Elver 20

Creat de Laurentiu N., Ianuarie 19, 2012, 04:07:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Laurentiu N.

Va salut colegi barcagii !  Deschid aceasta pagina din dorinta de a  supune atentiei forumistilor, o barca [ce pentru mine se afla in top 5,am asa ceva ].
Cateva avantaje :
-Proiect realizat cu gandul la costuri cat mai mici.
-Pescaj minim,cu derivorul ridicat,buna Delta,Dunare,canale ori "asfaltul dupa ploaie" ;D
-Fara balast.
-Strip-planked din sipci de brad,pin,ieftin oricum.
-Cabina mare pentru 6m barca dublu end"
-Cutia derivorului nu deranjeaza.E sub pat.
-Nu exista ghiu care sa atenteze la mansarda" pasagerilor.
-Frumoasa.[subiectiv]
-Yola=2 catarge scurte ,din lemn,usor de montat sau scos de pe nava.
-900ibs greutate.[400 kg] Usor de transportat pe sosea.
-Swampscot Dory=borduri rotunjite +fund plat.
-Sant filmulete cu cei ce au construit barca,ori navigheaza cu ea.
-Costiera.
Are cineva idee cata rasina epoxidica ar intra la o astfel de treaba ?
.
http://www.sredmond.com/elver.htm

Florio

E superba barca.
Daca apari cu asa ceva pe Dunare, vin toti sa-si faca poze cu tine :) .
Putin cam complicata arborada. La dimensiunea asta sa ai si artimon, te cam incurci in scote .

Captan

Super barcuta! Ca de obicei tot ce e din lemn e frumos.Si Florio are dreptate.

Laurentiu N.

Culoarea lemnului natur'isi aduce aportul la 'impresia artistica"
Totusi proiectantul ,in capitolul"strip planked",da detalii despre acoperirea lemnului. Spune ca barca nu poate sta mereu pe apa daca e acoperit lemnul doar cu rasina. Are nevoie de depozitare la loc uscat si acoperit.
Despre placarea pe ambele parti, spune ca la o fisura ,apa infiltrata nu se va mai putea evapora,ducand la exfolieri.
Proiectantul crede ca placarea doar pe exterior a lemnului e solutia.Dar mie mi se pare riscant.
Ce parere aveti ? Are cineva o barca de lemn + epoxidica ,mai veche ?

Captan

Inainte vreme, barcile din lemn nu se acopereau cu fibra sticla, ci se lasau la apa si timp de cateva zile se astepta sa se "umfle" lemnul pana deveneau etanse, doar se chiyuiau. Vezi Radu Theodoru, etc.
Normal ca in ziua de azi, acoperirea DOAR PE EXTERIOR a lemnului este recomandata, deoarece se efectueaza etanseitatea corpului, nu dealtceva.Poate si ceva design, daca e acoperita cu topcoat.
Vali poate sa te lamureasca mult mai bine, deoarece el lucreaza cu asa ceva. 

Vali

Culoarea lemnului natur se poate pastra inclusiv la acoperirea corpului cu fibra si rasina epoxy. Conditia e ca fibra sa fie de tipul transparent, adica "cloth" (coada de randunica), sau cel mult woven roving, pe cand stratimatul sau fibrele multidirectionale raman opace. Deci nu se pot face acoperiri structurale transparente, ci doar decorative. Este si cazul barcii de fatza, care se poate imbraca in fibra doar la exterior, la interior fiind suficienta doar rasina epoxy.

In schimb, cand se lucreaza in "sheated strip plank", lemnul bordajului are rolul de miez al sandwich-ului rezultat, iar fibra folosita este structurala, exclusiv multidirectionala, aplicata si pe exterior, si pe interior. In cazul asta, straturile de fibra asigura etanseitatea definitiva a miezului de lemn, la care nu va mai ajunge apa. Foarte important: la sheated strip plank nu se folosesc vreodata coaste, crivace etc, ci exclusiv bulkhead-uri (pereti), aplicati dupa imbracarea interiorului in fibra directionala.

La barcile mai vechi despre care spune Bogdan, esentele lemnoase folosite erau rezistente la apa (stejar, mahon etc), drept pentru care se puteau lasa in apa cu anii fara probleme. In ziua de azi in schimb, epoxy a facut posibila folosirea unor esente lemnoase mai putin rezistente la apa, cum sunt rasinoasele, dar care in combinatie cu epoxy devin imune la umezeala.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

#6
Ce zic eu la o prima vedere:
- fundul plat ma duce cu gandul la "costier"-Dunare. Pentru iesit pe mare e nevoie de altceva
- la strip plank as merge pe saturat lemnul cu epoxy (doua maini) apoi fibra, 1 strat cu o grosime mai mare de 280 gr.mp la exterior si interior. Estimez cam 1 kit (3+1), 4 kg de rasina la 5 mp de lemn (lipit+fata+verso). Sigur ca depinde si de absorbtia lemnului, dar daca nu e tei sau balsa...
- nu cred ca poti sa dormi pe tenda aia. Ea sta dreapta numai in desen. Am dormit in hamac mai multe nopti si pana te obisnuiesti, e greu.
Ganduri bune !

Laurentiu N.

#7
Atasez cateva imagini cu un stramos al Elver.Barca South",proiect Svenson [gratuit],ce mie mi se pare mai viteaza ! [termenul lui Vali ]
Nu foloseste placaj,are aprox 400kg balast.Exista si varianta sloop.

gvincentiu

Nu cred ca a construit cineva vreodata asa ceva iar desenul cu valurile si ditamai velatura desfasurata e doar.... desen. Din forma chilei nu e deloc sea worthiness, iar balastul unde il tine? 400 kg de balast la 6,6 metri? Nu-s arhitect naval, dar la cele cu fundul plat as pune balast (lest) doar in chila (in cazul asta o sina de tren). Daca e distribuit intr-o zona mare pe fundul barcii e cam degeaba.
Ganduri bune !

Laurentiu N.

#9
Pentru o impresie cat mai echilibrata,trebuie sa spun ca Dory  e un tip de barca f. indragit in SUA. Americanii revendica paternitatea asupra tipului de baza cat si asupra celorlalte forme derivate ,cum e si cazul swampscott dory. Se fabrica pentru orice tip de propulsie ,din aluminiu,fibra,lemn.Fundul plat al acestor barci e mai ingust decat stim noi de la cinurile' din tara[borduri mai inclinate ,sau rotunjite].Exista ispravi ale barcilor Dory,cum e cazul ambarcatiunii din fig.1,ce a traversat Atlanticul in 66zile.Chinezii strabateau marile in barci asemanatoare cu mult inainte ca Stefan cel Mare sa fi realizat primul Panzar'.
.
PS-imaginea 1',ca si desenul South,sant facute in vremuri cand Kodac nu lansase inca lozinca': 'voi fotografiati,[adica apasati butonul declansator al ap. foto],de rest ne ocupam noi". Adica nu incepuse inca 'era sapunierelor' ;D
.
http://www.doryplans101.com

gvincentiu

#10
Astea ar fi iubite in zonele costiere, unde la maree joasa raman cu fundul pe nisip. Altfel nu vad utilitatea fundului plat decat la ape mici relativ protejate unde incarcatura mare genereaza un pescaj mai mic decat in cazul celor rotunde. E posibil sa fi fost preferate initial la pescuit, fiindca neavand motor era cam stationar pescuitul iar o chila in V ii zguduia cam tare pe pescari.
Ganduri bune !

Laurentiu N.

#11
Am sa spun ca multe nave din al doi-lea razboi mondial,aveau fund plat , rotunjit doar la imbinarea cu bordurile.ex. cuirasatele Bismarc,Yamato...
.@Gvincentiu
Barcuta frumoasa ,la care lucrezi,credeam ca-ti ocupa toate gandurile.
Dar felul in care,"neprecupetind nici un efort" sustii cauza"barcilor swampscot dory,[ ;D]ma face sa atasez cateva imagini cu un proiect care raspunde dorintelor tale : are fund plat si poate fi scoasa pe plaja .Camper beach-Nootka Sound   :) :D ;D
.
[e un proiect f. bun defapt si a navigat cu succes pe coasta Americii,nu doar pe soare si briza ]
.
La faza cu mareea ,..cred ca ar putea functiona ca si cricul la motocicleta  ??? numai ca poti parca doar la ore fixe,......dar orice poate fi imbunatatit. :)

buccaneer

Vreau sa te intreb de ce te uiti la barci cu forme de acum aproape 100 de ani?
Astfel de barci au fost faine pentru vremea lor dar intre timp s-au facut progrese in domeniu. Pentru barci mici sa cauta planarea, lungimea totala cat mai aproape de lungimea la linia de plutire, stabilitatea de forma (400 kg de balast la o barca de 6-7m este mult), spatiul util, simplitatea grementului, controlul formei velelor la diferite aliuri si tarii ale vanturilor.
Pentru cei care inca mai construesc astfel de barci importanta este constructia lor nu folosirea lor.
Daca acesta este si cazul tau, te inteleg, dar o sa ai ceva la ce mai mult sa te uiti decat ceva care o sa-ti faca placere sa scoti pe balta. Pe mare nu as iesi cu asa ceva la mai mult de cateva sute de metri de tarm si in zile calme.
Si mie imi plac unele barci vechi ca r-pirate ( http://www.r-boat.org/) dar nu m-as apuca sa fac una.

Laurentiu N.

#13
@Buccaneer

-Elver 20,este una din barcile ce imi plac si am supus-o atentiei forumostilor intru dezbatere.Eu ma feresc de verdicte,dar aceasta barca a fost construita de multi pasionati [exista filmulete si fotografii pe "net],asa ca probabil nu e lipsita de calitati,din care am incercat sa enumar si eu cateva la inceputul rubricii.Nu cred ca proiectele la moda au cumulat tot adevarul". :)
.
Pentru mine orice parere legata de acest proiect e interesanta,eu incerc sa echilibrez zicerile' pentru ca sant mult mai usor de reperat imperfectiunile.
.
Singura rugaminte e.. sa nu aruncati in pianist ! ;D [cu toate ca eu cant la chitara bass ] Fiecare cu defectele' lui....mie imi plac barcile frumoase !

gvincentiu

Cele clasice au totusi eleganta lor si dau un sentiment de caldura, de perenitate. Oricand as intoarce capul dupa o double end din lemn, in defavoarea yachtului lui abramovich, de exemplu Endeavour, ca sa iau asa, la intamplare :)
Ganduri bune !