Teorii, de ce-uri ...

Creat de alinm, Aprilie 15, 2019, 01:27:06 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

alinm

Am studiat unpic si motocraft. Pana in 4m e doar varianta sl380. Am testat un 350 mai vechi si mi s-a parut o idee cam mica si cu margini foarte joase, mi-ar fi placut un xl430 dar ... nu incape. Daca incapea ramaneam la barca lui Vali de 4.3m.

Am comandat alaska 390s, e categorie C, margini mai inalte decat sl380, motor mai mare, tabla de 2mm, sudata. Astept sa vina prin iulie. Dupa ce reusesc sa o testez unpic revin cu un mic review.

Va trebui sa fac ceva cu rezerva de flotabilitate, am comandat-o fara bancheta pe mijloc. Cum am de gand sa fac podina ma gandesc sa pun sub ea polistiren extrudat sau spuma de polietilena. O sa fac podina din placaj imbracat in fibra, sa nu fie asa de rece la picioare.

Apoi mai vad cu restul, pe rand, din pacate grindina din 28mai mi-a cam afectat masina mea si a sotiei asa ca bugetul s-a stramtorat.


mariusm piesenoi111

Salutare
Nu știu dacă ai observat dar anunțul cu cea din Al e de acum 10 ani 🤔😂

alin66

salut , anuntul este din 3 iunie, acel marco pune anunturi din anul 2009

alinm

Mi-a ajuns barca. Inca nu am apucat sa o testez, abia am reusit sa reglez unpic peridocul dar tot nu e ok asezata, imi trebuie alte sine, mai am de lucru pana sa o dau la apa, sa iau motor ...

Barca e zdravana. Rigida. Nu e asa de inalta pe cat ma asteptam, credeam ca lateralele sunt mai inalte, m-am prins ca inaltimea e data fata de punctul cel mai de jos a chilei.

Latimea e 1,55m cu tot cu copastie care are vreo 5cm deci real e 1,45m sus si 1,13m jos.

Pana la urma a ramas si cu bancheta din mijloc, nu am mai dat-o jos. Va trebui sa fac o podina in fata banchetei din mijloc, poate si in spate.

Poze:
https://www.flickr.com/photos/143614505@N02/albums/72157709857079307

Asa cum e acum peridocul imi incape la fix aproape pana in usa. Poate mai merge vreo 20cm in fata barca. 4,1m+motor incapea, 4,3m+motor cu chinuiala.

Trebuie sa fac ceva cu sinele alea si imi mai trebuie o rola pentru traversa. Sinele sunt scurte, peridocul are o ranforsare in ambele parti a rotii si nu pot monta acolo traversele, va trebui sa confectionez altele mai lungi si sa montez si a 2-a traversa, sa le montez mai catre interiorul barcii.

Sper ca pana in toamna sa iau si motor.

cristiantutuianu

Salut
Nu e mare lucru sa modifici .Varianta ar fi ca in giful atasat.Sinele par exact cat trebuie pentru barca dar nu se pupa cu lungimea peridocului vezi al si al doilea gif .Iar daca vrei sine mai lungi alte lemne alta mocheta si folosesti suporti .

alinm

Ar fi sinele suficiente daca as putea monta in fata rotii suportul, acolo e un profil Z suplimentar peste cadrul peridocului de care e prinsa puntea si nu pot monta traversa.

Pot sa le montez mai in fata dar atunci nu ajung sinele pana la oglinda barcii, sunt la cca 40cm mai in fata.

AdrianZUZ

Ridici barca (poti sa o faci lejer si fara sa o dai jos ... se inclina spre dr si lucrezi pe stg ..)
Desfaci cavaletii de pe suporti
Multi suportii fata spate vs roata de rezerva
Montezi cavaletii pe noile pozitii (gauri noi)


PS Peridocul este o panarama, dar o sa isi fac treaba in detrimentul parului tau ... pe mine m-a isterizat la maxim.
PPS Se poate extinde linistit. (slabesti grinda centrala si o tragi in fata .. din memorie are cam un metru toleranta)

alinm

O sa incerc, saptamana viitoare merg la mare dar dupa ce vin ma ocup de peridoc. Barca are 80kg, 2 oameni o mutam fara probleme daca e cazul.

alinm

Am revenit de la mare ...

La revenire am trecut pe la epixmarine si am luat cateva accesorii. Am luat o rola de chila sa pun pe traversa.

Ma tot gandesc daca sa mut sinele mai pe interior sau sa le las asa pe margine si sa mai pun o scandurica pe lateral care sa impiedice barca sa se miste stanga/dreapta, eventual 2 role verticale de centrare care sa ma ajute si cand o urc pe peridoc din apa.

Am luat si un rezervor, o para si un furtun de 8mm. In magazin am testat furtunul pe para dar nu si pe rezervor, stutzul de la rezervor e de dimesiune mai mica, pot sa fixez furtunul daca il strang bine cu colierul dar nu cred ca e ok, ar trebui sa iau furtun de 7mm?

Pentru motor urmaresc olx-ul si nu gasesc ceva sa-mi convina si sa se potriveasca, in 4t. Odata sunt nelamurit cu lungimea cizmei la astea mai vechi, ba e medie, ba e lunga, ba e 54cm, ba e 56cm ... eu am oglinda de 51cm.
Datorita stramtorarii bugetului, vroiam sa merg pe un motor sh dar ce gasesc sunt preturi destul de mari pentru motoare de 10ani, mai bine mai stau si iau unul nou. Am ramas pe suzuki sau mercury 20cp EFI. Parca imi place mai mult dpdv ergonomic mansa de la mercury, cu schimbatorul pe maner. Ce ma sfatuiti intre astea ?



