Chinezării

Creat de lipan, Februarie 24, 2012, 09:17:41 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Lasa Nicule ca nu se supara nimeni :D. Oricum, topicul tau a fost foarte util, si va fi si pe viitor: poate-mi fac timp sa fac niste poze la niste cadavre de outboarduri Parsun, facute "sub licenta japoneza" ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#16
Slaba calitate a  produselor chinezesti vine din faptul ca ei nu se folosesc de propriile creatii". Astfel se zice ca adevarata criza mondiala va incepe atunci cand vor invata chinezii sa manance cu lingura ! [si cate linguri produc ei !!] :)

solpet

#17
Citat din: Laurentiu N. din Martie 02, 2012, 09:13:15 PM
Slaba calitate a  produselor chinezesti vine din faptul ca ei nu se folosesc de propriile creatii
Just, dar aceasta nu este rezultatul incapacitatii de-a gandi creativ, ci mai degraba o atitudine, cu radacini istorice adanci.
Rezumat la un proverb: "Copiile onoreaza Maestrul (creatorul originalului) "

Am cateva istorioare cu copii executate 1:1.
Intr-un caz Institutul de Cercetare pentru Electronica a Postei (din China,
care intre timp pasise pe calea privatizarii si a devenit #1 in lume la cifra de afaceri  routere si gateway-uri :-)
copiase un cablaj multistrat, originar de la Siemens.

Scanat fiecare strat, apoi indepartat prin slefuire, scanat stratul urmator (din interiorul substratului),
apoi utilizand imaginile  ca sablon, refacut tot cablajul etc.
adica o munca executata a' la carte...

Intr-un strat interior layouter-ul de la Siemens isi plasase sigla, un WL stilizat.
La incheiere de proiect faceam o revizie a schemei si layoutului cu grupa din China.
Zarind WL-ul in copie, am intrebat un participant la meeting, ce-i cu structura aceea?
Raspuns: -- Nu stim exact, dar se pare ca este necesar!

Da , copiile onoreaza maestrul (WL in acest caz :-)
______
Dar nu putem baga totul intr-o oala, daca copia corespunde scopului (in loc de original ) trebuie examinat, de la caz la caz.

Ceea mai "galagioasa" in materie de pierderi este industria de moda, caci intre o posetuta de piele , marca .... (hai sa zicem din Top 10)
si copia perfecta, din piele de calitate excelenta (in plus tabacit si vopsit la standarde excelente)
nu este aparent nici o diferenta.
Doar la pret, in zona 1:10...1:30.
Adica 900 USD contra 30 USD (pret de magazin, a producatorului este mult sub)....

_____
Ca ultim exemplu (pentru azi) iata 4 fotografii cu si despre un motoras diesel Made in China (8CP).
La originea ( copiei) a stat un Yanmar.

Motorul copiat de chinezi are cateva  "sechele din copilarie".

Observati bunaoara in Foto #2 si#3  pozitia culbutorului din dreapta fata de  tija supapei.

Este o consecinta a "preciziei  diabolice de prelucrare" din fabricuta respectiva
si ceea ce este si mai rau

- piesa a trecut  neobservata , sau in urma unui -Las' ca merge si asa! chinezesc
prin linia de asamblare
prin controlul tehnic (de calitate)
si prin verificarea finala.

De ce am optat atunci pentru "chinezarie"?

Foarte simplu:
- un Yanmar similar ca si putere , reconditionat, ar fi costat aproape de 12 ori mai mult


Asa ca am cumparat 2 bucati chinezarii, noi, "atomizat" si reasamblat motoarele, obtinand un motor nou si o multime de piese de schimb !  ;D

In mod interesant, precizia prelucrarii la cilindri, pistoane, pompele de injectie si injectoare era surprinzator de buna.
Supapele si scaunul supapelor necesitau o mica ajustare (slefuire),
iar tachetul cu pricina (gaura descentrata) am schimbat.

Raport final Yanmar contra "chinezarie":
6:1 (daca consider cele 2 motoare ca si una functionala + donor de piese de schimb, dar de fapt ambele sunt ok) si circa 12 ore de munca
(demontare, curatare, montare. Garniturile de chiuloasa au supravietuit intacte, iar in colet cu motorul s-a mai aflat un set de garnituri)

Oricum, chiar daca luam Yanmarul , masuram macar compresia si injectorul, asa ca nu se pune totalul de 12 ore...
______
In fine , dupa modificarea sistemului de esapament si  a racirii,
motorasul (inglobat intr-un schiff, restaurat de bunul meu prieten home-made) este pe cale de a deveni integral functionala.


Consumul este redus,
unicul impediment este volanta enorma ( cca. 35 kg) dar practic inevitabila la motoare diesel lente, cu un cilindru...

Consider ca timpul si munca investita s-au amortizat, mai ales daca am in vedere preturile pieselor de schimb japoneze.
_____
Ramane deci de analizat, de la caz la caz, daca cineva doreste sa se aventureze in D-ale chinezariilor (la produse tehnice)
sau nu....