trim yamaha

Creat de dany, Noiembrie 19, 2020, 08:25:05 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

dany

Caut un trim electric yamaha .Motorul este yamaha 50 DEO 6H5.Second ar fi f. bine ...
Multumesc!Macar un link de undeva!..

dany

Am gasit! L-am montat ,cu ceva modificari pe la menghina.Eu zic ca e strong !Acum am gasit doua relee de dacia pt. urcare-coborare cu 5 pini si 40 A.Cum fac montajul,legaturile la mansa?Am mansa yamaha 703 cu buton de trim si ceva ''mate''care ies din ea...Alea cu cabluri late sunt pt. trim,nu?Poate ave-ti vreo schema ceva...Multumesc!

Dell_ser

#2
Va atasez foto cu schema de legare a firelor. Lasati-mi mesaj daca aveti nevoie de ajutor.
Din matele care ajung la mansa aveti 3 care duc la butonul de trim. Un fir este un plus permanent si atunci cand apasati pe up ori down practic se trimite un plus spre acest ansamblu. Asa veti alimenta releul unu sau releul doi. Cele doua fire care va intorc plusul de la mansa, la apasarea pe buton, se leaga la firul 1 si respectiv firul 2 din mufa 6 de la aceasta figura.

dany

Multumesc mult!Zilele astea ma ocup de trebusoara asta.Mi-ai fost de mare ajutor!

Dell_ser


dany

Na belea!!!Am doua variante de lucru:Sa pun pe barca o mansa noua yamaha 703 cu buton de trim ,etc...deci noua....sau o mansa yamaha 703 in f. buna stare dar fara buton de trim.Are in locasul butonului o piesa de plastic pe care am scos-o in speranta ca se v-a potrivi un buton de la o alta mansa careia nu-i stiu provenienta pt.doua motoare cu doua butoane de trim deoparte si de alta a manetei.Sunt un pic mai mari si nu intra in locasul respectiv.M-am uitat pe oferta magazinelor de la noi si nu am vazut nicaieri sa aiba.Ave-ti vreo idee unde pot gasi ?...sau aveti careva din voi?M-as bucura sa folosesc mansa asta  sh.
Multumesc!
ps.stiu ca as putea monta butonul pe bord dar parca e mai bine sa-l ai la mana ....

dany

Am gasit buton la colegul ''peb 5''caruia ii multumesc!

peb5

Salut, oricand cu placere. Daca mai intrebari, poti apela cu un mesaj, telefon...

dany

Am montat butonul cu succes!
Am ''gasit'' inca trei fire ce ies din mansa.Sa fie oare pt. turometru?Am vazut azi un turometru Kus,..cred ca stii despre ce vorbesc caci l-ai vazut si tu ....Pot monta asa ceva la 2T-ul meu ?
Acum cu trimul montat i-ar sta bine si cu turometru!
Am un 4 t in curte al unui amic si l-am studiat un pic,intrebandu-ma cum i-si face treaba un ceas de trim...si am gasit un senzor la menghina din care ii pleaca niste fire la ceasul de trim,...al meu bineinteles ca nu are asa ceva.Cum as putea sa procedez si cu ceasul de trim?Multumesc PEB 5?
Multumesc si colegului Dell-ser,pt. ajutor!

Dell_ser

Firele se leaga cam asa: un plus de la contact, un minus permanent si un fir de semnal care vine de la senzorul de trim. Mai poti lega un plus pentru iluminarea pe timp de noapte.
Senzorul se leaga la negativ si al doilea fir la ceasul de trim.
Ai grija ca senzorul sa fie din aceiasi firma cu ceasul. Au valori diferite in functie de firma. Am sa caut mai tarziu si valorile in functie de firma.

dany

Multumesc de schema!Cele trei fire din mansa sunt pt.ceas turometru,cred.Problema ceasului de trim e mai dificil de rezolvat caci motorului ii lipseste senzorul respectiv,...nici nu e prevazut din fabricatie,cred, nici nu are un locas sau loc dedicat ca la astea in patru timpi  .E greu cu ceasul de trim.Ceasul turometru m-ar ajuta mai mult!Poate reusesc ceva economie de benzina avand viteza mai mare la turatie mai mica....stiti voi mai bine ce vreau sa spun...Gradul de ridicare al trimului pe care mi l-ar indica ceasul de trim i-l pot simti si dupa cum merge motorul,cum se ''aude''elicea,valul de siaj,pt. optimizarea lui.Daca ave-ti idee cum as putea sa procur un senzor de trim sa-mi mearga la motorul asta sunt dispus sa incerc.
Multumesc de raspuns Dell-ser!Chiar daca apelez la ajutoare locale pt. montaj nu reuseam sa fac util trimul ala fara tine si fara PEB 5!
Colegi a-ntaia!

Dell_ser

La tahometru trebuie sa ai un fir gri. El este firul de semnal. Mai ai de legat un plus si un minus ca la cel de trim. Este usor de identificat pentru ca este singuru fir de culoare gri. Negrul este de obicei negativul si galben este plusul de la contact. Albastru este plusul pentru iluminarea ceasului pe timp de noapte.  Acum se mai schimba culorile dar se verifica cu multimetrul.

peb5


peb5

Pentru turometru, la firele care ies din mansa, ai masa-negru, +12V_contact-galben si verde-semnal_tach.
Pentru trim ai firul roz intr-o mufa cu 4-pini in motor.

peb5

Daca nu ai senzorul de trim, la montare, acesta are doua fire: unul negru care-l vei conecta la masa si cel roz va merge la ceas.