Înmatriculare velier

Creat de Capitanul Nemo, Octombrie 13, 2011, 05:18:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Capitanul Nemo

Salutare, pasionaţi! Iată rezumatul unei poveşti cu enigme:

Personaj(e): un individ (sau mai mulţi), român(i), cinstit(i), cu puţini bani, anonim(i).
Mobilul: velier vechi, de tradiţie, lungime la plutire mai  mult mică decât mare (cică vreo 8 m).
Locaţia: ţară membră UE.
Fapta: cumpărare şi navigare sau ducere la fund, după caz.

Enigma:
a) ce acte sunt necesare pentru înmatricularea sub mândru pavilion rumânesc a respectivului corp plutitor?
b) care sunt costurile?
c) cât durează?

Element buclucaş adiţional: mobilul menţionat nu are intenţia de a pluti în ape tulburi româneşti.

Subsemnatul vă transmite anticipat stima iluştrilor anonimi (ce o fi în capul unora?)!
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Vali

Salut Mircea, e un articol intr-un Yacht Magazin de acum cativa ani, in care Fanel Sitaru de la ANR explica in detaliu despre ce e vorba vizavi de inmatricularea unei barci aduse de afara. Am sa-l caut si-i voi face un rezumat. Subsemnatul braconier va transmite aceeasi stima, si urari de succes ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Capitanul Nemo

Salut, Vali!
Din păcate de multă vreme nu mai cumpăr reviste nautice româneşti. În plus, problema e niţel mai complicată întrucât barca nu va fi adusă în România.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Vali

Am citit acum cateva zile pe cruisersforum.com despre o problema foarte asemanatoare, un australian a intrebat daca e obligatoriu sa inmatriculeze in OZ un iaht actualmente sub pavilion suedez, care urma sa aiba ca areal de croaziera Asia de sud-est - Indonezia, PNG etc. Am sa caut topicul, dar inainte de asta, care e motivul tau pentru a avea barca sub pavilion romanesc?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Capitanul Nemo

Cred că singurul motiv este de a nu uita să înjur...
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

menestras

Intreati-l fratilor pe Florio el are deja experienta in domeniu.

Vali

Ba nu, e un domn care are si mai multa experienta, il cheama Florian Florescu :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#7
Salut Mircea, salutari baieti ! :)
Am mai povestit eu despre asa ceva.
Pentru inmatricularea unei ambarcatiuni in Romania este nevoie de acte de provenienta. Totodata este nevoie de acea "Certificare Europeana" . Deloc de neglijat este o hartie de "radiere" din tara de bastina, pentru a putea fi inregistrata aici.  Astea sunt bazaconiile cerute de ANR. De ce spun "bazaconii" ? Pentru ca daca in cazul unor barci de fabricatie moderna, totul e rezolvabil, in situatia expusa de tine, adesea nu exista acte de provenienta convenabile pentru ANR (factura de achizitie de la fabricant, dovada ca are C.E. , etc...) .
  Totusi, perseverenti cum suntem, reusim sa razbatem si prin vicisitiudinile astea :) . Ca doar se poate inregistra si o barca facuta in garaj, daca ai un proiect si platesti niste taxe.

