Ghid alegere peridoc

Creat de Zodiac, Octombrie 28, 2018, 06:41:38 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Care e cel mai bun calitativ , la protectia barcii si siguranta rutiera ?

Brenderup
4 (40%)
Navio
1 (10%)
Martz
0 (0%)
Repo
1 (10%)
Motorflex Poseidon 750
4 (40%)

Numărul total de membrii care au votat: 10

corneliu

Salut !
Incearca la slovacii din linkul: https://www.carligederemorcare.ro/ro/586-remorci-ambarca%C8%9Biuni
Eu am luat unul acum vreo 2 ani.Sunt multumit de:calitate,pret si servicii.
Corneliu
Oradea.

Zodiac

Multumesc . M-am uitat . Niewiadow nu sunt prea laudate . Pentru sarcina pe care am optat eu = 500 de kg , trebuie sarit direct la P750 H care vine cu doar 4 role de chila . O singura rola dubla la ei costa 745 lei deci ... ! A se vedea cost piesa S4R din josul paginii :
https://www.carligederemorcare.ro/ro/transport-skijet/9481-remorca-barci.html?id_category=585
Sa nu mai zic faptul ca pleaca pretul direct de la 5750 = pretul Poseidon 750 cu tot cu roata de rezerva , antifurt , roata sustinere si troliu !

toni tl

Un peridoc pe care l-am considerat bun este acesta:http://www.probarca.ro/anunt/101083/105/1/105/Vand-peridoc.htm. Este facut din teava groasa. Reglabil pe lungme si inaltime. Se poate inbunatati cu schimbarea rolelor laterale cu sine. l-m folosit si am fost foarte multumit de el.

AdrianZUZ


Betto

O constructie in regie proprie nu ar ajunge mai ieftin ? O asociere in vederea realizarii unui proiect tehnic pentru un peridoc standard ( pentru barca 5m), nu este o ideie promitatoare ? Astfel fiecare si-ar personaliza peridocul dupa propria dorinta.
Ceva informatii am gasit aici:  https://forum.club4x4.ro/archive/index.php/t-45860.html
Preturi componente:  http://www.knott.ro/
                                  http://www.knott.ro/content/8-lista-preturi
La un pret asemanator, cat costa unul nou din comert, cred ca l-as putea face din inox.

Zodiac

Cu siguranta ca ar iesi mai ieftin ! Pretul lor include impozit pe profit , TVA , alte taxe , salarii+taxele aferente ...amortizarea costurilor de teren/sedii/electricitate/caldura/apa/etc + o marja de profit...ca nimeni nu munceste degeaba .
Problema vine in primul rand la costurile de proiect , la alergatul pe la RAR + alte taxe si de ce nu...o alta problema ar fi la montajul respectiv , nu toata lumea are locul/sculele si priceperea la montaj .
Desi eu am locul/sculele si...CRED ;D ... priceperea necesara , nu am timpul aferent alergatului dupa piese si aprobari + numere...etc. .

kama3

Pe langa faptul ca iesi mai ieftin poti sa-l faci cat de solid vrei tu, articulat, cu sanii, role unde si cate vrei, etc.
Majoritatea peridocurilor sunt gandite astfel incat sa fie cat mai universale. deci e posibil sa aiba nevoie de mici (in general) ajustari.
Pe de alta parte daca vrei sa-l faci in regie proprie gandeste-te sa-l faci si tu versatil pentru ca daca barca o mai schimbi peridocul poti sa-l folosesti si la alte barci (cu conditia sa fie suficient de rezistent si masa maxima sa iti permita).
Costurile nu sunt exagerate - vreo 500 lei taxele la RAR si 2-300 lei proiectul facut de inginer (de preferat de la acelasi RAR unde vrei sa-l omologhezi).
Dar: iti trebuie timp, spatiu, scule.  Daca nu il faci tu iti mai trebuie si un mester care trebuie platit.  Apoi trebuie transportat la RAR (legal nu ai voie sa circuli cu el tractat) deci trebuie sa-l pui pe o alta remorca.
Pune in balanta toate astea si vezi daca merita.
Pe mine in 2012 m-a ajuns 2400 lei cu tot cu omologare in conditiile in care l-am facut singur, anvelopele le aveam, jantele au fost sh, restul materiale si piese noi (inclusiv punte knott). Si a fost vopsit nu zincat. Daca luam si rotile si anvelopele noi , plateam manopera la mester si il zincam tot pe la 4000-4500 lei ieseam adica exact cat era unul nou.


