Ambarcatiune - PESCARUSUL ALBASTRU

Creat de ion78, Ianuarie 21, 2019, 07:51:16 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ion78

   Salutare tuturor membrilor acestui forum, trecatorilor sporadici si celor care ne mai citesc (barbatilor ascultatori....de la SRI). Onorurile intemeietorului acestui forum sunt de prisos.

   Incep prin a ma prezenta nitel, Oniscu Ionut, patruzeci ...si treaba mea cati ani, nascut pe malurile Dunarii, in Dobrogea de Nord, actualmente "aclimatizat" in "marele oras" de la mal de mare.....

   Intrucat concediile, pe oriunde in tarisoara asta mergem se terminau pe malurile Dunarii natale si cum din Iubirea sincera dintre un barbat si o femeie apar semnele "inmultirii" m-am vazut impins de o necesitate.... Aceea de a arata si viitoarelor generatii platitoare de impozite, ceea ce a mai ramas din Mirifica Delta a Dunarii, sa prindem cateva franturi macar, pana nu se distruge de tot, franturi de care sa-si aduca aminte mai apoi, sper, cu mare placere. Eu, la varsta lor, am avut o cu totul alta sansa, de a gusta la propriu din imensa salbaticie a acestui miracol ecologic dar pentru o scurta perioada de timp, intrucat tara avea nevoie de cat mai mult teren arabil, prin urmare multe ecosisteme aveau sa cada prada avarismului comunist. Punem punct aici, nu face obiectul acestui Topic.
   
   Printr-un concurs de intamplari, pozitive, am accesat acest forum si mai apoi ....comandantul suprem Vali Antonov, caruia i-am lasat dorintele mele secrete sa "dospeasca", ca tot venea mandra vara, avea sa fie cald si bine iar dorinta...crescatoare.....evident!
La inceputul lui Decembrie 2017 ma suna un telefon cu "numar" de Galati spunandu-mi sa vin sa-mi iau jucaria ca e ...gata de luat! Prin urmare, pe 5 Decembrie 2017, un drum dus intors Constanta – Galati si mi-am bagat beleaua in garaj.





   Ehei....pana aici n-a durut deloc! Abia de aici incolo, lucrurile au sa se incinga, in plina iarna!

   Pentru ca, intre timp, pana s-a copt dorinta la Galati, nu am stat chiar de geaba si ca orice tanar entuziast am inceput cu un creion si o hartie pe care am scrijelit, fara a avea legatura cu realitatea la scara, un desen al aranjamentului interior al barcii, caci acolo avea sa curga sange. Am omis a va spune ca, dorinta, a fost una "sincera" adica barca neamenajata la interior, cerdacul prova (compartimentul prova) si bancheta pupa - care din lipsa de timp nu a mai fost "lipita" si am luat-o la portbagaj.



   Cum genertoarea nevoii a fost recreere/relaxare/plimbare familie de 4 persoane (2 adulti si 2 copii), "arhitectul" s-a conformat si sacrificand mult spatiu interior, s-a amenajat cat mai confortabil cu putinta barcuta ce ne va purta, mandra, pe canalele si lacurile deltei.

   Vis, dorinta, nevoie, arhitect, planuri si vrem nu vrem ajungem la partea de executie zis si operationala....
Pentru ca arhitect exigent si pretentios, operationalul da in sarcina, trage soclul si blocheaza diferentialul la 4x4, ca urmare am arat in lung si'nlat din Decembrie 2017 si pana in Martie 2018 cand a trebuit sa plec la munca cea sfanta pentru cinci luni.

   Nu as descrie foarte amanuntit tot ce s-a facut si multitudinea de provocari la care a trebuit sa facem fata intrucat as termina buricele degetelor si tastatura, ca urmare un scurt rezumat gasesc ca fiind varianta cea mai putin plictisitoare pentru cititor.

