Functionare motor fara racire

Creat de siad, August 05, 2019, 09:41:55 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

siad

Domnilor,

Ieri, pe o ploaie torentiala, cand am tras barca la ponton am ridicat motorul fara sa il opresc. Cred ca a functionat cateva minute (nu stiu sigur deoarece notiunea timpului pe o ploaie torentiala se cam pierde). Cand am realizat, l-am oprit, l-am bagat iar in apa si i-am dat o cheie sa circule putin apa prin el.

A mai patit careva asa ceva? Care pot fi simptomele care pot sa apara daca a crapat ceva in el?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

bbl81

trebuie schimbat impelerul neaparat. Mai scoate apa prin martor?
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

siad

Am fost astazi la el si am facut o verificare. Scoate apa prin martor dar frica mea ce mai mare nu este asta.
Din cate stiu si eu, cel mai grav lucru ar putea fi arderea garniturii de chiulasa sau chiar deformarea chiulasei. Asta, din ce am mai citit prin forumuri si carti, ar putea duce la transferul de apa in ulei si de scoaterea unui fum alb la evacuare.

Am verificat uleiul si nu este "laptos" ba chiar m-a surprins culoarea curata galbuie. Trebuie sa mai urmaresc nivelul sa vad ca nu creste. Fum alb nu a scos. De fapt nu a scos nici un fel de fum.

Nu stiu ce alte simptome sa mai caut si unde sa ma mai uit. Nu vreau sa ma trezesc zicand ca totul este ok si sa se caleze cand sunt pe la dracu' in carti.

Cat poate merge un motor fara racire?

Vali

Daca a mers cateva minute la relanti fara racire nu cred ca e o problema mare. Trebuie insa sa verifici impellerul, fiindca daca se invarte fara apa in cutia lui, se poate incalzi si se topesc varfurile palelor.

Poti sa faci si un test de compresie sau sa ti-l examineze cineva cu experienta, cu toate ca eu l-as folosi in continuare, bineinteles mai cu precautie pana sa ma conving ca e totul in regula.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

siad

Apa am la martor. Nu am vazut o modificare in consistenta jetului.
Fac zilele astea o tura sa vad cum se comporta.
Impallerul era pe lista scurta din toamna oricum. Macar sa scap doar cu atat.
Multumesc de raspunsuri.

scm_ro

Si eu zic sa stai linistit. Nu stiu ce motor ai, dar la Suzuki sau Yamaha cu care m-am dat, au avut martor de temperatura  care bipaia daca se supraincalzeau. Tu nu ai asa ceva?

siad

Am un Yamaha F100 DET injectie. Martor pe el nu este dar cred ca ar trebui sa fie ceva pe mansa (sonor ca leduri nu sunt). Nu a sunat nimic.
Am avut motoare de 20 HP care intradevar aveau un led verde/rosu in caz de supraincalzire sub soclu.

Zodiac

Cred ca cea mai periculoasa faza a fost cand ai bagat apa rece pe motorul incins ! Trebuia sa se raceasca usor , constant ,nu in soc termic , puteau multe sa faca ''poc'' .
Daca ai compresia buna si impelerul functioneaza in parametri , se poate spune ca ai avut noroc .
Totusi schimba uleiul s-ar putea sa fie putin "prajit" !

AdrianZUZ

Citat din: siad din August 06, 2019, 09:48:23 AM
.... Nu a sunat nimic.
...
Problem!
Trebuie sa verifici cum sunt legate ceasurile si mansa! Se poate repeta in mers, in sarcina, la ture mari .. punga, alge etc si atunci sigur nu scapi. Ceva nu este in regula ... si la un debit slab pe martor, buzzerul alarma incepe sa urle in 30-60 secunde!

Verifica impeller, fa o tura si verifica uleiul, schimba oricum uleiul, verifica circuitul electric+ senzor temperatura.
Spor.


teo pes

Viata i grea !!  Dar trece !!

siad

  O sa citez din Toma si o sa spun, ' constat cu regret' ca sunt singurul idiot care a rabatat motorul fara sa il opreasca. Ma asteptam sa mai fi patit cineva ceva asemanator si sa-si impartaseasca experienta. Ma bucur totusi ca nu v-ati mai intalnit cu situatii similare si ca cineva pe viitor poate invata ceva din acest topic. Citand din Celentano, ' posibil sa fi fost si un pic ciupit'  ;D

   1. Uleiul o sa il monitorizez si o sa il schimb cu siguranata. Nu stiam ca se poate praji in situatia de fata. Totusi, la masina nu este acelasi lucru cu start -stop?
  2.  Exista mansa care sa nu dea alarme? A mea este mai veche asa din aparente. Nu are leduri ca cele de generatie mai noua care sa indice exact problema.
  3.  Circuitul electric nu l-am verificat dar, domnul de la care am cumparat barca a facut harta circuitului electric pe spatele fibrei de la consola si orice am legat la panoul de sigurante a fost exact ca acolo. Omul tipicar dar, voi suna si cablurile poate ceva nu se pupa. Apropo'  o mansa de Yamaha nu aveti de vanzare?

   Nu vreau sa fiu agresiv si exagerat cu acest topic dar de duminica de cand s-a intamplat situatia, am avut o stare de neliniste. Un motor echivalent pe site-uri de specialitate pleaca de la 4500 euro, si ala este de la baieti, daca ma intelegeti. Sotia a zis ca ma da afara din casa si arunca si o galeata de apa pe pres daca mai bag atatia bani in barca. :'(

scm_ro

Eu zic sa te calmezi. Fa o tura cu el si vezi daca este ok. 99% nu cred ca a patit ceva rau. Schimba uleiul si rotorul pompei si dai apa, paie si bataie. Am mai patit si eu sa il ridic din apa pornit sau sa ii dau cheie pe uscat, dar pt 10s.
Daca ploua in mod sigur nu era nici cald afara.
Anul trecut am inchiriat in Grecia o barca cu rotorul dus. Cand o porneam, dupa 30s tipa de temperatura. I-am zis Grecului si a zis sa ii dau blana ca de la viteza intra apa mai multa pe racire si se rezolva.
Asa l-am chinuit o zi intreaga cu 6 oameni in barca si nu a patit nimic.

cristi80

Despre motor nu stiu ce sa iti spun.
Eu am cumparat un buzzer rezistent la apa si l-am legat la instalatia motorului(gasesti firele in schema electrica), asta m-a salvat atunci cand am prins o punga cu cizma motorului. Eu zic ca este f important sa ai un martor pe temperatura

kama3

Citat din: siad din August 06, 2019, 11:06:11 PM
Sotia a zis ca ma da afara din casa si arunca si o galeata de apa pe pres daca mai bag atatia bani in barca. :'(
😂😂😂

siad

Am iesit duminica la plimbare pentru aproximativ o ora. Am verificat uleiul la jumatate de ora dupa ce am oprit si nivelul era cam mare dar, nespumat si nu mirosea nici a benzina. Am facut drumul de intoarcere dar nu am mai verificat nimic.
Astazi am schimbat uleiul care la fel nu mirosea a benzina si nici nu era laptos. In schimb am scos 5.5 litri in conditiile in care eu am bagat in el 4.3 litri asta primavara. Nu mai inteleg nimic....