Un sfat -proiect pilotina

Creat de kama3, August 02, 2020, 11:30:15 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Salutare!
De ceva timp ma gandesc serios sa trec la nivelul urmator, si sa imi iau o pilotina.
Cum barcile sh sunt o loterie si n-as vrea sa iau ceva la pret de bun si sa constat ca am de lucru ca la una nasoala, prefer sa iau una nasoala la pret de nasoala si sa o reconditionez.
In acest sens, tot cautand, am gasit pilotina din imagini.
Pretul cerut e 1000 de euro negociabil. Acte are doar contract de v/c la notar cu proprietarul anterior, deci e neinmatriculabila. Nici nu intentionez. Daca as lua asa ceva as pune 10cp in 4t. Sacrific viteza,dar am consum mic si linistea conferita de cei 4 timpi.
Am fost si am vazut barca. Dupa forma e un cranchi 485, vanzatorul spune ca i-a gasit o placuta si ar fi ceva spaniol de 5m.(n am retinut marca).
Barca are in jur de 50 de ani cred.
Ca stare. Nu prezinta urme de reparatii majore, dar fibra pare -nu stiu care e termenul- cred c coapta s-ar spune.
Multe straturi de vopsea, unele coscovite, basii de pe spate putrezi (capacele de sus au fibra doar 2-3 cm pe interior,  acoperisul cabinei deformat si flambeaza. Flmbarea am sesizat-o si la alte zone.
Oglinda e putreda si desi nu parea sa se fi intervenit la ea mi s-a parut f subtire cred ca max 3cm. Ori modelul asta stiu ca suporta pana la 40 cp..
Sub paiol, daca are spuma, sigur e putreda si aia..

Ce (cred eu) ca ar trebui facut la ea:
Dat afara basii, suportii de saltele din cabina, paiolul si cred ca decapsata si cabina pentru a nu lucra la interiorul ei cu fundul in sus.
Curatat pana la fibra sanatoasa interiorul si exteriorul(cu flexul)
Refacuta oglinda, reparat ce e de reparat, apoi peste tot 2-3 straturi de strtimat si rasina (cred ca la interior e suficienta poliesterica).
La exterior nu stiu. Ori chit epoxi, rasina epoxi primer si vopsea, ori chit si gelcoat. Si una si alta varianta tot munca multa.
La interior alt paiol , alti basi in cabina pt locurile de dormit.
Inchisa cabina -tot plcaj ar trebui, consola pt directie, etc.
As pune un scaun la postul de conducere, in in spatele lui si in partea opusa doua banchete rabtabile. Kg mai putine si spatiu la nevoie.
In interior peste fibra primer si vopsea poliuretnica imi ajunge. Nu vreau sa fie neted ca sa ma apuc de chituit si finisat.
Spatiu as vea doar in aer liber, deci musai de acoperit cu foloe ca sa nu ajunga apa la ea cat e inca in lucru.
Sunt constient ca e de lucru mai ceva ca la o barca noua.
Intrebarea e, pentru cei ce ochiometric pot aproxima care ar fi pretul corect pt obiect si cam care ar fi costurile pentru opertiunile de mai sus -in mare bineinteles. Timp-cat mai e vremea buna anul asta si ct o fi nevoie anul viitor.
Stiu ca orice barca merita sa fie readusa la viata, dar in concret, ar merita sa ma inham la un astfel de proiect?
Primesc cu draga inima si incurajari si descurajari  ;D
Multumesc frumos!



dany

Salut .Barca din imagine a fost cat pe ce s-o iau pt. un prieten.Nu am fost s-o vad dar am vb. cu prop. la telefon in aceiasi zi cand a pus anuntul.Acum i-mi dau seama de ce este si acum nevanduta.....au trecut mai bine de 2 luni,cred...Se pare ca prop. a laudat-o prea mult si este mult mai mult de munca la ea pe cat zicea el.Tinand cont ca eu am facut lucrari asemanatoare  la pilotina mea si la o pilotina ce se afla la pitesti la un coleg pot sa-ti spun ca daca nu fugi de mult praf si multa munca se merita[oare!?] ,adaugand la asta, minim ca s-o faci ''plutibila'fara brizbrizuri,cam 2000 de euro.Ca timp de lucru o sa-ti ia minim 200 de ore.
Daca e cum spui ,barca nu merita 1000.Stiu ce include in pretul ala,si anume un motor evinrude de 25 si peridoc.Sa zicem ca mai scoti ceva de la motor.Trebuie sa-ti faci sistem de ridicare si intoarcere a barcii ,ca altfel o crapi toata cand o faci jumate.E muuuult de povestit,dar de lucru.....
Succes !Daca mai vrei sa vorbim 0746246216.

kama3

Cu motor si peridoc e 2000e. Nu ma intereseaza nici unul si nici altul.
Eu am inspectat-o la modul general ca daca intram in detalii sigur gaseam mult mai multe .
De munca si de praf nu fug, dar sa stiu de la inceput la ce sa ma inham.
Barca nu pare atat tavalita cat obosita de batranete.
Sincer de vreo 3 zile stau serios in dubii ce sa fac, dar cred ca pana la urma decat sa stau u an de zile in praf mai bine stau pe balta...
Multumesc mult de sfat.
Ma mai gandesc...

