Idei incalzire barca

Creat de cristeache, Octombrie 28, 2011, 09:25:38 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

rover.marius

Eu am o cabinata de 5m iar cabina are cred 2/1.7 m iar primavara trecuta am izolat-o ( nu stiu cum se numeste materialul ) iar incalzirea se face , pe timpul iernii cu caldura degajata de la corpurile a 3 persoane dupa care de la butelia care ne fierbe vinul.
Iar eu chiar ies in fiecare iarna la stiuca cate 3-4 zile de stat in balta, am prins si inghetul pe balta, nu groasa gheata dar temp de -4-7 grade in dec si ianuarie au fost.
In afara de combinezon si deja uzualele,, ijmene" mai am doar sacul de dormit.  In primul an cand barca nu era izolata se simtea binisor frigul dar acum este acceptabil undeva la 16-18 grade in cabina, am uitat sa spun ca in momentul cand ne pregatim de innoptat tragem si covirtirul.

Betto

Am citit cu atentie toate postarile voastre, in primul rand sa vad la ce solutie va ganditi pentru incalzirea unei cabine, pentru ca si eu am analizat pentru mine aproximativ toate posibilitatile.
Ca solutie optima sa-mi indeplineasca propriile conditii, ma declin pentru un convector de mici dimensiuni pe GAZ-GPL. De ce?...
_Pentru ca este ieftin (unul folosit porneste de la 150 Ron).
_Este usor.
_Functioneza si in miscare cu balans.
_Se poate alimenta la orice tip de butelie si de orice dimensiune, inclusiv butelie de campanie.
_Instalare simpla si usoara (este necesara o priza de aer 10-15cm diametru)
_Este cu traj natural, deci arderea nu se face in aerul ambiental, deci nu exista pericolul asfexierii.
_Nu arde aerul, astfel incat sa creeze si sa favorizeze condensul.
_Nu necesita nici un fel de consum de electricitate.
_Control automatizat termostatic al temperaturii ( oprire si pornire automata)si binenteles control al nivelului arderii.
_Dupa combustibilul solid, gazul (GPL) este a doua optiune economica pentru incalzire. (pentru centrale)
_Sunt foarte conomice, daca cabina are etansitate perfecta si o izolatie termica buna, practic dupa ce se incalzeste
  temperatura dorita se opreste si porneste automat numai atunci cand temperatura a scazut sub un anumit nivel.
_Sunt sigure si prezinta siguranta (singura nesiguranta este eroarea umana).

Restul se solutii de incalzire mi-ar crea mari dezavantaje fie legate de complexitate, pret ridicat, neautomatizate, cost combustibil ridicat, risc asfexiere. Sunt instalator specializat in instalare centrale (pe combustibil solid, lichid, electric si gaze), proiectare si instalare retele termice, cu vechime si experienta externa si interna in domeniu.
  Pentru cine doreste, pot modifica, adapta, instala, orice tip de instalatie de incalzire dorita, treabă bine facuta cu simtul raspunderii si in deplina siguranta.     

Dragos

Citat din: rover.marius din Februarie 08, 2014, 10:18:34 AM
Eu am o cabinata de 5m iar cabina are cred 2/1.7 m iar primavara trecuta am izolat-o ( nu stiu cum se numeste materialul ) iar incalzirea se face , pe timpul iernii cu caldura degajata de la corpurile a 3 persoane dupa care de la butelia care ne fierbe vinul.
Iar eu chiar ies in fiecare iarna la stiuca cate 3-4 zile de stat in balta, am prins si inghetul pe balta, nu groasa gheata dar temp de -4-7 grade in dec si ianuarie au fost.
In afara de combinezon si deja uzualele,, ijmene" mai am doar sacul de dormit.  In primul an cand barca nu era izolata se simtea binisor frigul dar acum este acceptabil undeva la 16-18 grade in cabina, am uitat sa spun ca in momentul cand ne pregatim de innoptat tragem si covirtirul.
Ne poti da,te rog,mai multe detalii despre izolatie?ma gandeam sa fac si eu asa ceva.am un quicksilver 580 pilothouse si in afara de izolatie,problema cea mai mare este usa glisanta,care atunci cand se inchide lasa un luft de aprox. 1cm.ma gandeam sa pun o garnitura din aceea pentru fereste.

rover.marius

Nu stiu ce material este sau cum se numeste, mi-a fost adus de cineva. Cat despre usa ( presupun ca la tine usa conumica cu pupa barcii ) si la mine este glisanta si probabil mai ramane 1cm neinchisa dar nu este bai, ma mai ajuta si prelata de mars.
Ce pot face in schimb sa fac este sa iti dau o bucata de material sa vezi despre ce este vorba, daca esti din tulcea.

