rezervor aluminiu versus inox

Creat de Catalin, Ianuarie 04, 2021, 12:34:14 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Catalin

Salut dragilor,

Astept comentarii pe marginea subiectului dat fiind faptul ca trebuie sa pun pe barca un rezervor customizat pe spatiu destinat acestuia. Deci ce spuneti....inox ori aluminiu
Gasit coala de aluminiu de 3 mm 1000x2000 la 325 lei.....pt inox inca nu am cautat

Alex1958

Salut si La multi ani!
Daca il faci de nou cel mai bine este sa faci un rezervor de inox. La aluminiu apare o coroziune in timp dar la 3mm te va tine mai mult decat barca.
Ai grija sa prevezi niste sparge-valuri interioare si rosturi de dilatare termica pe toate directiile. As pune aerisire cu pipa si opritor de flacari pentru siguranta.
Multa bafta!

Catalin

Despre  antivaluri... da stiam ca trebuie... despre aerisire am busonul de alimentare care are aerisitor...o tevusca pe care am sa o continui cu un furtunas in exteriorul barcii. Dar chestia de o spusei despre antifoc cum arata?

crysty

Intr-adevar, un opritor de flacari (flame arrester) este binevenit. Cel mai uzual sunt folosite in industrie, in rafinarii/petrochimie la parcurile de rezervoare pentru a preveni intrarea flacarilor accidental iscate in interiorul rezervorului sau al vaselor pe care le protejeaza. Acestea sunt parte integranta a valvelor (supapelor) ce protejeaza rezervoarele la suprapresiune sau vacuumare. Deasemeni, se mai gasesc montate pe skidul arzatoarelor pentru a preveni ca flacara de la arzator sa intre pe conducta accidental. Ca si constructie sunt fie din tabla gofrata roluita fie din plasa din sarma de inox tot asa roluita. Intra pe Google si da un search sa vezi cum arata.
Acum, nu stiu cate barci au in dotare asa ceva, in special cele de mici dimensiuni cum sunt ale noastre. Eu am cumparat de noua barca (Quicksilver) si nu are in dotare asa ceva. Cred ca daca vei cauta s-ar putea sa gasesti ceva miniatural pentru o aplicatie cum ar fi aerisirea rezervorului de barca. Cred ca nici la masini nu sunt disponibile aceste opritoare doar daca acea gaura din dopul rezervorului nu are un traseu sofisticat unde sa i se fi inserat asa ceva minion.
Oricum, ideea este buna si cred ca o voi aplica si eu pe barca mea, dar ceva handmade.

Alex1958

Salut,
Daca ramai cu aerisirea prin buson nu se preteaza opritor de flacari (cauta pe google "flame arrestor" ca sa vezi cum arata). Ideea este ca se lamineaza fluxul de aer si vapori care iese din rezervor astfel incat o eventuala flacara sau scanteie sa nu ajunga in rezervor. De exemplu o mica cutiuta umpluta cu pietris poate face treaba asta.
Daca faci un rezervor mai mare si de forma deosebita e bine sa-i faci o linie de aerisire din cel mai inalt punct, pe care s-o scoti intr-o zona cat mai sigura.

gabriel.c

Salut,eu mi-am făcut anul trecut rezervor din aluminiu din tabla de 3 mm la un băiat super meseriaș din Tulcea .
Acum dacă mi-aș face altul ar fi din inox din cauza coroziunii care cică ar apărea in timp.
Nu cred ca diferența de pret la tabla e chiar mare. Dacă nu ai meseriaș te sfatuiesc cu încredere sa apelezi la băiatul asta din Tulcea și-ți face tot el.

Catalin

Cam care a fost manopera la Tulcea...in Braila am gasit ceva cu 400...doar manopera...si electrozii...restul aduc eu. Caut un sudor bun si in Galati sa vad poate gasec ceva similar macar. Apropo e preturi in gl....anul trecut voiam sa fac gratarul pt curte si doar manopera la un taietor cu plama se ridica undeva la peste 450 lei...si era o tabla de 90 pe 40  cu gaurile specifice unui gratar. Tabla era si ea  cam 200 ca am vrut de 6 mm. La Buzau am gasit un tip care cu 350 a facut tot...si tabla si manopera...deci de aceea zic de Galati ca suntem cam scumpi.   Pe Corsarul meu ar putea fi facut un rezervor de pana in 150 litri...

