Recomandare alegere caiac multifunctional

Creat de Mos Bubulac, Iulie 30, 2021, 12:28:02 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Mos Bubulac

Salut forumistii,
Tot "padelez" de cativa ani cu ideea de a avea o ambarcatiune proprie cu care sa ies pe ape. De iesit, ies, dar prin inchiriere sau in partide amicale. Si cred ca as vrea una doar ptr. mine !  :)

Am citit o multime pe cele doua forumuri, m-am informat, apoi, din practica, am vazut si cum stau lucrurile cu mai multe tipuri de ambarcatiuni, atat dpdv tehnic cat si ca preturi pentru mentenanta, impozite, alte taxe.

Cum nu ma dau afara banii din casa, tinta mea e clara: investitie si mentenanta minima, transport cat mai simplu (evitarea complicatiilor date de achizitionarea si folosirea unui peridoc), taxe cat mai mici (evitare inmatriculare, taxe cheiaj, cheltuieli de parcare in afara sezonului, etc.).

Tinand cont de cele de mai sus, incep sa cred ca in situatia mea, caiacul ar trebui sa fie cea mai buna solutie.
Sau poate o gonflabila de tip caiac, cum ar fi ELLING KARDINAL K370 .

Mentionez ca nu am experienta cu caiacele, dar am probat 2 modele sit-on-top, pe mare foarte usor agitata si pe un lac cu apa calma. Mi-a placut !

Am citit cele mai multe postari ale incepatorilor de felul meu (de pe ambele forumuri) si din recomandarile pe care dvs., forumistii, le-ati oferit, am tras niste concluzii si mi-am cautat cateva oferte. In mod sincer, nu ma simt capabil (datorita lipsei de experienta) sa aleg direct un model sau altul, asadar as dori sa apelez la bunavointa dvs. pentru a putea face pana la urma, o alegere.

Stiu ca trebuie sa precizez niste detalii, asadar incerc s-o fac in continuare.

1) Scopul: excursii scurte (1-4h) de agrement sau pescuit:
- rauri precum Ialomita, Arges, Neajlov, Teleajen, Olt, Siret, etc. (pe sectoare de ape nu foarte agitate);
- Dunare, in zone nu foarte departate de mal si doar in conditii meteo favorabile, fara apa agitata;
- lacuri cu ape in general calme ;
- pe mare nemontata, la distanta mica de tarm, in special in timpul concediilor sau iesirilor de week-end.

2) Nr. persoane: 1, max. 2 (in general singur, dar as dori sa pot lua cateodata si sotia)

3) Stare fizica si de sanatate:  185cm x 120Kg, conditie fizica suficienta pentru varsta mea, fara boli cronice, nu ma stresez cand sunt singur in teren, stiu sa inot dar fara pretentii de performanta, inca nu sunt anchilozat  8) si imi place apa. Pe mare cu valuri de 30-50cm am padelat 1h fara sa am semne de oboseala.
Singura problema ar fi ca nu pot sta incordat intr-o pozitie care sa-mi solicite mult zona lombara.

4) Mod de transport: auto non 4x4, bare transversale

5) Spatiu de depozitare:  existent.

6) Target-ul de pret: max. 930 EUR

Din cele pe care le-am citit, am inteles ca la caiacele gonflabile, exista dezavantajul suprafetei mari expuse vantului si ca atare, o manevrabilitate mai dificila in conditie cu vant. Ca atare, am ales doar ideea de caiace rigide. Am mai inteles ca fiind o ambarcatiune de deplasament, viteza depinde in mare masura de lungimea cocii, deci cu cat mai lung, cu atat mai bine.
De asemenea, am mai citit ca "sit-on-top" nu se recomanda in afara sezonului cald, pe cand intr-un caiac "sit-in", poti face plimbari si pe vreme ceva mai rece.

Pe baza datelor de mai sus, m-am gandit la urmatoarele modele :

1)
CAIAC BORNEO (producator: BIC Sport)
Ce nu mi-e foarte clar de aici:
- daca il pot dota cu scaune comode, care sa nu-mi faca praf spatele dupa 30 min;
- daca (fiind o ambarcatiune proiectata ptr. 2 persoane) poate fi condusa fara eforturi marite si de catre o singura persoana (pe site, asa scrie, dar de la scripte la fapte, stim cu totii ca e cale lunga! )
Desi este sit-on-top, este ambarcatiunea pe care as fi preferat-o pentru a o putea implica si pe sotie, dar nu realizez cat de mult se poate apropia de performantele altora din enumerarile ce vor urma. La celelalte, nu stiu daca pot gasi modele sit-in, la preturi precum cel al lui BORNEO!
De asemenea, mi-a placut mult ca are inclus si sistemul de deplasare pe roti demontabile!

2) CAIAC PENTRU PESCUIT QUEST 10 HV FISHING

3) CAIAC EDGE 13

4) Pelican Intrepid 100X Angler

5) CAIAC RIGID BORNEO TAHE 3 LOCURI (2 ADULȚI + 1 COPIL) VERDE TAHE OUTDOORS (Decathlon)

4) CAIAC RIGID OCEAN DUO ROTOMOD 2 ADULȚI + 1 COPIL ROTOMOD (Decathlon)

5) Caiac de pescuit SIT-ON-TOP TIMO (OLX)

6) Caiac Feelfree Juntos (OLX)
Din pacate, nu-mi pot permite sa investesc mai mult de max. 1000 EUR intr-un caiac, altfel m-as fi uitat la modelele Lure (13.5 V2, sau Lure II Tandem)

7) Barca pneumatica stil caiac ELLING KARDINAL K370
E si cea mai scumpa, dar are suport ptr. motor de pana la 5CP. In schimb, podina e tip airdeck...

Cam acestea ar fi selectiile pe care am incercat sa le fac, atat cat am inteles in urma celor citite.
V-as ramane indatorat daca unii dintre dvs. care ar avea timp de citit, ar incerca sa-mi sugereze o alegere din cele 7 mai sus precizate, sau eventual un alt model din "alt film".  8)

Multumiri anticipate si toate gandurile bune!
Mos Bubulac





Florio

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 12:28:02 AM
.................................

Pe baza datelor de mai sus, m-am gandit la urmatoarele modele :

1)
CAIAC BORNEO (producator: BIC Sport)
Ce nu mi-e foarte clar de aici:
- daca il pot dota cu scaune comode, care sa nu-mi faca praf spatele dupa 30 min;
- daca (fiind o ambarcatiune proiectata ptr. 2 persoane) poate fi condusa fara eforturi marite si de catre o singura persoana (pe site, asa scrie, dar de la scripte la fapte, stim cu totii ca e cale lunga! )
Desi este sit-on-top, este ambarcatiunea pe care as fi preferat-o pentru a o putea implica si pe sotie, dar nu realizez cat de mult se poate apropia de performantele altora din enumerarile ce vor urma. La celelalte, nu stiu daca pot gasi modele sit-in, la preturi precum cel al lui BORNEO!
De asemenea, mi-a placut mult ca are inclus si sistemul de deplasare pe roti demontabile!