Dragos

Nu,nu sunt din tulcea.multumesc mult,oricum.

Florio

Citat din: Betto din Februarie 09, 2014, 12:50:01 AM
Am citit cu atentie toate postarile voastre, in primul rand sa vad la ce solutie va ganditi pentru incalzirea unei cabine, pentru ca si eu am analizat pentru mine aproximativ toate posibilitatile.
Ca solutie optima sa-mi indeplineasca propriile conditii, ma declin pentru un convector de mici dimensiuni pe GAZ-GPL. De ce?...
_Pentru ca este ieftin (unul folosit porneste de la 150 Ron).
_Este usor.
_Functioneza si in miscare cu balans.
_Se poate alimenta la orice tip de butelie si de orice dimensiune, inclusiv butelie de campanie.
_Instalare simpla si usoara (este necesara o priza de aer 10-15cm diametru)
_Este cu traj natural, deci arderea nu se face in aerul ambiental, deci nu exista pericolul asfexierii.
_Nu arde aerul, astfel incat sa creeze si sa favorizeze condensul.
_Nu necesita nici un fel de consum de electricitate.
_Control automatizat termostatic al temperaturii ( oprire si pornire automata)si binenteles control al nivelului arderii.
_Dupa combustibilul solid, gazul (GPL) este a doua optiune economica pentru incalzire. (pentru centrale)
_Sunt foarte conomice, daca cabina are etansitate perfecta si o izolatie termica buna, practic dupa ce se incalzeste
  temperatura dorita se opreste si porneste automat numai atunci cand temperatura a scazut sub un anumit nivel.
_Sunt sigure si prezinta siguranta (singura nesiguranta este eroarea umana).

Restul se solutii de incalzire mi-ar crea mari dezavantaje fie legate de complexitate, pret ridicat, neautomatizate, cost combustibil ridicat, risc asfexiere. Sunt instalator specializat in instalare centrale (pe combustibil solid, lichid, electric si gaze), proiectare si instalare retele termice, cu vechime si experienta externa si interna in domeniu.
  Pentru cine doreste, pot modifica, adapta, instala, orice tip de instalatie de incalzire dorita, treabă bine facuta cu simtul raspunderii si in deplina siguranta.   

Salut Betto si multumesc pentru informatii.
Nu stiu la ce fel de convector de mici dimensiuni te referi. Poti exemplifica printr-un link, o poza, niste specificatii tehnice ? Mi-e teama ca notiunea de convector este foarte larga si internetul o sa ma induca in eroare cautand atat de vag.

Betto

#96
Salut Florio,
Un model de convector:  http://forum.4tuning.ro/79-talcioc/266104-vand-convector-gaz.html
  este unguresc, simplu, eficace, prezinta siguranta, reglabil, termostat, automatizat, ardere interna, eliminare noxe exterior, fara necesitate alimentare electricitate, ..ect.  Ca putere calorica este puternic pentru o cabina, dar nu este nici o problema, se poate regla la o ardere minimala, cu oprirea termostatica automat. Butelia se poate tine si afara (deasupra) cu alimentarea prin furtun sau teava. Acesta este pentru gaze naturale, dar prin schimbarea duzei de ardere se modifica si pentru GPL.



Mihaif99

Un asemenea convector are sens daca:
1- Functioneaza cu propan (btu diferit de gazul natural)
2- Merge la 12 v
3- Proprietarul e de accord sa faca 1-2 gauri in barca

Si nu in ultimul rand, trebuie stiuta rezistenta la coroziune.

Florio

@ Betto: Am inteles in mare despre ce e vorba (spun "in mare" fiindca obiectiv iti faci parerea cand ai lucrul in fata). Si cea mai clara parere o ai cand il vezi montat pe o barca :) . Asa am facut cele mai multe adaptari la MacGregor: vazand si analizand de pe forumul MacGregorowners . Desigur, de la o idee care place, poti adapta in functie de dorinte, nu e musai copiatul.