Catalin

Cam asa ceva se pare ca este...cred ca se poate face destul de usor o sita de ceai taiata cerculete ...si puse unele peste altele...ori o pipa de baterie ghiuveta ceva mai desteapta . Problema ar fi cand se infunda cu preacurata noastra benzina...cand esti acasa bagi copresorul in ea si zboara tot dar pe balta???

gabriel.c

Salut,manopera pentru rezervorul meu a fost 400 RON și a ieșit de 132 litri. (am avut dimensiuni fixe după un loc anume de sub paiol. ) A lucrat cam așa:
Inițial a făcut o proiecție in AutoCAD pentru debitarea cu plasma ,apoi a debitat găurit de toate alea (alimentare, aerisire ,sonda etc) totodata la plasma. A avut el Bucățile de stuturi pentru alimentare și aerisitor și eu am cumpărat din Tulcea sonda.  A îndoit la abcant cumva rezervorul din 2 piese tip U din tabla ,a sudat antivaluri 2 jos și unul sus cu găuri in ele ,apoi a sudat cele doua piese între ele. De reținut e ca a sudat de doua ori  prima data un cordon  de sudura mai sofisticat (nu ma pricep bine la  astea) și apoi un al doilea  cordon cumva clasic așa cu becul și sarma la mâna. Îmbinarea a fost sudata cumva in T nu cap in cap pentru ca el zicea ca e mai rezistent așa.  Eu zic ca a făcut treaba buna. Am stat cu el aproape toată ziua și spre seara am plecat acasa.

crysty

Daca se ia un filtru decantor traditional (toti aveam la batrana Dacie asa ceva), se demonteaza filtrul si se umple cu acele mici discuri de plasa inox sau din ce exista pana se umple interiorul, apoi se monteaza la loc filtrul ar putea fi considerat ca si flame arrester. Acest filtru decantor se monteaza pe furtunasul de aerisire cat mai aproape de iesirea gazelor din rezervor in atmosfera, adica pe barca unde se practica gaura pentru aerisire rezervor. Am incercat si am atasat o poza ca atasament; nu stiu daca se va vedea...sper sa fie sugestiv.

Catalin

Aha....lamurit ....caut sa manufacturez si chestiuta asta...ca o data o faci nu de 100 ori. Saptamana viitoare ma apuc de rezervor....de fapt abia astept. vremea se pare ca tine cu noi si este numa buna de butonat la barca.

Alex1958

Citat din: gabriel.c din Ianuarie 05, 2021, 05:33:56 PM
De reținut e ca a sudat de doua ori  prima data un cordon  de sudura mai sofisticat (nu ma pricep bine la  astea) și apoi un al doilea  cordon cumva clasic așa cu becul și sarma la mâna. Îmbinarea a fost sudata cumva in T nu cap in cap pentru ca el zicea ca e mai rezistent așa.
Sudura aia -mai sofisticata - se numeste "ïn pas de pelerin" si se face ca sa nu se onduleze tabla din cauza tensiunilor termice impiedicate.
Eu unul sunt adeptul diviziunii muncii si as lasa pe cei care cu adevarat se pricep sa-si faca treaba. Pretul platit de Gabriel mi se pare rezonabil.
Multa bafta!

Catalin

Aaa...nu ma apuc eu de sudura....ca nu sunt meserias in a suda aluminiu...ar fi fost bine. Ma puc de treaba in sensul ca ma duc cu materialele la meserias si apoi incerc sa-l montez pe barca...asta era ideea. Si pretul pe manopera e ok 400...ca daca te uiti la unul din plastic, cu toate cele pe el, de peste 100 l este 1600 ron.
Asa il scot sub 900 cu tot cu materiale si iese sigur de 130-140 litri. Vreau sa-l fac cat mai mare ...nu a-si umple mereu dihania dar cand o sa se dea drumul la Moldoveni iar...fac un drum umplu si rezervorul la masina 85 litri de motorina si  100 si cat o iesi rezervorul la barca. Petru o iesire pana la Sf Gheoghe e deajuns un plin.

tiganusmc

#13
Salutare si la multi ani !
Gabi , unde ti-ai facut rezervorul ? Si eu sunt interesat sa-mi fac unul customizat dat fiind spatiul pe care il am in barca .
Ma intereseaza sa fie ceva profi , sigur .


Merci
Marius
Fishing cheaper than therapy

gabriel.c

Salut ,nr de telefon al băiatului din Tulcea :
+40 (746) 229 969 .E un băiat care a avut (are) barca și chiar știe multe despre bărci. Eu am refăcut după ce am plecat de la el cu rezervorul locurile unde se înțeapă aerisitorul și alimentarea motorului .El a sudat niște stuturi din teava dar eu am făcut la strung aici la mine in  oraș niște piese din aluminiu in forma de ciuperca filetate in interior pe care le-am sudat de rezervor iar mai apoi am infiletat racorduri pt alimentare și aerisire. (Ca sa le pot demonta la nevoie)
Am pus ceva poze cu rezervorul atunci când era la sudat.