Ca sa nu lungesc vorba, acestea sunt cerintele esentiale:
1. Acte de provenienta; daca nu exista, incearca sa faci un act notarial de vanzare-cumparare, pe care il vei traduce si legaliza aici.
2. Cumva, pentru a nu avea discutii la ANR, treceti in acel act cat se poate de multe detalii despre barca, inclusiv despre faptul ca  are certificare europeana. NU uita, daca barca provine dintr-o tara unde nu exista obligativitatea inregistrarii, mentioneaza asta in actul notarial.  Scapi asa de multe sicane la intalnirea cu autoritatea romana.
    -O alta posibilitate care ar putea atesta situatia barcii ar fi plata unui raport de inspectie acolo. Pe care il traduci legalizat aici.
3. Taxele oficiale sunt : 850,58 lei taxa de inregistrare, 106.32 lei taxa de nume (?!? daca vrei un nume la barca, iaca, atat costa. Nu stiu daca nu cumva e obligatoriu) inca 568.18 lei taxa ANR pentru ca un inspector sa iti efectueze "inspectia tehnica initiala la corp, motor si echipamente" , eliberandu-ti un "BORDEROU TAXARE PRESTATII NAVALE" , un "RAPORT DE INSPECTIE PENTRU AMBARCATIUNI" si un "PERMIS DE NAVIGATIE PENTRU AMBARCATIUNI DE AGREMENT".
Permisul de navigatie este valabil 5 ani , cu conditia confirmarii intermediare efectuate la 2 ani si jumatate .

In urma intregii agitatii de  mai sus, se va elibera un "CERTIFICAT DE AMBARCATIUNE DE AGREMENT " .

Certificatul, se va elibera dupa inscrierea la administratia finaciara a ambarcatiunii, dovedita prin stampilarea de catre aceasta a unei hartii eliberata de capitanie.

Documentele necesare la capitanie sunt actele de provenienta in original si traducere legalizata, si neaparat o dovada a radierii ambarcatiunii  de catre fostul proprietar. Poze din pupa si dintr-unul din borduri, actele noului proprietar.

Bafta si tenacitate !

P.S.
     Ramane totusi posibilitatea unui act notarial ca proprietarul te lasa sa o folosesti pe un interval nelimitat si, vei putea naviga sub pavilion strain . Evident ca vei face oricum, actul de vanzare-cumparare, care sa ateste pe langa artificiul de mai sus, ca e barca ta. Pentru ca nu se stie niciodata cum evolueaza legislatia, si oricum trebuie sa ai "lucrul tau" cu acte in regula  :)

Capitanul Nemo

Mulţumim frumos pentru lămuriri. Într-adevăr, birocraţie, nu glumă... Iar taxele sunt şi ele măricele. Am fost informaţi că în ţara de baştină, toată tevatura cu înmatricularea presupune o singură taxă de circa 110 EU.

Acum înţeleg perfect de ce tot mai mulţi români au bărci înmatriculate în Cipru, Bulgaria sau alte state.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Vali

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Nu ca ar conta, dar intrebarea mea este: de ce trebuie traducere legalizata a actului notarial de vanzare-cumparare (sau a oricarui alt act)? Suntem in UE si nu stiu vreo lege ce obliga traducerea actelor, cu atat mai mult "legalizarea" traducerii?
Ganduri bune !

ghrt

Pentru că limba oficială în administraţie este româna.

corsarul

Ca o paranteza si putin "off topic"  ;D ....mie mi-a cerut TRADUCERE pentru o motocicleta Dnepr 650 (care nu a fost niciodata inscrisa in circulatie aici sau in alta tara) si care  provenea din Rep. Moldova si la care aveam chitanta si factura de magazin scrisa in LIMBA ROMANA ..c'asa scriu si aia in actele oficiale ,tot in romana :o :o Va dati seama in ce tara traim si cat de "competenti" sunt unii.... Deci traducere din limba romana in .....limba romana  ::) :-\

byteworks

Asa cum spuneti, trebuie traducere in romana dar legalizarea traducerii e un abuz, pentru ca traducatorii tocmai de aceea sunt autorizati, pentru a certifica si autentifica  lucrul pe care il fac. Si la avionase e la fel, trebuie acte de provenienta (facturi, contracte de vanzare-cumparare), dovada ne- sau de-registrarii din tara de provenienta, certificari daca e cazul, manuale.

purjulius

Cu inmatriculatul e simplu.
1. Cumperi barca
2.Vi la Capitania de pe coasta de Dej.
3.Vorbesti cu capitanu si vei vedea ce simplu e doar sa ai bani.