   Am inceput prin aplicarea de chit auto pe laterale interioare pentru a mai estompa din textura lasata de tesatura de 300gr/m2 si de la estompare.....s-a ajuns la suprafata "placuta ochiului", necesitand nenumarate straturi de chit si multiplii metrului patrat de shmirghel de diverse granulatii, iar cu exceptia interventiei de final a unei masini de slefuit totul s-a desfasurat manual si....in genuuuuunchi...... Nici nu avea cum altfel!






  In paralel s-a trecut la debitarea corpurilor ce aveau sa populeze la un moment dat spatiul interior. In faza incipienta s-au executat mechete din poliester extrudat la scara 1:1, ajustari de marimi, forma , unghiuri si pozitie pe barca, ca mai apoi sa incepem fabricarea lor propriu-zisa din placaj (mesteacan 9mm si fag 8mm) acoperit cu tesatura si rasina Epoxi.










   Cel mai probabil nu as fi reusit singur sa duc la bun sfarsit partea operationala daca nu l-as fi avut alaturi pe Cristian Tutuianu, un OM extraordinar, flexibil, meticulos, ambitios, perfectionist de iti vine sa te enervezi, cum unii pot si altii ...leaga cu sarma!

   Cand corputile au fost gata acoperite cu Epoxi, le-am arata si lor chit pentru finisare, nelipsiitul shmirghel si apoi o mana de grund.Ulterior, cand si barca s-a simtit pregatita, am imprietenit corpurile cu barca dupa zile bune de planificari, incercari la rece cu obiectele gata facute, asta pentru ca s-au cam adunat, doua insulite catre prova, o consola centrala cu shezatoare, un tunel – prin care aveau sa treaca multitudinea de cabluri si furtune catre motor si in cele din urma bancheta pupa.







   Odata incheiata fixarea corpurilor pe barca, s-a trecut la pregatirea de vopsit – corpuri plus interiorul barcii, mai putin paiolul. Desenarea chenarului perimetral al corpurilor si lateralelor barcii, iara chit, iara shmirghel.






   Peridocul a venit si el la timp, am urcat barca pe peridoc si intr-o dimineata rece de februarie m-am prezentat la o vopsitorie auto ...prietena.... Filler si apoi o poliuretanicaindustriala. A venit iar arhitectul pretentios si a scos in evidenta cu markerul mai toate imperfectiunile, asa ca iar am dat de lucru la vopsitor. Cat timp barca se coafa la vopsitorie am modificat peridocul, ajustat inaltimea suportilor centrali astfel incat sa citeasca exact formele barcii. In cele din urma se termina si cu vopsitoria si nu imi mai ramane decat sa pun barca la pastrare pentru ca a sunat clopotelul de incorporare! (Martie 2018)










  Revenit cu forte si idei noi, august 2018, se reia lucrul la barca in aceeasi maniera heirupista.

   Incepem cu instalarea guvernarii hidraulice si mansei, motorului, instalatia electrica, cotroler, LED iluminat ambiental, lumini de navigatie.
Continuam cu alimentare carburant, filtru decantor, conexiuni rapide, furtune, mufe specifice rezervor si motor.

   Mai apoi m-am agatat de copastie. Am razuit gelcoat-ul(shmirghel 180 manual), finisat cu chit, shmirghel, grund, shmirghel, grund, shmirghel, vopsea. Eh aici mi-am prins urechile intrucat am ales o vopsea cu uscare rapida iar cu doua maini stangi si un trafalet pufos a fost reteta unui dezastru ....de imagine..... Siiiiiiii... iar prietenul meu shmirghelul, am inlaturat stratul de vopsea pana ce a iesit plan masina si am reaplicat vopseaua insa la pistol de acesata data.

   A venit randul bandoului lateral. Suportul de aluminiu a fost floare la ureche insa cauciucul s-a dovedit incapatanat nevoie mare. Dupa vreo 2 zile de incercari, l-am biruit a treia zi,  in aproape  o ora, trei muncitori, pistol cu aer cald si o sculosenie inventata la nevoie.






   Paiolul astepta si el sa fie bagat in seama, dar ordinea operatiunilor fusese stabilita asa ca nu puteam face scurtaturi in proiect. Am executat pregaririle corespunzatoare etapei, fardari perimetrale si nu numai caci aveam sa lucram cu rasina Epoxi si era pacat de munca de pana atunci (ceva fardaj calitativ fusese aplicatinterior/exterior inainte de a vopsi copastia la pistol). Cum probabil a-ti intuit, metoda aleasa a fost strat de rasina peste care am aruncat nisip. Am optat sa "cernem" nisip pana la saturarea completa a stratului de rasina. Mai apoi , dupa se s-a intarit rasina 4-5 zile,s-a inlaturat surplusul de nisip, s-a aspirat si pregatit pentru stratul final de vopsea.






   Pentru ca trebuia pastrata oarecum compatibilitatea ar fi trebuit aplicata o vopsea Epoxi, lucru mai greu de gasit in Constanta si mai ales in catitati atat de mici – aprox un litru. Ideea vopselei a fost pentru a asigura o protectie UV rasinii Epoxi in care am inglobat nisipul. Sunand la distribuitorul rasinii Epoxi sa-l intreb ce tip de vopsea recomanda ei a se da peste, aflu ca de fapt rasina are protectie UV. Eh.... acu nu-mi ramanea decat sa pigmentez  rasina.....Usor de zis! CE pigmenti, in CE proportii dupa CE retetar ca sa obtin si o anumita culoare. Asa am ajuns sa fac mostrare de proportii cu pigmentii folositi la vopselurile Epoxi si am aflat, pe propria piele, ca nu sunt prea usor tolerati de rasina Epoxi, mai ales in proportii mari.





   Apoi am cumparat pigmenti de rasini de la Epix, patru culori, ca asa era reteta. Intr-o proportie de 95/5, am facut 400ml de amestec si l-am dat la trafalet. Nu am acoperit nici jumatate din suprafata si .....s-a terminat...amestecul, desi stratul suport de rasina peste care am aruncat nisip, nu a fost mai mult de 300ml.  Nu prea raman multe optiuni in astfel de cazuri. Fuga la Epix, alte tuburi de 10 gr care pe cantar aveau doar 8 gr, am facut cam 900ml de amestec, bineinteles ca alta nuanta de culoare (n-are cum sa iasa la fel intrucat doua dintre culori trebuiau adaugate sub un gram iar sensibilitatea cantarului era de un gram), asadar s-a "vopsit" totul de la inceput. Desi trebuia sa iasa un turquoise a iesit un turquoise smarald. Vedem cat de bine va rezista sub blanda mangaiere a soarelui.

   Ultimile amanunte adaugate, scaunul timonierului, scaunele copiilor si bineinteles al Sultanei, batute'n cuie si fixate pe pozitie am declarat barca gata de probe pe apa undeva la mijlocul lunii Octombrie 2018.










   Cu un pic de rabdare, pana s-au aliniat planetele, intr-o frumoasa si insorita zi de toamna, pe 27 Octombrie am pornit din Constanta spre locul de lansare la apa, Mahmudia, Tulcea. Totul a decurs conform planului, fara surprize neplacute pe traseu sau la lansare. Desi fusesem pus in garda, singura neplacuta a fost nivelul Dunarii, foarte scazut si ca m-am pus pe uscat chiar la turul inaugural.

Au urmat cateva zile de plimbat cu barca insa mai mult pe Dunare si aici cu mare atentie caci acu' tot patitu e invatat!






















Mike83

Salut
Si pe mine m-a ajutat nea Cristi cu niste modificari la un Romcraft 510-realizat si montat consola, modificarea motorului pt comenzi la distanta plus alte nebunii care mi-au trecut prin cap. Am fost foarte multumit de rezultat.

pelicanul

Am vazut "Pescarusul Albastru" (nici nu stiam ca se numeste asa...  :) ) si pot sa confirm ca e "cit de cit" impecabila. Felicitari celor doi meseriasi (Vali si Cristi) si s-o stapinesti sanatos. Si sa ai cit mai multe iesiri pe apa cu ea, ca asta e important.

ion78

Multumim de ....vorba buna , domnu' Nicu! Trebuie sa mentionez ca Ambarcatiunea, aici de fata, are doar nume de scena pentru ca trebuia sa-i dau un nume Topicului. Pentru numele de ...botez inca derulam cercetari arheologice.

bbl81

salut,

ce solutie de iluminat interior ai folosit? arata foarte bine.
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ion78

Citat din: bbl81 din Ianuarie 21, 2019, 01:43:22 PM
salut,

ce solutie de iluminat interior ai folosit? arata foarte bine.

   Banda LED, 12 V, 14,4W/m, 6100K, IP 67 dk nu ma insel... Doua role a 5m fiecare.

bbl81

pai, si pe unde ai montat-o? ai o poza cu ea ? aprinsa nu prea se vede..
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

ion78

Citat din: bbl81 din Ianuarie 21, 2019, 02:11:16 PM
pai, si pe unde ai montat-o? ai o poza cu ea ? aprinsa nu prea se vede..

  Sub copastie, e spatiu generos, ferit de ...intemperii.

dany

Felicitari pt.barca !Frumoasa foc!Nici nu avea cum sa iasa altfel tinand cont ca sa ocupat de ea Cristian !

bbl81

Citat din: ion78 din Ianuarie 21, 2019, 03:05:25 PM
  Sub copastie, e spatiu generos, ferit de ...intemperii.

da, la mine nu este acest spatiu (romcraft).

avantaje si dezavantaje....   :-(
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

iulian_cioclin

#10
Am citit topicul cu sufletul la gura. Parca am retrait momentele din primavara lui 2017 cand am ridicat barca de la Vali si ardeam de nerabdare sa o vad gata. Eu nu am avut aceasi rabdare si intr-o luna am terminat cu amenajarile interioare cu ajutorul colegului Dany.
Mi-am amintit cate schite de mana si de cate ori am desenat barca cu marcherul pe parchet la scara 1:1. La fel ca si tine am pus mult suflet.
Regret ca nu am folosit si eu chit auto acolo unde era nevoie, dar vara aceasta ii voi pune mocheta pe bordaje si nu se va mai vedea textura  fibrei.
Asteptarea ta a fost rasplatita. Ai o barca cu finisaje de exceptie. Felicitari pentru munca si devotament!

gabriel.c

Foarte frumoasa barca , felicitări celor care au muncit la ea ...se vede ca au mâna de meseriași , răbdare și pricepere. In zona unde e apa multă sunt și bărci frumoase și meseriasi buni.

corsarul

#12
Uluitor de frumoasa, de bine aranjata....!
Felicitari domnilor !!...ati avut o rabdare extraordinara iar rezultatul este pe masura !
Nu vorbesc in dodii ...dar arata ca o barca de expozitie !!

ion78

Citat din: corsarul din Ianuarie 23, 2019, 07:30:07 AM
Uluitor de frumoasa, de bine aranjata....!
Felicitari domnilor !!...a-ti avut o rabdare extraordinara iar rezultatul este pe masura !
Nu vorbesc in dodii ...dar arata ca o barca de expozitie !!

Arhitectul, El si gura lui mare sunt pe deplin responsabili de ce a iesit.

Desigur, se putea si mai bine. Sunt o multime de erori de corectat si altele care inca nu au fost descoperite. Timpul scurt, de numai cateva zile, dupa lansare, mi-a aratat cateva. Cel mai probabil, primavara 2019, va fi un tabel cumulativ continuu al erorilor de design in/si functionalitate iar mai apoi batranescul scarpinat in...crestet, dupa care ar trebui sa ....curga solutiile corectoare.
Momentan, pescarusul sade cumuntica, sper, la iernat, iar eu la munca, cum ii prinde bine unui marinar.

mariusm piesenoi111

Minunată lucrarea.
Întrebare scurta : de unde ați luat scaunul pilotului ?
Arată f bine
Mulțumesc