2) CAIAC PENTRU PESCUIT QUEST 10 HV FISHING

3) CAIAC EDGE 13

4) Pelican Intrepid 100X Angler

5) CAIAC RIGID BORNEO TAHE 3 LOCURI (2 ADULȚI + 1 COPIL) VERDE TAHE OUTDOORS (Decathlon)

4) CAIAC RIGID OCEAN DUO ROTOMOD 2 ADULȚI + 1 COPIL ROTOMOD (Decathlon)

5) Caiac de pescuit SIT-ON-TOP TIMO (OLX)

6) Caiac Feelfree Juntos (OLX)
Din pacate, nu-mi pot permite sa investesc mai mult de max. 1000 EUR intr-un caiac, altfel m-as fi uitat la modelele Lure (13.5 V2, sau Lure II Tandem)

7) Barca pneumatica stil caiac ELLING KARDINAL K370
E si cea mai scumpa, dar are suport ptr. motor de pana la 5CP. In schimb, podina e tip airdeck...

Cam acestea ar fi selectiile pe care am incercat sa le fac, atat cat am inteles in urma celor citite.
V-as ramane indatorat daca unii dintre dvs. care ar avea timp de citit, ar incerca sa-mi sugereze o alegere din cele 7 mai sus precizate, sau eventual un alt model din "alt film".  8)

Multumiri anticipate si toate gandurile bune!
Mos Bubulac

Bună.
Toate opiniile formate în urma incursiunii prin forumuri, sunt corecte :)
Și pentru că nu există o rețetă universală, o să-ți spun opiniile mele, care te vor ajuta să-ți faci o proprie orientare.
Întâi de toate, am observat că dintre toate modelele enumerate, cele mai multe sunt în rândul caiacelor sit-on-top.
Eu unul nu m-am împăcat cu acest tip de barcă, din cauza poziției, a expunerii la soare și intemperii (nu doar în sezonul rece e o problemă, ci și în vara toridă: soarele te arde cumplit), a expunerii la vânt prin suprafața portantă mare (om și barcă), a locului aproape inexistent, pentru bagaj.
Dacă e să fie caiac, am preferat unul sit-in. Încăpător, protector, permisiv (și iertător) la valuri, cu direcție și viteză bune, centrul de greutate jos, volum mai mic dar spațiu înăuntru mare, compartimente etanșe, pentru diverse.
Dacă începe vreo ploaie torențială, de vară, poți rămâne complet uscat (cu o foaie de ceapă pe tine și o fustă a caiacului) tu, aparatul foto, etc... ceea ce nu se întâmplă pe un sit-on-top.
Există și caiace gonflabile foarte bune. Eu am avut un Advanced Frame Convertible, cu care am fost și la TID, în tandem. Mai sunt modelele de la Gumotex (foarte bune ca material) și de la Grabner (dar ceva mai scumpe). Există modele mai noi, făcute integral în tehnica drop stitch, adică au pereții și podina, foarte rigide și rezistente, apropiindu-se de un caiac rigid sit-in. Ba chiar au și inchidere a punții. Dar acestea ies puțin din buget.

Între caiacele menționate, pot spune că modelul Edge 13 este foarte bun. Foarte stabil și încăpător, poate fi folosit și la ture scurte dar și lungi. Unul dintre caiacele mele este Edge 13. S-a comportat excelent, iarnă sau vară, pe vânt sau ploaie, indiferent de lungimea turelor. Nu excelează în ceva anume, dar face tot ce e nevoie într-o medie mai mult decât rezonabilă. Și este foarte confortabil.

Acum, citind "caietul de sarcini", am senzația că dintre toate modelele găsite de tine, cel mai bine se potrivește necesităților menționate, gonflabila K370.
Din acest tip de bărci, mai există unele, fabricate sub numele Kolibri. Ceva mai ieftine. Rapide, stabile, glisând cu două persoane și motor de 5 cp, utilizabile și manual, la pagaie, utilizabile la pescuit...cam ceea ce doreai :)
Un model mai măricel, KM-390C, costând 3850 lei



Zodiac

Nu sunt un specialist al caiacului desi in tinerete am mai cochetat cu domeniul .
Mi-au placut filmuletele acestea pe care le-am vazut cand cautam RIB-ul .
De vazut majoritatea de pe pagina .

https://www.youtube.com/results?search_query=GALA+CANOE+RALLY+Challenger-2017

Succes in alegere !


Mos Bubulac

Citat din: Florio din Iulie 30, 2021, 01:03:25 AM
Toate opiniile formate în urma incursiunii prin forumuri, sunt corecte :)
Și pentru că nu există o rețetă universală, o să-ți spun opiniile mele, care te vor ajuta să-ți faci o proprie orientare.
Seara buna,

Multam ptr amabilitatea de a-mi raspunde si de a considera intrebarile mele de incepator !
Sa stii ca printre materialele pe care le-am analizat, au fost si o multime de postari de-ale tale, atat de pe capcompas, cat si de pe celalalt forum. In general, cand vin sa pun intrebari, incerc sa ma documentez putin inainte ca sa se vada ca sunt interesat si ca nu vreau sa pun intrebari doar pentru "a ma afla in treaba" ...

Ii multumesc si lui Zodiac pentru recomandarea facuta, m-am uitat la oferta respectiva (GALA CHALLENGER C380) si am pus-o pentru comparatie punct cu punct alaturi de modelele ELLING KARDINAL K370, KOLIBRI KM-390C, caiac BORNEO (sit-on-top 2 locuri) si caiac EDGE 13 (sit-in, 1 loc).

Inainte de a rezuma niste specificatii si observatii, as dori sa mai solicit niste lamuriri ...

1) M-am uitat sa vad daca exista caiace sit-in pentru 2 persoane si da, exista, - dar la preturi duble fata de modelele selectate de mine (pe baza compromisului dintre pret si performante). De ce am facut asta? Pentru ca as fi dorit sa folosesc aceasi ambarcatiune si impreuna cu sotia sau vreun amic care ar dori sa ma insoteasa. Dintre toate ofertele selectate, singurele care ar indeplini aceasta functie ar fi caiacele sit-on-top Borneo (3090 RON) si Ocean Duo (2700 RON) si pneumaticele tip caiac specificate mai sus.
Dintre caiace, BORNEO e singurul la care se precizeaza ca ar putea fi manevrat "in aceleasi conditii de confort ca si vaslitul in tandem" - aspect care pe mine m-a atras, intrucat din cele pe care le-am citit, am inteles ca (in general) un caiac ptr 2-3 persoane nu poate fi manevrat cu aceasi comoditate de o singura persoana.
Intrebarea ar fi daca credeti ca afirmatia respectiva e doar in scopuri de marketing, sau daca ar putea reflecta chiar realitatea ?

2) Din punct de vedere al expunerii ocupantilor la intemperii si al udarii acestora cu apa in timpul manevrarii, considerati ca intre caiacele sit-on-top si gonflabilele de tip canoe, ar fi vreo diferenta notabila? (toate sunt barci deschise)

3) Am vazut ca podina de tip air-deck inseamna podea gonflabila. Nu am folosit asa ceva pana acum si de aceea ma indoiesc ca poti sta in picioare, intr-un echilibru decent, pe o astfel de podina, prin comparatie cu o podina rigida din tego sau aluminiu. Gresesc?

4) Cam toate ambarcatiunile pe care le-am selectat, au lungimi care variaza in jurul mediei de 4m (370-410 cm). Am ales o astfel de lungime ca sa fie un compromis intre lungimea la transport pe bare, viteza maxima obtenabila, masa totala si pretul final.
- Factori comuni: toate gonflabilele (Elling, Kolibri, Gala) sunt asamblate prin termosudura cu inalta frecventa, au diametrul balonului de 32cm, masa in jur de 25Kg si latimea interioara in jur de 40cm.
- Diferente: cea mai mare lungime interioara il ofera Kolibri KM390C (327 cm) prin contrast cu Elling Kardinal K370 (277 cm). Ptr. Gala Challenger 380 nu am gasit specificatia de lungime interioara nici macar pe site-ul oficial.
- Pret: cea mai scumpa este Gala (4969 RON), urmata de Elling (4534 RON), iar cea mai ieftina este Kolibri (3850 RON).
- Caiacul rigid Edge 13 (sit-in, 1 persoana) e cotat la 4140 RON, iar caiacul rigid BORNEO (sit-on-top, 2 persoane) e cotat la 3090 RON.

Avand in vedere cele de mai sus, as face urmatoarele optiuni:
- dintre gonflabile, as alege Kolibri, dar nu stiu daca are chila in V (Elling are o astfel de chila). Nu am gasit specificatia nici pe site-ul oficial. Daca cineva dintre dvs. stie, m-ar ajuta sa-mi precizeze. Oricum, ma gandesc sa sun maine la firma si sa intreb direct.
- dintre caiace, l-as alege pe Edge 13 (manevrabilitate si viteza), dar spuneam ca sunt in cautarea unei solutii care sa-mi permita sa mai iau la bord inca o persoana, la nevoie. Asta ar insemna sa ma uit la Borneo - dar e sit-on-top si in afara de lipsa protectiei la intemperii, intuitia imi spune ca la padelare, nu cred ca as obtine aceasi viteza ca si cu Edge 13 (care e listat ca fiind caiac de tura).
Gresesc sau nu?

Ajuns aici, as mai face urmatoarele observatii:
- la gonflabile, nu stiu daca le pot transporta la 90Km/h urcate pe bare, asa cum am inteles ca se pot transporta caiacele rigide.
Va rog sa-mi spuneti daca aberez sau nu. Masa e cam aceasi, dar suprafata totala e mai mare si ma gandesc ca ar putea sa-mi creeze probleme. Cum faceti voi la transport? Cu ce viteza maxima ati rulat transportand un caiac rigid ? Credeti ca merge la fel si ptr unul gonflabil ?!
- daca tot discutam de gonflabile, care ar fi avantajul intre o barca ingusta de tipul canoe gonflabil si o pneumatica obsinuita, care e sensibil mai lata la interior (76cm in loc de numai 40!) ? Diferenta de pret ar fi de doar 400 lei.
Ma gandesc ca s-ar putea sa-mi spuneti ca un canoe gonflabil ar putea fi transportat umflat pe bare (la viteze de aprox. 90Km/h) in timp ce poate o gonflabila standard nu (datorita suprafetei mai mari ? ). Ce parere aveti ?
Vreau sa scap de ideea de a trage dupa mine un peridoc.
Ah, da, ar mai fi si masa barcii, sensibil mai mare la o pneumatica standard (62Kg) fata de canoe gonflabil (25 Kg).
Asta da, ar fi un avantaj, mai ales ca cele usoare se pot trage simplu pe roti, pe cand cele mai grele... necesita eforturi mai mari.

Una peste alta, ma mai gandesc ca materialul gonflabilelor ar putea fi mai putin rezistent decat HDPE-ul caiacelor.
Dvs. ce parere aveti ?

In speranta ca nu v-am agasat cu atat de multe intrebari si disectii, va multumesc anticipat si va urez un week-end cat mai placut!

Ganduri bune!

DoiNomazi

#4
Incerc sa nu ma bag in vorba ca musca in curu' calului, ca nu am cunostintele necesare unei opinii pertinente, dar ma intreb daca nu ar fi un util punct de plecare si raspunsul la ce vrei sa faci cu ambarcatiunea respectiva? Sau ce fel de iesire te-ar bucura cel mai tare si ar fi cel mai probabil s-o repeti cel mai des.

"Piroga" care sa fie si tandem si sa merga usor si singur, usoara si nu orea mare si in acelasi timp capabila sa transporte incarcatura necesara unei ture mai lungi, etc. este imposibil de gasit si probabil vei sfarsi prin a achizitiona cel putzin doua ambarcatiuni diferite.

Kayakul sit-on-top nu este potrivit pentru o iesire de mai multe zile. Se poate? Sigur ca se poate atat timp cat pluteste si nu ia apa (prea multa) dar te vei bucura mai putin de tura respectiva datorita efortului si a lipsei de confort.

Se poate iesi pe mare ondulata cu o canoe deschisa? Sigur ca se poate dar vei petrece o mare parte din timpul pe apa atent la pasul dansului incercand sa fentezi valurile mai nazdravane care vor fi bucuroase sa ti-o umple. Da, are farmec si ai ce povesti daca iti vei petrece jumatate din timp si energie dand la pompa (sau ispol) sa dai apa afara din copaie.

Se poate sta in picioare intr-o barca pneumatica cu podina gonflabila? Sigur ca da, se poate sta in picioare pe orice foaie de PVC sau Hypalon (daca mai gasesti) in care poti indesa de la vreo 12-13 PSI in sus. Daca pui si un motor vei putea constata insa ca se pot irosi cativa ponei pentru ca barca se va "frange" de mijloc cand vei incerca s-o impingi peste ce poate.

Este important sa te pastrezi cat mai uscat la drum? Absolut, chiar si in zile de canicula in ape tropicale este util sa te pastrezi cat mai uscat, cum numai un sit-in te tzine.

Barca nepotrivita unui tip de tura, scop, destinatie, daca nu compromite complet iesirea respectiva, o poate transforma intr-o experienta nu tocmai placuta.

Ai nevoie pe apa de toate rahaturile pe care ti le treci pe inventarul facut pe mal? Cel mai probabil si de cele mai multe ori, nu, mai ales daca e o iesire mai scurta (o zi doua trei) mai aproape de civilizatie, dar nici nu-ti pot dauna daca reusesti sa le cari.

Si ca ultima impresie, ca nu sunt competent sa ofer sfaturi, nu poti gasi toate raspunsurile pe nici un forum.

Cumpara ceva care iti vorbeste si nu te lasa flamand si in curu' gol si bucura-te de el/ea pe apa. Indiferent de ce ambarcatie iti vei procura pana la urma vei descoperi deopotriva bucurii si motive sa injuri, invatand sa te adaptezi fiecarei situatii.

Pareri binishor argumentate vei intalni doishpe la leu, dar pana nu te dai utza in copaia ta nu vei putea pretinde ca stii...

Iti spun toate astea bazat pe experiente traite ca amator irecuperabil care s-a bucurat ca un copil tamp de fiecare iesire cu ce a oferit momentul respectiv.  Ca a fost la padela sau pagaie, cu vela sau motorizat cu 10 CP sau cu 300 CP, injuraturile mentionate anterior nu se nasc din lipsa bucuriei de a iesi pe apa, ci din intensitatea participarii la momentul respectiv :) Spun asta pentru ca uneori toti avem tendinta sa ruinam o experienta autentica cu prea multe planuri.

LE: sper ca nu supara si nu deranjeaza raspunsul. Ia-o ca pe o incurajare sincera sa te urci in ce-ti place si sa ridici ancora :)
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Mos Bubulac

Citat din: DoiNomazi din Iulie 30, 2021, 11:55:32 PM
Incerc sa nu ma bag in vorba ca musca in curu' calului, ca nu am cunostintele necesare unei opinii pertinente, dar ma intreb daca nu ar fi un util punct de plecare si raspunsul la ce vrei sa faci cu ambarcatiunea respectiva? Sau ce fel de iesire te-ar bucura cel mai tare si ar fi cel mai probabil s-o repeti cel mai des.
Good morning!  8)
Multumesc pentru raspuns, apreciez!
V-am vizionat multe dintre clipurile postate si am citit cu mult interes o buna parte dintre materialele pe care le-ati publicat !
"Echoes of a Kiss" a fost superb si am ramas impresionat.
Cu o astfel de experienta de "nomazi", e greu de crezut ca nu ai avea "cunostintele necesare unei opinii pertinente", dar dovedeste o modestie deosebita din partea unui om care a fost in locuri si in conditii pe care eu nu cred ca in viata asta le voi intalni ...

Ca raspuns, e greu de crezut ca as avea de gand sa fac ture lungi, de zile intregi.
In prima faza, nu cred c-as face nici macar de 24h.
Am amintit in prima postare ca as face iesiri de maximum 4h, poate 6h, pe ape relativ linistite, in conditii pasnice ;-)
Si de asemenea, exista o probabilitate de aprox. 50% sa isi doreasca si sotia din cand in cand cate o plimbare de genul asta, am scos-o de cateva ori la mare cu un caiac dublu sit-on-top si i-a placut.

Cu alte cuvinte, tinta ar fi fost o ambarcatiune mai ingusta decat o barca pneumatica obisnuita, tocmai ptr a putea intra si pe ape cu latime mica (canale), dar si ptr a o putea manevra/transporta mai usor (incarcat pe masina, evitat peridoc, transportat pe roti pana la locul de lansare, etc.).

Sigur ca daca ma uit la preturi, o gonflabila obisnuita (de care pomenisem in postarea anterioara) ar fi o alegere mai buna, dar asta inseamna mai multa bataie de cap si timp pierdut pana la punerea pe apa. Mai ales, daca as vrea in locuri relativ salbatice si in care n-ai rampe de lansare.

Asadar raman in continuare la analiza dintre caiacele rigide si canoele gonflabile.

O intrebare pe care mi-o pun si la care ma intereseaza sa primesc un raspuns realistic, ar fi daca in cazul unei canoe gonflabile, se poate padela la fel de usor ca si in cazul unui caiac ? Daca ma uit la specificatii, latimea canoelor gonflabile ar fi de aprox. 1m, pe cand la caiace, e in jur de 85cm. S-ar putea ca aia 15cm sa conteze, nu stiu exact. Ma gandesc ca daca ar fi sa folosesc o padela, ar trebui sa fac un efort mai mare ptr a vasli alternativ dintr-un bord in altul - nu stiu cum e si de aceea pun intrebarea aici.

Canoe gonflabil are avantajul ca ii pot atasa usor un motor, dar , asa cum am intrebat si in postarea anterioara, nu stiu cat de usor o pot transporta pe barele masinii , in conditii de viteza relativa. Datorita curentilor de aer, nu va avea tendinta de a se comporta ca o aripa de avion? Probabil ca depinde de modul in care o voi lega pe bare, cred ca ar fi mai bine in pozitie naturala (cu chila in jos). Ce ziceti ?

Ca dezavantaje, daca as mentine-o presurizata, as vedea faptul ca trebuie represurizata daca exista diferente mari de temperatura intre exterior si suprafata apei ( banuiesc ca astea ar fi ocazii mai rare) si grija pe care ar trebui s-o acord la impactul cu obstacole contondente nedorite (bolovani, fiare, lemne, copaci, crengi rupte iesite din apa sau care obtureaza unele canale de acces pe rauri inguste, etc.).

Daca credeti ca preocuparile mele legate de utilizarea unei canoe gonflabile sunt exagerate, atunci as alege, dupa cum a spus si Florio, o astfel de barca. Daca nu, atunci mai e de disecat nitel.

Citat din: DoiNomazi din Iulie 30, 2021, 11:55:32 PM
Si ca ultima impresie, ca nu sunt competent sa ofer sfaturi, nu poti gasi toate raspunsurile pe nici un forum. [...]
Cumpara ceva care iti vorbeste si nu te lasa flamand si in curu' gol si bucura-te de el/ea pe apa. [...]
Iti spun toate astea bazat pe experiente traite ca amator irecuperabil care s-a bucurat ca un copil tamp de fiecare iesire cu ce a oferit momentul respectiv.  Ca a fost la padela sau pagaie, cu vela sau motorizat cu 10 CP sau cu 300 CP, injuraturile mentionate anterior nu se nasc din lipsa bucuriei de a iesi pe apa, ci din intensitatea participarii la momentul respectiv :) Spun asta pentru ca uneori toti avem tendinta sa ruinam o experienta autentica cu prea multe planuri.

Multumesc inca odata ptr impartasirea experientei!
Am iesit pe apa de suficient de multe ori ca sa pot intelege perfect cele descrise.
Dar in momentul de fata, prefer sa fac o investitie minima, ptr profit maxim :)
Ref. la planuri, nu-mi fac planuri deosebite, dar trebuie sa anticipez modul de utilizare al dracoveniei plutitoare, ca sa stiu cat mai exact catre ce sa ma indrept, nu sa regret mai tarziu. Ca vor fi si minusuri, sunt constient, clar. Incerc doar sa gasesc cel mai bun compromis ptr ceea ce vreau sa fac si nu-mi fac iluzii, stiu foarte bine ca nu exista barca buna la toate  ;) :) :)

Inca odata multumiri, raman si in asteptarea unor raspunsuri la intrebarile din postarea mea anterioara, eventual poate nu numai de la voi, cei care deja ati inceput sa-mi raspundeti, poate si de la alti pasionati care s-au lovit de probleme si intrebari asemanatoare!

Week-end placut tuturor si numai bine!

DoiNomazi

#6
Indiferent de alegere, va fi un compromis mai mic sau mai mare.

Pentru prima faza descrisa de tine (plimbari scurte, ape linistite) orice obiect plutitor este prilej de bucurie si criteriul de alegere poate fi pretzul, depozitarea, usurinta la transport.  Eu cred ca performantele "obiectului" trec pe locul doi pentru astfel de ture. Cand mi-am luat barca pneumatica, sau mai recent, placile, m-am gandit la acest gen de iesiri de cel mult 24 h in ape linistite.

Pentru iesirile de acest tip vreau ceva care reduce timpul de pregatire pentru ca nu vreau sa-mi petrec ore bune din acea pretioasa zi bibilind la echipamente. Deci ceva usor care poate fi "aruncat" simplu in/pe masina, scos usor de pe apa, spalat rapid si depozitat pana se termina ziua.... :)

In functie de spatiul de depozitare acasa, in conditiile de tura mentionate, si un sit-on-top poate fi adecvat. Este cel mai usor de manevrat pe uscat (am vazut indivizi tragand sit-on-top-ul pe asfalt fara mila), este o platforma care pluteste aproape in orice conditii (daca nu se sparge, nu se scufunda chiar daca ti-l intoarce valul cu chila in sus) si poate cara un minim de echipament pe el. Cand iesi doar pentru cateva ore te preocupi mai putzin de vant si valuri, entuziasmul e mare, timpul scurt si nu trebuie sa ajungi neaparat undeva anume... Sau cel putzin asa gandesc eu.

Ai mentionat "Echoes of a Kiss". Aia a fost planuita ca o iesire pe apa de 10 zile, compromisa de un kayak sit-in nepotrivit greutatii bagajelor si dupa cum a reiesit cand l-am scos de pe apa neintretinut corespunzator. Lua apa, nu s-a prins epoxy-ul din trusa de el, alea, alea... Apa rece, adanca, mai anevoios de iesit la mal in caz de rasturnare/scufundare (cu bulkhead-ul din pupa compromise).

Daca l-as fi inchiriat doar pentru cateva ore aproape de o terasa cu bere rece m-as fi simtit bine si asa, aveam un motiv in plus de amuzament, dar in conditiile unde l-am avut a insemnat o schimbare majora de plan. In fine, raman la parerea ca pentru turele scurte mai aproape de casa este mai important sa-ti fie usor in/out decat performanta nautica.

Noi am inceput cu U-Boat-ul pentru ca am vrut sa ajungem in destinatii stabilite a priori, dar cand am constat cat de ineficienta este utilizarea lui in ture scurte am suplimentat inventarul flotei cu barca pneumatica si mai recent cu placi gonflabile care ni se par cel mai la indemana pentru o iesire de cateva ore.

In privinta latimii, da, simti fiecare cm in plus cand padelezi si vrei sa mentii directia.

De exemplu, daca depozitarea (locuim intr-un apartament) si transportul nu ar fi probleme importante si daca mi-as dori mai putzina versatilitate pe apa si o viteza de deplasare considerabil mai mare, as lasa U-Boat-ul acasa si as scoate pe apa un Seaward G3 Passat (un tandem ideal pentru mine), dar cum stau la bloc si vreau sa calatoresc mai departe de casa, am optat pentru U-Boat (pe care in treacat fie mentionat nu l-am mai dat la apa in mai bine de 5 ani)_

In principiu orice obiect, rigid sau gonflabil, pui pe masina opune rezistenta isi va dori sa decoleze... Daca e rigid si il ancorezi bine de masina iti va mari consumul de benzina, daca e gonflabil chiar si cand este ancorat bine risti sa se avarieze datorita presiunii vantului. Depinde de lungimea drumului pana la apa... daca e scurta, il ancorezi bine, mergi mai incet si te bucuri ca inca e sus, daca ai de mers mai mult de 100 Km te gandesti la alternative.

Inca o data, indiferent de ce alegi, va fi un compromis dar nu va fi o sentinta definitiva. Poti vinde ce cumperi acum si poti cumpara ulterior alta ambarcatiune mai potrivita turelor preferate in momentul respectiv. Evident in multe situatii poti inchiria.

Bafta!
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

deltasub

Salut, părerea mea e să-ți  iei o canoe gonflabila,  de la o anumita vârstă ai nevoie de mai mult confort. Poate vei vrea să  faci o tură  și în deltă,  cumperi un motor de doi cai și faci ture frumoase. Canoea poți  s-o transporți și inpachetata pe mașină apoi cu o pompa electrica sau manuală  o umfli imediat. Se pare că  Kolibri nu are chila în v.

Intersect

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 12:28:02 AM
Salut forumistii,
Tot "padelez" de cativa ani cu ideea de a avea o ambarcatiune proprie cu care sa ies pe ape. De iesit, ies, dar prin inchiriere sau in partide amicale. Si cred ca as vrea una doar ptr. mine !  :)

Am citit o multime pe cele doua forumuri, m-am informat, apoi, din practica, am vazut si cum stau lucrurile cu mai multe tipuri de ambarcatiuni, atat dpdv tehnic cat si ca preturi pentru mentenanta, impozite, alte taxe.

Cum nu ma dau afara banii din casa, tinta mea e clara: investitie si mentenanta minima, transport cat mai simplu (evitarea complicatiilor date de achizitionarea si folosirea unui peridoc), taxe cat mai mici (evitare inmatriculare, taxe cheiaj, cheltuieli de parcare in afara sezonului, etc.).

Tinand cont de cele de mai sus, incep sa cred ca in situatia mea, caiacul ar trebui sa fie cea mai buna solutie.
Sau poate o gonflabila de tip caiac, cum ar fi ELLING KARDINAL K370 .

Mentionez ca nu am experienta cu caiacele, dar am probat 2 modele sit-on-top, pe mare foarte usor agitata si pe un lac cu apa calma. Mi-a placut !

Am citit cele mai multe postari ale incepatorilor de felul meu (de pe ambele forumuri) si din recomandarile pe care dvs., forumistii, le-ati oferit, am tras niste concluzii si mi-am cautat cateva oferte. In mod sincer, nu ma simt capabil (datorita lipsei de experienta) sa aleg direct un model sau altul, asadar as dori sa apelez la bunavointa dvs. pentru a putea face pana la urma, o alegere.

Stiu ca trebuie sa precizez niste detalii, asadar incerc s-o fac in continuare.

1) Scopul: excursii scurte (1-4h) de agrement sau pescuit:
- rauri precum Ialomita, Arges, Neajlov, Teleajen, Olt, Siret, etc. (pe sectoare de ape nu foarte agitate);
- Dunare, in zone nu foarte departate de mal si doar in conditii meteo favorabile, fara apa agitata;
- lacuri cu ape in general calme ;
- pe mare nemontata, la distanta mica de tarm, in special in timpul concediilor sau iesirilor de week-end.

2) Nr. persoane: 1, max. 2 (in general singur, dar as dori sa pot lua cateodata si sotia)

3) Stare fizica si de sanatate:  185cm x 120Kg, conditie fizica suficienta pentru varsta mea, fara boli cronice, nu ma stresez cand sunt singur in teren, stiu sa inot dar fara pretentii de performanta, inca nu sunt anchilozat  8) si imi place apa. Pe mare cu valuri de 30-50cm am padelat 1h fara sa am semne de oboseala.
Singura problema ar fi ca nu pot sta incordat intr-o pozitie care sa-mi solicite mult zona lombara.

4) Mod de transport: auto non 4x4, bare transversale

5) Spatiu de depozitare:  existent.

6) Target-ul de pret: max. 930 EUR

Din cele pe care le-am citit, am inteles ca la caiacele gonflabile, exista dezavantajul suprafetei mari expuse vantului si ca atare, o manevrabilitate mai dificila in conditie cu vant. Ca atare, am ales doar ideea de caiace rigide. Am mai inteles ca fiind o ambarcatiune de deplasament, viteza depinde in mare masura de lungimea cocii, deci cu cat mai lung, cu atat mai bine.
De asemenea, am mai citit ca "sit-on-top" nu se recomanda in afara sezonului cald, pe cand intr-un caiac "sit-in", poti face plimbari si pe vreme ceva mai rece.

Pe baza datelor de mai sus, m-am gandit la urmatoarele modele :

1)
CAIAC BORNEO (producator: BIC Sport)
Ce nu mi-e foarte clar de aici:
- daca il pot dota cu scaune comode, care sa nu-mi faca praf spatele dupa 30 min;
- daca (fiind o ambarcatiune proiectata ptr. 2 persoane) poate fi condusa fara eforturi marite si de catre o singura persoana (pe site, asa scrie, dar de la scripte la fapte, stim cu totii ca e cale lunga! )
Desi este sit-on-top, este ambarcatiunea pe care as fi preferat-o pentru a o putea implica si pe sotie, dar nu realizez cat de mult se poate apropia de performantele altora din enumerarile ce vor urma. La celelalte, nu stiu daca pot gasi modele sit-in, la preturi precum cel al lui BORNEO!
De asemenea, mi-a placut mult ca are inclus si sistemul de deplasare pe roti demontabile!

2) CAIAC PENTRU PESCUIT QUEST 10 HV FISHING

3) CAIAC EDGE 13

4) Pelican Intrepid 100X Angler

5) CAIAC RIGID BORNEO TAHE 3 LOCURI (2 ADULȚI + 1 COPIL) VERDE TAHE OUTDOORS (Decathlon)

4) CAIAC RIGID OCEAN DUO ROTOMOD 2 ADULȚI + 1 COPIL ROTOMOD (Decathlon)

5) Caiac de pescuit SIT-ON-TOP TIMO (OLX)

6) Caiac Feelfree Juntos (OLX)
Din pacate, nu-mi pot permite sa investesc mai mult de max. 1000 EUR intr-un caiac, altfel m-as fi uitat la modelele Lure (13.5 V2, sau Lure II Tandem)

7) Barca pneumatica stil caiac ELLING KARDINAL K370
E si cea mai scumpa, dar are suport ptr. motor de pana la 5CP. In schimb, podina e tip airdeck...

Cam acestea ar fi selectiile pe care am incercat sa le fac, atat cat am inteles in urma celor citite.
V-as ramane indatorat daca unii dintre dvs. care ar avea timp de citit, ar incerca sa-mi sugereze o alegere din cele 7 mai sus precizate, sau eventual un alt model din "alt film".  8)

Multumiri anticipate si toate gandurile bune!
Mos Bubulac

Salut,
Eu decativa ani folosesc in caiac gonflabil de la Advanced Elements si sunt multumit. Daca te afi in proximitatea orasului GALATI dupa data de 15 Septembrie poti sa il testezi si sa vezi daca este ceea ce iti trebuie. Personal sunt foarte multumit de caiac. https://www.advancedelements.com/shop/inflatable-kayaks/day-touring/inflatable-kayak-ae1007-e/
Born to fish,forced to work!!!

Mos Bubulac

Salut si multumesc mult ptr raspuns !

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
Indiferent de alegere, va fi un compromis mai mic sau mai mare.
Mda, sunt constient de asta !

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
Pentru prima faza descrisa de tine (plimbari scurte, ape linistite) orice obiect plutitor este prilej de bucurie si criteriul de alegere poate fi pretzul, depozitarea, usurinta la transport.  Eu cred ca performantele "obiectului" trec pe locul doi pentru astfel de ture. Cand mi-am luat barca pneumatica, sau mai recent, placile, m-am gandit la acest gen de iesiri de cel mult 24 h in ape linistite.

Pentru iesirile de acest tip vreau ceva care reduce timpul de pregatire pentru ca nu vreau sa-mi petrec ore bune din acea pretioasa zi bibilind la echipamente. Deci ceva usor care poate fi "aruncat" simplu in/pe masina, scos usor de pe apa, spalat rapid si depozitat pana se termina ziua.... :)
Prin cele de mai sus, ai confirmat practic cerintele mele  8) Si asta nu poate decat sa ma bucure, inseamna ca m-am facut inteles si ca in felul asta, imi voi usura nitel alegerea. Asta caut: ceva ptr ture scurte, pe distante mici, aruncat si recuperat cat mai usor in/din apa, fara pretentii de intretinere deosebita.

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
In functie de spatiul de depozitare acasa, in conditiile de tura mentionate, si un sit-on-top poate fi adecvat. Este cel mai usor de manevrat pe uscat (am vazut indivizi tragand sit-on-top-ul pe asfalt fara mila), este o platforma care pluteste aproape in orice conditii (daca nu se sparge, nu se scufunda chiar daca ti-l intoarce valul cu chila in sus) si poate cara un minim de echipament pe el. Cand iesi doar pentru cateva ore te preocupi mai putzin de vant si valuri, entuziasmul e mare, timpul scurt si nu trebuie sa ajungi neaparat undeva anume... Sau cel putzin asa gandesc eu.
Pai la fel vad si eu lucrurile !

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
Noi am inceput cu U-Boat-ul pentru ca am vrut sa ajungem in destinatii stabilite a priori, dar cand am constat cat de ineficienta este utilizarea lui in ture scurte am suplimentat inventarul flotei cu barca pneumatica si mai recent cu placi gonflabile care ni se par cel mai la indemana pentru o iesire de cateva ore.
Cred ca nu stiu exact ce este U-Boat-ul de care ai amintit, dar la o cautare pe net, am gasit "U-Boat Kayaks".
Te referi cumva la un model de genul "UB-20 Tandem Fishing Kayak" ?
Daca da, te-as ruga sa detaliezi putin ce ai vrut sa spui prin "ineficienta lui in ture scurte", ar fi important sa inteleg clar la ce te referi !
Evident, daca nu te deranjeaza. Multam anticipat!

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
In privinta latimii, da, simti fiecare cm in plus cand padelezi si vrei sa mentii directia.
OK, multam, am bagat la cutiuta si o sa tin cont de asta!

Citat din: DoiNomazi din Iulie 31, 2021, 04:54:20 PM
In principiu orice obiect, rigid sau gonflabil, pui pe masina opune rezistenta isi va dori sa decoleze... Daca e rigid si il ancorezi bine de masina iti va mari consumul de benzina, daca e gonflabil chiar si cand este ancorat bine risti sa se avarieze datorita presiunii vantului. Depinde de lungimea drumului pana la apa... daca e scurta, il ancorezi bine, mergi mai incet si te bucuri ca inca e sus, daca ai de mers mai mult de 100 Km te gandesti la alternative.
Ei, vezi, asta e o observatie f importanta! In mod curent, pana la apele de interes, as parcurge sub 100Km, dar daca e sa il tarasc cu mine pe litoral, se schimba nitel datele problemei.

Citat din: deltasub din Iulie 31, 2021, 06:41:30 PM
Salut, părerea mea e să-ți  iei o canoe gonflabila,  de la o anumita vârstă ai nevoie de mai mult confort. Poate vei vrea să  faci o tură  și în deltă,  cumperi un motor de doi cai și faci ture frumoase. Canoea poți  s-o transporți și inpachetata pe mașină apoi cu o pompa electrica sau manuală  o umfli imediat. Se pare că  Kolibri nu are chila în v.
Buna seara si multumesc pentru sfat !
N-am apucat sa vorbesc la Kolibri, dar voi incerca luni sau marti si voi posta raspunsul lor. Asta, in cazul in care ar mai fi si altii interesati.
Dupa cum vedeti, in cazul meu, canoe gonflabil e la concurenta cu caiacul rigid. Inca mai am de judecat nitel si de asteptat sa completez lista de raspunsuri la cateva dintre nelamuririle ramase, apoi trec la partea de decizie :)

Citat din: Intersect din Iulie 31, 2021, 06:51:21 PM
Eu de cativa ani folosesc in caiac gonflabil de la Advanced Elements si sunt multumit. Daca te afi in proximitatea orasului GALATI dupa data de 15 Septembrie poti sa il testezi si sa vezi daca este ceea ce iti trebuie. Personal sunt foarte multumit de caiac. https://www.advancedelements.com/shop/inflatable-kayaks/day-touring/inflatable-kayak-ae1007-e/
Buna seara si de asemenea multumesc pentru recomandare!
Florio mi-a mentionat in primul raspuns la subiectul deschis de mine, ca a folosit un model gonflabil de la Advanced Elements.

Am cautat si eu pe net si am gasit asta: ADVANCEDFRAME® CONVERTIBLE KAYAK: AE1007 , pret: 800 USD .
Te-ar deranja daca te-as intreba de unde l-ai cumparat pe-al tau ?

Am vizionat cateva filmulete cu instalarea si cu evolutia pe apa a acestui model, mi se pare interesant!
Vad ca latimea e de 32" (81cm), deci mai ingust decat un canoe gonflabil. Din poze, la ochi ar rezulta ca grosimea peretilor laterali in zona de mijloc ar fi de aprox. 1/4 din latimea totala, deci ar rezulta cam 2x20cm. Ar rezulta atunci ca latimea spatiului interior ar fi de aprox. 40cm, cam la fel ca la modelele de canoe gonflabile de la Elling si Kolibri. Ramane avantajul ca grosimea peretilor laterali (nu le-as spune chiar "baloane") fiind mai mic, probabil inlesneste efortul de padelare.
Dar si 15' = 457cm, deci ar fi cea mai lunga ambarcatiune din cele vazute pana acum la categoria asta.
Ah, inca ceva. N-am observat din poze: are zone ptr suporti de lansete ?

Tuturor, inca odata multumiri si ganduri bune!
Week-end placut in continuare!

Intersect

Initial am vrut ca sa il cumpar din State dar din greseala cautand altceva l-am gasit pe OLX cumparat de catre vanzator si nefolosit.
Florio si Bogdan Buciu au mers l-au vazut apoi l-am cumparat.
Caiacul este spatios,spatiul interior se poate modifica dupa preferinte si are spatii pentru depozitare in prova si pupa pe "punte".
Pentru accesorii pescuit se gasesc posibilitati. https://www.railblaza.com/blog/fitting-rod-holders-and-other-accessories-to-ribs-inflatable-boats-just-got-easier/

Born to fish,forced to work!!!

DoiNomazi

@Mos Bubulac

Am poreclit tandem-ul nostru "U-Boat", dar de fapt este un Long Haul Mark II Commando, un model imbunatatit de Klepper Aerius.

Prima calatorie in Groenlanda am facut-o la bordul U-Boat-ului. "Bluie East Two - 2014", in Delta Dunarii tot cu U-Boat-ul din dotare am fost "Letters from the Black Sea - 2012" si ne-am bucurat de el prin Everglades "Echoes of the Eskampaba - 2013"
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320

Florio

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
............................

Inainte de a rezuma niste specificatii si observatii, as dori sa mai solicit niste lamuriri ...

1) M-am uitat sa vad daca exista caiace sit-in pentru 2 persoane si da, exista, - dar la preturi duble fata de modelele selectate de mine (pe baza compromisului dintre pret si performante). De ce am facut asta? Pentru ca as fi dorit sa folosesc aceasi ambarcatiune si impreuna cu sotia sau vreun amic care ar dori sa ma insoteasa. Dintre toate ofertele selectate, singurele care ar indeplini aceasta functie ar fi caiacele sit-on-top Borneo (3090 RON) si Ocean Duo (2700 RON) si pneumaticele tip caiac specificate mai sus.
Dintre caiace, BORNEO e singurul la care se precizeaza ca ar putea fi manevrat "in aceleasi conditii de confort ca si vaslitul in tandem" - aspect care pe mine m-a atras, intrucat din cele pe care le-am citit, am inteles ca (in general) un caiac ptr 2-3 persoane nu poate fi manevrat cu aceasi comoditate de o singura persoana.
Intrebarea ar fi daca credeti ca afirmatia respectiva e doar in scopuri de marketing, sau daca ar putea reflecta chiar realitatea ?
.....................

Ei, deja ai primit destule informații de la postarea aceasta, cât se poate de realiste, toate.
Eu o să încerc să dau câte un răspuns punctual,  așa, ca un comentariu pe text. :)
Caiacele tandem sunt foarte bune, dacă mergi cu o persoană pe care vrei să o ocrotești: soție, copil.  Nomazii preferă varianta aceasta, în plus pentru faptul că în anumite împrejurări unul poate padela în timp ce al doilea trebuie să facă altceva. Dar știi ce ture fac Nomazii, extreme și de lungă durată  ;)
Pentru mine, funcționează mult mai bine varianta caiacelor individuale, pentru că
-mergem alături, ne vedem, comunicăm, trece fiecare cu bărcuța pe unde-i place în secunda respectivă, ne putem ajuta mai bine (deschide tu hatch-ul meu din spate, am nevoie de acolo de ...ceva), face fiecare, mișcare individuală, învață fiecare independent manevra propriei bărcuțe, etc...
La mine, atât soția cât și cei doi copii, își doresc să manevreze singuri. Și suntem pe apă, ca un mic stol de rațe :D

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
Seara buna,
...................................
2) Din punct de vedere al expunerii ocupantilor la intemperii si al udarii acestora cu apa in timpul manevrarii, considerati ca intre caiacele sit-on-top si gonflabilele de tip canoe, ar fi vreo diferenta notabila? (toate sunt barci deschise)

3) Am vazut ca podina de tip air-deck inseamna podea gonflabila. Nu am folosit asa ceva pana acum si de aceea ma indoiesc ca poti sta in picioare, intr-un echilibru decent, pe o astfel de podina, prin comparatie cu o podina rigida din tego sau aluminiu. Gresesc?
.............................

2) Singura diferență ar fi că o gonflabilă tip canoe, poate avea acoperire prinsă de copastie, cum i se spune, "cockpit cover". În felul în care are acel Advanced frame convertible, sau caiacele cu velă din seria Klepper (care sunt niște canoe largi, cu cockpit cover pentru barcă și doi utilizatori). Un sit-on-top este o placă pe care plutești, total expus. La val, vânt, ploaie. Dar ma mai detaliat asta, anterior.
3)Pe podinele gonflabile de tip Drop-stitch, se stă foarte bine în picioare. Sunt cu adevărat rigide. Dealtfel se fac plăci SUP din așa ceva, plăci pe care se stă exclusiv în picioare.

Florio

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
...........................

4) Cam toate ambarcatiunile pe care le-am selectat, au lungimi care variaza in jurul mediei de 4m (370-410 cm). Am ales o astfel de lungime ca sa fie un compromis intre lungimea la transport pe bare, viteza maxima obtenabila, masa totala si pretul final.
- Factori comuni: toate gonflabilele (Elling, Kolibri, Gala) sunt asamblate prin termosudura cu inalta frecventa, au diametrul balonului de 32cm, masa in jur de 25Kg si latimea interioara in jur de 40cm.
- Diferente: cea mai mare lungime interioara il ofera Kolibri KM390C (327 cm) prin contrast cu Elling Kardinal K370 (277 cm). Ptr. Gala Challenger 380 nu am gasit specificatia de lungime interioara nici macar pe site-ul oficial.
- Pret: cea mai scumpa este Gala (4969 RON), urmata de Elling (4534 RON), iar cea mai ieftina este Kolibri (3850 RON).
- Caiacul rigid Edge 13 (sit-in, 1 persoana) e cotat la 4140 RON, iar caiacul rigid BORNEO (sit-on-top, 2 persoane) e cotat la 3090 RON.

Avand in vedere cele de mai sus, as face urmatoarele optiuni:
- dintre gonflabile, as alege Kolibri, dar nu stiu daca are chila in V (Elling are o astfel de chila). Nu am gasit specificatia nici pe site-ul oficial. Daca cineva dintre dvs. stie, m-ar ajuta sa-mi precizeze. Oricum, ma gandesc sa sun maine la firma si sa intreb direct.
......

Cel mai bine e să suni la fabricant. Barca este deja cumpărată de un prieten al meu și e foarte mulțumit de ea. Foarte.
A avut o nemulțumire față de termenul de livrare care a fost depășit cu destul de mult. În contrapartidă, furnizorul i-a dat gratuit niște accesorii.

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
...........................
- dintre caiace, l-as alege pe Edge 13 (manevrabilitate si viteza), dar spuneam ca sunt in cautarea unei solutii care sa-mi permita sa mai iau la bord inca o persoana, la nevoie. Asta ar insemna sa ma uit la Borneo - dar e sit-on-top si in afara de lipsa protectiei la intemperii, intuitia imi spune ca la padelare, nu cred ca as obtine aceasi viteza ca si cu Edge 13 (care e listat ca fiind caiac de tura).
Gresesc sau nu?
..................................

Noi aici dăm opinii prin prisma experiențelor proprii. Sigur că un sit-on-top are acest dezavantaj.
Dar soluția cea mai bună este să închiriați pentru o zi sau un weekend, două caiace: acest sit-on top și un Riott 13. Sau modele asemănătoare ca lungime.
Vei putea observa și aprecia singur, care are comportamentul optim pentru voi.  ;)


Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
...........................
Ajuns aici, as mai face urmatoarele observatii:
- la gonflabile, nu stiu daca le pot transporta la 90Km/h urcate pe bare, asa cum am inteles ca se pot transporta caiacele rigide.
Va rog sa-mi spuneti daca aberez sau nu. Masa e cam aceasi, dar suprafata totala e mai mare si ma gandesc ca ar putea sa-mi creeze probleme. Cum faceti voi la transport? Cu ce viteza maxima ati rulat transportand un caiac rigid ? Credeti ca merge la fel si ptr unul gonflabil ?!
..................................

O gonflabilă are tocmai avantajul de a putea fi transportată împachetată. În sau pe mașină. Nu văd rostul de a o pune gata umflată pe barele mașinii, încetinind astfel viteza de deplasare și adăugând riscurile inerente ale unui astfel de transport.
O gonflabilă are suprafața portantă de obicei mai mare, din cauza balonului.

Cu caiacele pe mașină am mers în jurul vitezei de 110 km/h. Plus, minus, în funcție de împrejurarea din trafic.
Mai mult se poate, dar nu văd rostul. Mai ales că pot începe a fluiera chingile de prindere și devine inconfortabil auditiv ;)

Citat din: Mos Bubulac din Iulie 30, 2021, 09:40:11 PM
...........................
- daca tot discutam de gonflabile, care ar fi avantajul intre o barca ingusta de tipul canoe gonflabil si o pneumatica obsinuita, care e sensibil mai lata la interior (76cm in loc de numai 40!) ? Diferenta de pret ar fi de doar 400 lei.
..................................
Diferența pe apă este una mare. Barca mai îngustă se deplasează mai ușor, glisează mai repede, cu motor mai mic.
Nu e de neglijat aspectul acesta al mărimii (greutății ) motorului. Este ușor de manevrat sau...rupe spatele :)
La transport nu văd diferență, eu le-aș transporta pe amândouă strânse în sacul lor. Și umflate la fața locului, cu pompă electrică, alimentată de la bricheta mașinii.
Cea îngustă mai are avantajul că poate fi deplasată destul de ușor și cu câte o pagaie. Fără zgomot, plimbare faină pe ape, printre stufuri, copaci, etc...
















Mos Bubulac

Citat din: Florio din August 02, 2021, 12:39:33 PM
soluția cea mai bună este să închiriați pentru o zi sau un weekend, două caiace: acest sit-on top și un Riott 13.
//
Cu caiacele pe mașină am mers în jurul vitezei de 110 km/h. Plus, minus, în funcție de împrejurarea din trafic.
//
Diferența pe apă este una mare. Barca mai îngustă se deplasează mai ușor, glisează mai repede, cu motor mai mic.
//
eu le-aș transporta pe amândouă strânse în sacul lor. Și umflate la fața locului, cu pompă electrică, alimentată de la bricheta mașinii.
Cea îngustă mai are avantajul că poate fi deplasată destul de ușor și cu câte o pagaie. Fără zgomot, plimbare faină pe ape, printre stufuri, copaci, etc...
Buna seara, Florio,
Multumesc pentru raspunsuri, usor-usor ideea incepe sa prinda contur !
Voi incerca sa inchiriez caiacele pentru un test , atunci o sa ne lamurim cum stau lucrurile cu adevarat :)

Multumesc de asemenea si celorlalti forumisti pentru raspunsurile postate!
Voi reveni cu detalii atunci cand voi avea ceva noutati, chiar daca ar fi si numai impresiile de dupa testul caiacelor.

Sanatate, vreme buna si distractie pe apa cat cuprinde va urez!