Ghid alegere peridoc

Creat de Zodiac, Octombrie 28, 2018, 06:41:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Care e cel mai bun calitativ , la protectia barcii si siguranta rutiera ?

Brenderup
4 (40%)
Navio
1 (10%)
Martz
0 (0%)
Repo
1 (10%)
Motorflex Poseidon 750
4 (40%)

Numărul total de membrii care au votat: 10

Zodiac

De vreo 8 ani incerc sa-mi cumpar o barca si nu reusesc , deoarece nu am vrut niciodata sa cumpar/folosesc un peridoc .
Din pacate se pare ca nu pot scapa de el . Orice barca ce presupune un minim de performanta se pare ca are nevoie de peridoc datorita greutatii .
De curand , discutand cu un furnizor de barci , mi s-a pus intrebarea "pe ce asezati barca...daca o cumparati"! Sincer ...am ramas blocat , nu mi-am dat seama pana acum ca va trebui sa cumpar peridocul inaintea barcii ...altfel o sa am nevoie de macarale prin curte .
Cred ca am citit toate informatiile despre peridocuri existente pe forumurile din Romania . Din pacate majoritatea informatiilor se adreseaza deja celor cu experienta de genul :
- constructia de peridocuri in regie proprie
- actele necesare in diferite ipostaze
- aspectele legislative
- aducere si inmatriculare a celor aduse de afara
- reparatii si imbunatatiri
- etc.
Nu prea am gasit urmatoarele aspecte necesare unui incepator :
- ce lungime trebuie sa aiba peridocul fata de barca...mai mic...mai mare...la ce distanta trebuie tinut motorul de peridoc
- ce peridoc se potriveste fiecarui tip de barca...lemn , fibra , RIB...etc.
- exista reglaje pentru dimensiunile diferite ale barcilor...se lasa/inalta/departeaza/apropie rolele , scandurile tapitate
- cum e cu 7 si 13 pini la sistemul electric
- care sunt firmele de incredere si care nu , ce raport pret/calitate gasesc mai bun in Romania
- daca sistemul de semnalizare e mai bun cu leduri sau becuri
- producatori autohtoni vs. straini
- optionale necesare , capacitatea vinciului fata de greutatea barcii
- alte chestii pe care ar trebui sa le stie un incepator

Cred ca multa lume ar fi interesata de un ghid de achizitie a unui peridoc , poate un coleg cu experienta si putina bunavointa poate oferi informatii !

stefand600

Eu am 2 barci deci 2 peridocuri. Nu spun cum ar trebui sa fie un peridoc dar pot sa va spun ce as fi dorit in plus la ele. In primul rand ar trebui sa fie articulat pentru o mai buna descarcare/incarcare a barcii pe apa mica. Ar trebui sa aiba stopuri cu led etanse pentru a nu mai demonta/monta bara de fiecare data. Ar trebui sa aiba sistem mixt de sprijin pentru barca, role pentru diminuarea efortului la urcare si coborare si sine pentru a proteza barca in timpul transportului. Ar fi ideal sa aiba sistem de franare pentru protejarea vehiculului tractor. Eu am 1 cu sistem de franare si 1 fara. Cu cel cu sistem de franare chiar daca are 700 kg in total, la franare impinge mai putin masina fata de cel care are 300 kg dar este fara sistem de franare. La amandoua ar trebui butucii rotilor etansi. Am inlocuit deja de 2 ori rulmentii de la roti dupa 7 ani de utilizare. Problema nu este dupa ce incarci barca pe el si pornesti spre casa, este in timpul celor 3-4 zile de stationare dupa ce ai pus barca pe apa. Indiferent cat de bine etanseaza simeringurile de la rulmenti, o cantitate mica de apa tor intra si ramane acolo afectand rulmentul. In cazul in se ruleaza imediat cu el, se evapora apa care s-a infiltrat. Si nu in ultimul rand daca incarcatura depaseste 500-600 de kg recomand cupla cu antibalans. Este scumpa dar face toti banii. Va spun din experienta.
Stefan D

dany

Peridocul ,mai lung decat barca.Oglinda ar fi bine sa stea pe ultima rola a peridocului.Am vazut multe barci afectate la zonele de contact cu rolele,cand greutatea barcii nu a fost distribuita  corect.Multi dintre noi incarca  barca cu de toate,ea fiind pe peridoc,si pleaca la drum,care nu intotdeauna este  in stare buna....se stie...Deaceea  prefer sinele de lemn imbracat in mocheta si cat mai multe role pe chila[4-5]depinde de lungimea barcii.Am lampi pe led.Scot mufa inainte de a baga barca la apa,care este cu 7 pini,apropo de nr. pini...Acum se gasesc adaptoare de la ''n''pini la ''n''pini,in caz de nevoie,depinde de masina.Sunt unele masini care dau erori in cazul adaptoarelor.Mai ''sapa'' dupa aspectul asta.Al meu este fabricat la navio ,marca rema,L=6M[pt.barca de 5m] si sunt multumit.Am suplimentat pe lateral cu alte sine mai scurte pt. a stabiliza ''burtoasa''.Vinciul sa fie solid,sa poata trage mai mult decat greutatea barcii,chiar dublu caci nu strica.Profilele  sa aiba gauri de golire si zincate pe interior,deci bagate in baie de zinc,nu spoite pe deasupra.Am vazut profile indoite din tabla zn cu ceva ramforsari tip grila....Sa povesteasca utilizatorii lor cum se comporta .Eu stiu vreo doi nemultumiti.Sunt fabricate la noi,dar ma abtin.

stefand600

Dany are dreptate. Evitati cele facute din profile U, L, sau stiu eu ce alte litere din alfabet, flambeaza si sunt foarte elastilce. Cele mai bune sunt cele din profil patrat. Echilibrati barca pe peridoc astfel incat sa apese pe cuiul de remorcare cu 30- 50 de Kg. Astfel evitati intrarea in balans.
https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM&feature=youtu.be
Stefan D

Zodiac

In primul rand va multumesc pentru informatii . Foarte importante ! As avea rugamintea , daca se poate , sa-mi dati aici sau pe PM si niste firme/magazine/modele , de unde pot cumpara . In principiu barca va fi un RIB de 4 metri . Nu dau amanunte inca pana nu o vad in curte si primesc factura , am mai facut comenzi degeaba , deja am "ametit" jumatate de forum cu "o mie" de variante pana acum ;D !
Vestea buna e ca voi avea mai mult timp la dispozitie pentru cautare deoarece vanzatorul mi-a spus ca imi ofera si niste suporti din showroom pe care barca poate sta fara probleme .


Zodiac

Se pare ca discutiile de pe subiectul RIB GALA se indreapta mai mult spre detalii despre peridoc si as vrea sa le mut in topicul destinat . Am inserat si un sondaj despre cele mai discutate peridocuri de pana acum .
Daca doriti sa mai inserez si altele in sondaj va rog sa imi spuneti !

Zodiac

Ce parere aveti despre acesta pentru un RIB de 4 m :
http://remorciromania.ro/Peridocuri/MOTORFLEX/Poseidon-5500-p138c57.html
Dupa parerea mea are cele mai multe role posibile si este extensibil de la 4 m la 5,5 m , in plus rolele se pot regla(cred) pe latime ! E si singurul pe stoc  ;D .

junior9007

Acel model de peridoc il am eu.Sunt f.multumit de el.Rolele ajuta mult la manevrarea barcii la rampa.E un peridoc pe care te poiti baza.Daca au unul pe stoc,eu zic sa nu zabovesti.Stiu pe cineva care a asteptat aproape 1 an pentru unul .

Zodiac

@junior...ce barca ai ? Ce greutate are ? Cine e fabricantul peridocului ? Eu nu am gasit nimic despre el . Am fost si l-am vazut , are cateva probleme .

junior9007

Am un AN510.Initial peridocul Poseidon-asa se cheama in acte era importat din Cehia.Ulterior,importatorul a hotarat sa-l faca la Sibiu cu toate componentele de import(cele originale).Este un pridoc de calitate zic eu,teava rectangulara complet zincat,rolele basculabile reglabile(nu pe inaltime).Pretul nu a fost unul mic,,m-a costat 5100 lei ,inclus troliu manual450kg knott,roata manevra knott,carte+numere rosii,autorizatie circulatie provizorie +rca 90 zile.Daca vrei te pun in legatura cu fabricantul.

Zodiac

Ok ! Care e fabricantul pe PM ! Eu stiu pe unii din Sibiu !

Zodiac

#12
Bine au spus colegii ca la alegerea unui peridoc TREBUIE sa mergi sa il/le vezi , sa pui mana pe el/ele si sa vezi cate optiuni de reglaj ai , in functie de barca .
Desi la nivel de incepator voi incerca sa creez un mic ghid pentru cei aflati la inceput .

