Olanda-Romania pe mare

Creat de takeabit, Decembrie 08, 2018, 07:23:11 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

takeabit

Caut parteneri cu experienta sa navigam din Olanda in Romania. Incepand din aprilie. Velierul este un Gibsea 76 (8.2m) cu motor Volvo Penta 2001. Vele: randa,foc mare,foc mic, spinnaker. Toate instrumentele de bord in afara de radar.
Daca este cineva interesat poate sa ma contacteze la numarul 0771605286.

Dbr

#1
Salutare,
Fiind vorba de Olanda, si chiar daca inainte sa postezi cererea de echipaj aici ne-am auzit si la telefon pentru transportul rutier agabaritic al barcii(latime peste limite) vreau sa mai precizez cate ceva care i-ar ajuta pe cei amatori de acesta calatorie si nu numai, sa ia o decizie.
Motorul barci este model 2001( nu an de fabricatie!) putere 10cp, fabricat intre anii 1984 -1993, iar greutatea barcii undeva in jur de 2300 kg, cu un pescaj de 1,4m.
La telefon am discutat cu Takeabit despre transportul rutier pe care l-a exclus din start, parand scump la prima vedere vis-a-vis de transportul pe apa pe care il estima dupa parerea mea total eronat in raport timp/costuri fixe/cheltuieli echipaj.
Poate totusi il mai sfatuiesc acei colegi care au experienta mai vasta in asa ceva( Lindor ,Sebba, Calin, Pelicanul, Florio,etc) Bogdan a scris in alt post depre aventurile unui alt coleg legate de Ungaria, pe care le cunosc personal, daca barca s-ar aduce fluvial. De retinut ca barca din cate am inteles va avea in final drept de port pavilion olandez( nu inmatriculata, ci afiliata unui club), dar nu se stie inca exact ce si cum.
Tot din discutie am retinut ca barca ar trebui adusa la Corabia, si de aici concluzionez ca ar fi doua variante (cea fluviala si cea maritima, foarte lunga) dar nu am reusit sa inteleg cum o sa reuseasca saracul V.Penta de asa putere mica sa invinga in amonte Rin-ul sau dupa caz Dunarea cu o barca cu pescajul ei, greutatea si nu in ultimul rand latimea de aproape 3m.
Poate il ajutati voi in luarea unei decizii referitoare la traseu, data fiind si perioada de primavara timpurie a inceputului lunii aprilie, vechimea barcii si a motorului, lipsei de experienta si in final a temerarismului/curajului pe care nu vreau sa le numesc  deocamdata decat asa.
Stima tuturor.
L.E. Daca mai sunt adaugiri sau erori rog colegul Takeabit sa le precizeze.

s/y Lindor

variantele economice pe care le sugerez sunt: -a) barca sa o tii in Olanda si sa te bucuri de ea acolo. - b) sa vinzi barca.
pentru navigatia pe mare e prea mica si nu indeplineste conditiile de siguranta si cofort pt traversade, pe ape interioare sa calculezi cam 100 euro/zi plus taxele de ecluza si portuare, durata cam 2 luni.
recomand DBR.

Florio

Salutări!
O barcă vine la pachet cu un vis al cumpărătorului. Și de la visul fiecăruia, lucrurile iau diverse direcții.
Avem prieteni care și-au adus bărcile pe ocean, de exemplu Decebal, care astfel și-a făcut călătoria vieții, a mai ținut barca două sezoane și a renunțat la ea. Alții și le-au adus pe uscat și le folosesc sezon de sezon. Omul își găsește barca și barca își găsește omul.
   Vreau să spun că dacă scopul este călătoria iar Takeabit are experiența și dorința, poate pleca și pe ocean.
Opinia mea, ca și a colegilor, este că barca nu se pretează la astfel de pasaje. E drept că s-a traversat oceanul și în barcă cu vâsle. Dar cu ce eforturi și ce riscuri, se pune problema :) .
O barcă de 8m, într-o călătorie pe mare din Olanda în România, are de înfruntat multe, călătoria va dura nedefinit (în funcție de vreme) și va costa la fel: nedefinit.  Singura orientare financiară este că va costa scump. Combustibil, marine, hrană, accesorii, posibile și foarte probabile probleme la motor ori alte lucruri cu grad de uzură, ce pot ceda.
Călătoria pe canale și Dunăre este ceva mai facilă. După ce se trece de Rinul menționat de Bogdan, canalele înseamnă combustibil și uzură nervoasă de stat la eche. Viteza va fi mică (după motor), așadar timpul se va dilata corespunzător.  Popasurile cu cât vor fi mai numeroase, cu atât vor aduna costuri mai mari.
Aici am o mențiune. Dacă se va prefera varianta fluvială, poți gândi totul ca o excursie, pentru a transforma binomul cheltuială+oboseală, în cheltuială+distracție :) .
Pentru eventualitatea în care motorul este prea slab pentru a duce barca în zonele de canal cu curent din prova, e bine de luat în considerare un outboard auxiliar. Se încadrează la capitolul "Paza bună". Și 4-6 cai dacă are, tot e ceva.
Asta despre ideea sau plăcerea de a merge pe ape, oricare ar fi ele.

