Motor electric 100 cp

Creat de Florio, Iunie 07, 2019, 03:13:07 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Am găsit pagina unui pasionat, care a dus ceva mai departe ideea de motor electric.
Postez mai jos mesajul şi pagina lui.
Motorul se aude mai rârâit acum, nu de la el în sine ci de la partea mecanică, utilizată de la un motor vechi:



""Salutare tuturor celor care iubesc barcile si Dunarea!

Vreau sa va scriu de foarte mult timp. Sunt Costin, sunt din Bucuresti, dar mereu am avut senzatia ca in Dobrogea sunt acasa, desi nu am nicio ruda aici, doar doua foste iubite )

Nu fac parte din niciun ONG si nici nu am o afacere.

In urma cu 9 ani mi-am construit o canoe si in fiecare vara vaslesc cam 150 km prin Delta. Ma gandeam sa imi fac o barca mai mare, un velier mic, dar mi-a venit alta idee.

Cred ca am vazut cu totii faptul ca toti producatorii de masini investesc masiv in productia masinilor electrice si sunt performante din ce in ce mai bune, multe masini ajung la o autonomie de 250...300 de km.

Dar mie imi plac barcile, asa ca mi-am spus ca e nevoie sa avem si noi in Delta un inceput de emobility, de conversie a barcilor noastre la propulsia electrica, si nu ma refer la jucariile alea electrice de trolling motors, dar la motoare electrice serioase chiar si de 100 cai sau mai sus.

In Mai, anul trecut, mi-a venit ideea de a trece pe electric un motor de 10 cai pentru o lotca pescareasca de fibra cu baterii de masina electrica Tesla. Am dat un email catre Enel, fara sa cunosc pe nimeni, in speranta ca ma vor sponsoriza si asa s-a intamplat. Enel este o companie care va investi mult in energii regenerabile si eu ii admir pentru asta. Eu le-am propus sa instalam si prima statie de incarcare electrica la Sulina, mi-au spus ca sunt de acord, dar vor mai intai sa vada barca functionand in conditii bune. Vineri a fost primul test, aici in Letea. Dupa un an de griji am vazut ca barca/motorul functioneaza mai bine decat ma asteptam. Dar am vazut putina apa infiltrata in soatiul bateriilor, asa ca am scos-o sa pun un petic de fibra. Azi incep testele din nou.

Corsarele vor fi primele barci care vor trece pe electric. Este vorba de a pastra tot ce inseamna mecanica motorului: carcasa, cizma, grup, elica, pompa apa, dar scos tot ce inseamna benzina. Un motor electric de 100 de cai are in jur de 35 kg, chiar si mai putin. Motoarele astea brushless au nevoie sa le schimbi un rulment la cativa ani, atat, au eficienta de 97%. Nu exista nr de ore de functionare. Le poti scapa in apa, le lasi sa se scurga si apoi bagi curent in ele, sunt ok.

Zic de Corsare pentru ca au curse stabilite: cel mult doua ore si apoi pauza. In pauza asta se pot incarca de la panouri solare la ponton. Investitia se recupereaza dupa nici trei luni. Dupa trei luni nu trebuie sa mai dai niciodata bani pe benzina. Sigur ca e ieftina benzina obtinuta pe nu stiu ce cai, dar tot e mai bine sa nu dai bani pe ea. Plus ca nu poti sa furi curentul electric din niste baterii )

Pana cand bateriile vor fi mai bune, umatoarele barci care vor trece la electric vor fi cele de la pensiuni care sunt inchiriate turistilor. Le poti limita puterea din telefonul personal, stii exact cat consuma si unde e si cand se intoarce o conectezi la panouri si se incarca. Daca iti cade curentul in pensiune, mai multe barci dau energia inapoi si ai 220 V si suficienta energie electrica inapoi in casa. Si barca pe care am construit-o se poate conecta la internet, dar oricum vezi pe telefon cat de incarcata e si poti sa decizi tot felul de optiuni.

Am inceput sa lucrez la instalatia electrica si la motorul acestei barci la inceputul lui Decembrie, in Martie a fost gata si motorul, l-am pornit in apartament, in Bucuresti. Imi depaseste asteptarile, dar ramane sa vedem ce autonomie are. Acum are in jur de 10 cai, dar daca ii mai pun o baterie sare la aproape 20 cai. Aceasta barca se poate incarca si la statie electrica pentru masini electrice si o sa o scot pe peridoc in aceasta vara sa o incarc la Tulcea. Asta este ideea: statii de incarcare comune pentru masini si viitoarele barci electrice, infrastructura este foarte importanta.

