Barca Acquaviva de 5,40 cu motor de 90 CP

Creat de s/y Lindor, August 12, 2020, 08:33:39 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

s/y Lindor

Buna,
Am nevoie de o parere despre valoarea de piata a acestei ambarcatiuni, model Acquaviva 540 cu motor Johnson 90 CP
atasez poze

Vali

Buna ziua nea Sandu.

In primul rand este importanta starea actelor. Banuiesc ca barca urmeaza a se inmatricula in Ro, sau poate in Be. In acest caz, cred ca vor fi probleme cu inscrierea motorului in carnetul barcii, fiind un 2 timpi cu 4 cilindri in V, care putin probabil ca respecta emisiile de noxe.

Valoarea barcii nu e asa mare, din cauza ca se vede ca a fost neglijata, si e nevoie sa se lucreze la tapiterie, amenajare, cosmetizarea corpului. Pe de alta parte, motorul este de generatie veche, are consum mare, insa si performante bune. Daca se reuseste inscrierea motorului pe aceasta barca, performantele vor fi excelente, dar in conditiile unui consum mare de benzina.

Nu stiu daca doriti sa o vindeti sau sa o cumparati. In functie de varianta ma voi stradui sa va dau un raspuns cat se poate de potrivit, astfel ca sa va rezolvati problema cat mai avantajos.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

s/y Lindor

Barca, este a unei cunoștințe care a cumparat-o din Franța are acte de vânzare cumpărare, nu are radierea și nu știe să o vândă sau sa o tina, eu am zis să întreb oameni care se pricep să-l i dau un răspuns cu ce se merita să facă cu ea și dacă își scoate cheltuielile  ;)

Vali

Daca vrea s-o vanda, o va vinde greu, deoarece lumea la noi deja e pretentioasa vizavi de starea generala a unei barci. Ca sa reuseasca sa o vanda, va trebui investit in ea la refacerea interiorului, cosmetizare exterioara etc. Cu toate astea, probabilitatea sa nu-si scoata banii investiti in renovare este mare.

Pentru inmatriculare in Ro are nevoie neaparat de radierea din Franta, conform OM 1079/2014. Nu stiu cum e cu radierea la inscrierea pe Belgia, s-ar putea sa se merite mai curand aceasta varianta. Ar trebui intrebati "belgienii:" din asociatia lui Cristi Ivan cum e cu inscrierea pe Be pentru barca, motor, daca trebuie radiere etc.

Pe piata romaneasca in prezent se cauta barci glisoare eficiente si multi-purpose, care sa poata fi folosite si la pescuit, si la agrement nautic, si la calatorii mai lungi in Delta etc. Barca din topic nu prea se incadreaza in aceste criterii, fiind un runabout rapid si cam costisitor, cu functionalitati limitate. Din cauza asta si din celelalte motive, barca va fi cam dificil de vandut in starea actuala, in opinia mea.

Avand in vedere cele enumerate, cea mai buna solutie ar fi ca omul sa tina barca pentru sine, sa investeasca in ceva lucrari de renovare, sa o inscrie cu motorul actual, si sa se bucure de ea ocazional. Poate eventual incerca sa o puna la vanzare pe facebook, dar cunoscand ce "fauna" e pe acolo, in locul lui as sta linistit, fiindca densitatea de parerologie gratuita si rau intentionata e maxima pe facebook.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

s/y Lindor

Multumesc Vali,
eu i-am recomandat sa cumpere un motor sub 20 CP si sa o foloseasca la pescuit , eventual inscrisa in reg matricol

bobinuta

Citat din: Vali din August 13, 2020, 05:27:54 PM
Daca vrea s-o vanda, o va vinde greu, deoarece lumea la noi deja e pretentioasa vizavi de starea generala a unei barci.
Buna seara,
Singurul motiv ptr care intervin e non-tehnic, ptr ca altfel nu mi-as permite.
Un exemplu de barca "in totate mintile", vanduta acum 10 zile la Tn. Severin.
Pret cerut 2200 EUR, negociat in final la 9000 RON (adica sub 2000 EUR).
Date extrase din anuntul original :
Citat"Barca de fibra model Fiberline G14, L=455, l=168, G=230Kg, 5 locuri an 1986 in stare foarte buna, arata exact ca in poze.
Dotari: scaune Allpa din vinilin nautic rotative si rabatabile, bancheta din acelasi material, claxon, lumini, pompa santina, balustrada inox, babale si carlige inox, mocheta, masuta rabatabila, rezervor 30 litri, mocheta, panouri laterale, prelata de stationare.
Motor Johnson model 50P72C XS Looploaded, 1986, 2 timpi, 50 CP (37.6 KW) in stare foarte buna.
Motorul este echipat cu comanda la distanta : pornire electrica (are si demaror la sfoara), guvernare, schimbator viteze, acceleratie (mansa originala Johnson) , trim si tilt manuale. Ambarcatiunea este inmatriculata, cu toate actele in regula (carnet ambarcatiune etc.) asigur
fiscal pe loc (impozit anual 240 RON)"

Poze (click ptr marire):









Am cerut si film cu testul motorului; arata impecabil ptr varsta lui si exceptand zgomotul si fumul tipice ptr 2T pe carburatie, in rest, din clipul filmat, parea foarte vivace, de pornit pornea la sfert de cheie. Am fost interesat de barca dar n-am cumparat-o, tocmai datorita consumului estimat al motorului, neajunsurilor unui 2T clasic (zgomot, fum, amestec de benzina+ulei, consum mare) si datorita compartimentarii de tip salupa. Desi pretul ar fi fost excelent ptr tot ansamblul, ca sa o pot face multifunctionala, asa cum a pomenit Vali, as fi avut nevoie de lucrari de recompartimentare (platforma de spinning sau plaja in prova, reamenajarea postului de comanda, reamenajarea banchetelor si a restului spatiului) care ar fi fost prea costisitoare.

Iata un alt exemplu:
barca RIO Italia Rio 500 Open
Citat- An: 1991-1995
- L = 5m , l = 2m
- Pescaj: 0,40 metri
- inaltime bord deasupra liniei de plutire: 0,60 metri
- greutate : 350 kg (goala)
Nu arata la fel ca prima, dar e clar ca n-ar fi atat de mult de lucru la ea, prin comparatie cu modelul AquaViva.

Daca amicul dvs. vrea sa pescuiasca de pe ea, poate renunta la confort in favoarea spatiului, dar barca aceea are cel putin 5m si presupun ca are o masa proprie mai mare (~300Kg). E glisoare, nu degeaba i-au atarnat monstrul ala de 90CP; daca va dori la pescuit, omul dvs. o sa vrea sa o si fugareasca din cand in cand, ca sa recupereze timpul dintre diversele locuri cu potential. Cu 20CP s-ar putea sa gafaie chiar si la "blana".
Motorul original (cel de 90CP) arata cam ostenit, s-ar putea sa fie nevoie sa-l desfaca bucatele. Daca o mai fi fost folosit si pe apa sarata, nici nu vreau sa ma gandesc la ce o mai fi prin matele lui   ::)

Citat din: Vali din August 13, 2020, 05:27:54 PM
Poate eventual incerca sa o puna la vanzare pe facebook, dar cunoscand ce "fauna" e pe acolo, in locul lui as sta linistit, fiindca densitatea de parerologie gratuita si rau intentionata e maxima pe facebook.
Are mare dreptate Vali. Am observat cu regret starea asta de lucruri si e multa pierdere de timp pe-acolo....

Fie intr-un caz, fie in altul, ii urez amicului dvs. sa ia cea mai buna hotarare pentru dumnealui si sa reuseasca sa valorifice intr-un fel sau altul sistemul respectiv. Apropos de AquaViva, iata aici 2 modele asemanatoare :

Acquaviva Sport

ACQUAVIVA RAY SPORT 485


Cu stima,
Cezar
Toate cele bune !
Cezar

#Canal Youtube

kama3

La cum arata barcuta cred ca minimul de putere pentru a se misca decent e 50cp. Motoarele de genul Johnson-ului de 90CP au fost motoare foarte bune la vremea lor, dar sunt 2t foarte gurmande.
Intr-adevar sunt motoare pe care e o placere sa le simti, dar nu cred ca un consum de peste 30km/h coafeaza pe cineva.
De asta e plin netul de barci cu motoare 2T mari, aduse de diversi cetateni "pentru ei" si puse la vanzare. Pentru ca omul se bucura cand o ia ieftin de afara, zice ca a facut o afacere, dar dupa prima tura vede consumul si ii cade fata.
Sau o ia direct pentru a o vinde, si stau cu anii pe site-urile de vanzari ca nu le ia nimeni. Cine isi permite barca mare si puternica nu-si ia lighean vechi de 30 de ani, cine vrea sa se plimbe isi ia barca pe care si-o permite, cu motor decent, 2T urile fiind oricum pe cale de disparitie.
20 de cai pe barca asta inseamna exclusiv deplasament. Ar fi ca un S class cu motor de Matiz

s/y Lindor

Mulțumesc tuturor să închidem topicul, eu m-am lămurit .