crysty

Pentru a alege un peridoc, in cazul meu a fost vorba despre cat putea masina sa traga conform cartii de identitate (RAR). Astfel, peridocul meu este de 2500 spre 3000kg dar declararea lui s-a facut la 2000kg.
Personal cred ca un peridoc trebuie sa aiba urmatoarele calitati:
- sa fie usor
- sa se incadreze in cerintele masinii si barcii
- sa fie construit astfel incat sa nu flambeze sub sarcina si
- sa fie inzestrat cu frana cat mai eficace.
- nu in ultimul rand sa fie construit astfel incat barca sa se afle cat mai jos pe el - in acest fel nu va fi nevoie sa se intre cu masina in apa la lansare/recuperarea barcii
- daca este posibil sa fie dotat cu stalpi de semnalizare dimensionala atunci cand este imersat pentru recuperarea barcii.
Ca si materiale de constructie se folosesc la noi profilele galvanizate; in alte parti ale lumii se folosesc profilele de duraluminiu care sunt muuult mai bune decat ce este la noi dar, bineinteles si mai scumpe.

Alex1958

As adauga un troliu cat mai eficient, nu-i asa?

timberland0910

Asa arata peridocul meu .Fara nici o rola si nu am simtit niciodata nevoia de a monta role . Bag peridocul in apa pana coboara barca singura si la incarcare la fel .Se mai poate face o chestie ajutatoare .o prelungire a protapului https://youtu.be/Nmmp7vvPczs

Peridocul e marca niewiadow de 5.5m  i-am dublat cadrul si i-am facut un minicavalet

Zodiac

Ieri peridocul meu a ajuns acasa ! Pana la urma am ales Poseidon 750 . Multumesc pentru toate sfaturile primite !

Zodiac

In sfarsit RIB-ul meu este umflat si depozitat pe peridoc  ??? ! In principiu mai sunt de facut cateva mici reglaje pe chila desi am facut deja "1000" ;D!
Daca in mare parte totul pare extrem de ok , exista o mica problema . Rola de "varf" pe care trage troliul e la distanta de vreo 30-40 cm de varful barcii desi l-am apropiat la maximum posibil . Oricum la nivelul rolei ar ajunge partea gonflabila deci oricum nu ar fi bine .
Am nevoie...cred de un suport oblic mai mic cu rola care sa fie montat pe traversa longitudinala din mijlocul peridocului care sa fixeze chila barcii cu rol de opritor . Unde as putea gasi si cum se numeste ? Scuze pentru limbajul atehnic .

ss

O poza face cat o mie de cuvinte, sau aproape...  ;)

Zodiac

#28
Deci , exemplul Nr 1 !
Poza 1.1 arata distanta intre rola de varf si prova barcii , deci nu e bine .
In poza 2.1 arata cam ce as dori eu , o tija reglabila cu o rola sau opritor in chila barcii cu rol de stopare/fixare a barcii . Altfel la o frana barca vine in fata si pierde rolele din pupa .
In ultima poza totul arata perfect , din punctul meu de vedere , rola e exact sub placa motor .
Imi va mai trebui si o carabina deoarece carligul troliului nu permite folosirea sigurantei deoarece inelul de tractare al barcii e prea gros .

Zodiac

Exemplul nr. 2
Poza 1 , am mutat suportul de la pozitia 1 la pozitia 2 deci rola atinge prova barcii , acum aici ar fi relativ bine .
Poza 2 , ultima rola intra cu vreo 25 de cm spre prova deci nu mai sta exact sub placa motor , asta nu cred ca e bine .
Poza 3 , trimurile au ajuns exact deasupra barei de lumini , deci daca vine motorul ar trebui sa trag in spate minim(cred eu) 40 de cm bara de lumini .