impozit ambarcatiuni 2012 - Galati

Creat de bradutzu, Februarie 24, 2012, 10:25:45 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bradutzu


Salut
Ma poate lamuri si pe mine cineva care este criteriul de diferentiere intre barci cu motor si nave de sport si agrement? Asta ca sa nu mai intram intr-o discutie fara sfarsit referitoare la cuantumul impozitelor ambarcatiunilor destinate pescuitului fie barci fie nave de agrement si cele industriale gen barje, impingatoare, etc!
Datele de mai jos sunt cele afisate pe site-ul Primariei Galati!
Multumesc!


1. luntre, barci fara motor, folosite pentru pescuit si uz personal - 19 Lei

2. barci fara motor, folosite in alte scopuri - 50 lei

3. barci cu motor - 190 Lei

4. nave de sport si agrement - X Lei

a) lungime > 2,5 metri si lungime < 6 metri - 368 Lei

b) lungime >= 6 metri si lungime < 12 metri - 735 Lei

c) lungime >= 12 metri - 966 Lei

5. scutere de apa - 190 Lei
   


6. remorchere si impingatoare:

pana la 500 CP
   

506

intre 501 si 2.000 CP
   

822

intre 2.001 si 4.000 CP
   

1.265

peste 4.000 CP
   

2.024

7. vapoare � pentru fiecare 1.000 tdw sau fractiune din aceasta
   

165
8. ceamuri, slepuri si barje fluviale, in functie de capacitatea de incarcare:

tonaj <= 1500 ( tone )
   

165

1.501 > tonaj <= 3.000 ( tone )
   

253

tonaj > 3.000 ( tone )
   

443
Sa auzim numai de bine!

Vali

Cel mai simplu e sa depui o hartie cu numar de inregistrare in care sa le ceri tot in scris lamuriri suplimentare. Asa nu riscam sa intram in discutii interminabile. Verba volant, scripta manent.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

am rugat un amic de la "Viata Libera" sa se ocupe de caz ptr a evita cele X zile de asteptare ptr un raspuns!
Voi posta aici cele aflate !
Astept si eu cu interes mai ales ca urmeaza sa iau o barca de 4.2 m si latime de 1.7 m si ma gandesc ca vreo"tanti" de la ghiseu va bifa sec o casuta fara sa fi vazut vreo data in viata ei o barca mai aproape decat sunt salupele de la portul de ambarcatiuni de pe faleza care o parte bineinteles merita sa fie NAVE sport si de agrement
Intre timp rog pe cei care au barcute cu dimensiuni similare si nu numai sa posteze aici cum le-au fost inadrate barcutele!
Sa auzim numai de bine!
Sa auzim numai de bine!

monica.lidia

Pot sa-ti spun din exeperienta de la firma unde lucrez (si care are si barci in patrimoniu) ca vei depune o declaratie pe proprie raspundere si vei bifa singur casuta unde te incadrezi. Tantile de la ghiseu te vor sfatui "binevoitor" sa bifezi unde impozitul e cel mai mare(normal, ele tin cu ursul), dar tu ai cap pe umeri si judeci si singur. Clasificarile din legislatie sunt, voit, lasate interpretabile, dar daca esti "tare in gura" scapi cu punctul tau de vedere.
O seara buna
Nu plange pentru ca s-a terminat, bucura-te pentru ca s-a intamplat.

bradutzu

Dupa cum am mai scris simaisus astept pdv al primariei si in acelasi timp am sa iau legatura cu ANR care de fapt este singura autoritate in masura sa clasifice o ambarcatiune!
Om vedea ce va iesi.........numai sa o am apta cand incepe sezonul!
Sa auzim numai de bine!

Vali

Si totusi...
Din experienta stiu ca ANR-ul sau fiscul nu vor face nimic pentru binele barcagiilor, dimpotriva. De multe ori, baieti bine intentionati "si-au furat-o" cand au vrut sa fie cat mai in regula.
Daca spui ca ai o filiera directa cu fiscul, asteapta mai bine sa vezi ce spun ei, inainte de a te duce la ANR. Parerea mea e ca, indiferent de ce-ti spune fiscul, sa-ti inscrii barca la categoria de barci cu motor - 190 lei/an. Nu poate nimeni dovedi ca nu e asa, mai ales ca nimeni de la fisc nu va veni vreodata sa se uite la barca, si oricum nu se pricep deloc.

In timp am avut mai multe barci, pe vremea cand era obligatorie inmatricularea pentru orice tip de barca. Fiind cam toate cu vele, le-am declarat ca barci fara motor, platind impozitul minim (in 1991 era parca 10 lei pe an:)). Inclusiv cu velierul de 6,80 metri am facut la fel, si chiar daca mai mergeam si la motor, Veterok-ul de 8 cai nu era inmatriculat pe velier, ci pe duba pescareasca folosita la dat toana pe Dunare. Aceasta duba a fost si singura pe care am inmatriculat-o ca barca motorizata, fiind nevoie la obtinerea permisului de pescuit industrial.
In 2006, dupa aparitia Ordonantei 76, am radiat si de la ANR si de la fisc velierul, avand si sub 7 metri, si sub 20 de cai motorizare. Pe viitor, sunt hotarat sa nu mai inmatriculez vreo barca folosita pe ape interioare, mai ales ca legea imi da voie, bineinteles in limitele stabilite.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Multumesc Vali
Tu ai vazut barca pe care vreau sa o cumpar si stii despre ce vorbesc!
Eu vreau sa ii pun in final un motor de 40 cai si in acest caz imi e cam greu sa trec "pe sub radar" sa nu o inmatriculez!
daca aveti sugestii.............sunt binevenite dar sincer sunt satul de platiti impozite si ma gandesc serios sa ma mut si eu catre Bulgaria cu masina si de ce nu si barca? chiar daca ideea sincer sa fiu ma deranjeaza din foarte multe aspecte!
Oricum sunt deschis la sugestii!
Pot sa o las "pe Italia" si sa prezint doar anumite documente? Ce variante am?
Din ce am citit pe siteul ANR exista 3 categorii:NAVE categoria 1, NAVE categoria 2 si AMBARCATIUNI
Deocamdata mai trebuie sa verific cu proprietarul daca detine un certificat de radiere fara de care inteleg ca nu se poate inmatricula barca!
Multumesc
Sa auzim numai de bine!

