1973 Marina 16' (Inter 500)

Creat de tox, Septembrie 24, 2018, 11:00:58 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bobinuta

Muuuulta rabdare poti sa ai !
Bravo tie, vad ca te-ai pus temeinic pe treaba...
Tine-ne la curent, sunt tare curios cand o dai la apa, mi-ar facea placere sa o vad !
Bafta la RK si sa-ti mearga-n plin !
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

mariusm piesenoi111

Eu am vazut lucrarea lui Bogdan in cateva faze ale facerii si de fiecare data am spus ca arata minunat si o sa iasa super dar ca eu nu as fi facut NICIODATA asemenea efort pt a resuscita o barca si a o aduce probabil la o stare mai buna decat a fost de noua.
Si spun asta pentru ca aceasta barca deocamdata l-a tinut pe Bogdan departe de apa un an si nu pe apa unde ii e locul :)

tox

Merci mult Marius, pregateste-te pentru octombrie ca nu mai stau pe uscat si la propriu si la figurat, renunt la berea fara alcool pe care am baut-o 1 an de zile  si plec in delta pentru prima data pe 2018 8)
Urmeaza continuarea... Este cam pe fast forward din lipsa de timp dar putem reveni la orice parte oricand

tox

Citat din: bobinuta din Septembrie 24, 2018, 04:29:15 PM
Muuuulta rabdare poti sa ai !
Bravo tie, vad ca te-ai pus temeinic pe treaba...
Tine-ne la curent, sunt tare curios cand o dai la apa, mi-ar facea placere sa o vad !
Bafta la RK si sa-ti mearga-n plin !
Cezar

Multumesc mult Cezar, rabdare multa intradevar dar sper ca satisfactia sa fie pe masura.

dany

Salut.Ma bag si eu daca nu te superi.Stringherul central   puteai sa-l lasi mai scurt cu 30-35 poate chiar 40 cm si inchideai cu o traversa scurta,careia ii spune varanga ,formand astfel o cuva pt. pompa de santina intre cei doi strigheri laterali.Stiam ca intre stringheri si corpul barcii nu e bine sa fie o lipitura ferma,inghesuita cu chit pe o parte si alta...Se lasa[eu am lasat ] un spatiu de maxim un cm intre stringheri si varange fata de corpul barcii.Din fir de fibra[am  pe un mosor] am facut  ca o funie prin rasucire,am bagat funia in rasina,ea NEFIIND STRANSA TARE,si am bagat-o in spatiul creat.Cand s-a intarit s-a format ca un arc spiralat ce lasa fibra din corpul barcii sa aiba o mica elasticitate,oprindu-se in stringher sau in varanga cand e cazul....Cand imbraci stringherii si varangele cu tesatura pt. ai lega de corp formeaza corp comun,dar are o rezerva de elasticitate.La unele barci pe care le-am reconditionat dublul fund am gasit asa ceva sau gol golut intre lemn si fibra.S-au format mai multe compartimente odata cu montarea stringherilor si a varangelor.Intre  ele trebuie sa fie legatura,de fapt gauri ce lasa apa sa se duca spre dopul de golire de la pupa montat pe ultima varanga ce ar fi inchis dublul fund inspre cuva santinei.Gaura de golire la exterior e sursa de probleme,daca ai pompa de santina...nu ai nevoie de ea.
Rezistenta oglinzii nu avea de suferit daca nu duceai stringherul central  pana in ea,fiind distanta mica intre cei doi laterali si oglinda facuta teapana.
Am comentat un pic,sper ca fara suparare.Sau mai postat chestiile astea,o buna parte din ele,cred,mai ales de Vali

dany

sa vad daca potbaga linkul gasit postat in ''barca mea papuc''aici pe forum la pagina 3,informatie data de TUDOR....vad ca nu reusesc,ASTA E...

tox

Salut Dany, ai mare dreptate cu detaliile pe care le-ai dat, stiu ce vrei sa spui.
Dezbatem Maine in detaliu, 90% din ce ai spus am facut, mai Putin partea cu centralul pe oglinda. Nu am vrut sa modific proiectul initial prea mult exact ca sa nu creez acele hard spots sau alte probleme si sa rigidizez prea mult.
Multumesc
Bogdan
P.s. Dar nu am lasat mai mult de 3-4 mm intre elemente si corpul barcii

dany

OK,Tox!Stiu ce inseamna munca asta si te apreciez.Abia astept sa vad finalul!Ce bine ai sa te simti!

Vali

Vizavi de "hard spots" si combaterea lor, la o asemenea barca nu e o foarte mare bataie de cap. Asta deoarece barca a fost facuta intr-o epoca in care fibra se batea sanatos, adica din belsug. Din cauza asta si din cauza ca barca nu e de super-viteza, solicitarile fundului nu afecteaza in mod deosebit carena de fibra.

Problemele cu hard spots apar atunci cand distanta dintre elementele de osatura e prea mare in raport cu grosimea fundului. Asta face ca fundul sa flexeze prea mult, si in timp sa apara cedari de material, de obicei fisuri.

