Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

cristeache

Vreme buna, stimati colegi,

Caut o idee pentru  (soba) incalzit  o cabina de barca, ceva sigur si eventual home made...
Ma poate ajuta cineva cu schita, idee, etc?
Am gasit ceva pe la britanici, dar scump, dom;le, scump..

Multumesc,
Cristeache

Vali

Salut Cristi, am citit mai demult pe net (nu imi mai amintesc linkul) despre cineva care si-a facut incalzirea pe o barca fluviala in felul urmator: a folosit un focar pe gpl (cu tiraj natural) de la un instant de apa, la care a legat 2 calorifere mici si un vas de expansiune, totul functionand prin termosifonare (deci fara consum de curent). Consumul de gaz nu era foarte mare, cam o butelie/saptamana parca. Varianta e interesanta, si la asa ceva ma gandesc si eu, mai ales ca gazul e (inca) ieftin.
Variantele conventionale ar fi sobele pe motorina sau aerotermele gen webasto. Am vazut parca asa ceva pe ebay. Mai sunt solutii care folosesc caldura degajata de motorul inboard pentru a incalzi interiorul cabinei, dar atunci iti trebuie inboard. Mai sunt baieti care fac direct foc cu lemne la sobe traditionale, dar pe barci mai mari. Cunosc pe cineva care are pe o barja fluviala locuibila o centrala termica pe lemne, si e foarte multumit, cu toate ca rareori sta pe barja cand e frig.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

lipan

#2
Chiar dacă este offtopic, părerea mea că dacă ai un motor cu abur vânezi doi iepuri deodată: propulsie și căldură în același timp.

Uite aici ex:
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Florio

#3
Citat din: cristeache din Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM
Vreme buna, stimati colegi,

Caut o idee pentru  (soba) incalzit  o cabina de barca, ceva sigur si eventual home made...
Ma poate ajuta cineva cu schita, idee, etc?
Am gasit ceva pe la britanici, dar scump, dom;le, scump..

Multumesc,
Cristeache

Cred ca trebuie sa incepem discutia de la ce tip de barca doresti sa incalzesti . Metode sunt mai multe, exista dispozitive dedicate, care cu siguranta pot fi realizate si "home made" .

cristeache

E vorba de cabina unui barci copie fidela dupa Shetland 610, o barca nemteasca, Nautica 600.
Eu ma gandeam la o sobita cu motorina gen "cu picurare"   sau la miniaturizarea uneia clasice cu motorina, sau ma rog, combustibil P.
Am mai gasit convectoare(de perete)  cu gaz/gpl, inca studiez problema. N-ar fi asa scump, vreo 800 ron.
Daca o mai studiez mult, s-ar putea sa va rog sa ma ajutati cu un dispozitiv gen "prova  spargator de gheata"  :D


Multam,
Cristeache


Florio

Pai vezi ? Daca stim despre ce barca vorbim, scurtam traseul :). Ma pregateam sa iti spun de sistemele cu aer cald si tubulatura, care iti dau caldura in toate incintele :) .
Barca ta fiind cu o singura incinta si aceea mica, nu vad sa ai nici o problema in a o incalzi . Cel mai popular si economic sistem este cu combustibil lichid, conditia fireasca fiind sa montezi o teava catre exterior pentru evacuarea gazelor arse .
  Lumea occidentala spune ca sistemul asta are ca avantaje:
1. Combustibilul il ai deja in rezervor, nu necesita alte spatii sau recipiente speciale
2. E silentios
3.Nu foloseste nici un dram de putere electrica; nu se poate defecta decat mecanic; reparatia este facila.
4. Poate fi observat si controlat cu usurinta, atat ca ardere cat si ca eficienta in lucru .
5.Are o ardere curata, fara reziduuri notabile .

Dezavantaje:
1. Punctul unic de ardere nu poate da caldura decat intr-un singur spatiu . O ambarcatiune cu mai multe cabine nu il poate folosi eficient.


Eu as mai adauga la dezavantajele subliniate de ei, jena de a avea o flacara "vie" in cabina. Dar toti o caracterizeaza drept "reasonably safe ", asa ca accept si imi domolesc paranoia. :)


EU am folosit in anotimpul rece ( am iesit cu barca saptamanal, pana in 11 decembrie, anii trecuti) cele doua arzatoare ale aragazului. Functioneaza cu alcool si in 10 minute se facea cald (iar cabina la mine e sigur dublul a ce ai tu ).
Desigur si un sistem cu gaz e bun, insa gazul e mai perfid decat motorina.

Pentru incalzitorul cu motorina, stiu ca existau la camioane/tir-uri , niste sobite mici, cu admisie aer proaspat se evacuare gaze arse, direct din si catre exterior. E un sistem foarte uzitat, care s-a dovedit eficient si sigur in timp.