1) In primul rand e bine sa fii pregatit sa auzi ca majoritatea celor care sunt prezenti cu oferte nu au mai nimic pe stoc si dureaza livrarea 6 saptamani , poate si mai mult . Daca as fi din nou la inceput mi-as comanda intai peridocul apoi barca .
2) Cu siguranta , daca aveam timpul necesar si as fi gasit un model adaptat pentru RIB as fi comandat Brenderup . Problema e coca din aluminiu a RIB-ului care e mai ingusta decat la barcile din fibra/aluminiu deci voi avea nevoie clar de un reglaj lateral . La modelul 8116 eu nu vad reglaj lateral iar la modelul 8115 exista dar rolele nu basculeaza(adica nu se muleaza pe corpul barcii) . Sunt sigur ca e cel mai bun din cele inserate in sondaj . Dar calitatea vine si cu un pret pe masura iar cel standard e destul de saracut in optiuni . Doar 4 role laterale simple si doua role pentru chila la 8116 sau 4 role duble la 8115 dar pe care nu cred ca le pot folosi ...nu basculeaza . In sondaj am votat Brenderup .
3) Navio ! Din pacate nu pot spune nimic despre peridoc deoarece nu l-am vazut si cu siguranta...nu o sa il vad in calitate de proprietar . Am sunat acolo , parea ca am deranjat , mi s-a spus "sunt la un fazan , ce barca aveti...stiu eu cel mai bine ce se potriveste , eu le fac...cel mai bine , eu sunt specialistul in domeniu...etc. "! L-am sunat si pe cel care l-a recomandat si mi-a spus ca nu o sa-l mai recomande niciodata , ultimul caruia il recomandase i-a spus tot ca e "la un fazan" iar ulterior nu a mai raspuns .
4) Martz ! Am vazut unul de 750 de kg , desi este produs cu profile patrate , inchise , pare destul de fragil . In plus vine destul de chel ...o rola pentru chila si 2 suporti mici pe laterale . Suportii laterali pot fi reglati doar longitudinal . Una dintre problemele aparute este faptul ca cei de la care voiam sa-l cumpar , m-au anuntat astazi ca remorca mea comandata aproximativ pe 1 Octombrie nu se regaseste in transportul care a venit si...daca mai vreau sa astept iar 6 saptamani...NU...multumesc !
5) REPO ! Cred ca este cel mai fragil peridoc pe care l-am vazut . Desi are niste mici intarituri e facut din profile U si flambeaza si daca pui piciorul pe el . Nu mai intru in detalii asa ceva nu voi cumpara niciodata .
6) Poseidon 750 ! De departe cel mai solid peridoc pe care l-am vazut . Arata ca un tanc . 8 role duble reglabile si basculabile . Singura mea problema e plasticul rolelor , ei spun ca sunt moi ...mie nu prea mi se par si sper sa nu lase urme pe barca . Daca cel vizionat nu avea cateva mici probleme plecam cu el acasa . Sunt in discutii cu importatorul .
Nu am inclus Pongratz in sondaj deoarece refuz sa cumpar produse austriece .

PS - Toate peridocurile vazute de mine aveau troliu Knott de 430 de kg , eu cred ca ar fi cam putin si cu chinga textila...nu cu sufa de otel , cum as prefera eu .
Am mai aflat ca cele care se lauda cu "extensibil" nu suporta incarcatura pe partea extensibila , aceasta avand rolul doar de a trage bara de lumini inafara motorului pentru vizibilitatea numarului de inmatriculare .

AdrianZUZ

Citat din: Zodiac din Noiembrie 06, 2018, 12:12:12 PM

6) Poseidon 750 ! De departe cel mai solid peridoc pe care l-am vazut . Arata ca un tanc . 8 role duble reglabile si basculabile . Singura mea problema e plasticul rolelor , ei spun ca sunt moi ...mie nu prea mi se par si sper sa nu lase urme pe barca . Daca cel vizionat nu avea cateva mici probleme plecam cu el acasa . Sunt in discutii cu importatorul .
Nu am inclus Pongratz in sondaj deoarece refuz sa cumpar produse austriece .

PS - Toate peridocurile vazute de mine aveau troliu Knott de 430 de kg , eu cred ca ar fi cam putin si cu chinga textila...nu cu sufa de otel , cum as prefera eu .
Am mai aflat ca cele care se lauda cu "extensibil" nu suporta incarcatura pe partea extensibila , aceasta avand rolul doar de a trage bara de lumini inafara motorului pentru vizibilitatea numarului de inmatriculare .

Nu lasa urme, aluminiul ala sudat nu este mamaliga.
Pongratz este f bun, imediat dupa Pega in lista mea. Am avut, si am fost impresionat de eficienta, are un prieten acelasi model dar muuult mai vechi ... arata la fel ca in prima zi.
Chinga sau mai bine dyneema, te chinui aiurea cu sufa de otel. Tocmai m-am enervat cu peridocul prietenului invocat mai sus cu troliu cu cablu metalic. 430kg este suficient, tragi pe role, nu ridici pe tavan.

EES Sibiu, au ritmul lor 8) am cumparat ptr mine 1 ptr altcineva 1 ... a durat o viata.

Zodiac

Multumesc din nou AdrianZUZ ! Inafara de "chestiile" mele cu austriecii problema cu Pongratz e urmatoarea :
- in Romania am vazut doar modelul 500 U care arata asa(destul de chel)
http://remorciromania.ro/Max-750-kg/Pongratz/Peridoc-500-U-p61c63m8.html
- afara am vazut si un model "spectacol" Pongratz 500 U-S care arata asa
https://www.pongratztrailers.eu/trailers/products/product-detail/pba-500-u-s/
Eu zic ca e ceva diferenta intre ele ;D !
Ce inseamna EES Sibiu ?