Dacă se dorește doar transportul către România, cred că este bine de luat în considerare că barca întrunește cele mai bune condiții de transportabilitate: se încadrează în gabaritul obișnuit.
Astfel, transportul rutier va fi de departe, cea mai rapidă și eficientă soluție. Eficientă financiar.

Până în aprilie mai este ceva timp, așa că iarna va fi un sfetnic mai bun decât o singură noapte :)
Succese și să te vedem cu ea în țară! :)

Razvan Evergreen

Citat din: Florio din Decembrie 12, 2018, 09:02:39 PM
Salutări!
O barcă vine la pachet cu un vis al cumpărătorului. Și de la visul fiecăruia, lucrurile iau diverse direcții.
Avem prieteni care și-au adus bărcile pe ocean, de exemplu Decebal, care astfel și-a făcut călătoria vieții, a mai ținut barca două sezoane și a renunțat la ea. Alții și le-au adus pe uscat și le folosesc sezon de sezon. Omul își găsește barca și barca își găsește omul.
   Vreau să spun că dacă scopul este călătoria iar Takeabit are experiența și dorința, poate pleca și pe ocean.
Opinia mea, ca și a colegilor, este că barca nu se pretează la astfel de pasaje. E drept că s-a traversat oceanul și în barcă cu vâsle. Dar cu ce eforturi și ce riscuri, se pune problema :) .
O barcă de 8m, într-o călătorie pe mare din Olanda în România, are de înfruntat multe, călătoria va dura nedefinit (în funcție de vreme) și va costa la fel: nedefinit.  Singura orientare financiară este că va costa scump. Combustibil, marine, hrană, accesorii, posibile și foarte probabile probleme la motor ori alte lucruri cu grad de uzură, ce pot ceda.
Călătoria pe canale și Dunăre este ceva mai facilă. După ce se trece de Rinul menționat de Bogdan, canalele înseamnă combustibil și uzură nervoasă de stat la eche. Viteza va fi mică (după motor), așadar timpul se va dilata corespunzător.  Popasurile cu cât vor fi mai numeroase, cu atât vor aduna costuri mai mari.
Aici am o mențiune. Dacă se va prefera varianta fluvială, poți gândi totul ca o excursie, pentru a transforma binomul cheltuială+oboseală, în cheltuială+distracție :) .
Pentru eventualitatea în care motorul este prea slab pentru a duce barca în zonele de canal cu curent din prova, e bine de luat în considerare un outboard auxiliar. Se încadrează la capitolul "Paza bună". Și 4-6 cai dacă are, tot e ceva.
Asta despre ideea sau plăcerea de a merge pe ape, oricare ar fi ele.

Dacă se dorește doar transportul către România, cred că este bine de luat în considerare că barca întrunește cele mai bune condiții de transportabilitate: se încadrează în gabaritul obișnuit.
Astfel, transportul rutier va fi de departe, cea mai rapidă și eficientă soluție. Eficientă financiar.

Până în aprilie mai este ceva timp, așa că iarna va fi un sfetnic mai bun decât o singură noapte :)
Succese și să te vedem cu ea în țară! :)
Eu, zic asa: du-o pe uscat. Vrei pe Dunare? OK Venim si noi cu betonul!

Bogdan

Cu sau fara DBR, sfatul meu e sa o pui pe trailer. Este de departe cea mai ieftina solutie. In plus, ma cam idoiesc ca barca rezista la un drum atat de lung, fara o groaza de opriri pentru reparatii. Daca transportul rutier ti se pare scump, ai sa vezi ce inseamna pe mare sau mai rau pe fluviu .
Una dintre definitiile Sailing-ului: Cel mai scump mod de a ajunge gratis la destinatie.