@Vali

Datorita faptului ca am inceput cu o intrebare si am ajuns la chestii mai concrete legate de barca mea, poate topicul ar trebui mutat la barci de pescuit, sau sa deschid altul acolo?

alinm

Am luat Mercury 20cp ELH EFI. Stateam in cumpana intre mercury si suzuki, datorita faptului ca mercury are acum service la Cluj, l-am preferat.

Modelul ELH e dat pentru cizma de 508mm, atata e oglinda la mine fara intaritura aia de la chila. Placa antiventilatie ajunge cam la 5 cm sub chila, tinand cont ca si chila fata de fundul barcii e cam 3cm. Am vazut pe forum ca se recomanda sa fie la nivelul fundului barcii sau max 2-3 cm mai jos. Nu e prea jos la mine?

20190809_182820 by Alin Man, on Flickr

Dupa ce am pus motorul pe barca, a trebuit sa o mut mai in fata ca altfel greutatea era pe spate. Asta a facut ca sinele sa nu mai fie decat cca 50cm sub barca in partea din spate:

20190809_133604 by Alin Man, on Flickr

Urmand sfatul lui Cristian, le-am dat jos, am dat gauri mai pe capete si le-am mutat mai in fata, acuma se termina la vreo 2 cm in afara oglinzii. Am cca 10kg greutate pe protap cu barca goala si motorul montat, fara altceva in barca, e ok?


Cum se face reglajul sinelor? La mine momentan barca sta pe 3 role de chila iar sinele le-am mutat transversal undeva la 10cm de marginile barcii. Ca sa le reglez, trebe sa le imping cu ceva in sus si sa strang suruburile. Cum sa fac? Fac parghie cu o bucata de lemn si apoi le strang sau sa masor inaltimea si le fixez cand e data jos? Unde trebuie sa fie concentrata greutatea barcii, pe sine sau pe rolele de chila?

alinm

Am facut cca 10h cu barca, majoritar pe lacul Belis.

Cateva filmulete:
https://youtu.be/bi3kM8g90QY
https://youtu.be/RNiQXnhTMYA
https://youtu.be/ealdCaIvAx8

Barca se misca binisor undeva pana pe la 35-38km/h singur in barca. Peste aceasta viteza devine sensibila la orice miscare din eche sau a echilibrului in barca.

Am prins si viteza de 46km/h cu motorul reglat mai sus unpic pe trim, totusi parca iese mai greu in glisaj, se ridica mai tare de bot si stropeste peste oglinda. L-am lasat pana la urma pe pozitia a 3-a, pare mai ok chiar daca viteza max a scazut la cca 42km/h.

Nu am fcut nimic sa-l mai ridic, mai testez asa.

Si acuma ca sa dau dreptate batranilor ( a se citi experimentati), imi pare rau ca nu am mers pe 4,3m macar, faceam eu cumva sa o bag in garaj. Adica barca mi se pare mare in garaj dar pe apa mi se pare mica ... pana una alta cu asta defilez. A, si unpic mai lata la gurne si cu v ceva mai mare ...

Saptamana viitoare merg in delta, revin cu informatii cand ma intorc.

cristiantutuianu


Desfaci suruburile de la bridele care fixeaza bratele sinelor. Reglezi inaltimea la sine verifici stanga dreapta sa fie  la aceasi inaltime (nu ai nevoe de parghie) Greutatea barci trebuie distribuita uniform ,asta e parerea mea.

AdrianZUZ

La ochi, motorul pare lasat prea jos.
Vitezele in sine sunt f ok, dar mai important este sa vezi turele pe care le face motorul la WOT. Daca ridici motorul (pe verticala, nu din trim) o sa cresti un pic turatia si randamentul motorului ... vezi cat poti sa il ridici, fara sa ventileze, la incarcarea pe care o vei avea in mod obisnuit. Ideeea este sa ajungi in plaja de ture pe care ti-o da manualul la WOT. De acolo te joci cu pasul elicii in functie de  incarcare.

Poti face reglaje cu barca pe peridoc cu doua cricuri auto.

alinm

Salut,

Am facut reglajul barcii pe peridoc, am reglat sinele ... nu am poze noi dar o sa fac.pana acuma sta destul de bine. Am pus si un suport motor pentru transport (transom saver ...) si e ok.

Am un turometru/hourmetru yamaha, nu sunt sigur daca indica bine, cand trece de 5000 si ceva de ture mi se injumatateste turatia afisata la wot, u eori chiar mai jos. Nu stiu daca e o problema sau e ok asa. Ideea e ca ajung cam la 6000rpm daca turatia afisata e la jumatate (indica ~3000rpm) ceea ce pare ok tinand cont ca am verificat pe lacul Belis care e un lac la altitudine.

Trebuie sa vad cum pot ridica motorul, sa fac un fel de jackplate manual usor de montat, nu as vrea sa fac alte modificari permanente la barca in afara de gaurile de prindere motor.

Ma gandesc sa fac un U din tabla de aluminiu pe care sa-l pun peste oglinda si sa il fac cumva reglabil utilizand gaurile date deja pentru prinderea motorului. Ma gandesc la solutii.

O intrebare legata de mersul indelungat: pozitia mi se pare cam incomoda cu bratul stang in spate pe eche, ca sa fie mai putin obositor am strans destul de tare reglajul de tensionare a motorului sa nu stau tot timpul incordat. Daca las reglajul tensionarii mai slab, am tendinta sa fac miscari prea bruste, mai ales cand mai sar peste cate un val ... Daca ma misc putin pe scaun imediat are tendinta sa o ia intr-o parte si trebuie sa tin bine de eche.

Voi cum reglati tensionarea motorului la drum mai lung?