Sfat alegere barca universala categoria C pentru plimbare

Creat de Alex_SRB, August 29, 2019, 10:33:18 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bradutzu

Sa auzim numai de bine!

dorely


Alex_SRB

Buna seara,

Va multumesc pentru toate raspunsurile si observatiile.
Primul pas va fi sa vand barca B5 si motorul de 9.9 CP.

Concluzia evidenta dupa ce citesc diferitele postari este ca cea mai buna alegere este o barca AN --> Am retinut.

As mai avea cateva intrebari punctuale si despre alte barci:

1. Cum merge un Nufar de la Dima si Fii cu 20 CP?
2. A mers cineva cu o barca Cirus Zenit 50 cu 20CP?
3. Ce puteti sa imi spuneti despre barcile BRATESUL? Ce nivel de calitate si seriozitate are aceasta firma?
  Are cineva Golf 480?
4. Cum este Laguna 535?
5. Lotusul de la Dunarea Nautica este adevarat ca este categorie C? Ce nivel de calitate si seriozitate are aceasta firma?

Numai bine!

Astept cu interes raspunsurile voastre.

Vali

Citat din: Alex_SRB din Septembrie 05, 2019, 10:29:07 PM
Concluzia evidenta dupa ce citesc diferitele postari este ca cea mai buna alegere este o barca AN --> Am retinut.

Cea mai buna barca este cea in care te simti tu cel mai bine si in siguranta :). Cu cat te vei da cu mai multe barci, cu atat vei sti ce ti se potriveste, fiindca altii au alte gusturi sau necesitati.

Despre celelalte barci specificate:

1. Nufar e o barca voluminoasa si grea, si am inteles de la proprietari ca are nevoie de minim 30 de cai pentru a se misca la potential. Cu 20 de cai posibil sa fie submotorizata.
2. Despre Zenit stiu ca a pus mai demult colegul de forum Octav filmulete, si cred ca mai avem un coleg din Constanta care a avut parca asa ceva, daca binevoieste poate ne da ceva detalii.
3. Despre Bratesul il las pe colegul nostru Gabi sa-ti raspunda, el fiind "in charge". Asta daca nu e plecat cumva pe coclauri umede cu barca :).
4. Laguna 535 a fost prima Laguna mai mare decat 480, obtinuta prin modificarea matritei originare. Nu e o barca rea, insa are, ca toate barcile din gama asta, un "hook"in fata oglinzii, ca sa aiba asieta normala cu un singur om la motor. Daca nu te deranjeaza treaba asta, poate fi o optiune buna, mai ales ca si la vasle se misca binisor. Eu am matrita originala de Laguna 535, am primit-o cadou de la baietii de la Spat. Insa n-am apucat sa fac pana acum nici o asemenea barca, fiindca cererea de barci AN este acerba si continua crestere.
5. In 2009 am lucrat la documentatia de omologare a Lotusului lor de 5 metri, si din ce-mi amintesc, era exclusiv clasa D. Nu stiu insa daca in timp au modificat ceva la barca si au facut-o si pentru C, Problema e ca, din ce stiu, nu mai vor sa faca Lotus sau Nufar, din cauza ca au cerere mare de Corsar 630 si Corsare mari pentru watertaxi.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

black

Salutare tuturor.
Referitor la gama golf de la bratesul in speta golf 480 pot sa ti spun ca le fabric prin tehnologia de vacuumare asta insemnand o calitate ridicata barca poate fi customizata intr o limita acceptabila.spre deosebire de suratele ei gen laguna pot sa ti spun ca este mai inalta si mai lata  dar nu o recomand deloc pentru plimbari costiere. Golf 565  este ceruta de tipii din delta ptr Marea Neagra fiind folosita la pescuit de scrumbie . Tot ce pleaca ptr mare este ranforsata suplimentar ptr ca nu e de joaca cu valurile marii  . Ca motorizare golf 480 se misca ff bine cu 20 cp apx 45 km /h cu 2 persoane si bagaj decent ,este f  stabila.  Minusuri :total contraindicata pe mare
                 Neincapatoare ptr baieti voluminosi
                Cu mai mult de 3 persoane si bagaje nu mai ai mult loc de manevra avand standard doar un flotor .

