Probleme motor - Evinrude 25

Creat de kama3, Iunie 19, 2020, 11:24:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kama3

Salutare!
Ca tot e vremea nasoala de pescuit si apa vine mare si tulbure, s-a gandit si motorul sa ma enerveze..
Saptamana trecuta am schimbat cuiul poantou si plutitorul la caburator. Ii fac proba, merge ok.
Plec la plimbare, merge cat merge, la un moment dat incepe sa dea in nas. Benzina ii venea, daca dadeam sa accelerez dadea si el sa moara. Am venit incet (aproape de ralanti) inapoi la parcare, dau capacul jos si constat ca a sarit furtunul de benzina din pompita de amorsare (e carb cu pompita, nu are choke).
Infig la loc furtunul, ii pun colierul pe care nu il pusesem anterior (am zis ca daca e furtunul nou si intra fortat nu ii mai trebuie, dar pozitia furtunului plus vibratiile au aratat ca nu era nevoie). Furtunul nu iesise de tot, dar destul cat sa traga aer fals.
Cu furtunul strans, fac o tura si totul merge ok. Zic ca asta e, neglijenta mea, ura si gata.
Doua zile mai tarziu, plec la pescuit. Motorul porneste ok, merge ok, ma duc, ma intorc (pauza peste), totul ok.
Astazi zic sa mai fac o incercare in amonte de gura Siretului ca poate e apa mai limpede.
Plec de la mal, la vale spre Dunare, dupa vreo 300 de metri iar da in bot si nu ma lasa sa accelerez. Intor si urca la deal sa vad daca problema persisita. Daca ma lasa de tot, sa ma aduca apa la vale sa nu trag la vasle. Fac doua ture, pare sa-si fi revenit. Plec iar la vale, merge ce merge la blana, apoi iar da in bot. Reduc, merg cu acceleratia la 1/2 si pare sa mearga. Arunc doua lansete cu rame, stau ce stau, vad ca se aduna norii, hai sa plec sa nu fac baie in mijlocul garlei. La intoarcere la fel. Dupa ce am intrat pe Siret dau iarasi la blana sa vad cum merge. Aceiasi poveste. N-are rost sa explic simptomele ca am facut un filmulet. Fiind suficient de mare, l-am pus pe youtube (sa-l fac si de ras cu ocazia asta) si pun mai jos link-ul.

https://www.youtube.com/watch?v=wcAoiYdsmjE

Acceleratia e la maxim, nemiscata, motorul accelereaza de parca ar primi sprituri de benzina, parca benzina i-ar veni in  valuri.
Ajung la mal, dau jos capacul sa vad daca e ceva suspect. Apas para de benzina sa vad daca curge pe undeva. Curge pe la filtrul pompei de benzina. Daca curge ma gandesc ca poate trage aer fals pe acolo. Dau jos pompa, la limba pare sa faca vacuum, ii curat garnitura cu smirghel fin, tablita metalica de la garnitura filtrului, ii pun o garnitura inel intre garnitura pompei si motor, verfic furtunele sa nu fie vreunul ciupit, totul ok. Montez, strang si verific - nu mai curge absolut deloc.
Fac o proba, totul pare sa fie ok, motorul merge.
Cat am stat cu lansetele in apa am verificat si bujiile - ok, ambele aceiasi culoare, curate.
Acum dupa simptome eu suspectez alimentarea cu benzina. Adica daca a inceput sa dea in nas dupa 300 de metri de la plecare, ma gandesc ca a mers cat a luat corect benzina cin camera de nivel constant si paoi nu i-a mai venit cat trebuie si a inceput sa mearga in reprize.
Ma duc maine dimineata sa mai fac o proba. Ce parerea aveti? Dupa simptome ce poate fi?

bradutzu

toamna trecuta am avut si eu problema asta. la mine se oprea chiar si ca sa pot merge trebuia sa stau cu "para de amorsare " in mana ca sa-l ajut!
Am schimbat tot traseul de alimentare, am spalat rezervorul si nu a mai facut figuri!
cred ca am avut ceva depuneri pe furtun!
Sa auzim numai de bine!

kama3

Bun, dar depunerile alea ce efect creeaza astfel încât sa dea acest comportament?
Daca mergea cu ajutor din para inseamna ca pompa nu baga cat ii trebuia motorului nu?

mdascalu

Buna dimineata,
Daca inainte de interventia la carburator motorul nu avea nici o problema, eu a-si suspecta ultima piesa la care s-a umblat, respectiv cuiul poantou sau plutitorul. Odata cu redeschiderea carburatorului se poate vedea daca ajunge mizerie in el.
Pentru depuneri se poate folosi si o solutie din aceea care curata sistemul de alimentare auto.

kama3

Am intervenit in carburator pt ca de doua ori s-a inecat in mers si am suspectat cuiul poantou ca nu mai inchide.
Cu ocazia interventiei de schimbare am gasit si vinovatul. Un graunte de plastic/cauciuc in lacasul cuiului.
Daca era din carburator cred ca nu mergea reglat... si nu cred ca ar fi avut mersul asa in valuri. De asta n-am suspectat carbul.
Am fost dimineata sa vad care-i treaba.
Am mai strans putin suruburile la pomba, am amorsat para, i-am dat de doua ori din ea sa intre benzina in carb, doua sprituri din pompa de amorsare si a luat-o la prima sfoara.
Am bazait putin in sus si in jos pe Siret, am iesit in Dunare (batea vantul si n am insistat), lasat la ralanti, avccelerat brusc, redus brusc, totul ok.
Pana la proba contrara cred ca problema a fost de la aer fals la pomba de benzina. O sa vad la urmatoarele iesiri daca mai face pe nebunul...
Multumesc mult pt sfaturi!

mdascalu

Bine ca s-a rezolvat.
P.S. Totusi apare o intrebare legata de provenienta "bucatelei" de cauciuc.

kama3

Cauciuc/depunere/plastic... cine stie de unde si de cand o fi intrat pe traseu, si s-a plimbat.
A facut probleme cand a ajuns unde trebuia.
Am filtru pe furtun, da cine stie de unde si cum o fi agatat-o.

Mihai-Andrei Manea

Salutare, pentru a limita problemele de genul asta este bine sa pui pe traseu si un filtru decantor...ceva de genul... https://www.yacht-tng.com/piese-barci-si-accesorii-motor/2690-filtru-decantor-apa-combustibil.html.
Spor 😁

kama3

Merge pus pe orice traseu? Banuiesc ca ar trebui sa stea orizontal ca sa si faca treaba nu?

gabriel.c

Salut,merge pe orice traseu am eu unul pus pentru etec. Nu tre sa stea orizontal .Are o ureche cu doua găuri (așa cum se vede și in poza ) iar de urechea aia îl prinzi de un perete al bărcii , vertical cu stutul in jos ca sa poți Purja apa.

gabriel.c

Vine din fabrica cu 2 stuturi tip brăduț (intrare +ieșire ) și 2 dopuri. Corpul are 4 găuri ca să-ți alegi direcția așa cum vine mai bine la tine la barca(stânga spre dreapta sau invers ) și celelalte 2 găuri le pui dopurile .

kama3