Influentabil, caut barca (si sfaturi)

Creat de draken, Februarie 06, 2012, 10:22:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

draken

Imi doresc tare mult ca sezonul asta (2012)  sa fiu pe apa. In barca mea. Pentru ca n-am un buget infiorator, dar suficient cat sa-mi dea incredere sa ma aventurez, am pus ochii pe doua "subiecte" : H-Boot sau Albin Express. Un J22, in caz ca trebuie sa fiu pedepsit ... M-am mai uitat cu jind la tot felul de sportive de "24" ( JOD24, Astrea Brenta, Platu, Helmsman 751 etc) ....dar parca tot Albina mi se pare fata serioasa  ::) de adus acasa. Pana acum am gasit vreo doua si amandoua sunt la mama drakenului cu carti.
Asa ca : stie cineva despre ceva asemanator, foarte asemanator, atat tehnic cat si financiar (max 12500 buget de achizitie - transport si reparatii pun extra) ?
Apreciez ajutorul, stiu ca nu ma veti dezamagi  ;D

Vali

Salut, din ceea ce ai scris mai sus, se pare ca te intereseaza o barca rapida, cruiser-racer, undeva in jur de 24'. Parerea mea e ca daca ar fi si tractabila, ar fi excelent, scapi de toate grijile cu plata si tinutul barcii in extrasezon.

Pentru ca ai intrebat daca stim despre ceva asemanator cu ce ai scris, uite ceva care cred eu ca s-ar incadra in buget, mai ales ca e adusa deja in tara si e in stare foarte buna: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,330.0.html (asta daca nu stiai cumva deja).

In afara de asta, mai e la mine in Galati un Etap 23 cu derivor ghilotina lestat, la un pret ceva mai mic parca, dar pe aproape.
Ambele barci sunt sanatoase si seaworthy, sunt tractabile, iar faptul ca sunt deja aduse in tara te scapa de multe aventuri, cum au patit niste amici ai mei care si-au luat barci de afara.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

Iti multumesc pentru sugestii, Vali. Un pic cam cuminti barcile,  pentru gusturile mele, desi admit ca e posibil sa fiu eu prea incins (incepator nestiutor si nebun).
Am intarziat pana acum, desi ma "roade" de mic. Asa ca sunt decis sa-mi iau o barca din vreo 3-4 luni de munca (9-12 > max 15 k), pana la primavara. Scopul ei : sa ma serveasca bine la invatat  "jocul" (de obicei invat repede) si sa nu ma plictiseasca prea usor. Daysailing costier e tot ce pot sa sper de la sezonul asta. E o prima jucarie - in 3-5 ani vreau sa ma mut la una mai mare (~40') si mai "demanding". Nu vreau sa cheltuiesc timp cu variante prea cuminti pentru incepatori (risc o ardere de etape, dar asa am facut mereu), dar sunt constrans (timp si prioritati) sa nu ma arunc direct la "bestii". Cu toate astea, filosofia e "decat "caldutz", mai bine deloc"
Albin Express mi se pare standardul minim in materie de cumintenie - as vrea ceva cel putin la fel de mare (lungime, deplasament, suprafata velica) si "atletic" dar care sa-mi dea mai putina bataie de cap cu drumul. In lipsa unei alternative mai bune, sunt suficient de determinat incat sa agat un trailer de masina si sa ma duc s-o iau din Suedia sau Finlanda. Sper insa sa existe si o varianta mai continentala (fara sa fie nevoie sa fac apel la ferry sau la poduri ca Orresund). Masina mea trage (lejer si din acte) 3.5 t, de trailer potrivit am cum face rost, am sofer C+E, nu-s inhibat de drumurile lungi europene sau de contactele cu nordicii (n-ar fi prima oara) si nici nu-mi fac mari griji pentru indisponibilitatea autoritatilor noastre la intoarcere. Dar despre poduri (si taxele lor) si despre ferry (si costurile pt tot ansamblul offroader-trailer-barca-oameni) .... stiu doar ca e posibil, common-practice dar nu stiu detaliile (taxele pt greutati, dimensiuni etc).
Sunt ok si cu faptul ca va trebui sa mai lucrez la barca dupa ce-o iau, increzator ca gasesc si oamenii si locul pt asta, in Constanta & limitrof si ca mai sunt bani de bagat bine dupa ce-o aduc - e un motiv in plus sa fie o barca cu un proiect foarte pe gustul si profilul meu, o doza buna de factor "X" e obligatorie, altfel risc plictiseala si frustrare.
Nu m-astept si nici nu cred ca-mi doresc sa fie simplu - lucrurile tari si excitante vin (la mine) numai cu efort si febra. 
Nu-s tentat de ape mici - Delta, Dunare, gratare, pescuit, familie etc. Poate gresesc, dar nu-mi plac derivoarele basculante ("briceag") - finn-urile si lestatele cu "torpila" imi fac cu ochiul maxim.
In ultimul an, m-am uitat spre:
- J24 si asemanatoare (Platu), dar nu mai sunt atat de "tanar" incat sa abordez club-racing la clasa aia. 
- Laser 28 si X-79 - prea greu de adus pe uscat, prea departe sa merite dificultatea adusului pe mare. Albin E pare la fel de "rea" ca astea, dar tractabila.
Asa ca imi reiau rugamintea: are cineva vreo idee despre ceva asemanator (in sensul descris mai sus), mai accesibil geografic?