Dbr

@s/y Lindor: Da, uite recunosc ,am omis faptul ca N.Sandu era cel mai avizat in a da un sfat in domeniu. Dar mi-am recunoscut greseala si am modificat textul initial :). Sper ca Takeabit sa nu procedeze ca Sorin cu Maxi 77 care a plecat din Stockholm si dupa ce a ajuns cu aventuri pana in Rostock m-a sunat sa plec de urgenta dupa el :(
@ Florio: barca ESTE agabaritica cu latimea de 2,90m. Olanda nu are taxe pana in 3,20 m asa ca tariful il facusem cat de mic posibil. Dar daca se ajunge pe coasta de V sau E a  Frantei cu ea si trebuie ridicata de acolo, avem deja un plus de 700-800e datorate taxelor( depasire dimensiuni +autostrazi) lor care sunt exagerate. Iar riscul este foarte mare ca peste 2,55-2,60 latime sa fii luat la ochi, deoarece la statiile de taxare exista senzori iar la 2,90 indiferent cat vrei sa ii fentezi,nu poti.
@ Bogdan: Barca nu are cavalet, La pescajul ei ii trebuie unul tzapan...La fel am avut si eu aceeasi parere ca tine referitoare la vechimea motorului si drumul lung.
@Razvan Evergreen: I-am povestit faza cu betonul chiar si cea cu raposatul Radu Dobrescu, dar nu prea s-a aratat impresionat :(
@Eu/Mie: Vad ca Takeabit nu raspunde nimic. Sper sa nu ne agitam degeaba pe aici :)
Stima tuturor.

Vali

Eu am vazut doar un anunt prin care colegul takeabit isi cauta echipaj pentru navigatia pe mare. Daca l-ar fi interesat doar transportul barcii - rutier, pe apa etc, cred ca ar fi specificat acest lucru.

In concluzie, daca nu se obtine feedback la discutie, poate ar fi mai bine sa nu insistam. Propun mai bine sa separam pe alt topic discutia despre adus o barca mare de afara, fiind probabil lume interesata, si avand si experiente unii dintre noi, bune sau rele ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Bogdan

Nu l-a specificat, dar toti l-am intuit. Pana la urma, scopul forumului asa cum l-ai declarat este acela de a servi drept platforma de comunicare intre pasionati si implicit posibilitatea de a obtine sfaturi mai mult sau mai putin pertinente de la membrii lui.
Problema mare este aceea ca takeabit, nu are experienta in navigatie, nici in barci cu vele si nici in ceea ce presupune asa ceva d.p.d.v. al costurilor. Ori pana la acest moment toti i-am spus ca barca nu se preteaza la asa traversade. Bun, curaj curaj, dar nu inconstienta. Costier e chinul dracului in zona aia de navigatie. Parerea mea! :)

Florio

Citat din: Vali din Decembrie 13, 2018, 10:02:06 AM
Eu am vazut doar un anunt prin care colegul takeabit isi cauta echipaj pentru navigatia pe mare. Daca l-ar fi interesat doar transportul barcii - rutier, pe apa etc, cred ca ar fi specificat acest lucru.

De aceea am subliniat partea cu călătoria ca scop în sine :) . Și cu experiența, desigur, că dacă ai, poate fi doar greu. Dacă n-ai, e groasă.

@ DBR: Eu văzusem lățimea de 2,49m, dar într-adevăr aceasta este la Gibsea 77. Se pare că GibSea 76 deși e mai mică la nume, e mai mare la statură :D . Rămân la părerea că transportul pe șosea chiar în limitele acestea de agabaritic, este de preferat transportului pe apă.
Dacă e vorba doar de transport.
Dar cum spuneam, dacă noaptea e un sfetnic bun, o iarnă întreagă e cu atât mai mult.
E timp de cântărit lucrurile.

Bogdan

Citat din: Florio din Decembrie 13, 2018, 08:26:06 PM
De aceea am subliniat partea cu călătoria ca scop în sine :) . Și cu experiența, desigur, că dacă ai, poate fi doar greu. Dacă n-ai, e groasă.

De asta omul cauta persoane cu experienta. Numai ca, tocmai cineva cu experienta nu cred ca se aventureaza in halul asta.

Don Basilio

Problema cu o calatorie cu o barca mica din landa inb Romania este ca e greu sa gasesti oameni atat de fanatici pentru intregul traseu, iar fragmentat e extrem de cronofag. Daca se gaseste un skipper angajat (greu pentru o barca de asemenea dimensiune) tb platit cu macar 1 Euro/Nm. la 3300-3500m Nm, fara ocoluri volte si deriva... + cheiaj, combustibil, hrana, un buffer pentru eventuale reparatii