Recent

Vali:
2018 Oct 24 19:19:46
 Tutorial de incarcare poze pe servere externe: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2218.msg37910.html#msg37910
gupi:
2018 Oct 22 15:32:41
cica functioneaza
gupi:
2018 Oct 22 15:31:19
teste - forumul se va bloca in cateva minute, apoi ar trebui sa se restaureze automat
Vali:
2018 Aug 07 21:49:52
Atentie: pe Shoutbox se pun chestiuni de interes pentru toata comunitatea, anunturi importante etc. Postarile personale le pastram exclusiv pe topice. Multumesc.
bobinuta:
2018 Aug 07 17:47:51
Solicit recomandare scule (ieftine) de pescuit la Marea Neagra! https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=2747.msg47390;topicseen#new
Membri
  • Total Membri: 2039
  • Latest: adygas
Stats
  • Total Mesaje Postate: 53674
  • Total Subiecte: 2788
  • Online Today: 16
  • Online Ever: 218
  • (Octombrie 28, 2018, 03:29:22 p.m.)
Utilizatori Online
Users: 3
Guests: 13
Total: 16

Autor Subiect: "Sudura" otel-fonta  (Citit de 956 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
    • Vezi Profilul
"Sudura" otel-fonta
« : Ianuarie 31, 2020, 06:33:07 p.m. »
Salutare!
Am cumparat niste gantere, de fapt niste bucati de gantere.
La origine bara de pe mijloc a avut filet, si se infileta in greutatile laterale.
Ulterior filetul s-a uzat si s-a incercat sudarea lor.
Sudurile nu au tinut, am vazut ca unele aveau pe interior si urme de adeziv.
Le-am cumparat avand un pret f bun, zicandu-mi ca le pot suda. Le-am luat aproape la pret de fier vechi deci am zis ca merita.
Ganterele sunt destul de mari -cele mai mari sunt de33 de kg.
Am incercat sa le sudez cu electrod pt otel carbon dar sudura nu tine pe greutate (doar pe maner tine), iar la dezlipire materialul arata poros.
Am tras concluzia ca e fonta. Sau oricum un aliaj care nu poate fi sudat. Atrage magnetul deci e aliaj de fier dar naiba stie de care o fi.
Ma gandeam sa incerc sa le curat bine filetele si interioarele, sa le marisez pitina fibra pe filete si sa le lipesc cu epoxi. Tine operatia?
Socuri nu ar fi pt ca o sa incerc sa nu le trantesc, doar greutatea proprie si impulsul din timpul exercitiului.
Daca ar merge sa folosesc epoxi de unde pot cumpara o cantitate mica. Banuiesc ca maxim 500ml mi-ar trebui cu tot cu pierderi.
Sau daca altcineva are o alta idee e binevenita.
Varianta unor reductii o exclud pentru ca in primul rand e greu de gasit un strung care sa poata prinde greutatile, in al doilea rand ca probabil ar tine ca si prima data, iar in al treilea rand pentru ca m-ar costa mai mult decat am dat pe fier.
Multumesc!

dany

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1504
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #1 : Ianuarie 31, 2020, 07:08:02 p.m. »
poxipol.''Plastelina ''bicomponenta

kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #2 : Ianuarie 31, 2020, 07:17:27 p.m. »
Tine decat poxipol? Sa nu caut un epoxi mai bun?

iulian_cioclin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 342
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #3 : Ianuarie 31, 2020, 08:49:03 p.m. »
Eu nu m-as risca cu lipirea lor. Te poti accidenta destul de rau daca se dezlipeste vreun disc in timpul unui exercitiu. Mai bn te gandesti la o fixare mecanica.

momaul

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 196
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #4 : Ianuarie 31, 2020, 08:52:24 p.m. »
Salut.Cred ca mai bine bagi 4 saibe pe maner pe care le sudezi si nu mai ai treaba.



kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #5 : Ianuarie 31, 2020, 08:54:55 p.m. »
Sa cedeze deodata si sa-mi cada in cap nu are cum. Bra centrala intra in greutatile laterale cam 1,5-2 cm.
Una dintre gantera inca e lipita cu epoxi(are un guleras) si parea sa fie teapana. Am miscat-o si are putin joc
Mecanic inseamna reductie, si la 14 bucati n-ar fi absolut deloc rentabil. Si nici nu merita pentru ca nu trebuie nici etansare nici rezistenta la socuri.
Ganterele le folosesc doar eu nu vor fi intr-o sala sa fie incontinuu folositr si trantite

acig

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 414
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #6 : Ianuarie 31, 2020, 09:34:03 p.m. »
Foarte bine se sudeaza fonta cu fonta cu electrod normal cu stratul de pasta intact,peste care se matiseaza
conductor de cupru provenit din cablu de instalatie rezidentiala de tipul Fyx1,5mmp,care se gaseste de exemplu si la DEDEMAN sau alte magazine cu astfel de raioane. Sudura are un aspect similar celei autogene si rezista ffff bine. Pe vremuri sudam menghina masinii de tocat carne si blocuri de motor din fonta,fisurate, in care inghetatse apa.
Nu vad de ce nu ar suda OL cu fonta.Merita incercat !
Succes !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #7 : Ianuarie 31, 2020, 09:57:09 p.m. »
Greutatile laterale am presupus ca sunt fonta. Nu stiu sigur.
Dar, bara centrala e sigur otel.
Din cate stiu fonta nu merge sudata cu otel. Sau merge?

acig

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 414
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #8 : Ianuarie 31, 2020, 10:01:30 p.m. »

Solutia propusa am convingerea ca este solutia castigatoare !
Nu te costa mare lucru sa incerci !
,,Lumea este un loc periculos...   Nu atat din cauza celor care fac rau, cat mai ales a celor care privesc si-i lasa sa faca rau !" Albert Einsten

toni tl

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 61
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #9 : Februarie 01, 2020, 05:44:21 p.m. »
Fonta si otelul se pot suda cu electrozi de inox. Pe vremea cand lucram in santierul naval din Tulcea am reconditionat  galerii de evacuare la niste motoare. Am sudat cu triodina si electrozi de inox. Banuiesc ca aparatele de sudura moderne pot face acelasi lucru.