Am intalnit o singura data acest fenomen, la o barca la care distanta dintre varange era in jur de 1 metru - 1 metru 20, iar longitudinal avea doar o chila centrala, in rest doar redanele. Din cauza flexarii, un redan a crapat exact in dreptul varangei, si pe acolo se prelingea un firicel de apa.

Am rezolvat prin reparatia crapaturii, plus adaugarea unor varange suplimentare intre cele principale. In prezent barca e in stare perfecta, nemaiavand vreo problema.

Prin urmare, daca osatura de fund e facuta bine, in sensul de a nu permite flexari excesive, nu e asa mare bataie de cap cu hard spots, la barci de glisare utilitare precum avem noi. Problemele apar la barcile rapide, cu motorizari mari, unde intr-adevar e important de asigurat o prindere elastica a elementelor de osatura la interiorul carenei.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

tox

Bun, inteleg ca nu at trebui sa imi fac mari probleme vis-à-vis de acest subiect.
Mai jos cateva poze unde se vad spatiile pe unde va circula apa din compartimente spre pupa si gaura de scurgere in dreapta centralului. Pompa de santina vine in partea stanga.
Pozele sunt din timpul unor probe, ulterior multe elemente au fost ajustate :)

P.S Dupa editarea pozelor si marcarea spatiilor vad ca pozele au ramas cam mici....nici nu se mai vad.

tox

#25
Dupa ce am fixat stringherii am trecut la modificarea si ansamblarea ramasitelor din interiorul cabinei, am taiat chiuveta si dulapiorul paralel din zona intrarii in cabina. Nu am nevoie de ele, am nevoie de un spatiu cat mai mare pentru dormit, marimea cabinei fiind destul de mica.
Am facut prima proba sa vad cum se alinieaza "planetele" :)

Podeaua a fost initial taiata (asa am luat-o), am refacut placajul si am legat-o ulterior. Aici va trebui sa reconstruiesc o parte din spatiile de depozitare si banchete in locul chiuvetei si dulapului.

tox

Cand am vazut ca este aliniata treaba si ca totul iese cum trebuie m-a luat "flama" rau de tot, parca vedeam cum era deja gata si eram pe apa :) Drumul era inca lung pana la finalizare dar eu nu il mai vedeam.
in momentul asta am zis ca trebuie sa vad cum va arata la final si m-am apucat de masurat de taiat placaje, am facut lateralale despartitoare ale cabinei si puntea in loc sa imi vad de treaba si sa progresez cu rasinile si vopseaua care necesita anumite temperaturi de lucru mie imi ardea cum arata plajele alea....infine.

Mai jos rezultatul, eram super incantat atunci dar acum regret ca am pierdut o zi de caldura ca sa vad doar cum va arata.

tox

Ce am uitat sa mentionez este ca a aparut si a doua parte necesara si anume MOTORUL ( YAMAHA 60HP 2004 carburatie.). Nu mai stiu exact cand s-a intamplat dar acum asteapta la coada :) intins pe terasa, saptamana aceasta imi sosesc toate cele de trebuinta( uleiuri, filtre, bujii, furtune, para, tremostat...) . O sa urmeze si poze!

M-am oprit la 60 cp, nu am vrut sa ma duc mai sus din diverse motive pe care nu le mai enumar...sau poate at trebui?

Vali

Cred ca daca nu incarci barca, 60 e mai mult decat suficient. Cred ca e un motor misto, mai ales ca e pe carburatie. Sunt sigur ca la prima proba, cu o persoana sau 2 in barca vei fi entuziasmat de cum se va misca.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

tox

#29
Vali acum imi dau seama ca nu am inceput cu inceputul...

Acum aproape 10 ani ma plimbam pe dunare cu acest model, barca fiind detinuta de un prieten al meu. Eu pe vremea aceea aveam un Glastron SSV cu 115cp si se tinea dupa mine si avea 90cp.
Revenind la cabinata, ani buni nu s-a stiut ce model este, toata lumea zicea Shetland...dar nu este :). Initial a avut motor de 30cp pe urma 90cp si 115cp. Eu am mers cu 90 si stiu ce poate.
Ulterior aceiasi barca a fost cumparata de un prieten foarte apropiat care a pus un 60cp si in 2 cu ceva bagaje este perfect. Am fact ceva iesiri impreuna in ultimii ani.
Acum vine si povestea mea. Eram in concediu si ma uitam la anunturi cu vanzari si vad un "Shetland":)))... Dar nu ....ma uit la constructie pe telefon si plec spre hotel sa ma uit pe laptop, pe un ecran mai mare mi-am dat seama ca era vb de aceiasi barca pe care o stiam de multi ani, Marina 16 sau inter 500. Am luat-o instant fara sa ma gandesc
Si exact cum ai spus fara sa ai info de mai sus 60cp este bun pt 2 pers.
Eu sunt fan 2t dar greu de gasit cu trim etc... Am luat carburatie ca sa nu am nevoie de nimeni la reparatii, la injectie se complica lucrurile.
Daca sunt greseli in text sunt de la corector, mai corectez si eu Maine :)