Florio

Citat din: cristeache din Octombrie 29, 2011, 09:35:42 AM

Daca o mai studiez mult, s-ar putea sa va rog sa ma ajutati cu un dispozitiv gen "prova  spargator de gheata"  :D


Multam,
Cristeache

N-ai fi singurul :) .
Ca sa vezi ca vorbeam serios cu iesirile mele saptamanale pana in decembrie, uite o ultima iesire si ridicarea pe peridoc :

Florio

Arzatorul cu motorina mai are avantajul ca da caldura uscata si nu are flacara deschisa catre interior.
In barca se face condens si de la respiratie, iar caldura uscata e indicata.
In afara de asta la flacara deschisa exista pericolului monoxidului de carbon .

cristeache

"Ca sa vezi ca vorbeam serios cu iesirile mele saptamanale pana in decembrie, uite o ultima iesire si ridicarea pe peridoc : "

Gata, mi-ai dat curaj... :)  asta da "winterizare"

Eu vreau sa mai trag o fuga pana la Sfantu Gheorghe,Tulcea,cam peste doua saptamani si m-ar fi interesat sa incerc sa mesteresc ceva pana atunci.
Eu vreau sa incalzesc cabina  toata noaptea ca acolo dorm....chiar daca barcazul e "daycruiser".

Multumesc,
Cristi
P.S. La domnul Sima sunt facute pozele ?

Florio

#9
Citat din: cristeache din Octombrie 30, 2011, 07:46:15 PM

Multumesc,
Cristi
P.S. La domnul Sima sunt facute pozele ?

Da. :)
Era uimit mr. Sima, vazandu-ne saptamanal, indiferent de vreme, pe ploaie, vant, soare sau chiar...ninsoare :) .  Noi veneam tot familionul, cu doua genti si stateam 2 zile si 2 nopti in barca, hoinarind pe apa , ducand viata lacustra de weekend .
Ne vedea cand veneam si ne mai zarea la ochi cand plecam, duminica seara.

Incalzitoarele moderne dedicate sunt Webasto sau Siroco, dar costa mult si cred ca varianta pe care ai sa mergi este cea clasica a unui arzator cu motorina, facut intr-un atelier .  Atentie la "siguranta in exploatare" :) .
Am vazut yachturile din zona Canadei sau in nordul NY , pe Ontario,  care sunt dotate cu asemenea sobite cu motorina.

Sa ne povestesti ce ai facut si cum a fost :)

gvincentiu

Am eu prin garaj un sistem de incalzire pe motorina de pe un camion, ce nu a fost pus in functiune vreodata. Din cate imi dau seama are doua camere, una de ardere cu injector si una de "plimbare" a aerului cald (deci e nevoie de curent). Insa exista arzatoare cu motorina prin picurare. Un sistem simplu, care odata incalzit face putina presiune prin caldura intr-o serpentina si "injecteaza" motorina. Cred ca merge adaptat si pentru gatit si pentru incalzit. Hm, de-asta ma gandesc la un velier cu un mic motor pe motorina :)
Ganduri bune !

cristeache

Citat din: gvincentiu din Decembrie 11, 2011, 10:01:51 AM
Insa exista arzatoare cu motorina prin picurare. Un sistem simplu, care odata incalzit face putina presiune prin caldura intr-o serpentina si "injecteaza" motorina. Cred ca merge adaptat si pentru gatit si pentru incalzit.


Ofer recompensa un iepure la ceaun, un gulas de mistret si harta secreta a locurilor de pescuit pentru o schita cu respectivul "picurator".  :D

gvincentiu

Hai ca m-ai pus sa caut sistemul respectiv iar dacă nu îți fac o schemă. Imi aduc aminte că mi l-a aratat taică-meu prin '80 și ceva. Inițial nu am știut ce e, dar după ce i-a dat foc și a început să ardă am înțeles despre ce e vorba. O altă variantă ar fi pompa de la o sobă pe motorină, adaptată conform nevoilor marine. :)
Ganduri bune !

ss

Ce efecte de agerizare au cuvinte simple, precum "mistret", "iepure"... ;)

Vali

Eu zic sa facem in asa fel incat sa transpunem in realitate operatiunea "S-o facem de oaie, de porc, de mistret, de iepuroi, sau orice-ar fi" :D. Putem face asta cu ocazia sobei lui Cristeache, sau a turnarii sampaniei pe vreo noua barca ;).

Revenind la incalzirea pe barca, eu de exemplu nu stiu care ar fi modificarile care ar trebui facute, cum spune Vince, pentru ca un focar plus o pompa de motorina sa corespunda nevoilor marine. Tot ce stiu despre sobele de motorina este ca aveam asa ceva cand eram mic, si dadeau o caldura de dormeam numai in chiloti toata iarna :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau