Elver 20

Creat de Laurentiu N., Ianuarie 19, 2012, 04:07:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

buccaneer

De la inceput va rog sa nu luati postarile mele ca fiind din dorinta de a argumenta. Am scris fiindca nu imi este indiferent ce se intampla in tara in acest domeniu si mai ales acum la inceput de drum. Credea ca avem traditie, ca suntem "tari" in domeniu dar nu este asa. Intr-un singur orasel de pe malurile Balatonului sunt mai multe barci cu caracter decat pe tot tarmul romanesc al Marii Negre. Si asta ma doare. Am vazut clasice faine si de sport si toate de bun gust. Nu am avut senzatia ca proprietari le au pentru fite ca la Constanta.
Cu ceva ca Elver nu ajungem niciunde. Este normal sa vezi si astfel de proiecte dar nu generalizat. Pozitii gen am barca mea, 100% facuta de mana mea, sunt mandru de ea chiar daca arata ca porcu, din betigase, sfori si placaje si pluteste ca un dop de pluta tine nivelul jos.
Daca in port la Constanta ar fi numai barci ca cele postate de Laurentiu as sta pe chei o saptamana nemancat dar Elver nu este in acelasi pachet.
Desigur ca lemnul este un material nobil pentru barci. Desigur ideea lui x-petrolist cu raidul si mai ales lotca sunt grozave dar hai sa nu luam doar ce este facil si de poza.
Si mai ales inca o data nu atac pe nimeni, doar vorbim despre barci.

gvincentiu

OK,  un alt punct de vedere, chiar de apreciat. Ne prezinta realitatea, asa cum e ea si ne mai ridica putin capul din lucrarile noastre unde, cine stie cum, putem sa ramanem infundati. Bravo stimabile, esti de apreciat. Eu sincer, o fac ! De'asta chiar te rog sa fii cu noi, pe aici cat mai mult timp.
Ganduri bune !

Laurentiu N.

#32
-Si eu imi doresc sa stai cu noi pe forum,cat mai mult Buccaneer. Sant convins ca esti sincer interesat de fenomenul nautic' din Romania. Insa nu sant de -acord cu insinuarea ca o barca home made' va arata ca 'porcul din betigase'. Net-ul  si nu numai, e plin de exemple ce contrazic aceasta afirmatie. Apoi daca un constructor ia o hotarare,cine e desemnat sa-i spuna ca greseste ? Ne intoarcem iar la indicatii pretioase ?   Daca singur cere ajutor,..atunci e altceva....
-Eu nu tin sa dovedesc nimic nimanui si nu cred ca trebuie sa ne raportam la Balaton,lacul Ontario,sau Opera din Milano.
-La mine in familie au fost construite cateva lotci,in genul celor din asociatia Raid. A fost primul tip de barca in care m-am urcat si cu care am trecut la vasle singur dunarea cand aveam 6 ani. Acum, pe mine ma doare ,sa vad ca e asociata ea si baietii ce au ales-o sa-i reprezinte ,cu sintagma 'de poza si facila'
  Santem in Romania,asta reusim cu bugele noastre si sub presiunea crizei. Daca exista vreun sponsor grozav,eu ma angajez sa construesc un al doi-lea Bric Mircea la mine in curte,oricat ar dura. De placere.
.
Gvincentiu-
-Sosirea painii la alimentara inseamna pentru vanzator ,sfarsitul jenei de a nu avea marfa in galantar.Pentru soferul de pe masina inseamna sfarsitul cursei.Pentru motorul masinii inseamna posibilitatea de a-si scade temperatura.Pentru pensionarul ce astepta acest moment,inseamna sprint spre taraba,pentru a prinde loc in fata.Pentru copilul flamand de acasa reprezinta scurtarea timpului pana la masa.Pentru brutar=bani in buzunar.
-Toate astea sant fatete ale realitatii.  In societatea de dupa Froid,se pare ca realitatea e determinata de perceptia majoritatii.
A spune despre cineva ca prezinta realitatea,fara sa fiu specialist,ma face sa-i cataloghez [citind printre randuri ]pe cei ce nu-i impartasesc opiniile,ca alienati. Eu nu am deloc convingerea ca sant un depozitar al adevarului si daca cineva m-ar considera asa m-as simti jignit. Au fost destui cei fara de greseala,reprezentanti ai realitatii.De unul am scapat in dec' "89.
In speranta ca nu am suparat pe nimeni nici de aceasta data,va asigur de toata consideratia mea .
.
Probabil avem cu totii tangente cu adevarul [nautic'],dar nu-l putem intelege dacat impreuna,iar pentru asta exista forumuri,asociatii precum Raid,ori intalniri la tejgea'cu subiect fix' ;D

Vali

Eu zic sa ne adunam odata pe un mal de garla sa discutam fata in fata :). O sa fie mai greu pentru Bucaneer, care e departe, dar macar putem sa "bagam un skype" cu ocazia aia ;).
Sunt convins ca totul nu e decat o perceptie deformata de minusurile comunicarii online. Am avut de-a lungul timpului destule asemenea experiente, pe unele le-am depasit usor, pe altele nu. Propun sa nu luam ad-literam afirmatiile interlocutorilor, ci sa le filtram prin prezumtia bunelor intentii.

Revenind la barci, sunt muuuulte de discutat vizavi de ceea ce e mai bun ca barca. Avem un mare avantaj fata de altii: putem sa sarim niste etape care in alte parti sunt deja demodate, si sa trecem direct la chestiile cele mai noi.
In schimb, avem o problema: suntem incapatanati fiecare in directia lui, si astfel deseori ne epuizam energiile in mod individual, in loc sa ni le asociem. Oricum, eu cel putin am un mare motiv de bucurie: generatia noastra, cu foarte rare exceptii, a fost ferita de naravurile mai vechilor generatii de barcagii romani, adica obtuzitatea, suficientza si vanitatea, care n-au ajutat pe nimeni.
Mai bine sa continuam totusi cu ideile despre barci accesibile, si daca e nevoie, putem porni si alte topicuri ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

@Buccaneer  E plin si pe aici de ambarcatiuni construite manual, doar ca nu le vezi de multimea celorlate :)
Trebuie doar sa deschizi ochii cand mergi printr-o marina suprapopulata.

Multe veliere de competitie sunt construite in aceasta tehnica. Cauta pe youtube si vei vedea :)


Vali

Cred ca aici e vorba nu atat de barci de serie versus self-built, ci de calitatea barcilor obtinute prin fiecare procedeu. Parerea mea: o barca self-built bine construita ar putea surclasa o barca de serie (sunt exemple destule). Pentru a verifica totusi acest lucru, ramane sa vedem cum se comporta velierul pe care mai am putin si il termin :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Care velier? Parca lucrai la o motorizata!!!
Vali mereu surprinzator!!!!

Vali

Ei, toate la timpul lor :). Nu e nicidecum minciuna, dar in ultima vreme prea tzipa lumea "vrem sa vedem", asa ca vom vedea impreuna barcazele cand vor fi la apa ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Captan

Uauuuuuu, deabia astept. Eu o sa fiu mai intarziat, dar nu conteaza, mai bine mai tarziu decat...................!

Captan

Sau lucrezi la bichil.............twin............. :D?

Vali

Nu, e un barcaz complet nou. Amanunte la momentul potrivit ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Februarie 09, 2012, 08:55:23 AM
Cred ca aici e vorba nu atat de barci de serie versus self-built, ci de calitatea barcilor obtinute prin fiecare procedeu. Parerea mea: o barca self-built bine construita ar putea surclasa o barca de serie (sunt exemple destule). Pentru a verifica totusi acest lucru, ramane sa vedem cum se comporta velierul pe care mai am putin si il termin :).

A fost adusa in discutie si calitatea, dar si liniile clasice vs moderne.
Nu orice homebuilt trebuie sa aiba linii clasice. Adica eu as fi ales sa construiesc ceva modern cu coca de planaj, gen mini transat, dar Vicentiu prefera ceva clasic. Fiecare cu ce ii place, nici una din optiuni nu e gresita.   
Legenda Dunarii e un fel de velier bizantin, cel putin la o prima vedere de neinitiat, adica o ambarcatiune istorica.

Laurentiu N.

#42
Mihaif99 -acum am citit postarea ta si mi-am luat libertatea sa atasez eu cateva imagini cu barcile de care vorbesti.
-Didi Mini-[minitransat]de la Dudley Dix. Barca realizabila in regie proprie,asa cum e si cea din imagine.
-Imagini cu barci din lemn, facute de pasionati
-Un mic catboat,tipul meu preferat de barca,doar ca nu se pupa"si cu bugetul,asa ca a fost descalificata din start. Si o mica surpriza"-nava cu aburi home made.

buccaneer

In ultima instanta fiecare face/cumpara ce ii place si e bine si asa daca nu ne doare in basca de nimeni si nimic. Nu este vorba de asta. Daca cineva imi spune hai sa ne dam cu ceva pe apa, sar cu placere in orice o fi. Cred ca am petrecut mai mult timp calare pe 2 busteni pe Vidraru decat am stat in ceva ce se numeste barca.
Si cu asta Vali a spus totul:
"Avem un mare avantaj fata de altii: putem sa sarim niste etape care in alte parti sunt deja demodate, si sa trecem direct la chestiile cele mai noi."
De acord cu tine Laurentiu ca o barca facuta acasa poate sa fie mai buna decat cele de serie. Sigur ca ceva facut cu mana ta iti face mult mai multa placere si te legi sufleteste de acea barca.
Nu metoda de constructie mi se pare ca e gresita ci spre ce tip de barci se orienteaza oamenii sa construiasca.

blue marlin

Eu cred ca vinovate de liniile cam invechite-as spune chiar antebelice- ce abunda la constuctii home made romanesti sunt planurile free (gasesti la liber doar asa ceva) si simplitatea constructiva. Cred ca pentru multi cumpararea unui proiect de barca moderna poate fi o cheltuiala destul de importanta, dar daca tot bagi mii de euro si mii de ore intr-o barca cred ca merita sa mai bagi cateva sute de euro si ore de munca intr-o barca mai frumoasa si mai performanta. Sau daca ai curaj poti sa o proiectezi singur, ai sanse sa mearga la fel de bine ca si cele proiectate de profesionisti...
Nothing is impossible...