dany

O dadea la pachet.Peridoc nou,Neptun,motor 25 evinrude cu mansa si cabluri+barca.Aici era ideea.Cumperi tot si ramane barca mai ieftin,tu vanzandu-le pe celelalte...zic si eu.In poze barca arata bine la exterior,geamuri si chedere in stare buna! :D :D ...cel putin asa par.Doua luni de munca,dedicandu-ti tot timpul liber cu sacrificii.Cand e vorba de materiale sa te tii bine ....fibra de sticla ,rasina,multe consumabile ,echipament ,scule [unele dintre ele vor ceda prafului]Un aspirator sa-l ai permanent langa tine,ventilatie ,compresor de aer sa ''te sufli'' de praf...Asa privind de departe e frumos cu gandul!Planuri,schite,desene,cum ar fi sa fie....oho...Te visezi stand relaxat la umbra cu o cafea,bere,suc,etc...,in mana si cu ochii pe lansete...Ei bine,. eu mi-am realizat visul asta  dar cu sacrificii mari si cu ceva probleme de sanatate in plus.Numai inoxul pe care l-am montat pe barca este 500 e,asa ca idee...

kama3

As vrea o pilotina in primul rand pentru comportamentul nautic si in al doilea rand pentru cabina.
Chestia cu rekaxarea si cu lansetele o rezolv din barca pe care o am acum. Umbra  urmeaza sa o rezolv zilele astea,  am in plan un bimini. Pana acum a mers cu o umbrela dar avansam  :)
1000 de euro si cu inca 2000 iese de un AN nou, plus motor fara loc de comparatie.

Vali

Alex, daca as fi in locul tau, m-as baga in combinatia cu pilotina doar in urmatoarele conditii: l-as pune pe proprietar sa demoleze el tot interiorul plus oglinda, fiindca alea oricum trebuie complet refacute. In felul asta ai scuti o gramada de munca, dar sunt sigur ca respectivul nu va fi vreodata de acord sa se murdareasca el.

Singurul lucru care te intereseaza este coasca de fibra - corp + cabina. Chiar si daca le-ar curata el si ti le-ar da apoi, avand in vedere vechimea si modul cum spui ca arata fibra (coapta), epava aia valoreaza cel mult 250 - 300 euro.

Va mai intra destul material la consolidarea corpului, structura de fund, paiol, oglinda, vopsit etc, cel putin 1000 euro numai ca sa obtii un corp "la rosu". Dupa care te apuci de echipat si amenajari interioare, si ajungi la cat a spus Dany sau chiar mai mult.

Daca mai socotesti munca (si ea costa bani, chiar daca e facuta de tine), in cel mai optimist caz pilotina ta va costa minim 3000 euro, fara sa socotesti pretul de achizitie. Esti de acord sa bagi banii astia intr-o epava fara acte, chiar daca sa spunem ca esti extra- priceput si va iesi un lucru de calitate?

Am sa te pun in legatura cu Radu din Sendreni, care din iarna lucreaza continuu la o salupita de 4 metri si ceva, si inca mai are de treaba. Sunt sigur ca de la el vei afla si mai multe despre renovat o epava de fibra, la care te bucuri ca o cumperi ieftin, apoi iti blestemi zilele.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

kama3

Am facut aseara o plimbare cu jucaria mea si mi-a trecut cheful de restaurari.
Ma gandeam cu ce sa compar fibra pilotinei (ca aspect) si mi s-a aprins beculetul. Arata ca un PFL care a stat in umezeala si apoi s-a uscat.
Vali, tu zici bine cu demontatul interiorului de catre proprietar. Dar chiar si in situatia fericita in care ar executa aceasta operatiune, coasca nu cred ca ar suporta urcarea pe peridoc, drumul si apoi coborarea de pe peridoc.
Coasca curatata ar avea rolul unei "matrite" care ar trebui incarcata cu fibra. Deci abia dupa curatarea completa a interiorului ar incepe munca de la 0. In starea actuala as porni undeva de la minus...
Despre preturi ... nu imi place sa ma tiganesc foarte mult. In limita bunului simt. Daca imi place iau, daca nu merg mai departe. Piata oricum e saturata de produse de orice fel (nu ma refer doar la barci) deci e doar o chestiune de cautare pana sa gasesti ceva bun si ok la pret.
De barcuta mea sunt multumit. Cu motorul actual fuge cu 45 km/h, ceea ce pentru mine e mai mult decat suficient. LA ultimile iesiri am descoperit si ce placut e sa mergi cu ea aproape de ranalti si sa admiri peisajul.
Intr-adevar, pe valuri mai maricele da ceva senzatii. Dar barca chiar sta bine pe valuri. Am prins de cateva ori valuri destul de mari pentru ea si s-a comportat admirabil, ca sa nu mai spun ca nu stropeste absolut deloc.
O barca ,mai marisoara mi-as dori tocmai pentru un confort psihic mai bun in situatii de ape mai agitate. Si as vrea cu un pic de cabina pentru un plus de confort si eventual iesiri pentru mai multe zile.
O sa caut si cand s-o intalni cererea cu oferta o sa trec si eu la nivelul urmator.
Multumesc Dany, multumesc Vali pentru sfaturile si incurajarile de a nu ma lega la cap, daca (inca) nu doare :D