Vali

Salut, sugestiile de mai sus le-am pus din cauza ca ar fi fost mult mai comoda achizitia. In plus, la revanzare e mult mai usor de gasit client pentru un barcaz cu ceva amenajari de confort, decat pentru un racer spartan. Piata de veliere de la noi e si asa destul de slaba, iar amatorii de chestii mai "nervoase" sunt de obicei "regatistii", un club mic, dar voinic :). Apropo, pentru informare cat mai buna, zic sa iei legatura (daca n-ai facut-o deja) cu Ionut - YLE, care vinde Beneteau-ul de 24, fiindca el cunoaste bine piata asta a velierelor sportive in jur de 24'.

In plus, vizavi de preferinta pentru un anumit tip de derivor sau altul, cred ca e cel mai bine sa te dai cat mai mult cu fiecare din ele pentru a-ti forma o parere. Nu cunosc gradul tau de experienta, asa ca imi cer scuze daca deranjez cumva cu sugestiile. Si eu sunt fan al derivorului lestat (cu bulb) la aceasta categorie de barci, insa experienta din zona mea (ape mici) m-a facut sa fiu fan al derivorului lestat mobil (ghilotina), cum are Etap-ul. Acesta e foarte bun si pentru pescajul variabil, si pentru tractabilitatea rutiera. Mai ales ca o barca fin sau cu derivor lestat fix va fi destul de anevoios de transportat pe peridoc.

Imi pare rau ca nu-l avem pe forum pe Norbert, e un amic bun din Danemarca, velist de competitie, el ar fi putut sa ne dea mult mai multe opinii despre tipul de barci care-ti plac.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

Nici vorba de deranjat :D astept orice sugestie, opinie, sfat cu maxim de interes si placere.
Asa ca ... Ionut YLE, daca ai placerea sa apari cu un sfat, ceva, as fi incantat.
Gradul meu de experienta e practic nul. Un curs RYA, de boboceala....si cam atat. Dar orientarea mea e spre mare si viteza. Nu neaparat "formula 1", dar nici nu-mi place sa o iau catinel-catinel. Las cruising-ul si decoratiile cu lemne si timone pentru la pensie. Nu c-ar fi lucruri rele, da' nu-s pentru mine. Visez la calatorii in Mediterana si chiar mai departe, dar nu mi-ar placea sa-mi treaca ju'ma de viata pana acolo. As adora sa cunosc oameni de regate si sa pot face parte dintr-un echipaj, dar deocamdata n-am gasit drumul. Am incercat cu cei de la Magic, dar n-am reusit sa ne sincronizam si s-o legam ... asa ca tot lucrul meu pare solutia. Cel putin pana invat sa simt velele, marea si manevrele pana la "cu ochii inchisi".
Barca va sta cel mai probabil la Eforie si drumurile rutiere vor fi doua pe an : primavara si toamna. Locul de iernat e tot in Eforie. De "dat cu ea" : 100% pe mare. Am alergie la apa dulce si noroaie.
Intre timp, am mai dat peste o "daneza" de 9.2m / 2.4m/ 2,2t / finn 1.15t - 1.65m / SA 34.5mp care ma excita maxim....si se afla in partea "continentala" a Danemarcei. Daca nu ma incadrez in timp (tre' sa suplimentez bugetul nitel). Daca nu si nu.....Albin Express. Daca dau faliment, o Dehler Sprinta Sport - asta , pe langa faptul ca pare destul de atletica, e si usoara, si tractabila si are si 6.99 m si costa ... alune ;D . Pentru scolarizarea mea, pare ideala - dar sper sa reusesc "daneza".
Scriu toata polologhia pentru ca sunt, evident, nesigur ca fac bine ce fac. Contez pe ce mai pot auzi de la voi, pe instinct si pe....norocul incepatorului.
Oricum, iti multumesc mult, Vali ... si te mai astept. E  bine sa nu fii (intotdeauna) singur :)

Vali

Cred ca o idee buna ar fi sa te alaturi unui echipaj de regata, sunt baieti pe forum (si nu numai) cu care ma cunosc si care se dau serios la regate. Asta pentru a invata mult mai bine cum e cu manevrele de finete (si eu trebuie sa merg la filmul asta :)).
Daca ar fi sa se gaseasca pe piata ceva cu adevarat "nervos", la nivelul bugetului de care dispui, ar fi vorba de cele mai rapide veliere, multicocile. Din pacate, preturile sunt (inca) mult prea mari, insa si valoarea lor de revanzare e maxima (apropiata de valoarea initiala). Parerea mea e ca nu exista ceva mai "suparat" decat o multicoca, si daca le vei prinde gustul, tare mi-e ca doar asa ceva iti vei dori si pe viitor. Iti spun din experienta, fiindca si eu am gustat din "prajitura" asta, multicocile sunt viitorul ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau



draken

@Vali : da, te cred, stiu ca "zboara". Poate pe viitor :)
Deocamdata, ceva de scoala ca sa-mi dau seama unde e tocul usii, sa nu dau prea tare cu capu' . In dimineata asta am citit, la birou si cu voce tare posturile fratelui cu corabia de 30m. Toata lumea a fost extrem de bine dispusa cu aceasta ocazie  ;D
Asa cum am mai zis, am gasit ceva. Caut de mult, am vazut j'de mii de oferte....pe asta sunt in stare s-o iau si blind, atat de mult imi place (cu pret cu tot). E din fibra si exemplarul asta isi duce zilele intr-un lac. E din '82. Poti sa-mi dai niste sfaturi, la mod general, despre cum si la ce sa ma uit? N-as abandona ideea decat in caz de viciu structural grav si de neremediat. E putin probabil sa fiu insotit de un expert, asa ca va trebui sa-mi dau seama, pe cat posibil (si-s constient ca-s varza), singur de starea "animalului". Are chiar si un diesel intern, un Yanmar de 8cp.

Vali

Cea mai buna treaba pe care o poti face e sa ceri un survey minimal al barcii, dar plata cred ca va cadea in sarcina ta :). Habar n-am care sunt preturile la survey (de exemplu in UK stiu doar ca-i destul de scump).

Daca nu merge treaba cu survey-ul, ramane intr-adevar sa te bazezi pe propria experienta. In cazul asta, sunt multe chestii la care trebuie sa te uiti: starea fibrei la opera vie, imbinarea chila-corp (atat afara, cat si inauntrul barcii), soliditatea carmei si zonei tubului etambou, starea puntii (sa nu flambeze, sa nu aiba placaj putrezit dedesubt etc), accesoriile de punte, starea bulkhead-urilor si amenajarilor interioare, starea arboradei si manevrelor fixe, starea velaturii etc etc.
Daca barca e la apa, cu atat mai bine, poti face proba atat cu velatura, cat si cu motorul. Cu acea ocazie vei vedea si cat de "inchegata" e barca, modul cum se comporta sub vele etc. Si oricum, daca ajungi acolo si o vei avea in fatza, nu ne impiedica nimic sa conversam pe forum despre eventualele probleme, tu ne pui poze, si noi te indrumam mai departe ;).

Nu (mai) stiu despre ce corabie de 30 de metri e vorba, poate ne poti da un indiciu :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

rishikin30

Eh... daca nu erai asa de setat pe racing si daca nu "detestai derivoarele ghilotina" iti propuneam Etap-ul meu.
Mult succes cu gasirea barcutei mult visate. Daca doresti o barca cu latime mai mica sau egala cu 2.40m , pot sa te ajut sa iei  din America.
Andrei

Vali

Mai sus draken scrie asta:

Citat din: draken din Februarie 07, 2012, 04:32:20 PM
... nu-mi plac derivoarele basculante ("briceag") - finn-urile si lestatele cu "torpila" imi fac cu ochiul maxim.

Etap-ul nu are derivor "briceag, ci tocmai derivor lestat cu "torpila", iar faptul ca e mobil e un mare avantaj, avand si pescaj reglabil, si fiind si usor de tractat pe sosea. Oricum, impresia care conteaza cel mai mult se obtine doar dupa ce "te dai" cu respectiva barca ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

draken

Multumesc frumos , Andrei. Am cam exagerat cu "detestatul", huh? :D Nu detest nimic, din principiu. Orice solutie trebuie sa fi avut la baza o cerere intemeiata, un rost si niste oameni care si-au stors creierul pt asta - asa ca le respect. Cum e Etap-ul tau?.... 22?...23i?....
Ai dreptate, Vali. Ceea ce conteaza e alura obtinuta la final - cu exceptia faptului ca o "lifting keel" presupune o piesa in mijlocul barcii, mi se pare absolut ok. JOD 24 e asa si e una din variantele "de baza" de pe lista mea. Distantele rutiere pe care le am eu de "executat" cu barca sunt de maxim 20km si-s convins ca nu va fi misiune imposibila pentru un draft de 1.5m. Cat despre re-vanzare .... sunt increzator ca fie vor mai fi fiind de-alde mine, fie oricum n-o sa-mi "frang destinul" (hehe) in amarata mea de prima barca-scoala. Apetitul meu pentru compromis nu e complet inexistent, dar e ... destul de redus.
Va multumesc inca o data, oamenilor! cum am mai zis....e bine cu voi :)

rishikin30

Este un Etap23i. Din cate stiu, primul proprietar chiar se dadea cu ea la regate in Newpoort. Nu stiu daca avea si ceva rezultate si sincer n-am cautat nimic despre istoricul etap-ului la regate. In locul tau m-as orienta spre o Sigma de 8 metri. Asta daca am inteles bine ce vrei. Etap-ul are cate putin din toate iar derivorul ghilotina iti poate fi de mare folos mai ales daca vreio sa plec de la Eforie si sa te duci sa-ti faci o vacanta in Croatia sau prin alte meleaguri unde poti sa nu gasesti o macara dar gasesti un plan inclinat.  Alt avantaj e ca avand derivorul sus, barca nu mai sta cocotata pe peridoc ci ai centrul de greutate mai jos asta insemnand ca poti sa o tragi cu o viteza mult mai mare decat pe una care sta la 2 metri deasupra asfaltului. In plus nu e un derivor "lama" ci are un bulb destul de greu si am vazut filmulete pe net cu barca mergand tare pe vant nabadaios. Cu toate astea, daca n-ai nevoie de confort, spatiu, chiuveta aragaz si alte lucruri mai burgheze si doar iti doresti un pur-sange, atunci, nu e barca care-ti trebuie. Si eu oricum nu sunt pus pe vanzare cu orice chip ca n-am postat nici un anunt pe nicaieri. Doar ca mi-am luat o barca de 10 metri si acum Etap-ul a cazut pe locul 2.
Oricum, sa ne spui ce iti iei si poate ne dai o tura.

draken

Multumesc, Andrei. Singura Sigma 8 de pe piata (sau poate-s doua, dar la aprox acelasi pret si-n locatii extrem de apropiate) e-n UK. Traileru' cu care-i oferita n-are frane ... si oricum , iar se lasa cu ferry. Sugestia e excelenta, oricum.
Am descris mai sus ce-am "in colimator". Sper ca ziua turei sa se intample cat mai curand, de-abia astept :)