Proiectul se numeste Electric Delta: https://www.facebook.com/Electric-De...9059191423493/

Mai gasiti cateva clipuri scurte pe contul meu personal. Dar pun pe pagina proiectului imediat ce incep iar testele azi.

Toate cele bune!

Costin""

peb5

Trebuia o mică corectie, e vorba de un motor de 10 CP.

Florio

Citat din: peb5 din Iunie 07, 2019, 04:38:34 PM
Trebuia o mică corectie, e vorba de un motor de 10 CP.

Prototipul, da. Scopul este motorul de 100 cp, ne spune direct :) :
"Corsarele vor fi primele barci care vor trece pe electric. Este vorba de a pastra tot ce inseamna mecanica motorului: carcasa, cizma, grup, elica, pompa apa, dar scos tot ce inseamna benzina. Un motor electric de 100 de cai are in jur de 35 kg, chiar si mai putin. Motoarele astea brushless au nevoie sa le schimbi un rulment la cativa ani, atat, au eficienta de 97%. Nu exista nr de ore de functionare. Le poti scapa in apa, le lasi sa se scurga si apoi bagi curent in ele, sunt ok."

Don Basilio

de mic mi-au placut povestile SF

gabriel.c

Și mie....,dar asta SIGUR o sa fie realitate in scurt timp.

Florio

Citat din: Don Basilio din Iunie 12, 2019, 05:51:59 PM
de mic mi-au placut povestile SF

Așa i-a răspuns și Academia de Stiinte din Paris, lui Traian Vuia:
"Problema zborului cu un aparat care cantareste mai mult decat aerul nu poate fi rezolvata si nu este decat un vis". :)

Eu văzui aici un om care s-a apucat să facă ceva și îi acord moral tot creditul :)

mariusm piesenoi111

Citat din: Florio din Iunie 12, 2019, 08:14:50 PM
Așa i-a răspuns și Academia de Stiinte din Paris, lui Traian Vuia:
"Problema zborului cu un aparat care cantareste mai mult decat aerul nu poate fi rezolvata si nu este decat un vis". :)

Eu văzui aici un om care s-a apucat să facă ceva și îi acord moral tot creditul :)

Same here!All the way!

Alex1958

Salut,
E interesanta intentia dar mai e mult pana departe!
Chiar si la autoturisme mie unuia mi se pare ca ne-a cam luat valul cu electricele astea. Sa vedeti cand o incepe cu adevarat problema reciclarii bateriilor. Fara sa mai vorbim de faptul ca, deocamdata, cea mai mare parte din puterea electrica se obtine din combustibili fosili (deci se cam muta mortul...).
I-as propune inventatorului un mic calcul energetic. Dus intors Tulcea-Sulina sunt cam 3 ore. Un Corsar consuma, la regimurile in care merg minim 25 l benzina/ora. Deci in total 75 litri, adica 57 kg la o densitate a benzinei de 0.76 kg/l. La puterea calorifica a benzinei de 44MJ/kg ajunge la cca 700kWh. Randamentul benzinei in generare de energie cinetica e f mic. Sa zicem ca cel al motorului electric este 3 ori mai mare. Dar tot ii trebuie 232 kWh. Sa zicem ca incarca din panouri 12 ore /zi. Ajungem la panouri necesare unei barci Corsar pentru un drum dus/intors Sulina Tulcea de cca 19.3 kw. Pentru o barca la un drum.
Florio tu parca ai pe velier un panou de 80 W. Eu am de 60W si are cam 0.46 mp. Pentru 19.3 kW as avea nevoie de 147.7 mp.
Si uite asa acoperim delta cu panouri solare....
Dar eu unul sunt chiar curios sa vad ce iese....Nu ma dau pe Facebook ca l-as contacta pe om, dar daca vrea invita-l la noi pe forum!

AdrianZUZ


Intersect

Born to fish,forced to work!!!

syRebekah

Cred că motoarele electrice sunt bune pentru diverse incinte şi chiar sunt mai avantajoase: se elimină întreţinerea, furtul de benzină, uzura e minimă în timp. Fără a avea pretenţiile de mai sus, eu mi-am făcut o baterie LFP 120AH pt un Minnkota 30 si, pus pe dinghy, mi-a placut. Plimbare silentioasa :) si mai ales eliminarea canistrei cu benzină de la bordul velierului.
fost ghrt.