Vali

Fiind barca "production", nu prea ai cum sa eviti inmatricularea. Daca era facuta acasa, puteai da o declaratie pe proprie raspundere, si puteai merge chiar si cu 40 de cai fara sa mai inmatriculezi barca (vezi topicul despre circulatia cu barci neinmatriculate, la sectiunea legislatie).
Nu stiu daca merge lasata "pe Italia", trebuie intrebat la ANR, cunosc pe cineva mai de treaba acolo. Mai ales ca mai avem un coleg forumist in situatia asta. Insa inclin sa cred ca e obligatorie inmatricularea in Ro. In cazul asta, tot ANR-ul iti spune ce si cum.
Vizavi de inscrierea la fisc, barca ta e o salupa care poate fi asimilata fara probleme unei barci cu motor, pentru ca asta si este. La 4,20 metri nu poate fi considerata "nava", ci exclusiv ambarcatiune. Asa ca ramane sa o declari la fisc la categoria de barca motorizata.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

republicii

Pai si eu am barca inmatriculata pe Germania (Vali stie problema )si chiar trebuie interesat daca se poate lasa asa ca oricum nu circuli ca si cu o masina si nu trebuie spus ca am cumparat-o ci ca mi-a dat-o cineva sa ma plimb cu ea ,doar pentru o plimbare nu trebuie sa o inmatriculezi in RO.

monica.lidia

#9
Citat din: bradutzu din Februarie 25, 2012, 08:51:23 PM
Dupa cum am mai scris simaisus astept pdv al primariei si in acelasi timp am sa iau legatura cu ANR care de fapt este singura autoritate in masura sa clasifice o ambarcatiune!
Imi pare rau sa te dezamagesc, dar clasificarea pentru impozitare la primarie este luata din Codul Fiscal si nu are nimic a face cu ANR-ul, cuvantul acestei autoritati poate chiar sa-ti complice treaba.
Asa dupa cum am mai spus(am citit personal clasificarea despre care vorbesc pentru ca am incadrat si declarat ambarcatiuni pentru firma) clasificarea este vaga, nu se specifica clar nici in Cod, nici in Norme care e diferenta dintre Ambarcatiune sportiva si de agrement care la GL s-a impozitat anul trecut cu 800 lei/an si Barca cu motor care s-a impozitat cu 190 lei/an.
Nu plange pentru ca s-a terminat, bucura-te pentru ca s-a intamplat.

ghrt

În lipsă de alte precizări publicate în Monitorul Oficial din partea fiscului (norme metodologice etc), care se pot căuta şi te sfătuiesc să o faci, diferenţierea este în funcţie de ce declari. Dacă zici "ies în weekend" este de agrement, iar dacă declari "mă deplasez când am lucrări pe celălalt mal al Dunării" este barcă cu motor.

bradutzu

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!
Va tin la curent cu desfasurarea ostilitatilor
momentan marea intrebare este daca o pot inmatricula pentru ca este adusa din Italia dar nu are un certificat de radiere de acolo pentru ca nu se inmatriculeaza asaca sunt un pic in ceata si primul drum va fi la ANR cu hartiile in mana (proprietarul nu are o problema in acest sens si este un tip extraordinar) dupa care dk raspunsul ANR este afirmativ atunci o iau si ramane de vazut cum descurc itele cu finantele!
Dk nu vor fi probleme cu ANR-ul o iau sigur indiferent de cat impozit ajung sa platesc pentru ea!
Mai scriu maine despre asta!
Sa auzim numai de bine!

bradutzu

Gata am declarat barca la fisc !
Este barca cu motor conform contractului de vanzare cumparare in care scria:"barca cu motor"
Multumesc tuturor celor care au raspuns!
Mai am luni sa o inmatriculez asa ca dupa ce termin fac un topic separat cu procesul complet de inmatriculare!
Sa auzim numai de bine!

Vali

Intrebare: e vorba de contractul dintre tine si vanzatorul roman, sau dintre el si italian? Ca daca e valabil primul caz, asta e solutia pentru toata lumea: declari in contract barca cu motor, si gata ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

bradutzu

Conteaza mai putin actul facut in Italia pentru ca la traducere se poate scrie barca cu motor si important deasemenea este certificatul de inspectie tehnica pe care mi l a cerut si unde capitania la mine a scris Barca cu motor si nu agrement sau mai stiu eu ce!
Sa auzim numai de bine!