru "scule" pe care sa le pot intretine si revizui singur, fiindca daca nu lucrez la motocicleta, barca sau motorul ei, parca nu mai are acelasi farmec folosirea lor.

Cel mai bine cunoaste motoarele de barca Honda colegul Mihaif99, el a avut si are asa ceva, si poate ne spune mai multe. Din ceea ce ne-a povestit (cu exemple concrete), motoarele Honda sunt cu o clasa de calitate peste celelalte. Interesant e ca la motociclete, el conduce in schimb o Yamaha :D.

Daca ai disponibilitatea financiara, poti opta pentru Honda, singura problema la noi in Ro fiind reteaua service ceva mai redusa decat in cazul Yamaha. Din ce am vazut in linkul postat de tine, website-ul respectiv e din State, deci nu stiu care ar fi pretul final la care ar ajunge motorul respectiv in Romania (e vorba de vama, transport, comisioane etc). Poate te mai pot sfatui si alti forumisti, insa eu cred ca orice motor outboard de calitate e bun pentru barca ta, atata vreme cat il folosesti responsabil, si ai grija de el cu intretinerea, reviziile etc. Au trecut demult vremurile cand plecai in balta cu un sac de piese si unul de scule, necesare motorului de la barca :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: HaiHui din Mai 11, 2012, 04:41:41 PM
Vali multumesc mult pentru raspuns. Asa cum am spus sunt biban (super incepator), deci orice sfat pertinent e nemaipomenit.
Multi sustin ca Honda e Mercedes-ul motoarelor de barca la clasa 30-40hp.Ce parere ai de acesta oferta pret/calitate http://www.boats.net/outboard_motor/Honda/30HP/H-BF30DKLRT.html

Vezi ca Honda de 30 e un motor, iar honda 40-50 e cu totul alt motor

Unul are 70 kg, cel de 30, iar celalalt 100 kg (40-50)  Ambele sunt printre cele mai usoare din clasa.

In rest de acor cu Vali, apropos de motor 2t

As merge chiar mai jos - o yamaha de 25 CP 2 cilindri e un motor exceptional si el. Motor de tavaleala extrem de fiabil. Nici nu se compara cu motoarele lor "portabile" in 4 timpi. Mult mai fiabil.  l-am avut si mi-a placut. Pornea la jumate de sfoara. Are "doar" 50 kg, deci putem sa il mut singur. E ieftin, nu necesita sa dai gauri pt montare in barca, si daca e cu amestec automat (rezervor separat de ulei) nici nu trebuie sa faci premix. Consumul era decent. Eu l-am cumparat second hand. cu echivalentul a 1200 eur, motor de 5 ani vechime.

Vali

In momentul de fata am la dispozitie 2 motoare Yamaha in 2 timpi, unul de 25 de cai - al lui Mihai doctoras, celalalt de 30 de cai - al meu, cu care urmeaza sa facem probele mult-asteptate la barca mea de fibra. Ambele au cizma lunga, comenzi la distanta si pornire electrica. Diferenta dintre ele, in afara de putere si numarul de cilindri, este latimea semnificativ mai mare a cizmei celui de 30 (necesara guvernarii eficiente), plus 6 gauri de prindere in suruburi pe oglinda, fata de doar 2 gauri la cel de 25.

Parerea mea e ca motorul de 25cp/2T - in 2 cilindri - e foarte potrivit pentru un incepator, din cauza simplitatii, consumului rezonabil, bunei echilibrari, pornirii mixte - manuala plus electrica, intretinerii minimale, "nervului" si greutatii reduse, plus un pret atractiv. Cel de 30 de cai in schimb e mai high-tech, si cand il privesc sunt la fel de entuziasmat ca atunci cand mi-am luat prima motocicleta speed in 4 cilindri :).

Cred ca important e totusi sa existe o mica rezerva de putere fata de motorizarea normala recomandata. Din cauza asta eu personal am ales varianta de 30 de cai, care e convenabila daca se merge cu incarcatura mai mare, sau impotriva unui vant "nervos" asociat cu un curent puternic.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau