Motor Mercury, 9,9hp.

Creat de pisica, Februarie 02, 2021, 09:33:18 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pisica

Va salut!
Cineva vinde un motor Mercury 9,9hp, in 4t. Mi-a zis ca are vreo 60 ore de functionare, desi e fabricat in 2010.
Am intrebat de unde stie orele de functionare, mi-a zis ca informatia e stocata in calculator.
Nu ma pricep, de aceea intreb...este adevarata aceasta informatie, se poate verifica astfel orele de functionare?
Despre acest model, ce imi puteti spune? Ma refer daca e fiabil, sau eventual, la ce probleme m-as putea astepta?
Multumesc anticipat pentru orice informatie!

Vali

Motorul are calculator doar daca este pe injectie, ceea ce la Mercury 9,9 din 2010 e putin probabil. Poti sa intrebi vanzatorul daca e pe carburator sau pe injectie, si daca e pe carburatie atunci umbla cu cioara vopsita.

Oricum, nu orele sunt importante la un motor sh, fiind usor de falsificat. Importanta e compresia in cilindri, si starea generala a motorului, la care se vede imediat daca motorul a fost tavalit sau nu.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

peb5

La aceasta putere si an de fabricatie motorul este pe carburatie.
La un motor pe carburatie nu ai de unde sa stii orele de functionare.
Suzuki a trecut la motoare pe injectie de cativa ani si abia in ultimul timp (de un an-doi) am vazut ca si ceilalti producatori (Yamaha 20-25) au inceput sa puna si la motoarele mici injectie.

mdascalu

#3
Buna seara,
Pai Suzuki a lansat motorul cu injectie (9,9; 15; 20 HP) in 2013, Mercury/Tohatsu mult mai recent (ceva de genul 2017 - 2018).
Asa ca de citit ceva: @pisica - poti citi cu un compresmetru si eventual o proba cu motorul, plus vizual motorul (cum a spus si D-ul Vali mai sus).
Uneori stai sa te gandesti cinstit:
-ECU - consum mic, ardere completa in cilindri, dar ce te faci mai tarziu, in ani, cu electronica? Caz concret, nu la motoare de barci, a cazut ecu, gasit second hand, cumparare, programare = cheltuieli. Unde mai pui ca daca nu stii, nu ai interfata ta, dai pe mere ce ai luat pe pere (P.S.- eu, personal, am motor de barca cu injectie Suzuki)
-Carburator - (nu spun nimic de 2 timpi ca nu stiu si nu ma pricep), dar la 4 timpi, chiar e asa de greu sa i-l lasi in decarbusolv o zi-doua si apoi sa-l sufli cu aer comprimat, mai ales ca o iarna sta?. Poti face asta si in balta. Eventual jiglere noi - un set de rezerva. Nu e chiar asa de rau carburatorul (chiar este uneori foarte prietenos  ;D ). Nu e o idee rea sa vezi motorul.
P.S. la P.S. - Felicitari pentru barca, sa o folosesti sanatos si sa-ti aduca multe capturi si bucuriiiiiii!

pisica

Va multumesc pentru lamuriri!
Motorul e pe carburatie, deci vanzatorul m-a mintit.
Nici nu stiu daca mai merg sa vad motorul, vanzatorul nu-mi inspira incredere.
Probabil o sa mai astept, deocamdata nu e gata nici barca, la care am dat avsnsul la Motocraft Tulcea.
Cand va sosi, o s-o testez cu actualul motor, un Suzuki de 6 cai, 4t.
Ma tenta Mercury, ca e printre cele mai usoare motoare de 10 cai, 4t, iar greutatea conteaza.
O sa transport barca pe masina, asa ca o sa trebuiasca sa tot pun si sa dau jos motorul.
Ma gsndesc si la un 2t, am vazut pe olx un Tohatsu de 9,8 cp, 2t, care e foarte usor, vreo 27 de kg.
M-a speriat insa cineva, ca o sa am un consum sensibil mai mare la 2t, compsrativ cu un 4t.
@mdascalu, multumesc frumos!
Astept cu nerabdare barca, mi s-a dat un termen de livrare de 30 de zile, asa ca mai am de asteptat vreo trei saptamani.
Cand va ajunge, o scot la Dunare, sa faca cunostinta, apoi voi povesti aici pe forum primele impresii, dupa .
E asemanstoare cu SL410, probabil putin mai grea, ca are tabla mai groasa.


Vali

La 2 timpi consumul va fi el mai mare, dar la aceasta putere diferenta nu va conta asa mult. In schimb senzatiile sunt altele - 2T fiind mai usor si mai nervos, dinamica barcii va fi mai buna la aceeasi putere fata de un 4T.

Eu de exemplu la o barca de glisare prefer 2T, pentru dinamica, anduranta si "peace of mind". La cate iesiri fac pe an, imi trebuie muuuulti ani ca sa egalez din diferenta de consum pretul unui motor in 4T. Plus ca un 2T nu tenteaza.

Mai e o chestie de interes: la barca ta, puterea de 10 cai e buna daca vei folosi barca majoritar de unul singur. Daca veti fi de obicei 2 persoane, mai bine te gandesti la un 15 cai. Te va ajuta si atunci cand veti avea ceva bagaje, plus ca si singur in barca vei avea o rezerva binevenita de putere.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

mdascalu

Subscriu si eu la ceea ce a spus Vali (na ca am reusit fara Domnul Vali :-* ).
Un sfat pe care l-am primit si eu demult, cand aveam gonflabila "Daca producatorul barcii spune 15 cai, pai sa fie 15 sau poate chiar 15+", daca este posibil finaciar. Da eu am fost Batman si am bagat bani in carb de 6 cai, din lipsa de permis (la vremea aia).
Chiar daca este mai greu, dificil de transportat de la masina la barca, sau pana la masina, pe apa ai, macar psihologic, multumirea ca nu ajungi in dificultate.

pisica

Citat din: Vali din Februarie 04, 2021, 05:28:37 AM
La 2 timpi consumul va fi el mai mare, dar la aceasta putere diferenta nu va conta asa mult. In schimb senzatiile sunt altele - 2T fiind mai usor si mai nervos, dinamica barcii va fi mai buna la aceeasi putere fata de un 4T.

Eu de exemplu la o barca de glisare prefer 2T, pentru dinamica, anduranta si "peace of mind". La cate iesiri fac pe an, imi trebuie muuuulti ani ca sa egalez din diferenta de consum pretul unui motor in 4T. Plus ca un 2T nu tenteaza.

Mai e o chestie de interes: la barca ta, puterea de 10 cai e buna daca vei folosi barca majoritar de unul singur. Daca veti fi de obicei 2 persoane, mai bine te gandesti la un 15 cai. Te va ajuta si atunci cand veti avea ceva bagaje, plus ca si singur in barca vei avea o rezerva binevenita de putere.
Da, pescuiesc de unul singur, ma gandesc ca un 10 cai ar fi suficient.
Motoare in 2t sunt destul de multe, dar si foarte vechi; vazusem un Tohatsu 9,8 2t, aproape nou, pe olx, dar anuntul nu mai e, cred ca s-a dat.
De cele vechi, ca sa fiu sincer, ma feresc, nu stiu daca mai gasesc piese pe undeva, noi ma refer, in caz de ceva.
In tinerete am avut motoare in doi timpi, motociclete comuniste, Minsk, Jawa 350. Ca sa fiu sincer, nu prea excelau prin fiabilitate, toata ziua reparam la ele, tot timpul eram murdar de ulei si miroseam a benzina.
E drept ca mergeau cu benzina foarte proasta, am lucrat la o unitate militara de aviatie, unde benzina era indoita cu gaz de avion.
Minskul mergea si cu gaz curat, dar il porneam pe benzina.
In sfarsit, amintiri..
Caut un motor usor, cel putin o vreme, barca o voi duce pe masina...
Ca tot era vorba de consum, la ce diferenta ar trebui sa ma astept, la un 2t, versus 4t?
Cineva imi spunea ca trebuie sa ma asrept la un consum dublu, ceea ce mi se pare inaccetabil, ies destul de des la pescuit.
Dar in acelasi timp, am citit chiar aici pe forum ca si barca, respectiv regimul de deplasare, influenteaza mult consumul.
Cu gonflabila de 3,1m si motorul de 6 cai, consumul e foarte mic, undeva probabil la 1l la ora, in regim de glisaj, vreo 20km/h.
La barca de aluminiu, fiind mai grea, probabil consumul va fi mai mare, fiind mai grea, vreo 30kg in plus.

Vali

Sunt undeva pe.drum, dar mai pe seară cănd ajung acasă am să scriu un răspuns detaliat. Ne recitim.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pisica

Citat din: mdascalu din Februarie 04, 2021, 08:11:57 AM
Subscriu si eu la ceea ce a spus Vali (na ca am reusit fara Domnul Vali :-* ).
Un sfat pe care l-am primit si eu demult, cand aveam gonflabila "Daca producatorul barcii spune 15 cai, pai sa fie 15 sau poate chiar 15+", daca este posibil finaciar. Da eu am fost Batman si am bagat bani in carb de 6 cai, din lipsa de permis (la vremea aia).
Chiar daca este mai greu, dificil de transportat de la masina la barca, sau pana la masina, pe apa ai, macar psihologic, multumirea ca nu ajungi in dificultate.

Am tot cautat pe net...un motor de 10 cai, 4t, e undeva la vreo 40kg, iar preturile la sh, variaza. Un motor relativ nou, sare lejer de 1000 euro.
Am gasit insa un motor de 15 cai, care are putin peste 40kg, e vorba de Suzuki pe injectie.
Cineva vinde unul, vechi de 2 ani, mai are trei ani garantie...cu 1750 euro. Nou cred ca e pe la 2300 de euro, la Euronautica.
Dupa 15, cand iau salariul, merg sa-l vad si probabil o sa ma intorc cu el.
Cum se comporta barca ta, cu 15 cai? Cam la ce performante ar trebui sa ma astept, avand in vedere ca barca mea, e aproape identica cu a ta?
PS
Acum am recitit in urma, vad ca ai fix acelasi motor!
N-ar strica cateva impresii despre acesta, daca ai timp!
Multumesc anticipat!

mdascalu

Buna ziuaaaa!

Da, chiar am Suzuki- leee de 20, rebranduit capacul cu un frumos autocolant original  de 9.9 HP.

Barca mea suporta doar 10 cai, dar fiind acelasi motor, cu aceeasi greutate, stii cum e: "ochi vad, inima cere...."

Impresii - bune spre foarte bune. Motorul e nou, abia am terminat rodajul si acum are 38 de ore. Cand barca e goala apare tangaj la intrarea in glisare (e un pic scurta), dar se rezolva cu adaugarea unui bagaj de cca 30 kg in prova. In rest, barca cu motor si posesor, merge in glisaj la 25 km/h cu 4100 rpm, 28 km/h cu 4500 rpm si cca 42 km/h e maxim ce am vazut eu pe gps pe la 5600 rpm (da asta foarte scurt ca nu sunt fan viteze mari, am incercat o data dupa ce am terminat rodajul). Mie i-mi covine de minune viteza de 25 -28 km/h.
Doua persoane, 100 + 85 kg, 28 - 31 km/h pe la 4400 - 4600 rpm. Doua persoane si bagaj aproape complet pentru pescuitul la crap de pe mal (fara corturi si paturi), 28 km/h la 4800 rpm. Singur, cu tot bagajul meu (200 kg + 100 una bucata posesor) 25 km/h la 4500 - 4600 rpm in amonte pe dunare. Toate astea cu elicea de 12", ca atata am pentru moment.

Ce nu-mi place la motor e acceleratia foarte, foarte sensibila, trebuie miscata extrem de usor. In rest numai de bine.
Cu stima,
mdascalu

Alex1958

Citat din: mdascalu din Februarie 05, 2021, 01:32:42 PM
Buna ziuaaaa!