Intersect

 Întreaga idee merită urmărită.  De câțiva ani ii urmăresc  pe slovenii  care au depășit barierele în realizarea unui motor pentru diferita aplicații.  În principal îl adaptează pentru industria aeronautica.  Se numeau Enstroj la începuturi acum Emrax.
Pentru detalii https://www.nextbigfuture.com/2015/04/siemens-and-emrax-claim-best-power-to-2.html?amp
http://offthegridsun.com/Brushless-Motor/EMRAX-268-Brushless-Motor-For-Car-4000lb-400-Nm-400-Vdc-400bhp
Born to fish,forced to work!!!

bogdanminitehnicus

Citat din: AdrianZUZ din Iunie 13, 2019, 12:32:39 PM
https://media.torqeedo.com/catalogs/torqeedo-commercial-catalog-2018.pdf

pe la 800kg sistemul complet, viteza melc, autonomie 1h ... incepe sa fie plauzibil ... pretul chiar nu mai conteaza.

http://www.maritimusboote.de/Torqeedo-DEEP-BLUE
https://www.torqeedo.com/en/products/outboards/cruise

Calde salutari, ma bucur ca fenomenul electric a prins aripi si pentru plutitoare, insa dupa ce am experimentat motoare, panouri, consumuri ,elici, corpuri, etc pot sa spun ca un motor de 100cp electric, desi se poate construi fara probleme ca si consum e SF, oricat de eficient al fi el e inca nepractic datorita acumulatorilor, ar trebui prea multi si prea multe panouri sa functioneze perioade mai lungi, e ceva de genu :decat sa ai un motor mare cu care sa mergi incet ,mai bine un motor mic cu care sa mergi tare.
Mersul cu electricul e un pic diferit fata de varianta termica, trebuie sa calculezi traseul, consumul si viteza etc ca sa ajungi undeva, nu zic ca nu e realizabil,  pt dar sa fim realisti e mult marketing la mijloc. Vor urma (de abia astept) noua generatie de acumulatori care va eclipsa tot ce e acum pe piata sau o tehnologie care va genera curent electric ca cele de mai jos, iar atunci treburile vor sta altfel

https://infinitysav.com/magneticgenerator/

https://www.youtube.com/watch?time_continue=207&v=hT1hNAIMk7U

Alex1958

Dragi colegi,
Deocamdata, pe baza raportului putere generata/masa sursa de energie, combustibilii fosili clasici n-au rival. In cazul barcilor de agrement, motorul diesel e prea greu, deci ramane benzina.
Puterea electrica e minunata, la o adica se poate genera 100% ecologic (dar cu costuri mai mari decat generarea clasica!) dar e greu portabila. Trebuie sa cari bateria aia dupa tine si goala. Ca sa nu mai vorbim nu vei putea realimenta decat in puncte fixe.
Dar omul trebuie incurajat!

Florio

Citat din: Alex1958 din Iunie 14, 2019, 09:47:32 AM
Dragi colegi,
Deocamdata, pe baza raportului putere generata/masa sursa de energie, combustibilii fosili clasici n-au rival. In cazul barcilor de agrement, motorul diesel e prea greu, deci ramane benzina.
Puterea electrica e minunata, la o adica se poate genera 100% ecologic (dar cu costuri mai mari decat generarea clasica!) dar e greu portabila. Trebuie sa cari bateria aia dupa tine si goala. Ca sa nu mai vorbim nu vei putea realimenta decat in puncte fixe.
Dar omul trebuie incurajat!

Și eu sunt curios dacă se rezolvă la scara vieții noastre, problema energiilor regenerabile.
Cu ceea ce s-a dezvoltat până acum,  îmi pare și mie un sofism total:
-Întâi pentru că energia verde nu e deloc verde, fiindcă generarea de curent este încă în proporție covârșitoare din surse poluante.
-Apoi pentru că stocarea se face în dispozitive mari consumatoare de resurse scumpe, metale grele, materii rare.

Cu ceea ce există în momentul de față, ne descurcăm la scară individuală, un minuscul procent de pe planetă.
Dacă o vrem la scară globală, de unde atâta litiu, plumb, cupru, etc... pentru miliarde de mașini și triliarde de acumulatori?
Acum în Universitatea din Illinois, se laudă băieții că lucrează la un tip de acumulator ce promite capacități de 2000 de ori mai mari, printr-un salt tehnologic major.

Am ajuns la vârsta la care după ce mă entuziasmez privind în viitor, arunc o privire și către trecut, așa, de echilibru.
Și pe cuvânt că nu mai știu dacă să mă bucur de evoluția tehnologică, sau nu :) .
Dar fiindcă sunt doar un omuleț, iar lumea nu se-mpiedică de mine, trăiesc și eu clipa după sfatul gânditorilor antici. :)