deplasament vs semideplasament

Creat de yakari, Noiembrie 01, 2020, 11:18:48 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

yakari

Buna seara domnilor
Sunt proaspatul propietar al unui Romcraft 5.10
Cand am fost sa il iau langa era un 4.80 langa si am intrebat pe domnul Ovidiu se ce sunt asa de diferite barcile (chilele).
Mi a zis ca 4.80 este o barca de deplasament iar 5.10 este de semideplasament.
Intrebare.
Cam care ar fi diferenta intre deplasament si semideplasament.
Am pus pe barcuta o Honda de 60 cp. A zis sa am grija si ca barca va fi putin instabila cu acest motor si ca ar trebuii sa pun pe motor aripioare.
Multumesc pentru tot

kama3

Eu cred ca tocmai pe dl Ovidiu ar trebui sa-l intrebi ce intelege prin semideplasament.
Ca daca e sa ne luam dupa  teorie e un regim defectuos si neeconomic de deplasare.
Poate s-a exprimat gresit sau a vrut sa spuna altceva.

diles

cred ca a vrut sa spuna glisare si semiglisare.

kama3

Pai si semiglisarea e tot un semideplasament...

charlie

Departe de a fi vreo autoritate in materie dar am tot citit in ultima vreme: e drept, o coca de semi-deplasament este practic o geometrie de deplasament capabila sa ofere un anumit grad de forta ascensionala de la o anumita putere in sus. Practic, cu progresele in materie de motorizare si de proiectare a formelor coca de semi-deplasament a incetat sa mai fie compromisul "rau in toate regimurile" si a devenit o solutie viabila pentru cine urmareste economia data de calatoria in regim de deplasament dar vrea si siguranta oferite de posibilitatea de a se deplasa cu viteze superioare la nevoie. Evident aceste viteze raman inferioare unei deplasari planate, consumul este mai mare si valurile generate de asemenea. 

ovidiu66

Era interesantă o poză cu forma carenei bărcii.

yakari


Intersect

Salut,Pe chila este pusa o platbanda de metal si prinsa in suruburi?
Born to fish,forced to work!!!

yakari


Intersect

Citat din: yakari din Noiembrie 26, 2020, 09:54:14 AM
da.cica inox
Au pai este cam grav,se gasesc protectii chila care nu te forteaza sa gauresti chila. O sa dauneze multitudinea aia de suruburi mai mult decat daca ai lovi-o.
Born to fish,forced to work!!!

dany

Ne poti spune cum se comporta barca ?Motorizare ?Comportare pe apa?Multumesc.

yakari

salut
Am facut numai 6 ore cu motorul.
Nu am fortat dar pare ca are resurse destule. Barca sta bine pe apa incarcata dar singur in barca fara incarcatura.... ESTE OK DAR NU ESTE PLACERE.
Fiind toata greutatea pe spate ( motor 110kg,eu 100 ;D ;D, baterie 15) a trebuit sa fiu atent.
La intoarcere am avut pe barca circa 700kg, si motorul nu simtea deloc greutatea.
Si 1000kg duce daca duce barca. Am accelerat putin pana in 40km/h, motorul mai putea dar.....
Barca incarcata se aseaza pe apa foarte bine.
In concluzie mie personal imi ajungea 20cp dar...., in 6 ore motorul a consumat app 50 litri dar am mers neeconomic cu el la modul ca la plecare am mers incet barca plina.....
Revin cu alte informatii dupa ce fac 20 ore.
Spor.

dany

Multumesc de raspuns!Bag seama ca ''problemele'' sunt identice...E vorba de barca unui amic ,cu 40 cp 2t si incarcatura pe ultima treime a barcii de 250 kg,cu tot cu conducatorul ei...La peste 40 la ora ,apare o topaiala de ramai fara dinti...O sa mai faca ceva modificari la ansamblu,si anume placa motor tip pana pt. inceput si eventual un hidrofoil ...

yakari

Salut
Am mers singur in barca fara greutate aproximativ doua ore jumatate.
Am filmat o ora timp in care nu a topait deloc( adevarat nu am mers cu 40km/h).
Ideea este ca din ce am vazut eu fara incarcatura la viteza mai mare devine instabila unul din faptele pentru care nu am mers mai tare.
Ce vreau sa zic este ca dnul Ovidiu de la ROMCRAFT mi a zis ca daca nu am greutate pe barca o sa trebuiasca sa ii pun hidrofoil deoarece este multa greutate pe spate.
Pentru  mine personal nu cred ca o sa fie o problema mare pentru simplu fapt ca nu obisnuiesc sa merg singur si mai ales fara greutate.
Nu stiu daca am mentionat ca inainte am avut un LOTUS MAJOR de la DIMA SI FII dar care fara greutate in barca era mult mai instabil.
O intrebare am si eu catre voi. Motorului din toamna o sa ii scot limitarea momentan fiind de 40cp cu elice de 13.
Cand o sa aibe 60 cp ii pun elice de 15? Interesul meu fiind ca eu sa consum cat mai putin combustibil la o viteza decenta ( 40 km/h).
Un tip din Delta ( localnic barcagiu) a zis ca trebuie de 15.
Multumesc mult

stefand600

Salut,  Nu este o limitare mecanica care se poate inlatura pur si simplu. Ma indoiesc ca acel motor de 40 CP veti putea sa-l faceti de 60 CP pentru simplul fapt ca cel de 40 are 808 CC iar cel de 60 CP are 998 CC si 3 supape pe cilindru.   Eventual puteti incerca sa-l aduceti la 50 CP dar cu costuri foarte mari. Trebuie inlocuit calculatorul de motor si costa semnificativ in raport cu castigul de performante.
Stefan D