intrebare despre motor honda bf 40 2004

Creat de pilu, Februarie 09, 2019, 07:01:10 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pilu

Am cumparat recent un motor honda bf  40 carburatie 2004 .Nu am avut niciodata honda si am cateva nelamuriri .Motorul a fost cumparat din italia impreuna cu o barca .Acolo nu am facut o proba serioasa deoarece barca era in oras nu aveam apa...etc.Am pus totusi propietarul sa dea o pornire scurta . rezervorul era gol (tocmai il curatase) am pus vreo 2 litri de benzina ,a amorsat si a pornit chiar foarte repede ,am lasat sa mearga doar freo 5-6 secunde si am zis sa opreasca .Ajuns acasa am zis sa-l pornesc in butoi sa vad mai bine cum merge. Am amorsat dar nu a vrut sa pornrasca .Mansa are acea mica clapeta pt pornire la rece sau ridicarea turatiei fara sa cuplezi inainte sau inapoi ,am tras-o in sus si tot nu a pornit.Dupa aceea mi-am amintit ca italianul cand a pornit a tras dsar doar f putin de acea clapeta ,am facut si eu la fel si a pornit ,dupa pornire (10-20 secunde )am oprit din nou sa vad cum porneste si a pornit fara probleme. Am observat ca acea clapeta are intai o cursa mica care merge f usor revine singura in jos daca nu o ti cu mana acolo ,in acel punct porneste motorul ,este normal asa? motorul meu are shoc automat nu este modelul cu selenoid care trage shocul.La acel model am vazut in manual ca daca tragi un pic de clapeta , in mansa este un contact care actioneaza selenoidul ,la modelul meu zice ca nu ar mai fi acel contact totusi porneste rece doar daca actionez acea clapeta.Din acest motiv intreb aici cei care au sau au avut acest model daca asa este normal.Alta problema este cu cele doua leduri de pe mansa ,cand a pornit in italia m-am uitat la ele si unul sigur era verde (cel cu presiunea de ulei)celalalt era stins sau asa mi sa parut ,batea si soarele ..nu sunt sigur.Cand am pornit acasa parca tot asa unul verde unul stins dar nu-s sigur...m-am uitat mai mult daca scoate apa .cum cupleaza ..etc. Am demontat motorul de pe barca ,ceasuri mansa tot .Deoarece era f murdar l-am spalat , curatat , gresat si apoi am montat din nou mansa cabluri si ceasuri si am zis sa verific daca e pus totul la loc cum trebuie .Acum observ ca atunci cand pun contactul pe mansa se aprinde ledul verde dar si cel pt supra temperatura si e rosu, motorul e clar rece .Am pornit apoi doar 2-3 secunde ,am crezut ca poate se stinge, dar nu ramane rosu .Am verificat senzorul de temperatura este cun zice manualul ,firele ok continuitate si pe rosu si pe galben .Poate ceva contacte imperfecte?a si  la acea ultima pornire  nu sa mai oprit din cheie a trebuit sa opres din butonul de urgenta. Cum exact ar trebui sa mearge cele 2 leduri?

iulian_cioclin

Eu am o honda 40 pe injectie. Eu pornesc motorul fara sa ridic acea clapeta de pe mansa, dar nu sta mai mult de 4-5 secunde turat. Revine la.relanti dupa aprox 5 sec. Nici eu nu stiu sigur daca trebuie actionata acea clapeta la pornirea motoarelor cu soc automat.
Cand pun contactul se aprind toti martorii de pe mansa (eu am 4)  dupa care ramane aprins doar cel de ulei de culoarea verde.

pilu

multumesc de raspuns iulian ,la injectie e alta treaba ...sunt senzori care citesc temperatura si presiunea atmosferica  care regleaza automat injectia...nu se folosedte acea clapeta.

am decoperit pe traseul cablului dintre mansa si motor 2 locuri unde sa pus  banda izolatoare, am desfacut banda si sunt cateva fire care au fost rupte si adaugate rudimentar ,adica rasucite si izolate plus cateva fire roase probabil sau frecat prin gaurile de trecere..un fir chiar intrerupt de tot . am adougat acel fir asa de proba si acum cand pun contactul ledul verde de la ulei nu se mai aprinde  decat  dupa ce porneste motorul  ,cred ca asta e functionarea corecta .am mai umblat la fire si vad ca sa stins si ledul rosu .trebuie sa refac cum trebuie acest cablu .

peb5

Atasez poza cu culorile cablurilor functie de ce fac fiecare:
Iulian, in aceasta schema se poate vedea si mufa NMEA de care ai intrebat pe facebook.

pilu

multumesc peb dar cred ca e o confuzie cu facebook-ul nu am intrebat acolo nimic in plus intru din an in pasti pe facebook doar daca trebuie sa caut neaparat ceva.