Haiduc

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 333
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #10 : Februarie 01, 2020, 06:01:50 p.m. »
Salut
Nu imi dau seama din poze dar daca greutatile laterale au gauri, pune o tija filetata dintr un capat la celalalt cu saibe si strangi cu piulite.Dic ce pot sa imi dau seama se vor bloca perfect pentru ca teava(manerul) areun grad in interior si strange pe el.
Numai de bine sa auzim

Zodiac

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 586
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #11 : Februarie 01, 2020, 06:17:36 p.m. »
In poze gradul de penetrare al sudurii e aproape 0 . Aia nu e sudura ci bataie de joc . Atentie si la pregatirea materialelor pentru sudura , acolo pare ca nu s-a curatat nimic .
Schimba sudorul cu unul care stie ce face !
Sudura se face cu electrod de nichel . Operatiunea necesita preincalzire si racire lenta , sanfrenare si un amperaj mai mare aferent grosimii metalulul pentru o patrundere mai buna !
Spor !
« Ultima Modificare: Februarie 01, 2020, 06:40:35 p.m. by Zodiac »

dany

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1504
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #12 : Februarie 01, 2020, 06:50:20 p.m. »
Daca nu vrei sa ai de aface cu sudura fa asa :
Scoti bara si din cealalta greutate cu lovituri de ciocan pe laterale ...i-si da drumul cred...Intorci greutatile cu gaura in sus .Cu o masina de gaurit dai gaura de 6,2-6,5 cu adancime de 20 mm,sa zicem.Cureti gaura de span si dai filet cu tarod ,,,,usor -usor ..inainte si -napoi....Bara mai mult ca sigur are gauri de centrare la capete.Dai gauri la ambele capete si filet la fel ca la greutati.Infiletezi un prezon[surub cu capul taiat]de 40 mm.Poti slefui inainte de montaj capetele de bara sa intre mai usor in greutati.Ce zici?Daca ai cu ce treaba de 1 ora cu pauza de tigara...

kama3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 319
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #13 : Februarie 01, 2020, 09:32:39 p.m. »
Am rezolvat problema. Am sudat platbanda pe bara centrala si am inconjurat greutatea.
Sunt tepene si la cat o sa le folosesc tin 50 de ani garantat.
Sudura din poza e sudura veche, la alea din posa inca nu am umblat., Dupa cum arata banuiesc ca nu s-a folosit electrod invelit ci electrod de sarma.
Eu am sudat cu electrod invelit, pentru otel carbon. Nu au mai iesit, ca sa pot sa dau jos bara de pe cele sudate a trebuit sa tai sudura cu flexul. Intr-o singura parte si-a dat drumul dar aia avea filetul dus de tot. restul se tineau putin in sudura, putin in filet.

@ Zodiac, nici nu prea avea ce sa penetreze. Nici eu si probabil ca nici pe unde au fost inainte nu ne-am dat seama ca greutatea nu e otel carbon ci fonta.
Intr-adevar, fonta merge sudata, cu electrozi pentru fonta, sau cu metoda descrisa de @acig dar fonta cu fonta nu fonta cu otel carbon.
N-am mai vrut sa fac experimente ca sa ajung la concluzia proverbiala ca "scumpul mai mult pagubeste".
Plus ca sudura cu fonta cere mai multa experienta decat sudura otel otel, incalzire, racire etc.

M-am gandit mai bine la ce greutate au cele mai mari si lipirea cu epoxi nu cred ca ar fi facut fata. Suprafata de contact ar fi fost prea mica in comparatie cu greutatea pe care o avea de sustinut.
La gantere mici poate ca ar merge, dar la alea de 33kg sigur nu ar fi rezistat.

@Dani, si la varianta cu surub interior m-am gandit, dar nu am tarozi, nici bormasina pe care o am acum nu e cea mai fericita (am crezut ca imi aduce Mos Craciun un Bosch, dar n-a mai incaput in sac..). Surubul ar fi trebuit sa fie destul de gros ca sa tina. Daca n-a tinut filetul original care era destul de mare, un surub in capat probabil ca nici atat. Ar fi trebuit sa ajung oricum la strungar, si daca tot ajungeam acolo faceam reductie pe filetul original. Dar la cat m-ar fi costat la toate ganterele le luam direct noi din magazin.

Cu platbanda sudata vad ca s-a intepenit bine. Estetic chiar nu ma intereseaza cum arata. Daca sunt practice si isi fac treaba bine nici nu imi trebuie mai mult.

Multumesc mult pentru sfaturi.
Sanatate maxima!


dany

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1504
    • Vezi Profilul
Re: "Sudura" otel-fonta
« Răspuns #14 : Februarie 01, 2020, 09:54:16 p.m. »
Plus ca acum nu se mai rostogolesc!!!
Filetul propus de mine nu ar fi lasat sa iasa afara bara din greutate.Efortul principal nu era pe surub...