crysty

Zenit 50 - eu am fost fericitul proprietar al primei barci de acest tip. Cred ca intre timp producatorul a mai lucrat la ea si a mai imbunatatit-o cu toate ca eras f buna si asa. Faptul ca ai avut, sau inca mai ai B5, de la acelasi producator este un plus deoarece esti familiarizat cu comportamentul nautic al acestor tipuri de barci.Eu am avut montat pe barca un motor Mercury de 25 cP si simteam lipsa unuia de 30 sau 35cP in special cand mergeam la pescuit si cum eu numai la pescuit mergeam, simteam acesta lipsa mereu. Nu as vrea sa ma intelegi gresit, dar eu vroiam sa ajung mai repede la locul de destinatie si din acesta cauza simteam lipsa unui motor mai mare. Barca fiind mai lata @1,7m la zona maestru ii confera o stabilitate mai mare decat B5. Am probat barca stand in picioare pe bord la acesta zona si nu lua apa ramanand inca 20 - 25cm pana la apa. Recunosc, cand aveam barca eram incepator (nu ca acum as fi avansat) si am avut ceva istorii din nepricepere in ale conducerii, dar cu toata nepriceperea mea nu m-am rasturnat niciodata chiar daca din acest motiv am facut barca jumatate cu apa ajutat fiind de catre un "bizon" pe canalul ingust de la Gorgova spre Mila 23 si de atunci am ramas stresat de cei ce vin din spate si de siajul lor. Sa fim intelesi, nu este o barca glisoare in excelenta ci una de semiglisare datorita formei, dar se misca foarte bine atat la vasle cat si cu motor. Daca nu ai bagaj mult o poti glisa si atingi viteze bune si cu motor de 25cP, eu am facut-o dar mi-a fost frica pe atunci si am lasat-o mai moale. Cel mai bine ar fi sa faci o proba pe apa si sa te lamuresti singur daca ti se potriveste. Referitor la finisari - sunt de f buna calitate si ca si rezistenta a barcii trebuie subliniat ca este foarte bine facuta cu o grosime a fibrei care te face sa fii linistit atunci cand lovesti ceva sau cand o bagi pe mal de piatra. Inca o data - Probeaz-o si apoi vezi.

GionyGl

Pt Bradutu, eu am un AN de vanzare dar am apucat sa vb cu un coleg de forum pe aceasta tema! Tinem legatura daca intereseaza pe cineva si nu se concretizraza prima discutie avuta!

pasek

Foarte interesant acest topic, cel putin pentru un incepator ca mine. Multumiri prnttu informatiile oferite de cattre producatori si detinatori.

Alex_SRB

Buna seara,

Va multumesc pentru raspunsurile foarte utile.

Revin cu cateva intrebari:
1. Golf 480, Golf Minor si Golf Major au aceeasi inaltime de constructie?
2. Aveti idee ce clasa de navigatie are Laguna 535? C sau D? Se misca cu oare cu 20 km/h la 3000 rpm cu un motor de 20CP?
3. Acceasi intrebare as avea-o si pentru Zenitul de la CIRUS - Se misca cu oare cu 20 km/h la 3000 rpm cu un motor de 20CP?
4. Barcile de aluminiu, gen Linder 445 basic cu 20CP sunt potrivite pentru marea neagra? Linder, aparent le recomanda pentru mare. Ce alti producatori de barci de aluminiu ar mai fi, de preferat cu preturi mai mici...

Va doresc o seara interesanta...


Vali

Eu pot sa-ti raspund doar la numarul 2: Laguna 535 este exclusiv pentru clasa D, ca si celelalte barci din gama ei. Sunt necesare bord liber si rezerva de flotabilitate superioare pentru a se califica la clasa C.

In plus, viteza de 20 km/h la aceasta lungime de barca e de obicei viteza de tranzitie, adica nici deplasament, nici glisare curata. Tranzitia e un regim neeconomic si nesigur dpdv hidrodinamic, insa depinde de barca.

Asa ca raspunsul la intrebarea ta cu viteza de 20 km/h la 3000 de ture se obtine in urma unei probe pe apa. Depinde si de barca, si de motor (de raportul in cizma, pasul elicei, daca e in 2 timpi sau 4 timpi etc).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau