aventurile catamaranului solar

Creat de bogdanminitehnicus, Februarie 17, 2022, 06:15:30 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bogdanminitehnicus

salutari calduroase,

La sugestia lui Florio am deschis un nou topic, cel al catamaranului solar, proiectul vechi merge mai departe, dar voi incerca sa explic cateva lucruri de care m-am lovit in incercarea de a imbunatati ambarcatiunea si de ce nu, ce e cel mai important si postari cu incursiunile de pe Dunare.

bogdanminitehnicus

#1
Asa arata catamaranul la ultima iesire de anul trecut, momentan este la iernat asteapta vreme faina si ceva bunavointa din partea sotiei.
Am incercat sa cresc autonomia cu ceva acumulatori de li-ion care sunt cam la jumatate ca si greutate fata de varianta de litiu fier, insa si ceva mai pretentiosi la folosire, am dat invariabil de asta:
https://fr.aliexpress.com/item/32917485805.html?gatewayAdapt=glo2fra
ba chiar am avut posibilitatea sa testez asa ceva.
Concluzia e simpla, desi preturile sunt foarte atractive, ba chiar ai transport gratuit si posibilitatea de a fenta taxele vamale intrucat au un redistribuitor in europa eu cred ca nu se merita intrucat acumulatorii sunt second hand si reimpachetati, mai mult de 3 ani nu te tin (luat la intrebari colegul care are asa ceva).


bogdanminitehnicus

#2
am ajuns si la motorul electric, in momentul de fata am 2 motoare trolling de 86 lbs cu regulatoare separate care isi fac treaba fara probleme insa varianta brushless e ceva mai eficienta atat din punct de vedere al greutatii cat si al consumului.
Am testat putin acest motor

http://www.caroute-outdoor.com/index.php/product/N%20Platform%20-%20Brushless%20Electric%20Boat%20Motor,%20Hand%20Control.html

N200  120lbs, din pacate suportul de motor nu prea face fata motorului, cand te dai la el se indoaie si trozneste, desi a fost facut cu simt de raspundere. Din ce am putut observa motorul e destul de vanjos si are o acceleratie mai buna chiar decat cele 2 motoare periate de 86lbs.
Cei de la caroute sunt ok ca si furnizori insa preturile sunt cam mari dupa parerea mea, in schimb am gasit asta:

https://fr.aliexpress.com/item/1005002381599342.html?gatewayAdapt=glo2fra

care imi pare chiar acelasi motor, insa la un pret f bun, am dat comanda, sa vedem ce o fi de capul lui, mai dureaza 2 luni si pot sa dau mai multe detalii.
La catamaranul meu orice motor as fi folosit el consuma cu 20Ah mai putin fata de cat da producatorul in fisa tehnica

bogdanminitehnicus

Daca totul e ok urmeaza sa fac rost de 2 acumulatori de 24v cu capacitatea de 100Ah si atunci se naste urmatoarea aventura:

Plecare de la frecatei-pana la podul nou aval braila (bratul Macin) si retur in aceeasi zi, cam 18-20 ore mers continuu amonte-aval 140km, de aici si provocarea, propulsia electrica si capacitate de 290 Ah la acumulatori,  implicit vreo 4 ore de mers pe intuneric.
Este posibil sau nu, voi ce credeti?
Orice sugestie, sfat legat de toata ideea (planificare, resurse, filmulete, montaj etc) cat si de mersul pe noapte sunt binevenite



bogdanminitehnicus

si un manual de uz general pentru cablaje, conexiuni, etc, chiar daca e facut de Victron pentru promovarea produselor este foarte util oricui

gvincentiu

Multumim de informatii. Din manual am aflat chestiute interesante pe care nici nu le banuiam.
Ganduri bune !

Florio

Citat din: bogdanminitehnicus din Februarie 17, 2022, 06:27:24 PM
Asa arata catamaranul la ultima iesire de anul trecut, momentan este la iernat asteapta vreme faina si ceva bunavointa din partea sotiei.
Am incercat sa cresc autonomia cu ceva acumulatori de li-ion care sunt cam la jumatate ca si greutate fata de varianta de litiu fier, insa si ceva mai pretentiosi la folosire, am dat invariabil de asta:
https://fr.aliexpress.com/item/32917485805.html?gatewayAdapt=glo2fra
ba chiar am avut posibilitatea sa testez asa ceva.
Concluzia e simpla, desi preturile sunt foarte atractive, ba chiar ai transport gratuit si posibilitatea de a fenta taxele vamale intrucat au un redistribuitor in europa eu cred ca nu se merita intrucat acumulatorii sunt second hand si reimpachetati, mai mult de 3 ani nu te tin (luat la intrebari colegul care are asa ceva).

Bogdan, acumulatorii Li-ion ar trebui să țină mult mai mult de 3 ani :) . Probabil faptul că sunt second hand aduce niște necunoscute mari în ecuația asta.
Oricum, decât varianta asta, sunt de preferat niște acumulatori deep cycle cu gel. Experiența mea practică arată că la peste12 ani de utilizare sezonieră, încă rezistă fără probleme.
Dar nu fac descărcări epuizante pentru acumulator, ci îl țin în media de 20% descărcare (20% descărcare, nu 20% capacitate rămasă).

bogdanminitehnicus

asa e, un acumulator de plumb bun utilizat cu masura si cu un charger solar care stie sa gestioneze acumulatorul e destul de durabil in timp cu o medie de 10-12 ani.

bogdanminitehnicus

De ceva vreme am gasit asta, acumulatori de litiu fier de la voltpolska, preturi ok, dar nu stiu nimic de brandul asta si din pacate nu am resurse sa testez, daca a folosit cineva acumulatorii de la volt polska sa lase un comment.
Multumesc

https://www.invertoare12-24.ro/fotovoltaice/acumulatori-solari/filtru/12f-tehnologie-acumulator,lifepo4-litiu-fier-fosfat/

dany

Salut Bogdan.Am un amic interesat de ceea ce faci si a intrebat daca ai vreun canal de youtube.,..Stima!

bogdanminitehnicus

Citat din: dany din Martie 01, 2022, 06:57:24 PM
Salut Bogdan.Am un amic interesat de ceea ce faci si a intrebat daca ai vreun canal de youtube.,..Stima!

salut Dany, am postat pe yotube una alta:

de pe bratul macin https://www.youtube.com/watch?v=2oz1utrHbao
de pe snagov https://www.youtube.com/watch?v=m8968kyHpn0
promo victron: https://www.youtube.com/watch?v=v9ywb9lrekE

dany


bogdanminitehnicus

si a venit intr-un final si motorul, care seamana izbitor de mult cu cel de la caroute, in fine sunt multumit de constructia lui, tub de inox, menghina metalica cu suruburi inox.

bogdanminitehnicus

in ziua in care am venit am inceput sa gandesc modificarile si i-am dat unui prieten sarcina sa-mi deseneze si proiecteze un carenaj pentru teava de inox, care sa taie apa mai eficient si fara mari turbulente. Am testat la un momentdat un motor cu perii 86lbs si din pacate in apa, in spatele tevii se creea o zona turbulenta si practic era gol de aer, asa ca elicea batea in gol si pierdeam aiurea o parte din puterea motorului si cred ca aveam  si un mic consum inutil.
Carenajul va avea rol si de carma

bogdanminitehnicus

ziua 2, motorul era deja la sudat, dupa ce am confectionat 2 platbande din inox de care sa prind carenajul.