Inmatriculare Lotca

Creat de x_petrolist, Aprilie 23, 2011, 12:33:00 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

x_petrolist

Stau si ma intreb care sint pasii de urmat. Orice informatie este binevenita. La fel si orice ajutor la navigatia prin birocratie.
Preconizez ca va fi un exercitiu scump si de lunga durata.

byteworks

Pai daca n-ati pornit operatiunea acte si hartii inainte de inceperea lucrului, e greu ... Pasii ar fi asa: obtinut sau realizat planuri, avizare la ANR, avizare la capitanie, trecut la treaba cu inspectii periodice facute de un inspector repartizat de ANR, iar la final dosar si inmatriculare. Acum astea sunt teoretice, in practica ma indoiesc ca toate barcile manufacturate in delta au trecut prin astea, si sunt inmatriculate totusi.
Atentie pe cine se face inmatricularea, ca proprietar, caci este interzisa vinderea nu stiu cati ani, vreo cinci parca, asa ca probabil se va vrea o organizatie/asociatie ca detinator legal.

Florio

Sau ne-o inregistreaza un prieten in Anglia, pentru 15 lire taxa oficiala :) .
Cred ca s-ar cruci cei de la Maritime and Coastguard Agency sa le vina la biroul  UK Ship Register , acte pentru inregistrarea unei lotci !!! :)
  SI o sa pleascaie lotca din rame pe canalele Deltei, cu un stegulet mic, britanic, la pupa .
Ieftin si totodata estetic :)

Florio

Acum lasand gluma Aurelian, lotca intruneste una dintre cele doua conditii pentru a necesita inmatricularea ?

x_petrolist

Citat din: byteworks din Aprilie 23, 2011, 08:57:16 AM
Pai daca n-ati pornit operatiunea acte si hartii inainte de inceperea lucrului, e greu ... Pasii ar fi asa: obtinut sau realizat planuri, avizare la ANR, avizare la capitanie, trecut la treaba cu inspectii periodice facute de un inspector repartizat de ANR, iar la final dosar si inmatriculare. Acum astea sunt teoretice, in practica ma indoiesc ca toate barcile manufacturate in delta au trecut prin astea, si sunt inmatriculate totusi.
Atentie pe cine se face inmatricularea, ca proprietar, caci este interzisa vinderea nu stiu cati ani, vreo cinci parca, asa ca probabil se va vrea o organizatie/asociatie ca detinator legal.

Multumesc pentru informatii Cosmin. Vom contacta autoritatile din zona unde lotca va fi folosita - Razelm (Tulcea). Este usor de inspectat deoarece nu este ambarcatiune puntata. Mai mult, lotca este o replica a unei ambarcatiuni traditionale existente si avem destula documentatie, chitante de materiale si participanti la constructie ca sa ne sustinem cazul in fata autoritatilor.
Lotca va fi inregistrata direct pe asociatie, dar trebuie sa asteptam definitivarea actelor ca s-o trecem direct  in proprietatea acesteia. Intre timp am gasit ceva interesant in legislatia EU si am sa postez mai jos.

x_petrolist

Citat din: Florio din Aprilie 23, 2011, 09:33:23 AM
Sau ne-o inregistreaza un prieten in Anglia, pentru 15 lire taxa oficiala :) .
Cred ca s-ar cruci cei de la Maritime and Coastguard Agency sa le vina la biroul  UK Ship Register , acte pentru inregistrarea unei lotci !!! :)
  SI o sa pleascaie lotca din rame pe canalele Deltei, cu un stegulet mic, britanic, la pupa .
Ieftin si totodata estetic :)

Optiune valabila dar de ultim resort. O barca traditionala Romaneasca construita in Romania de catre Romani si inregistrata in UK? Nu prea suna bine dupa parerea mea.

x_petrolist

Citat din: Florio din Aprilie 23, 2011, 09:39:55 AM
Acum lasand gluma Aurelian, lotca intruneste una dintre cele doua conditii pentru a necesita inmatricularea ?

Florio, daca te referi la lungime si puterea motorului, raspunsul este nu la amindoua criteriile. Lotca are doar 6,2m si va fi propulsata doar cu rame sau vele. Inmatricularea permite iesirea din tara fara acte de proprietate, imputerniciri de la proprietarul de drept, etc.

x_petrolist

APPLICATION GUIDE TO THE AMENDED
RECREATIONAL CRAFT DIRECTIVE
A consolidated guide to the application of Directive 94/25/EC on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States relating to recreational craft, as amended by Directive
2003/44/EC.
First edition
Endorsed by the RCD Experts group at its meeting of 20 February 2008
Paragraph 2(a) contains a list of craft, which, with regard to the design and construction requirements, are excluded from the scope of the Directive.
(v) original historical craft and individual replicas thereof designed before 1950, built predominantly with the original materials and labelled as such by the manufacturer;
The exclusion in article 1.2.(a)(v) is intended to exclude from the scope of the Directive craft designed before 1950. In addition this exclusion is also intended to exclude craft and/or types or classes of craft which were designed or developed before 1950 and of which replicas are individually constructed predominantly but not exclusively using the original materials. Builders of historical craft are able to build the same authentic bygone design, one boat after another.
These boats are still unique and individual, when built using methods and materials consistent with the original design, and retain their aesthetic charm and characteristics. In this respect, predominantly means using the original material for both the hull and the deck, but allowing contemporary use of materials e.g. plywood instead of solid timber, laminated frames, modern adhesives, paints, sealant and fastenings. Series production by means of moulds (e.g. GRP production) shall not be possible in these cases.
It is noted that some classes of boat that were designed before 1950 that were originally made exclusively of wood are now produced of modern plastics. These contemporary constructions are considered to fall within the scope of the Directive as the criteria regarding "predominantly of original materials" is not fulfilled.

NB: Member States may have individual boat designs that are peculiar to that State or region thereof, e.g. "pattini" in Italy or "treehandiri" in Greece.
These boats are generally:
– of a design pre-dating 1950,
– built in specialist yards of original materials.
Of the two indents above, the first takes predominance. The Member State must be satisfied that such an exclusion from the Directive would not give carte blanche for series production.

Vali

Citat din: x_petrolist din Aprilie 23, 2011, 04:24:31 PM
Florio, daca te referi la lungime si puterea motorului, raspunsul este nu la amindoua criteriile. Lotca are doar 6,2m si va fi propulsata doar cu rame sau vele. Inmatricularea permite iesirea din tara fara acte de proprietate, imputerniciri de la proprietarul de drept, etc.
Mai exista varianta neinmatricularii, actul de proprietate fiind o declaratie notariala de tipul "ambarcatiunea..., avand caracteristicile..., a fost construita in regie proprie, anexam chitantele de materiale". De la ANR Galati mi s-a spus ca se poate iesi din tara cu barca avand aceasta declaratie. Ramane de confirmat scris, printr-o adresa cu numar de inregistrare, depusa la Politia de Frontiera, Vama, ANR, fiindca "verba volant, scripta manent" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

capitanu

Legenda Dunarii, a ajuns pana in Germania fara nici un act si fara nici o problema si apoi a iesit si din comunitate tot fara acte si probleme, este drept ca aceasta din urma a facut-o intr-un cadru organizat, insa politia a fost langa noi si ne-a controlat de mai multe ori la acte.