Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pete

un nenorocit. am auzit la stiri la radio in masina si abia am ajuns acasa sa vad ce s-a intamplat. fara cuvinte. vreau sa vad ceva sanctiuni . poate gen puscarie. cu ocazia asta cineva se va sesiza si in legatura cu `bizonii` nostri cei de toate zilele in delta


mdascalu

#287
Am auzit la radio ca ieri, la Braila, a trecut unul cu un motocruiser peste o barca pescareasca. Unul din  barca pescareasca e in spital cu piciorul taiat de elice.



crysty

#290
https://ziare.com/stiri/accident/salupa-18-persoane-5-copii-rasturnat-delta-dunarii-sulina-1695405

Cred ca a fost ceva submers sau ceva neobservat de catre conducatorul barcii. In atasament se vede ca a lovit ceva la suprafata apei dupa cat de ciufulita este barca.

inca o data se dovedeste ca barca era incarcata peste capacitate - 18 persoane (+ bagajele aferente ca doar sunt turisti) iar capacitatea maxima a barcii era de 12 persoane conform linkului de mai jos...
https://corsarnautic.ro/yacht_charters/corsar-850-tour/

DusCuBarca

Conducătorul bărcii răsturnate lângă Crişan era beat!

În cursul zilei de 13 noiembrie a.c., în jurul orei 18.00, polițiștii Biroului Județean de Poliție Transporturi Tulcea au fost sesizați de lucrătorii Căpităniei Portului Sulina, cu privire la faptul că o ambarcațiune s-ar fi lovit de mâl și s-a răsturnat pe canalul Caraorman, în localitatea Crișan, județul Tulcea.

https://www.tulceanoastra.ro/actualitate/conducatorul-barcii-rasturnate-langa-crisan-era-beat/?fbclid=IwAR1uRMpqG2bMgXrjW2ezqe6ertI21LtsgGRVV48z7KZi2SzVbDegsAaVbdU


Alex1958

Salut,
Eu unul chiar nu inteleg pe tipii astia din AFDJ si cine o mai fi responsabil cu securitatea ciculatiei pe Dunare. Dupa ce am patit-o cu Rostok-ul in 1991 in conditii de razboi in Serbia,  mai ales in aceste vremuri, ar trebui sa oblige toate navele care circula pe Dunarea Maritima sa foloseasca piloti acreditati. Sa ne amintim ca aceiasi tactica s-a folosit la ocuparea Crimeei in 2014 -o nava incarcata cu fier beton s-a pus accidenta in curmezis in gura portului si ucrainienii nu si-au mai putut scoate flota militara din rada.
Duminica asta (3 Apr 2022) pe la 11:00 pe bara Sulina la hectometrul 52 s-au ciocnit doua nave: una moldoveneasca care urca spre Galati si una din Barbados care cobora spre mare dintr-o "eroare de pilotaj". Din fericire n-au fost victime si navele si-au putut continua drumul.
https://www.facebook.com/100002361752432/posts/5011472485608094/?sfnsn=wa
Nu folosesc facebook -rog pe cei care se pricep sa faca filmul vizibil!
Stau si ma intreb, organele noastre vigilente, in conditiile razboiului din vecinatate, de ce nu impun aceasta obligatie- piloti acreditati ai AFDJ pe toate navele ce circula pe Sulina pana la iesirea in mare?
Daca se repeta cazul Rostok si se bloca circulatia pe Sulina in conditiile de azi ce dracu faceam?
Toata lumea stie ca este mai bine sa previi decat sa repari, dar se pare ca la noi, desi suntem vigilenti si extrem de privilegiati cand vine vorba de salarii si pensii speciale, ne mai scapa cate una.....
A mai fost unul care s-a pus curmezis si a ras toate iachturile alea acostate pe malul stang la Sulina asta toamna.

pelicanul

Din cîte am auzit și eu, pilotajul cu piloți români acreditați (cum altfel ?) este obligatoriu în toate porturile maritime românești și pentru toate navele maritime care circulă pe Dunăre în sectorul românesc. Și pe Canalul Dunăre - Marea Neagră.

Nu știu dacă e ăla de pe facebook, dar uite video:

https://focuspress.ro/video-incident-pe-bratul-sulina-doua-cargouri-au-intrat-in-coliziune/

https://focuspress.ro/cele-doua-nave-care-s-au-ciocnit-in-week-end-retinute-in-portul-sulina/

Alex1958

Merci Pelicane!
Nu prea am inteles ce s-a petrecut acolo, ce cauta lantul ala de ancora in cealalta nava?
Oricum ideea este ca nu at trebui permis oricarui pacalici sa conduca vapoare pe o ruta stategica cand exista exemple de sabotare practicate de o tara beligeranta implicata intr-un razboi in vecinatate.
Speram totusi ca organele vigilente chiar sunt vigilente....

gvincentiu

Daca am inteles bine, km 54 este de fapt Mm 30 pe bratul Sulina. Cel mai probabil nu s-au inteles la intersectare. Daca apa este mai adanca la malul stang, posibil cargoul sa fi cerut sa navige pe acolo, fiind incarcat. Slepul a inteles tarziu intentia, cel mai probabil asteptand semnal austek. Greu de crezut ca un cargou maritim sa aiba astfel de semnal, fiind obligatoriu si folosit frecvent doar la navele fluviale.
Lasarea ancorei in apa este un lucru normal la Dunare, fiind folosita pentru a frana inertia navei. Cam asta inteleg eu din film.
Posibil cargoul sa il fi chemat in 16, dar este la latitudinea slepului daca schimba sau nu partea senalului. Chiar daca are capacitate de manevra mai redusa, navigand aval, tot cargoul imi pare vinovat fiindca nu a tinut dreapta la coborare.
Ganduri bune !

pelicanul

Incidentul s-a produs la hectometrul 54, adică aval de Sulina. Mila 0 ( zero) este în oraș, în dreptul bisericii.  De acolo și pînă la bară (ieșirea efectivă dintre diguri în mare) mai sînt vreo 10 km. Această distanță este marcată în hectometri.

bluenote

#298
gvicentiu: Ce inseamna "austek"? Nu gasesc pe net nimic care sa ma lumineze. Am gasit sintagme gen "comanda austek" sau "lampa austek", dar nimic altceva. La nicio scoala de barci de agrement nu am auzit pe cineva pronuntand "austek". Multumesc anticipat pt lamuriri!
Revin, raspunzandu-mi singur la intrebarea de mai sus, pe care am formulat-o zilele trecute: "austek" sau "austec" se refera la "tribord" si am gasit scris in felul asta intr-un document ce facea referire la zonele cu dificultati la navigatia pe Dunare. Nu sunt convins, dar cred ca se foloseste exclusiv pt navigatia pe ape interioare, indeosebi pe Dunare, probabil si pe Rin, pt ca etimologia pare din limba germana.