Vali

@pilu: pe facebook a intrebat Iulian Cioclin despre NMEA, si lui i-a raspuns @peb5 ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pilu


teo pes

#7
Am acelasi moto! numai ca am soc cu solenoid!
Te poti inspira din postarile mele !
Sa incepem cu ce trebuie sa faci!
Schimbi cat mai curand paletul la pompa ce apa (asta daca nu are si placa uzata), si nu mai dai nici macar la automat pe uscat!
Clapeta de pe comanda este acceleratia ,,pe loc" fara sa bagi in viteza! ce nu te lasa sa urci in turatie.
Ori inlocuesti conductorul, ori cositoresti si asiguri etansarea fara scurt la apa!
Lampile indica asa:
ROSU indica racirea in pozitia aprins racire buna ,palpae sau slab racire deficitara,stins avarie nu are racire
VERDE indica presiunea de ulei,Stins(sau foarte vag aprins)presiune optima!, palpae sau se aprinde usor presiune deficitara,aprins fara presiune ulei!!!
Pentru orice si oricand ma suni,sa ti explic mai multe!
Eu la acest motor m am oprit!nu ma duc mai jos de el si nici la injectie nu trec !il cunosc efectiv la ultima saiba!

Viata i grea !!  Dar trece !!

pilu

pai in manual zice invers ,verde indica presiunea de ulei iar rosu supraincalzirea .lasa-mi nr de tel sa povestim.

Zodiac

In manual la BF 50 :
- indicatorul de presiune ulei e verde , cand nu e ulei sau sistemul de ungere e defect se stinge si "buzzerul" suna , turatia morului descreste gradual
- indicatorul de supraincalzire este rosu si se aprinde cand e o problema si se supraincalzeste , "buzzerul" suna , iar turatia motorului e scazuta
Deci in mod normal verdele trebuie sa fie aprins , rosu stins si sa nu "bazaie" nimic !
Simpla intrebare , ai schimbat cumva uleiul si filtrul ?

pilu

problema la mine a fost din cablul electric care duce la mansa , verdele statea aprins si daca nu porneam motorul iar rosul era usor aprins tot timpul(fura curent)dar buzerul nu "bazaia" am remediat cablajul si acum totul e ok. ledul verde se aprinde imediat ce porneste motorul iar cel rosu este stins .singutra problema ramane pornitul prima data la rece . daca ridic clapeta la maxim cum zice manualul nu porneste in veci ,porneste doar daca in timp ce dau la automat ridic si las de mai multe ori clapeta dar putin . daca a pornit chiar si 2-3 secunde apoi pleaca fara probleme chiar daca motorul e practic tot rece.si inca ceva am impresia ca prima data cand porneste parca porneste in doua sau chiar un piston .trebuie sa schimb si bujiile si apoi vad daca face tot asa.

teo pes

Citat din: pilu din Februarie 18, 2019, 09:41:49 PM
problema la mine a fost din cablul electric care duce la mansa , verdele statea aprins si daca nu porneam motorul iar rosul era usor aprins tot timpul(fura curent)dar buzerul nu "bazaia" am remediat cablajul si acum totul e ok. ledul verde se aprinde imediat ce porneste motorul iar cel rosu este stins .singutra problema ramane pornitul prima data la rece . daca ridic clapeta la maxim cum zice manualul nu porneste in veci ,porneste doar daca in timp ce dau la automat ridic si las de mai multe ori clapeta dar putin . daca a pornit chiar si 2-3 secunde apoi pleaca fara probleme chiar daca motorul e practic tot rece.si inca ceva am impresia ca prima data cand porneste parca porneste in doua sau chiar un piston .trebuie sa schimb si bujiile si apoi vad daca face tot asa.
Amorseaza bine si umple bazinele la carbelitoare inainte de pornire!
Viata i grea !!  Dar trece !!

pilu

gata ,problema rezolvata ,am schimbat bujiile si am observat ca bujia de sus era afumata ,aceasi pornire si acelasi mers neregulat la relantiu si cu bujiile noi  Atunci am verificat suruburile de amestec si am vazut ca surubul de la carburatorul de sus era destrans o tura si jumatate in plus fata de celelalte doua (manualu da la modelul meu 3ture) am pornit motorul reglarea corespunzatoare a carburatorului de sus si a disparut tremuratul iar turatia la relanti a crescut la 1200 , am redus din surubul care regleaza deschiderea clapetele la 900-950 rpm si am lasat motorul sa se raceasca bine ,Dupa racire am incercat din nou pornirea si este ok ,a pornit repede ,shocul automat a crescut tutratia iar cand sa incalzit a revenit la relantiul normal .

stefand600

Pentru reglarea/sincronizarea perfecta a carburatoarelor aveti nevoie de 3 manometre de depresiune. Se conecteaza la fiecare carburator cate unul si trebui sa arate la fel la cele 3 carburatoare. daca sunt diferente se actioneaza suruburile de la clapeta de acceleratie.
Stefan D

pilu

cunosc procedura de la motociclete ..dar cred ca sunt sincronizate bine merge rotund si raspunde promt la accelerare