Da, chiar am Suzuki- leee de 20, rebranduit capacul cu un frumos autocolant original  de 9.9 HP.

Barca mea suporta doar 10 cai, dar fiind acelasi motor, cu aceeasi greutate, stii cum e: "ochi vad, inima cere...."

Dom profesor,
Sa stiti ca aia care controleaza pe balta nu sunt deloc naivi si au vazut si cantarit mai multe motoare ca Dvs. Nu prea va inteleg rebranduirea, mai ales ca sub 20 CP inclusiv nu se cere (inca) inmatriculare.
Va spune asta unul care a umblat cu un motor de 25 rebranduit la 20 si s-au prins baietii de la distanta.
Altfel supra-motorizarea atat de substantiala a barcilor, in afara ca este relativ periculoasa (vezi accelerarea foarte sensibila la Dvs) mai da si de gandit (gen: ia sa ne uitam noi mai atent de ce vrea omul sa ne pacaleasca asa de masiv).
Este numai in sfat si il dau gratuit! Nu va suparati!
Toate cele bune!

mdascalu

#12
Buna seara,
@Alex1958, nu de frica am facut asta, pur si simplu, vizual, nu mai atrage atentia. Marimea capacului si a carcasei este identica la toate cele 3 motoare (ma rog, cel de 9.9 are carcasa inferioara un pic mai mica - dar de obicei e in apa). M-am saturat ca toti cei care vad motorul pe barca, din cei care ma cunosc, sa-mi propuna schimburi.
Din motorul cu 20 cai poti sa obtii si 10, 13, 15 cai foarte usor, invers e un pic mai scump. In eventualitatea ca se va impune inregistarea barcilor  schimbam la reprezentanta calculatorul si limitarea la admisie cu act.
Eu de fapt, cand am luat motorul, vroiam doar de 15 cai, dar motor nou, in 2020, cu serie si data de fabricatie 2017 - 2018, parca nu e ok. Ai lua o masina noua cu pret de 2020 fabricata acum 2 - 3 ani? Barca in schimb, din ce stiu eu si am vazut si pe majoritatea forumurilor, se schimba mai des.
Seara frumoasa si multumesc frumos de sfat.
Cu stima,
mdascalu

pisica

@mdascalu, multumesc frumos pentru toate informatiile oferite atat aici, cat si la telefon.
Chiar ma interesa parerea obiectiva a unui posesor de Suzuki 15hp, injectie. Eu unul m-as fi multumit si cu un 10 cai, dar maine poimaine, poate schimb barca, iau una mai mare si mai grea, asa ca cei 15 cai vor prinde bine. Si de ce sa nu recunosc, ma incants si ideia, ca la o adica, motorul de 15 cai, se poate modifica usor, dar nu musai foarte ieftin, in unul de 20. Daca ar fi fost sa-l cumpar de nou, as fi procedat fix ca dumneavoastra si il luam pe cel de 20 de cai.
Deocamdata astept sa fie gata barca, sper ca producatorul sa respecte termenul de 30 de zile.

mdascalu

@ pisica - garantat motocraft se tin de cuvant. Mie mi-au trimis-o cu FanCurier, a ajuns in Iasi la sediul central, acolo mi-au ridicat-o cu o liza electrica direct pe barele de la masina in pozitia de mers pe apa, adica cu copastia sus, asa am venit cu ea acasa. Postez poza luni, daca e necesar.
Cu motorul, a fost o situatie, asa cum a fost, nu aveam alta varianta ok pe banii mei si sa stii ca pentru astia, chiar am momente cand ajung acasa, dau de caldura si cad lat, mai ales primavara. Ieftin..., scump...., asta nu pot sa spun, fiecare dintre noi are masura lui (mie nu mi-a fost usor, probabil nici altora, multora dintre noi, placereaaaa), dar experienta m-a invatat ca ce e mai scump azi, maine s-ar putea sa fie mai ieftin sau , uneori, la pret egal. 🙄
Cu stima,
mdascalu