Canoe build strip

Creat de iliviu, Aprilie 29, 2011, 10:18:22 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Super tare, acum ar mai trebui sa faceti echipa cu Radu Hoinaru' si sa dati o tura pe la Snagov :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Multumesc tuturor. Abia astept sa o dau la apa.

Schulze Surfrider 15-115hp

iliviu

Am reusit, in sfarsit, sa o lansez la apa. Am lansat-o pe un canal ce are iesire la Dunare, dar n-am reusit sa ajung la Dunare din cauza vantului.
Pe un vant nu prea puternic, singur in barca, e imposibil de guvernat. Te duce vantul unde vrea el. Cu doi in barca, e altceva, dar tot greu de mentinut un curs (pe vant), mai ales daca bate vantul din lateral.
In concluzie:
1. Canoea facuta de mine e pentru doua persoane, sau una, dar pe ape linistite si sa nu bata vantul (stiam deja asta de la Orafaz);
2. Pentru Dunare s-au rauri mai repezi e musai un motor (2,3 cp), pentru mersul in amonte;
3. 10+ la stabilitate, confort, greutate proprie;
4. Poate duce fara probleme 4 adulti;

Una peste alta, merita efortul.


Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Salut Liviu si felicitari inca o data. Problema pe care spui ca ai avut-o cu inaintarea impotriva vantului, fiind singur in canoe, e o problema care ma framanta si pe mine, din urmatorul motiv:

Am facut un numar de canoe de-a lungul timpului, modelul fiind identic cu canoea cu care Sandrin a fost la primele editii la TID. E o canoe de 2 persoane plus un copil (sau bagaje), care cu indulgenta duce si 3 persoane. In caz de valuri mai maricele, e cam riscant totusi in 3 persoane, fiindca barca mai ia apa. Astfel ca acum am facut un model modificat, cu bordul liber inaltat cu 10 cm, plus o "treapta" la copastie cu rol de deflectare a valurilor.
In consecinta, capacitatea de incarcare a crescut serios, alaturi de bordul liber si spatiile de depozitare, in schimb barca a devenit mult mai vantoasa. Din fericire, datorita fundului plat si-a pastrat aceeasi stabilitate initiala excelenta, plus rigiditatea si stabilitatea de drum conferite de cele 3 nervuri longitudinale de pe fund.

Problema mea e ca acum sunt sigur ca de unul singur in canoe nu voi mai putea sa o guvernez cum reuseam inainte (o manevram aproape ca pe un caiac). Tot stau si ma gandesc care e inaltimea optima a bordului liber, in conditiile utilizarii de catre un numar variabil de ocupanti. In plus, pe viitor as vrea sa-i montez si 2 flotoare laterale plus o mica vela, obtinand un mini-trimaran, caz in care solutia optima ar fi fost un bord liber cat mai coborat, dar neaparat si o punte pe toata suprafata canoei.

As vrea sa avem ocazia sa ne dam odata in grup, ca sa ne formam o idee despre cum e cel mai bine de ales inaltimea bordului liber, pentru mine fiind (inca) o nebuloasa. Bineinteles ca daca ar fi puntata, n-ar mai fi o problema bordul liber, insa in acel caz s-ar pierde avantajul principal al canoei, anume spatiul interior generos. Dupa ce m-am obisnuit cu spatiul si confortul unei canoe, e greu sa revin la pozitia fixa dintr-un caiac...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Ar fi frumos, sa ne intalnim toti canoisti si caiacisti cu barcutele si sa le putem incerca fiecare pe toate. Asa ne putem da seama ce anume ni se potriveste cel mai bine.  Poate la anul, la Jurilovca.
Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Caiacistii s-au mai intalnit de-a lungul vremii, dar canoistii mai rar, din ce stiu doar Alex si Razvan acum de curand la Neajlov.  Si culmea e ca suntem ceva canoisti, insa cred ca Jurilovca cu al ei lac Golovita e o destinatie cam "dura" pentru a merge acolo cu canoea, din cauza vantului puternic si valurilor mari care se formeaza deseori.

O zona superba si lipsita complet de barci cu motor este salba de lacuri din lunca Dunarii, intre Rachelu si Tulcea, de-a lungul soselei Galati (Zaclau) - Tulcea. Se mai numeste "Delta dinaintea Deltei" si am fost de multe ori acolo, la Saun, Petra, Parches, Somova. Cred ca e cea mai tihnita zona unde te poti da cu canoea - liniste desavarsita, pasari din belsug, nuferi si vegetatie bogata, canale si lacuri mari si mici legate intr-un labirint pitoresc. Daca mai stiti zone potrivite pentru canoe, haideti sa le scriem si sa ne intrunim pe acolo :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Din punctul meu de vedere, cred ca zona Deltei este o zona mai putin accesibila celor din partea centrala si de vest a tarii. Daca pe mine, de la Giurgiu, ma costa aprox. 500 lei numai transportul, iti dai seama, ca sa vii de la Timisoara, costul e dublu, plus ca pierzi 2 zile pe drum. Pentru mine e un efort.
Sunt de parere ca o locatie din zona centrala a tarii, va reusi sa atraga mult mai multi posesori de ambarcatiuni, dornici de socializare. Ca pana la urma, obiectivul principal este sa ne cunoastem, sa bem ce aduce fiecare mai bun din zona lui, si sa povestim la "usa cortului".
In al doilea rand, cred ca perioada ar trebuii sa fie undeva pe la sfarsitul verii. In Mai, inaintea TID-ului, e prea devreme, multi nu au timp sa mai mestereasca pe la barcuta, iar dupa TID, e tarziu; concediile sunt deja gata, incepe lumea serviciul in forta, buzunarele sunt goale, ...
In fine, zic eu ca, distanta, timpul liber si costurile, sunt principalii factori care influenteaza numarul participantilor la o astfel de intalnire.
Repet: e doar punctul meu de vedere.

Schulze Surfrider 15-115hp

iliviu

Dupa ce am vazut vela facuta de Bogdan la canoe m-am gandit sa fac si eu la fel, doar ca derivorul as vrea sa-l fac tip briceag s-au retractabil. O mai fi nevoie de flotoare laterale cu un astfel de derivor?
Pe de alta parte, nu cred ca strica prea mult imaginea de canoe daca fac dispozitivul derivorului cam in dreptul jugului.
Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Daca derivorul va fi lestat, te va ajuta destul de mult la stabilitatea la vele. Primul plan de canoe turistica pe care l-am vazut vreodata, avand vele si derivor lestat, a fost publicat intr-un numar din 1986 al revistei Tehnium parca. La vremea aceea am vrut si eu sa-mi fac asa ceva, dar fiind vorba de derivor fix, pescajul mare nu-mi permitea navigatia pe Brates, asa ca am ales varianta flotoarelor laterale.

Daca derivorul va fi culisant (ghilotina), se poate lesta suficient cat sa permita navigatia la vele fara sa te apleci in afara canoei ca sa contrabalansezi bandarea. Mai exista varianta unui singur outrigger lateral, care pastreaza echilibrul canoei la vele, fara a o ingreuna cu lest. Oricum, un derivor minim tot trebuie, chiar daca se foloseste un flotor sau 2 pe lateral, fiindca exact asta face - diminueaza deriva la vant lateral.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Ma gandesc ca volumul de munca pentru a face flotor/flotoare ar fi cam acelasi cu cel de a face derivorul retractabil. Un derivor lestat de 25-30 kg. ar fi suficient?
La greutatea asta poate fi usor pus in canoe atunci cand e nevoie, iar cand se merge la pagaie sa ramana acasa.
Schulze Surfrider 15-115hp

Vali

Cred ca greutatea de mai sus e suficienta, insa va fi greu de transportat si manevrat derivorul pana il pui pe barca. In plus, in afara de cresterea pescajului, crescand greutatea barcii, va fi putin mai lenta. O alta problema e ca va trebui putz de derivor, deci gaura in barca. Se poate face, da' e ceva bataie de cap.

Si flotoarele au si avantaje, si dezavantaje. Ca avantaje ar fi pescajul mic si viteza mai mare, ca dezavantaje complexitatea si volumul mai mare de transportat. Totusi, la nevoie flotoarele, ca si traversele sau arborada se pot pune chiar in barca pe timpul transportului. Si varianta cu un singur flotor e interesanta, caz in care se poate face o proa, canoea fiind oricum simetrica prova-pupa.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

iliviu

Sincer sa fiu, prefer "putzul".  Cat despre viteza, nu-mi fac probleme, si-asa sunt praf la navigatie,  asa ca, mai incet sa nu ma ia radarul. ;D
Schulze Surfrider 15-115hp

gvincentiu

#42
Pentru inspiratie ai cateva modele mai jos. Eu zic sa mergi pe ceva testat, probat pe apă, avand si imaginile cu compartarea sub vela. Un lest de 20-30 kg e grau si incomod de manevrat, mai ales ca o canoie nu e offshore, deci vei ridica si cobora derivorul de mai multe ori decat vela. Hotarastete asa: tipul de vela, suprafata, centrul velic,  => pozitia si suprafata derivorului (7% din vela), un lest de maxim 10 kg (plumb, adica 11,3g/cm3), suprafata carmei 2% din suprafata udata. Succes!
Ganduri bune !

gvincentiu

Gata, Vali - merge brici!!
Ganduri bune !

iliviu

Multumesc pt. sugestii. Varianta din foto 2 mi se pare cea mai buna. Derivoarele laterale, nu stiu de ce, dar nu-mi plac. Si nici nu cred ca pot fi lestate, ca ar apasa greutatea pe copastii, si nu cred ca e bine.
Si apoi, pentru mine cel mai important este sa cobor centrul de greutate cat mai jos si cat mai pe centru, pentru o mai buna stabilitate.
Schulze Surfrider 15-115hp