@ Mihai: E diferenta notabila intre propan si butan, dar cred ca merge oricum, la ce volum mic e de incalzit in barca si cat de puternica e sobita asta.
Cu gauritul e ceva mai complicat. N-am vrut niciodata s-o fac si nici nu cred sa fie cineva incantat de a musca din corpul barcutei lui :) .
Dar am o idee pe care mi-am facut-o demult si v-o pasez si voua:

Daca voi considera pana la urma necesar sa montez un aparat de incalzire, n-o voi face definitiv si pe corpul barcii. Imi consuma spatiu si ma obliga sa fac gauri. De sobita am nevoie la 3-4 iesiri, spatiul mi-l consuma tot anul :) . Am gandit cateva posibilitati de montaj, pe usa trapezoidala care acopera intrarea in cabina. Pentru asta e indicat un aparat destul de mic.
Avantajele sunt multiple .
-Nu gauresc barca, ci confectionez o alta usa, cu evacuare directa a gazelor arse.
-Nu ocup spatiu pe peretii interiori, lucru inutil in majoritatea covarsitoare a timpului de utilizare (anotimpul cald) .
-Nu folosesc tubulaturi de nici un fel; evit astfel si aspectul dezagreabil si complicatia de montare si riscurile.
-Pot folosi usa normala in anotimpul cald, iar la iesirile de toamna tarziu, o inlocuiesc cu usa modificata. Datorita scarii interioare, eu pot iesi prin tambuchi si fara sa dau usa jos.
-In momentul de fata am o usa facuta din doua piese si una partitionata in 3. Pot monta sobita pe partea de jos a usii, facand accesul foarte faci, doar prin indepartarea partii de sus.
Nu mai enumar avantaje, sigur ati prins ideea :) .

La final mai spun ca inca sunt atasat de utilizarea simpla a sacului de dormit daca e mai rece. Am facut-o in ultimii ani pana in noiembrie si a fost ok.
dar cum "mai binele" e dusmanul "binelui", nu e exclus sa ma apuc de bricolat :) .

Iar pana sa fac montaje mai complicate am sa incerc sobita cu ghivece si lumanari; asta e chiar haioasa si culmea, eficienta !
 


bradutzu

Florio
cu un sac de dormit un chiar nu ai treaba! Am dormit in cort de multe ori cand gaseam vinul inghetat in cana dimineata si pot spune ca somnul a fost odihnitor(sa fi fost totusi de la vin?) in conditiile in care sacul este unul de calitate ca altfel imi aduc aminte anul trecut cu un verisor venit pentru prima data in delta in prima noapte nu a vrut in sac ca are el patura si dimineata avea ochii iesiti ca la melc si febra musculara de atata tremurat! a II-a noapte a luat sacul adus de mine chiar daca era un sac mai de 3 sezoane si cu patura peste a fost boier!
Sa auzim numai de bine!

cristiantutuianu

Toata treaba cu incalzit barca trebuie inpartita in doua categori
-barca cu cabina
-barca fara cabina
             Pentru barca cu cabina e foarte importanta izolatia ,sursa de caldura,dar si o modalitate simpla de recirculare (de invartit  ;D) a aerului din cabina .Un tub in care este bagat un ventilator (12v de la surse PC)asezat sa traga aerul de la tavan ,sa il impinga pe tub pana aproape de nivelul podelei
             Pentru barca fara cabina e clar  un sac de dormit o saltea izopren (chiloti cu gluga  ;D ;D ;D) ideal un cort .in cel mai rau caz cel putin un coviltir ,peste care sa intinzi o foaie de polietilena , sa te protejeze de ploaie si roua.In cazul in care nu ai un sac de dormit "de lupta"

cristiantutuianu

Ziceam azi de coviltir....
Trei tevi de polipropilena   si un croitor priceput  ;)

byteworks

Nu trebuie nici un croitor, o prelata si clesti destui si casa-i gata. 100% ma cazez si eu anul asta la asa ceva.

cristiantutuianu

#103
Bagi trei  perechi de dame (gauri )pentru fucheti pe barca  diametru interior 20 mm  + teava polipropilena cu insertie de fibra de  cabon  ...le indrepti si le indoi de cate ori vrei.
Coviltirul hai sa spunem cort  rapid simplu eficient spatiu redus de depozitare  daca gasesti si un material water proof  ......gata la vara ...schimb domiciliu    ;D ;D ;D

acig

,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten